Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

On 6/26/2020 at 7:03 PM, Daw00 said:

Salutare tuturor,

Am un Seat Ibiza 1.2 motor CBZB si am fost pentru o constatare la Porsche service (martor EPC aprins sporadic, dispare dupa repornire) care mi-au spus ca trebuie schimbat actuatorul si apoi calibrat prin soft, pret 1500 ron. Pana aici totul bine, totusi, imi spun ca aparent in aprilie 2019 (eu am cumparat masina noiembrie 2019) ar fi fost introdus in sistem ceva problema computer bord (nu au vrut sa-mi dea mai multe detalii) iar ca e posibil ca masina sa fie resoftata aftermarket, ceea ce ar duce in timpul calibrarii la arderea computerului de bord, care ar costa 9000 ron sa-l inlocuiesc.

Masina a fost cumparata de pe piata, deci ma gandesc ca e posibil ca vanzatorul sa-i fi facut un resoft decat sa plateasca inlocuirea actuatorului, astfel posibil scapand mai ieftin. Acum ma intreb cum e totusi posibil sa se arda computerul de bord daca se face o resoftare stoc, sau poate este vorba de ceva mecanism de protectie ce nu-l inteleg eu. 

Rog pe cei priceputi sa ma ajute cu raspuns pentru urmatoarele intrebari:
Este riscul real ca computerul de bord sa se arda la calibrare? Daca da, pretul pentru inlocuire este intr-adevar ~9000 ron?!
Exista vreo metoda\posibilitate prin care sa indentific daca intr-adevar masina a fost resoftata aftermarket?
Daca a fost resoftata aftermarket exista vreo solutie sa o pot repara fara sa risc a arde computerul de bord?

Orice recomandari sunt binevenite. Multumesc.

Acelasi motor CBZB il am si eu. Daca erai din Buc veneai intr-o seara in piata Constitutiei sa dam o tura, si iti spuneam pe loc daca e resoftat sau nu.

In aceasta situatie, gaseste pe cineva din orasul tau (inteleg ca esti din Timisoara) care are 1,2 TSI, si faceti o tura prin oras si isi da seama daca ai soft aftermarket sau nu.

In mod normal cei de la reprezentanta sunt primii care s-ar prinde daca ai sau nu soft aftermarket..ma mira ca nu ti-au spus sigur. Daca erai in garantie cu masina, sa vezi cum cercetau imediat.

A treia solutie este sa iei legatura cu cei de la TCM tuning, iti citesc softul si iti spun daca e cel original sau resoftat. Poti sa ii trimiti un email lui Voinea in acest sens...

PM: eu stiu un caz in care s-a ars ECU la un BMW. Fusese resoftat inainte, proprietarul ori nu stia ori nu a spus tuneruluui, si cand a vrut sa il resofteze din nou, s-a parlit. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificat presiune de ulei cu manometru, la relanti  nu aveam presiune mai deloc, am schimbat filtrul de ulei si presiunea a revenit la normal. Concluzia e ca filtrul a fost defect fabricat dar eu ii suspectez pe mecanici ca l au strans prea tare.. 

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne poti spune ce firma a fost filtru de ulei folosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrele astea de ulei mai sufera de o boala, le mai ramane garnitura inauntru. Si domnii mecanici monteaza noul filtru peste garnitura veche.

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman filtrul "defect" a fost Mahle si l-am inlocuit cu MANN ... 

 

@skodamen tot ce e posibil si asta ... si eu ii suspectez ca nu au facut ceva ok ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La acest motor obligatoriu doar filtru de ulei original .Este 50 lei ....nu se face economie cu 10 -15 lei  luand ceva mai ieftin...dovada o avem mai sus.

Ceva asemanator am patit si eu dupa ce am montat mann. Sa intensificat zgomotoul de lant datorita presiunii insuficiente.

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 21 ore, skodamen a scris:

Filtrele astea de ulei mai sufera de o boala, le mai ramane garnitura inauntru. Si domnii mecanici monteaza noul filtru peste garnitura veche.

Patit si eu dar am observat la timp si l-am scos (am o boala sa curat locul inainte de a monta ceva), interesant ca l-au montat totusi, cu 2 garnituri e greu sa infiletezi dar probabil au mers pe principul lui Murphy, nu merge iau un ciocan mai mare.

@davides acum stii de ce fac singur tot la masina :P pe langa ca economisesc bani evit si alte neplaceri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

1.2 tsi cbzb, fabricatie 2014, 140000 km, distributie neschimbata... avea sunete la pornire

s-a schimbat distributia si mecanicul a zis ca nu era intins lantul, nu am putut face comparatii/masuratori intre lanturi din cauza pandemiei

deci kit-ul 03f198158b e de cursa lunga 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam toate distributiile montate dupa iunie 2011 sunt de cursa lunga. Eu am ajuns cu masina din semnatura la 100000km si sunt tot cu kitul original. Nici nu prea huruie la pornire, in afara de cazul in care o parchez pe un plan inclinat. Urmeaza sa mergem la revizia nr. 10, sa vedem ce mai spun mecanicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Pe scurt am ajuns la 150.000km cu 1.2tsi 2012 cumparat de la PBN de nou. In mers a inceput sa se auda uneori un zornait(banuiesc ca este lantul) numai la drum lung, daca merg mai putin de 10km nu se aude. Chestia interesanta este ca la prima pornire face cum facea si la 40.000km, zornait 2sec maxim. De mentionat ca de la 60.000km pana in prezent am bagat doar ulei 10w60(nu sariti cu pietre!). Nu inteleg de ce cei de la service sunt reticenti in a masura intinderea lantului. Vreun sfat? Merci.

Modificat de Pesso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu considera ca este cazul sa masori intinderea. Si la a mea (100 000km) spun ca nu e cazul de masurat ptr ca sigur nu sare de la punct in viitorul apropiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut revizia si zgomotul a disparut. Banuiesc ca are legatura cu garnitura filtrului de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/14/2018 at 5:31 PM, k4b00 said:

Incearca sa folosesti filtru de ulei mahle/knecht, am primit feedback pozitiv din polonia in legatura cu sunetul de la pornire.

 

eu am mai scris despre o posibila sursa a sunetelor la pornire de la filtru de ulei, nu neaparat garnitura care ar ramane acolo... recomand mahle/knecht sau hengst 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curios cei de la reprezentante ce filtru de ulei pun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte interesant. Atunci poate merita ca la urmatoarea revizie sa venim cu un filtru de ulei Mahle de acasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, prin februarie am cumpărat un Seat Leon 5F 2014 1.2tsi 86 cai, la prima vedere mașina arăta foarte bine, fara accident, dar mănâncă ulei... Până acum am mers așa dar acum as cam vrea sa o fac, la ce costuri să mă aștept și ce preț ar fi corect pentru reparație. Consumă în jur de 1 litru la 1000-1200km. Ulei am folosit doar Motul 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum vazui leon 5f...modelul asta a avut 1.2 tsi pe curea si nu are piesa de mai sus

E topic separat cu cel pe curea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Dupa 3500km de la ultima revizie, zgomotul de lant reaparut. Dupa ce temperatura uleiului trece 88grade incepe si zornaie rau pana la 4500ture. In momentul cand temperatura scade sub 88, nu se mai aude nimic. O idee?

154.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce zici imi pare ulei de proasta calitate, posibil contrafacut. Lantul normal zornaie la pornire si cand se agraveaza se aude si in ralanti.

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ulei Shell Helix Ultra GTL 5w40, e un 5w30 putin mai vascos. Mai amani putin schimbarea lantului de distribuție. 

A dat rezultate pe un Audi a3 8pa 1.4 tfsi caxc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg de 3 schimburi cu Ravenol 10W60 si alte 3 schimburi Castrol 10W60.

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub nici o forma asa ulei gros. Masina a ieșit din fabrica cu ulei 5w30 vw504 interval extins, sau 5w30-5w40 vw502 interval sever 8-10.000km

Daca vrei neapărat ulei și mai gros, Total Quartz 9000 Energy 5w40. E suficient. 

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Incep prin a ma scuza daca am ales aria gresita pentru postare, insa aici mi s-a parut cel mai potrivit loc pentru a cere un sfat.

De la inceputul lunii noiembrie am intrat in posesia unui Seat Altea, 1.2 tsi, cod motor CBZB, 105 CP, fabricatie aprilie 2012, inmatriculata in noiembrie 2013, 196 000 km. Consumabilele le-am schimbat, recent, dupa aproximativ 1000 km rulati in tara, uleiul - precum si filtrele fiind cele schimbate in 2019 la ultima revizie 159000 km, conform cartii de sevice. Tot la acea data apare in cartea de service ca s-ar fi operat ceva la distributie, apare o bifa la rubrica "înlocuirea curelei de distribuție" - poate insemna o banala curea sau lantul, nu e edificator. In tot acest timp am monitorizat sunetul motorului la pornire, in special le rece. Interesant e ca pana la a schimba uleiul, zgomotul la rece - in special dimineata era un huruit scurt pana in trei secunde, amorsare piston intinzator lant, disparand in restul zilei, porniri repetate la intervale mai mari de timp. Dupa schimb ulei, Valvoline SynPower 5w-30 + filtru Mann recomandarea service-ului, acel huruit e dublat si de o usoara zornaiala, dimineata la rece. Huruitul dispare in, sa zicem, trei secunde, zornaila se estompeaza usor la cateva secunde dupa. La pornirile urmatoare din timpul zilei, cu motorul semicald, se aude acel zornait cateva secunde, aleator din cand in cand, ceea ce nu se intampla cu uleiul anterior. Din nefericire nu stiu ce producator a fost inainte de schimbul facut de mine.

La ce probleme au fost cu distributia pe lant la aceasta motorizare pare cam neverosibil sa fi ajuns la 200k km fara sa se fi schimbat macar o data.

Din cele studiate pe aria acestui topic deduc ca in 2012, la aceasta motorizare, constructorul ar fi reusit cat de cat sa remedieze problema lantului si a intinzatorului, nemaieczistand riscul sa se rupa brusc si pe neasteptate. Primele simtome fiind o zornaila mai lunga la rece pana la amorsare, dupa care in timp nemaiputind  prelua alungirea lantului, acel zornaind fiind o prezenta constanta. Sesizabila, presupun, la relanti sau in mers la anumite turatii ?

Nu stiu in ce situatie ma aflu, un ulei neagreat de acest motor sau lant end of life, mai pot merge o perioda asa ?

 

Multumesc pentru orice sugestie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!