Jump to content

Skoda Octavia 3 vRS


TudorM

Postare recomandată

Salutari,

 

Imi prezint si eu vRS-ul. Am facut trecerea de la un Leon 1.6 MPI la o masina mai incapatoare, mai puternica, mai bine echipata. Comanda a fost data la Avia Motors in 27.08 si desi initial parea o asteptare lunga, am ridicat masina pe 11.10 (in 71 de zile).

 

Echipare (optiunile cele mai importante):

  • 2.0 TSI + DSG + Combi + Candy White
  • Jante 18" Gemini Anthracite
  • ACC + Front Assist
  • Columbus + boxe Canton + Climatronic + DAB + Driving Mode Selection
  • Intelligent Light Assist + KESSY + Black Pack
  • Trapa panoramica + Park Assistant + Parbriz incalzit
  • Hayon electric + Priza 230V + alte maruntisuri

Impresii dupa >500km:

  • Motorizare extrem de flexibila, silentioasa cand e nevoie. Un adevarat cruiser impreuna cu DSG. Nu am observat totusi deloc "DSG farts". Masina este in general f silentioasa, iar la viteze de autostrada se aud doar zgomotele de rulare. Cand inainte trebuia sa tip pentru a fi auzit de pasagerii din spate, acum se poate conversa pe un ton normal. La viteze de 140km/h (135km/h pe GPS) am 2500 rpm.
  • Suspensia este destul de supla. Desi jantele sunt de 18", compresiile rapide si lungi (gen linii de tramvai, tren, borduri mici etc) sunt absorbite mai bine decat pe Leon. Limitarile se vad pe denivelarile mici si scurte, unde masina incepe sa topaie usor. La viteze >100 km/h suspensia intra in elementul ei. Se pare ca face parte din categoria masinilor care se simt din ce in ce mai bine, cu cat merg mai tare.
  • Se simte ca o masina din mileniul III, cu atat de multe jucarii disponibile. Diferenta de la cer la pamant fata de Leon-ul Reference.
  • ACC este extrem de capabil si util in diverse situatii. Am facut A2 dus-intors complet automat. Inclusiv franari in forta de la 140km/h la <80km/h cand se angajeaza neatenti in depasiri. Sotia multumita pt ca franeaza progresiv si mai putin agresiv ca mine. :) La revenirea la viteza de croaziera, DSG-ul retrogradeaza singur daca o considera necesar pt o accelerare suficient de rapida.
  • Front Assist-ul sunt de parere ca va deveni o componenta standard in viitor, gen ESP/ABS. Daca de la prima generatie functioneaza atat de bine, in viitor va fi de neinlocuit. Pe mine m-a salvat din prima zi de la o tamponare, cand un "domn" cu Audi mi-a taiat calea foarte din scurt si la diferenta relativ mare de viteza (el cam 5-10km/h si eu pe la 60km/h). Am primit alerta plus franare automata si am salvat un mers in service. A reactionat mai repede ca mine, eu d-abia ajunsesem cu piciorul deasupra pedalei de frana cand sistemul franase cu putere deja. Din prima zi, am recuperat banii de optional.
  • Columbus-ul e impresionant prin diagonala si rezolutia buna (nu se compara totusi cu tabletele de ultima generatie). Foarte multe setari care la Leon s-ar fi facut din VCDS (desi aveam modul confort), aici sunt disponibile direct in meniuri. Hartile de navigatie sunt f detaliate, cunoscand drumuri pe care eu le-as considera mai degraba alei pietonale.
  • Canton-ul isi arata calitatea fata de boxele standard mai mult printr-o claritate sporita, decat prin volum. Subwoofer-ul este f linistit si-si arata rar prezenta in mod evident. La pretul relativ mic si spatiul mic ocupat in portbagaj, nu regret totusi investitia. Este f importanta calitatea sursei audio!
  • Driving Mode Selection a venit la mine cu butonul simplu Mode si nu VRS Mode. Nu e capat de tara in vreun fel, doar o curiozitate. In sport, generatorul de sunet lucreaza puternic, sper ca la mine sa nu genereze vibratii nedorite cum au patit alti posesori.
  • Intelligent Light Assistant este f inteligent si raspunde f rapid. Nu am primit absolut niciun flash si in general am vazut ca reactioneaza si stinge faza lunga mai repede decat o fac cei care vin pe contra-sens. Luminile sunt in mod evident la un nivel superior fata de halogenurile de pe Leon.
  • KESSY este extrem de confortabil. Nu am mai atins cheia de cand am luat masina, doar cand o mut dintr-un pantalon in altul. :)
  • Trapa panoramica schimba interiorul chiar mai mult decat interiorul specific vRS. Trapa de pe hatch nu as lua-o, dar cea de pe combi as alege-o din nou.
  • Park Assistant este si el f inteligent, rapid si intuitiv de folosit. Doar prin faptul ca vazusem demonstratii pe YT, am putut sa-l folosesc imediat pe masina mea fara probleme. Parcheaza in spatii in care eu as fi fost extrem de nesigur ca o pot strecura. Masina este perfect paralela cu bordura, informatiile sunt arhisuficiente in Maxi-dot si Columbus. Absolut toate parcarile laterale (in afara de una, ca sa vad daca mai pot :) ) au fost facute cu sistemul si toate au fost perfecte. Doar la parcarea perpedinculara, pot zice ca eu le pot face din mai putine miscari. Are tendinta de a nu vira suficient de puternic la inceput si asta il determina sa faca rearanjari pe urma, desi rezultatul final este la fel de bun.
  • Parbrizul incalzit nu am avut inca motive sa-l folosesc, desi probabil ca o sa ma felicit la iarna. Firele le-am observat cand am ridicat masina, pe urma am uitat de ele. Nu sunt o problema.
  • Hayon-ul electric este un moft, dar si extrem de "cool". Fiind adept al gadget-urilor, mie-mi place. Sotia este si ea multumita pentru ca nu mai trebuie sa traga cu putere de el si fiind electric poate fi setat sa nu urce la fel de mult, iar ea sa se ridice pe varfuri sa ajunga la el.
  • Portbagajul este urias! Fiind si motivul pentru care am ales O3, eu sunt extrem de multumit. Este deja la nivelul limuzinelor de clasa mare si chiar peste multe dintre ele, desi masina este departe de 5m lungime. Impreuna cu podeaua variabila si plasele, configurarile sunt f multe. Utile si butoanele de rabatat bancheta din portbagaj si suportul flexibil si modular (mi-am mutat acolo al doilea extinctor si al doilea triunghi reflectorizant).

Minusuri:

  • Carcasa oglinzii soferului a venit cu niste zgarieturi minore.
  • Asa cum au descoperit destui in UK, exista niste spatii de cativa mm intre trim-urile exterioare ale geamurilor laterale si acoperirile de plastic ale montantilor B si C. Sper sa nu genereze probleme pe viitor la apa si/sau zapada/inghet.
  • Ma lovesc in mod repetat de suportul de picior la scaun la urcare/coborare, banuiesc ca va genera o uzura prematura fata de restul scaunului.
  • Sunt in continuare dezamagit de design-ul fetelor de usi. Puteau fi facute ceva mai elegant. Nu cred ca aici era nevoie de e diferentiere in jos fata de Golf. La fel, mi se par cam de prost-gust plasticele in stil "carbon". Nici macar efectul nu este f bine realizat. Nici nu trebuie sa fii cunoscator/pasionat sa-ti dai seama ca este fals. Pe viitor, probabil ca voi merge pe o revopsire in negru/gri.
  • Luminile de intrare in masina (puddle lights) sunt destul de slabe si nu prea-si indeplinesc scopul. La fel si cele din portbagaj.
  • La momentul achizitiei, in Romania nu era disponibil Lane Assist, pe care l-as fi vrut. Camera respectivea venea si cu functia de recunoastere de semne de circulatie.
  • Pot spune ca lipsa unor amortizoare la capota si a capitonajului capotei sunt minusuri, dar care pe mine personal ma lasa complet rece! Fiecare cu idiosincraziile lui banuiesc...
  • Atrage semnificativ mai multa atentie decat ma asteptam. Am vazut deja oameni intorcandu-se din drum sa se uite pe toate partile la ea, iar la o spalatorie mica de provincie s-a cam oprit munca pentru comentat pe baza masinii!

 

Pe viitor masina nu va fi modificata dpdv mecanic (nu sugerati, ca sugerati degeaba :) ), doar chestii minore gen asta si asta. Masina va ramane o masina de mers zilnic si calatorit impreuna cu copii mici.

 

Acum ca am vorbit si v-am plictisit destul, vine si partea interesanta a topicului:

 

post-11061-0-68214500-1384770077_thumb.jpost-11061-0-33815200-1384770093_thumb.jpost-11061-0-12324300-1384770104_thumb.jpost-11061-0-90251500-1384770119_thumb.jpost-11061-0-66239500-1384770128_thumb.jpost-11061-0-95350600-1384770262_thumb.jpost-11061-0-76978100-1384770272_thumb.jpost-11061-0-06014500-1384770291_thumb.jpost-11061-0-37521000-1384770415_thumb.jpost-11061-0-80883500-1384770415_thumb.jpost-11061-0-32991800-1384770416_thumb.jpost-11061-0-82703200-1384770416_thumb.jpost-11061-0-35108000-1384770417_thumb.jpost-11061-0-34341100-1384770418_thumb.jpost-11061-0-82609400-1384770418_thumb.jpost-11061-0-64712900-1384770419_thumb.jpost-11061-0-61022600-1384770421_thumb.jpost-11061-0-07118600-1384770424_thumb.jpost-11061-0-22533300-1384770441_thumb.jpost-11061-0-67331300-1384770441_thumb.jpost-11061-0-16782100-1384770442_thumb.jpost-11061-0-67390100-1384770442_thumb.jpost-11061-0-76354600-1384770444_thumb.jpost-11061-0-13847800-1384770445_thumb.j

Modificat de TudorM
Link către comentariu
  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • TudorM

    75

  • bogdann81

    11

  • FRE

    9

  • Cristian

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Magnific. Combi, 2.0. RS, panoramic.. nu stiu ce sa-mi placa mai mult. Felicitari pentru alegere

Link către comentariu

Foarte misto arata! Sa o folositi cu placere!

 

Sedan-ul mie nu imi place mai deloc, in principal din cauza liniilor de dupa montantii din spate care lasa un aer de "fund mare si greu". Combi-ul insa rezolva cu brio acest aspect si devine foarte aratos.

Link către comentariu

Foarte frumoasa si dotata masinuta! Sa o conduci cu placere si sa te faca fericit in fiecare zi la volanul ei! :)

Link către comentariu
costyserbanescu

sa o stapanesti sanatos si sa iti aduca numai bucurii . arata intr-un mare fel si este destul de dotata .

Link către comentariu

finally noul VRS pe club, asteptam de mult unul pentru a citi un feedback subiectiv si la cald. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea cat mai mult.

 

Dar care e faza cu fetele alea de usi? mai pe toti care si-au luat O3 i-am auzit plangandu-se de chestia asta, am vazut si eu una in showroom dar nu mi-au sarit in ochi, ceea ce mi-a sarit in ochi, si mi se pare aiurea la usile din fata, au fost manerele alea de care tragi sa deschizi usa din interior a caror marime mi se pare anormala pentru o masina din clasa astal, nu-i SUV sau Defender sa fie atat de mari, sunt la fel de mari ca alea de pe Cayenne-ul nou.

 

Fata de vechea generatie este clar un salt inainte pe partea de finisaje si calitate a interiorului. Asteptam trecerea rodajului si sa ne spui dupa aceea cum e cu sportivitatea :) .

 

Partea cu amortizoare/capitonaj lipsa la capota e cam scroogism din partea lor, e totusi o masina destul de scumpa, nu ar fi trebuit sa se zgarceasca la asa ceva, e clar un minus la capitolul imagine si vei vedea ca iti va lipsi cand va trebui sa mai faci una alta pe sub capota, gen sa pui lichid de parbriz, stai sa pui batul ala sa tina capota, aduce a masina ieftina chestia aia si nu e cazul.

Modificat de mik15
Link către comentariu

La momentul achizitiei, in Romania nu era disponibil Lane Assist, pe care l-as fi vrut. Camera respectivea venea si cu functia de recunoastere de semne de circulatie.

Sa nu regreti Lane Assist-ul pentru ca pe drumurile noastre este inutil. Eu am pe CC Lane Assist, si iti spun ca in 4 ani, l-am folosit de maxim 5 ori, cate 2-3 minute, pentru ca nu avem marcaje stanga-dreapta vizibile incat camera sa le detecteze cum trebuie. Pentru cativa km de autostrada cat avem, eu zic ca sunt bani aruncati aiurea.

 

In rest, FELICITARI pentru masina, o spun cu mana pe inima, este foarte frumoasa si bine dotata. Sa va bucurati de ea 1milion de km, fara incidente.

Link către comentariu

Masina arata super! Imi place totul la ea mai putin:

 

1) Capota nu cred ca costa o avere sa aiba un amortizor.

 

2) Tobele de esapament sunt tobe "clasice" care au doar niste tipsuri prinse in fusta barii spate, mi se par chicioase, sau un fel de "fake" dar daca nu le analizezi atent crezi ca asa e evacuarea, cu forma tipsului spectaculoasa.

Link către comentariu

Foarte frumoasa! S-o stapanesti sanatos si s-o plimbi cat se poate de mult!

 

P.s. Vroiam sa-ti zic c-ai ales foarte bine optionalele, insa nu cred ca mai aveai ce bifa din lista :))

Link către comentariu

Multumesc tuturor pentru urari!

 

@JUG, asta e unul din motivele pt care am mers pe Combi. La O2 imi placea hatch/sedanul mai mult decat combi. Acum la O3 e invers pt mine.

 

@mik15, parerea mea este ca a fost directiva de ieftinire fata de Golf. Si desi materialul de pe fata de usa este f ok din punct de vedere al curatarii, eu cred ca se putea mai bine. La fel si cu amortizorul la capota. Dar se poate pune AM, pt cine vrea.

 

@dadu, te referi la cele de pe plafon? Cele din portbagaj si la oglinzi le schimb sigur pe viitor.

 

@Cosmin_cc, stiu ca ai dreptate, dar voiam sa merg pe masina semi-automata. Cu ACC, DSG, Light Assist, Park Assist si Lane Assist, puteam sa-mi scot ziarul pe autostrada sa generez niste infarcturi prin trafic si prin oras la parcat. :D

 

@Eto, ai dreptate cu evacuarile. Dar chiar aseara cand m-am intors de pe A2 am nimerit in spatele unui Bentley Continental GT la semafor si are 2 evacuari ovale mari integrate in bara, iar in spatele lor se vad clar cate 2 tevi exact ca la mine, care nici macar nu se incadreaza perfect cu cele ovale. Cam la fel e si la RS6, R8 si alte masini care umbla in cu totul alte ligi decat RS-ul. Eu m-am linistit complet pe subiectul asta dupa ce i-am vazut pe "big boys" ca fac la fel. :)

 

@rifflections, cam asa e, n-am pus pielea (se plange lumea de ea pe afara) si bancheta spate incalzita (pe care s-ar putea s-o regret). :D

Link către comentariu

sa o folosesti sanatos ! si eu intentionez peste cativa ani sa fac trecerea de la Leon 1p spre Octavia , prin urmare cand te saturi de ea ai un potential cumparator :)

Link către comentariu

sa o folosesti sanatos ! si eu intentionez peste cativa ani sa fac trecerea de la Leon 1p spre Octavia , prin urmare cand te saturi de ea ai un potential cumparator :)

eu n`as vinde`o cel putin 10 ani, are tot ce`i trebuie, nu vad ceva nou care sa apara si sa`l motiveze s`o vanda si sa ia alta.

 

In alte ordine de idei, in sfarsit ai facut topicul asta ca toti voiam poze, felicitari pentru achizitie, e extraordinara!

Link către comentariu

Sunt toate motivele sa fie admirata aceasta versiune vRS :D. Asa ca nu ar trebui sa te mire atentia primita. La exterior arata foarte bine.

Sa o stapanesti sanatos si sper sa dispara cat mai mult de la minusuri, iar plus-urile sa ramana acolo pt mult timp.

 

Partea cu evacuarea fake ramane din pacate. De dragul design-ului au exagerat realizand niste ornamente mult supradimensionate (arata mai agresive si decat cele R/S3).  

La case mai mari vin 2 tevi destul de generoase (R8 V10) si ce iese pe acolo este cu adevarat muzica.

V10-R8-Exhaust-Tip-1.jpg

Asta cred ca ar fi singura hiba la exterior :D.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!