Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

@Lix Lanțul nu se rupea niciodată brusc, întotdeauna a existat sunetul la pornire care anunța problema. 

 

Fostul meu Golf 1.2 TSI era 2010 și am schimbat distribuția, sub garanție, la 30.000 Km, după 2 ani. Dar după schimb, aleatoriu, tot mai apărea sunetul, nu la aceeași intensitate, și sunt și alții care au schimbat cu varianta revizuita și tot mai aveau sunet, dar nu se mai rupeau. Oricum, problema era/este întinzător, nu lanțul. Aparent cele făcute după 2011, dacă țin bine minte, nu mai aveau buba asta dar nu strica sa citești topicul asta :)

 

E greu de crezut ca mașina asta a rezistat pana acum fără un schimb dar, dacă vrei sa fii sigur, și ai de gând sa păstrezi mașina câțiva ani, schimba distribuția cu ultima varianta disponibila pentru codul tău de motor. Nu costa chiar atât de mult și măcar o sa stai liniștit din punctul asta de vedere fata de a sta mereu în dubii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Inevitabil voi schimba mai devreme sau cel tarziu in primavara distributia. Pana acuma am avut doar masini cu motorizari pe benzina, distributie pe curea, previzibile si usor de gestionat ca si intretinere. Momentan ma familiarizez cu aceasta noua abordare, pentru mine, cu un motor turbo pe benzina 😐

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zgomotul s-a intensificat dupa revizie ,eu zica ca e de la filtru si ulei.Trebuia ca macar filtru sa fie de origine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa il percep, dupa revizie. Asi putea lua in calcul si faptul ca sa mai racit afara ? De regula e mai zgomotos motorul la prima pornire dimineata in sezonul rece.

Am sa incerc sa schimb filtru de ulei cu unul de origine. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca lantul si restul distributiei au fost schimbate la 159000km, asa cum era bifat in carta de service. De ce totusi hururie? Cred ca de la ulei si filtre, incearca sa mergi pe Mobil ESP Formula 5w30 si filtru Mahle. Mie din acestea imi puneau la Avia, si huruitul la pornire este minim. (pe toate forumurile pe care le-am citit nu am auzit pe nimeni sa mearga mai mult de 150 000km fara sa schimbe distributia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns !

Masina a ajuns pe rotile ei in tara, din Germania, dupa care pana la revizia facuta de mine, am circulat circa 1000 de km cu consumabilele ce la avea de la ultima revizie -24.01.2019, 159k km, conform cartii de service (bifate casutele: schimbat lichid de frana, filtru de aer si curea de distributie). In cele aproximativ doua saptamani cat am circulat, la fiecare pornire dimineata avea acel huruit specific, cred eu, maxim trei secunde dupa care liniste totala. Doar dimineata, in restul zilei fiind OK, bine si temperaturile ambientale erau altele, daca si asta conteaza - strans legata de turatia la pornire. Dupa schimbul de ulei +filtru, cam tot in acel interval de trei secunde acel huruit a inceput sa se estompeze treptat, de la o zi la alta, fiind inlocuit de o zornaiala. Prezenta, aleator, si in timpul zilei daca masina e pornita la intervale mai mari de timp, de regula in jur de doua ore.

Nu am ideie cat e de normal sau nu, nu am nici un reper. Nu am drumuri lungi in perioada asta, doar trafic prin oras, a-si mai astepta sa vad cum evolueaza, a-si prefara ca schimbul de ulei sa-l fac simultan cu distributia daca se impune.

Modificat de Lix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentanta se poate face o verificare a lanțului, cat/dacă s-a lungit, asa ca poți începe acolo și apoi, în funcție de răspuns, vezi când/dacă îl schimbi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta cam asa e, ma cam invart in jurul cozii. Cel mai cinstit sa ajung dupa sarbatori la reprezentanta. Multumesc.

Modificat de Lix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lix, intelege, motorul 1.2 TSI cu cod CBZB nu are curea de ditributie pentru ca distributia este pe lant. Fix din acesta am si eu.

In al doilea rand, orice zgomot din partea distributiei, la pornire nu este normal. La mine, pana la 30 000km, nu se auzea niciun zornait la pornirea motorului....dupa, care, din ciclul ,,asa face toate'' a incpeut si al meu sa zornaie. Zornaiala e produsa de faptul ca lantul se tot intinde, se intinde pana cand sare de la punct. Doar ca, cu noile lanturi, acest lucru se produce dupa ce masina trece de 150 000km.

Cel mai bine este sa mergi cu masina la service, sa iti masoare intinderea. Daca nu ma inseala memoria, atata timp cat intinderea (sageata) lantului este mai mica de 74mm, este ok. La reprezentanta mecanicii spun ca distributia se schimba in 3 situatii:

-daca intinderea trece de 74 mm,

-daca  incepe sa zornaie in mers

-daca la pornire zornaie mai mult de 3 secunde.

Cu cronometrul in mana nu stau, sa vad cat zornaie, de aceea am preferat sa masor intinderea. 

Da un telefon, vezi cat costa, si fa-ti o programare. In bacau sigur gasesti preturi mai mici decat in Buc.

 

PS: daca vrei, fa o inregistrare din masina a momentului in care pornesti motorul si posteaz-o pe forum, dupa zgomot imi pot da seama cat de grav este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, s-a creat o mica confuzie, am tot mentionat, in postarile anterioare curea de transmisie deoarece in caietul de service nu exista decat aceasta specificare la rubrica distributie. Nu e mentionat nicaeri la obligatiile periodice lant distributie. Presupun ca formularul respectiv e tipizat pentru transmisii pe curea, subinteleganduse ca in caz de lant se bifeaza in aceeasi casuta. Mi-asi fi dorit sa se fi facut aceasta operatie la intervalul trecut de service, dar din nefericire nu pot verifica. Am contactat astazi reprezentanta locala, disponibilitate ar fi pe data de 30 decembrie, costurile inca nu mi le-au comunicat. Reparatiile, verificarile periodice le efectuez in acelasi service de mai mult de 15 ani. Ii cunosc destul de bine pe domnii respectivi si le apreciez profesionalismul, nu m-au incurajat niciodata sa schimb o componenta doar pe baza unor suspiciuni.

In opinia lor, recomandarea ar fi ca distributia sa o schimb in momentul in care zornaitul la pornire devine din ce in ce mai lung ca persistenta ajunganduse sa fie perceptibila si la relanti. Cei drept o singura data am vazut la ei un TSI cu problema la distributie, nu prea sunt populare in aceasta zona, preponderent diesel.

Multumesc, am sa incerc sa fac o inregistrare.

Modificat de Lix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut doua inregistrari, prima dimineata, la prima pornire.

A doua inregistrare, dupa doua ore de stationare. Asta e sunetul motorului la o luna dupa ce am schimbat uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as zice ca deocamdata sa stai linistit.

masoara totusi intinderea, daca ai unde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi corect urmatorul rationalment: cateva sute de kilometri , trafic urban - distante scurte/opriri dese, pana s-a amorsat instalatia de ungere ?

A mai hurui, zornait in acest interval de timp, in ultimul timp stabilizanduse ca si functionalitate.

Modificat de Lix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine caraitul se aude clar; la tine, in ultima postare (cea facuta din masina) nu ai absolut niciun fel de harait.

M-am uitat si pe primele 2 inregistrari, cele facute cu capota motorului ridicata, si nici acolo nu pare sa se auda vreun huruit.

Lantul nu e de schimbat, in opinia mea. Daca gasesti vreo reprezenta prin provincie care sa ti-l masoare ieftin, poti sa faci operatiunea, ca sa stai tu linistit; In Buc au ajuns sa ceara sume exorbitante ptr aceasta masurare, de aceea eu nu mai merg la ei la masuratori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mica clarificare: Masina in prezent nu mai e la mine, dar este in familie (adica am vandut-o unui membru al familiei). O mai conduc cateodata si  am fost cu ea la revizie. Sunt la zi cu toate interventiile, si iti spun ca tu nu ai huruit de lant (cel putin nu se aude in ultima inregistrare). Funny este ca in prezent nici la a mea nu se mai aude huruitul cum se auzea in perioada in care era la mine, (ma gandesc ca e din cauza ca eu parcam foarte des cocotat cu rotile din fata pe bordura, iar noul proprietar o parcheaza pe un plan perfect orizontal)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru suport si un an nou cat mai reusit !

Ce sa zic, m-am mai linistit, ceea ce percep eu ca huruit, defapt e ceva normal ca si functionalitate a acestui tip de motor, tinind cont si de rulajul pe care-l are. De regula, masina e parcata in panta , peste noapte. Daca o las stationata doar bagata in viteza, a doua zi aproape sigur, zgomotul normal la pornire va fi dublat de o scurta zornaiala, mai greu de inregistrat. Cu frana de mana trasa si apoi bagata in viteza,  e OK, asta ca si tipar.

Am contactat reprezentanta regionala Seat, telefonic. Am avut o scurta convorbire cu un reprezentant service. In linii mari: nu exista un interval prestabilit de schimbare a lantului, primele simtome sunt daca la pornire zornaie mai mult de 3 secunde, din aleator devine regulat, senzor aprins in bord ......ce sa punctat foarte bine pe acest topic.

Interesant e faptul ca dumnealor, ca si modalitate de masurarea a intinderii lantului (elongatie),  efectueze aceasta operatie prin diagnoza - decalaj admis intre pozitia arborelui cotit si a arborelui cu came, daca se depaseste decalajul ... 1400 lei kit original plus manopera. Cand am sa ajung in Iasi am sa trec pe la ei.

Tot cautand pe net am gasit destul de explicit in ce consta diagnoza:

 

https://skoda-fabia-israel.blogspot.com/2013/11/engine-rattling-noises-when-starting.html

Modificat de Lix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o mai lasa in viteza in panta.Sa nu o pornesti niciodata impinsa sau tractata,risti sa sara de la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma constatat 2 cazuri mari si late cand caraie, daca dupa orice drum, indiferent de lungimea lui, opresti motorul, si la scurt timp il pornesti din nou doar sa muti masina, si opresti motorul, la pornire va carai, la fel si daca ai uleiul uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,sunt posesorul unei VW Jetta ,fabricata in octombrie 2011(in certificat este trecuta 2012),motor 1.2 TSI CBZB,62.000 km la bord.Masina a fost achizitionata la 50.000 km, proprietarul  anterior  o cumparase de la Serpico Craiova,avand reviziile facute doar la Serpico.Bineinteles ca lantul de distributie zornaie,mai ales la pornirea la rece.In  luna iunie 2020 am contactat Serpico Craiova pentru a solicita un pret pentru inlocuirea kitului de distributie complet(incluzand aici pretul kitului,manopera si schimbul de ulei) si am primit devizul estimativ de 2.100 de lei.Am solicitat montarea kitului de distributie 03F198158B,dar mi s-a raspuns ca acest kit nu este compatibil.Am contactat si dealerul Skoda din Craiova -Autec,unde mi s-a comunicat un pret de 1.800 de lei,cu montarea kitului solicitat,dar fara a mi se acorda garantie. Mentionez ca aceste preturi erau valabile in iunie 2020.Acum,in februarie 2021 ,dupa inca 10.200 de km,sunt decis sa schimb distributia si as dori sa va intreb ce kit ati  montat si unde in Craiova.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am dat pm cu 2 service-uri din Craiova care pun asa ceva

Autec cred ca batea campii ca ei pun dar nu ofera garantie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat  la Autec ,dar acum 3-4 ani . Cost 1500 ,ultima varianta de kit plus simering vilbrochen , plus ulei si filtru. Cred ca fiind VW nu prea vor sa se bage ,avand intelegere cu Serpico ca sa nu isi fure clientii unii altora.

 

k4b00 ce service-uri pentru Skoda mai recomanzi in Craiova?

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare tuturor!

 

Detin un Jetta 1.2TSI 105CP CBZB. Masina are 200K KM si tocmai ce am cumparat-o. Imi poate spune cineva daca acest fenomen este unul obisnuit sau masina poate avea o problema? Turbina la masina intra full dupa 3000 RPM, pana atunci, efeciv nu intra/trage in niciuna dintre trepte, lucru care este vizibil si la consumul instant la drum lung. De asemenea, mai are momente cand intra in avarie (EPC-ul se aprinde si motorul intra in avarie) fix dupa ce trec de 3000RPM. Sper sa fie totusi ceva din calculator si nu felul in care ruleaza motorul...

 

Mentionez faptul ca la ultima revizie clapeta a fost curatata si distributia schimbata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!