Jump to content

Suspensie pneumatica - Probleme; Retrofit & Mod de funcționare (Touareg 7P)


stofarius
 Share

Postare recomandată

@adidas00 posibil sa fi facut asta dar tot te intreb : rezervorul era la 50% cand ai facut calibrarea sau era plin?  

In lista de cerinte la calibrare trebuie sa fie 50%  , verificata presiunea si obligatoriu usile inchise .    

 

Prerequisites
- Ignition [ON], Use a Battery maintainer
- Vehicle on level surface

- Check tyre presure to be according cu car specs front &rear 
- No persons or gear in Vehicle
- Fuel Tank 50% or more
- Nothing under vehicle
- Doors are to remain shut during the entire procedure

 

Mention:  Do not perform the procedure with TPMS light on 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy, da, exact ca mai sus. Masina cu suspensia pe Normal.

Am facut calibrarea intr-o parcare Lidl, acum in parcarea mea care e "oarecum" dreapta am masuratorile astea:

Front Left: 484

Front Right: 465

Rear Left: 478

Rear Right: 460

 

Acum din ce am mai citit, valorile originale ar trebui sa fie:

Front Left: 474

Front Right: 475

Rear Left: 480

Rear Right: 479

..dar, cineva a facut calibrarea cu ODIS si in clip, intr-una din ferestre, am vazut valorile astea:

Front Strut: 476mm (+-3mm)

Rear Strut: 487mm (+-3mm)

 

Ca o mentiune, niciuna din cele doua proceduri de pe site-ul VCDS nu functioneaza, meniurile difera.

Am facut asa:

Modul 34:

1. Am bagat codul: 210673

2. Basic Settings: Level Control System -> Am selectat Normal din drop menu si am dat Start -> FInished Correctly

3. Adaptations: Left front level ctrl sys sensor: adapt. value (zero pos) -> am introdus in mm valoarea masurata de mine.

                           Right front level ctrl sys sensor: adapt. value (zero pos) -> am introdus in mm valoarea masurata de mine.

                           Left rear level ctrl sys sensor: adapt. value (zero pos) -> am introdus in mm valoarea masurata de mine.

                           Right rear level ctrl sys sensor: adapt. value (zero pos) -> am introdus in mm valoarea masurata de mine.

4. Basic Settings: End Basic Setting -> Start -> Finished correctly

5. Adaptations: Complete Height Calibration -> YES

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edit:

Am mai facut astazi inca o data calibrarea, dar cu masina in modul Comfort, cum cere Odis. Valorile sunt:

Front Left: 476

Front Right: 474

Rear Left: 481

Rear Right: 485

 

 

IMG-6993.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai reincarcat careva sistemul (pernele si butelia) cu azot? Cu toate ca teoretic sistemul e unul inchis, in cazul in care exista o mica scapare, compresorul va trage aer din atmosfera pentru a echilibra sistemul si ma gandesc ca in atatia ani azotul ala a fost inlocuit in totalitate cu aer.

Operatiunea e una foarte simpla si se poate realiza cu VCDS sau ODIS, mai trebuie o butelie de Azot 5 si un adaptor (T10157).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 21.09.2021 at 20:36, Avild a scris:

Bună

Sunt posesor de Touareg 7p 2012 cu suspensie pneumatica, si mq confrunt cu următoarea problema 

1. Ca si eroare: C10D307 - level regulation, mechanical malfunction (intermittent)

2. Mașina nu se ridica pana la ultima treapta. In general după ce ridica 1 nivel se oprește compresorul si apare eroarea în bord. Dacă las masina peste noapte se lasa, dar nu de tot, doar pana la un anumit punct și egal pe toate părțile.

3. Sa verificat dacă sunt scurgeri, si nu au fost găsite.

Am cumpărat compresor nou aftermaket, nu sa remediat problema. Am cumpărat compresor original nou și de asemenea nu sa rectificat problema. ( se simte diferenta între oe si sh)

Apoi am cumpărat bloc de valve (sh) și modul de control suspensie (sh), si tot nu sa rezolvat problema.

Acumulatorul de presiune nu primește suficient aer. Cu masina pornita, presiunea pe sistem este de 2 bari, pe acumulator 5 bari  si pe pernele din fata 6 bari iar cele din spate 5 bari. Când primește comanda sistemul de ridicare, nu se face presiune (în acumulatorul de presiune mai mare de 5 bari) în timpul prestabiliy și compresorul se oprește.

Dacă se introduce manual aer pe sistem, pernele funcționează fără eroare.

Dacă cineva poate oferi o părere, va mulțumesc 

 

 

Screenshot_20210921-203351_WhatsApp.jpg

Rezolvare la situație, dacă ajuta pe cineva pe viitor

 -1 buc Amortizorul pneumatic 

 -1 buc bloc valve ( neșansa de a cumpăra sh e sa nu sti dacă e buna sau nu piesa)

 -1 buc rezervor presiune ( nu cunosc dacă chiar era fisurat și era neaparat de schimbat, dar sa schimbat si acesta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ma comfrunt cu o problema,in urma covidului masina a stationat 2 saptamani,ca atare partea din fata s a lasat vreo 3-4 cm suspensia fiind pe normal,cand am bagat cheia in contact si a revenit,facandu si level auto...este normal sau anormal?multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este normal, este semn ca ai o mica pierdere de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era o pierdere de aer nu se lasa de tot?doar intreb...

se poate verifica treaba asta cu aerul?multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e obligatoriu sa se lase uniform sau total. Da, se verifica,  vorbeste cu un mecanic mai departe si o sa te lămurească 

Oricum, daca se lasa in 2 săptămâni,  eu zic doar sa monitorizezi problema, pt moment 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am sa fac,multumesc frumos...daca merg cu ea zilnic sau la 2-3 zile nu are nimic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am eu acum. Cand e pe Normal nu scapa deloc sau ff putin, adica daca o las o saptamana nu se lasa deloc. Dar stiam ca am o scapare, ca am vazut-o cu VCDS-ul, presiunea fiind mereu mai mica in perna cu probleme. M-am convins zilele trecute cand am urcat-o pe elevator, sa pun gumele de iarna, si am auzit-o cum fasaie. Dupa ce am dat-o jos de pe elevator nu mai avea aer deloc in perna si era masina lasata, am pornit masina, compresorul a umplut-o si nu mai scapa, dar daca o urc pe Offroad scapa. Nu e sparta, probabil e sarit colierul care fixeaza mansonul ala de cauciuc.

Ca idee, stiu ca rusii le repara cu succes, la noi in tara exista service-uri care sa se ocupe cu asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista in București (banuiesc ca si in tara) ateliere specializate pe reparatii si inlocuiri perne de suspensie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

 Salut detin un porsche cayenne din 2011 , dupa o excursie la munte de 2 zile , unde temperatura a fost de -15 grade ,la plecare mi -a aparut eroare de chassis system failure , a trebuit sa vin asa cu el 500km pana acasa . in momentul de fata masina sta lasata maxim de fata si ridicata maxim de spate . pe diagnoza am urmatoarea eroare . am verificat siguranta de 40A de sub scaun si nu e arsa . ce sfaturi imi dati , de unde sa incep . Multumesc .

IMG_20211224_175212.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema , din fericire era doar siguranta de 40A arsa , la porsche nu e sub scaun , cu toate ca are si acolo o siguranta de 40A , e prima siguranta de sus din partea stanga a bordului . dupa o plimbare de 500m sa calibrat singur .

IMG_20211227_210831_resized_20211227_090856974.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Touareg 7P tot acolo este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,am patit si eu la fel saptamana trecuta la -8 grade, ingheata unul din senzori si nu mai poate sa si faca auto level ul, baga compresorul aer pana se arde sigurantza,de aceea e bine in zilele geroase sa nu fie comutat pe auto level...mai ales noaptea...

Modificat de zoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeți ca problema provine de la senzorii de leveling sunt gripati. Încercați o defrișare sau schimbare senzori si se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe normal s-a ars. Iarna asta merg pe comfort și nu am mai avut treabă. Am prin zile cu - 20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, zoly said:

Da ,am patit si eu la fel saptamana trecuta la -8 grade, ingheata unul din senzori si nu mai poate sa si faca auto level ul, baga compresorul aer pana se arde sigurantza,de aceea e bine in zilele geroase sa nu fie comutat pe auto level...mai ales noaptea...

Senzorii nu prea au cum sa inghete, eu zic ca a inghetat apa condensata (a tras aer umed din atmosfera) de prin valvele din perne sau din blocul de valve. Se poate corecta prin inlocuirea gelului silicat din compresor si apoi reumplerea sistemului cu azot.

Senzorii ori merg, ori nu..daca se misca greu sunt ciao si trebuie schimbati.

Mie mi s-au blocat ambii senzori pe fata, i-am schimbat cu unii Metzger si deocamdata merg fara probleme, unul are un an si celalalt vreo 5-6 luni cred. Dupa inlocuire se recalibreaza suspensia.

Modificat de adidas00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci de ce după ce fac 2 m înainte și înapoi masina se echilibrează la loc? Mai mergea sa fac și asa pana s-a ars siguranța. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul nu baga aer pana se arde siguranta (probabil asta era valabil la modelele mai vechi), compresorul lucreaza intr-un interval de timp bine definit (max 60 secunde parca), se opreste, se raceste si apoi porneste din nou pana isi termina treaba. E un algoritm pentru protectia compresorului. Daca se arde siguranta, compresorul nu poate pompa aerul in instalatie, creste rezistenta electrica si atunci se arde siguranta.

Compresorul lucreaza asa: pentru autolevel (cand parchezi pe teren neuniform), cand ridica/coboara masina din perne si cand ai o pierdere de aer in sistem.

Daca totusi au inghetat senzorii, ar trebui sa ai eroare in bord, compresorul nu prea vad ce treaba sa aiba in momentul asta. Stropeste din abundenta WD40 pe senzori. Am patit-o si eu iarna trecuta, la -20 grade, am dat un metru in fata/spate, am franat ca sa-i fac balans si s-au eliberat senzorii iar eroarea din bord a disparut.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aveti idee de unde se pot achizitiona sigurantze de 40 amp ptr compresor?multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!