Jump to content

Suspensie pneumatica - Probleme; Retrofit & Mod de funcționare (Touareg 7P)


stofarius
 Share

Postare recomandată

Salut,

Stie careva care este diferenta intre suspensia pneumatica si suspensia pneumatica sport? Am mers zilele trecute cu unul si mi-a placut foarte mult suspensia pneumatica (desi nu stiu ce tip era). Cand am mers pe siteul VW sa configurez am vazut ca e de mai multe tipuri, si nu imi este foarte clar care este diferenta intre ele.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.

Garda e mai joasa cu 25 mm doar in mod sport, sau in toate modurile? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu stiu ca suspensia pneumatica este una si aceeasi pe toate modelele de Touareg si are 3 pozitii comfort, normal si sport, plus ca exista si posibilitatea reglarii manuale. Aia de la Porsche Romania sunt in pom cu totul, iau banii degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista doua : suspensie pneumatica si suspensie pneumatica sport, amandoua practic opereaza la fel, trei pozitii pentru amortizoare comfort/normal/sport si selectorul pentru perne cu cinci trepte ... ca diferenta din ce am gasit cea sport e mai jos cu 25 mm si are amortizarea mai rigida

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie de 25 mm? Uite ce e scris pe site-ul VW ( http://www.volkswagen.ro/modele/touareg/highlights) :

Asigură condiţii de stabilitate.Trăiţi plăcerea de a conduce în orice situaţie: Suspensia pneumatică - versiunea sport (disponibilă opţional) cu echilibrarea adaptivă a caroseriei reduce înclinarea caroseriei cu ajutorul trenului adaptiv de rulare sport, optimizând astfel conduita în viraje. Pe asfalt drept puteţi să faceţi cunoştinţă cu latura sportivă a suspensiei pneumatice, pentru că reglarea electronică a amortizoarelor în funcţie de viteză adaptează în mod automat nivelul caroseriei.

Modificat de VMLG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la porsche mi s-a spus 25 mm, vezi si mai sus ca nu mai e un coleg care a primit aceeasi informatie, de la midocar mi-au zis "circa 2 cm"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

 Suspensia pneumatica este una si aceeasi, atat doar, in cazul celei sport ''managementul'' amortizoarelor este intr-adevar putin diferit. Ca sa zic asa, hardware-ul este acelasi, software-ul este diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are cum sa fie una si aceeasi cand e coborata cu 25mm in permanenta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
andrey_sebastian

Eu sunt interesat de suspensia pneumatica pentru GARDA MARE pe care o ofera CAND ESTE CAZUL

 

Daca suspensia Sport cu toate ca e mai scumpa ofera garda mai mica, atunci nu merita banii in plus

 

Totusi subiectul nu e lamurit, chiar nu exista date certe ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SPS are amortizarea mai rigida decat SP, suplimentar este mai joasa cu 25mm, daca SP doar la selectarea sport pe amortizoare mai coboara 25mm, la SPS si pe normal la amortizoare se coboara extra 25mm, doar in mod confort tinand mai sus.

 

la touareg garda maxima este de cca300mm, la Cayenne este cca275mm, dar la amandoua offroad level este pe la 240-250 mm, probabil ca SPS este suspensia folosita la cayenne, ca si bani costa la fel.

 

load level e la acelasi nivel la toate, 158mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

www.motor-talk.de

 

 

 

TRADUCERE GOOGLE TRANSLATE:

 

Difference between "normal" air suspension and the dynamic handling package

Hello

I had to make the same decision and my dealer has

requested once for me at VW. Here is the answer from VW:

 

Good day Mr. Kuehn,

 

the air suspension and the dynamic handling package have a level control. Here, four different levels can be selected:

(1) Level Loaded: Fixed lowest level and at the same time.

(2) Normal level: Automatic and speed-dependent control

(3) ground level: Automatic and speed-dependent control

(4) level of special terrain: Fixed and also the highest level for special situations in the field

 

Furthermore, in both options include an electronic damping control, which can be selected using a controller between the stages Normal, Comfort and Sport.

 

In normal air suspension in normal level and adjustment of the damping reduces the available ground clearance by about 25 mm in sports.

In the roll compensation air suspension with the vehicle in the normal level and the attenuation setting is Normal already lowered by 25 mm.

 

The roll control for air spring dynamic handling package is a stronger stabilization (thicker anti-roll bars) and a corresponding parameterization of all

4 vibration dampers (outside and inside), and reached a subscript, the landing gear.

 

 

...... I hope it helped.

 

TEXT ORIGINAL:

 

 

Unterschied zw. "normaler" Luftfederung und dem Fahrdynamikpaket

Hallo

ich hatte die gleiche Entscheidung zu treffen und mein Händler hat

einmal für mich bei VW angefragt. Hier die Antwort von VW:

 

Guten Tag Herr Kühn,

 

die Luftfederung als auch das Fahrdynamikpaket verfügen über eine Niveauregelung.Hierbei können vier verschiedene Niveaus gewählt werden:

(1) Niveau Beladen: Feststehendes und zugleich tiefstes Niveau.

(2) Niveau Normal: Automatische und geschwindigkeitsabhängige Regelung

(3) Niveau Gelände: Automatische und geschwindigkeitsabhängige Regelung

(4) Niveau Sondergelände: Feststehendes und zugleich höchstes Niveau für besondere Situationen im Gelände

 

Des Weiteren ist bei beiden Optionen eine elektronische Dämpferregelung enthalten, womit mittels eines Reglers zwischen den Stufen Normal, Comfort und Sport gewählt werden kann.

 

Bei der normalen Luftfederung wird im Niveau Normal und Einstellung der Dämpfung auf Sport die vorhandene Bodenfreiheit um etwa 25 mm reduziert.

Bei der Luftfederung mit Wankausgleich ist das Fahrzeug im Niveau Normal und in der Dämpfungseinstellung Normal bereits um 25 mm abgesenkt.

 

Der Wankausgleich beim Luftfeder-Fahrdynamikpaket wird durch eine stärkere Stabilisierung (dickere Stabis) und eine entsprechende Parametrierung aller

4 Schwingungsdämpfer (außen und innen) sowie eine Tieferstellung des Fahrwerks erreicht.

 

 

...... ich hoffe es hat geholfen.

Modificat de CUE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,

 

Sunt proaspăt posesor al unui Touareg 7P şi am o problemă cu suspensia pneumatică. Nu reuşesc să o las jos sub nicio formă(în load). Trebuie să îi fac vreo setare specială. Am căutat prin meniul computerului de bord şi nu am găsit nimic despre suspensie. Am mai observat că stă aprins beculeţul cu auto de la rotiţa de selectare a modului de suspensie. Reuşesc să o las joc doar când stau pe loc cu ea. Când plec la drum se ridică singură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai setat modul pe ''Sport''? E normal sa-si revina dupa ce pleci de pe loc(parca dupa 40km/h din cate zice in carte, poate ma insel). Citeste in manual cu atentie modul de folosire a suspensiei pneumatice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suspensia are 5 trepte de inaltime :

 

1.load - inaltime de incarcare, se poate cobora doar spatele de la butoanele din portbagaj, sau toata masina de la comutator > circa 165 mm, odata  pornita masina din loc se ridica automat cand se depaseste viteza de 7km/h

2/3.auto level - pozitia din stanga comutatoturului > pe comfort/normal circa 205 mm, pe sport circa 185mm, la suspensia pneumatica sport setarea de normal a inaltimii este aceeasi cu cea de sport

4.offroad 1 - pozitia din dreapta comutatorului > cca 245 mm, la 72 km/h coboara singura la treapta 2, daca suspensia este blocata, se apasa lock, masina nu depaseste 72km/h

5.offroad 2 > cca 300mm, este selectabila pana la 20 sau 30km/h, cand se depasesc aceste viteze coboara automat in treapta 4

 

ca sa poti ridica masina pe cric se tine apasat butonul LOCK, parca 4 secunde, dar oricum trebuie sa apara mesaj in bord JACK MODE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai setat modul pe ''Sport''? E normal sa-si revina dupa ce pleci de pe loc(parca dupa 40km/h din cate zice in carte, poate ma insel). Citeste in manual cu atentie modul de folosire a suspensiei pneumatice.

nu m-am gândit să o trec pe sport. o să încerc. cu manualul nu prea mă descurc că e în germană. găsesc pe undeva pe net manualul(pdf) în engleză?

 

suspensia are 5 trepte de inaltime :

 

1.load - inaltime de incarcare, se poate cobora doar spatele de la butoanele din portbagaj, sau toata masina de la comutator > circa 165 mm, odata  pornita masina din loc se ridica automat cand se depaseste viteza de 7km/h

2/3.auto level - pozitia din stanga comutatoturului > pe comfort/normal circa 205 mm, pe sport circa 185mm, la suspensia pneumatica sport setarea de normal a inaltimii este aceeasi cu cea de sport

4.offroad 1 - pozitia din dreapta comutatorului > cca 245 mm, la 72 km/h coboara singura la treapta 2, daca suspensia este blocata, se apasa lock, masina nu depaseste 72km/h

5.offroad 2 > cca 300mm, este selectabila pana la 20 sau 30km/h, cand se depasesc aceste viteze coboara automat in treapta 4

 

ca sa poti ridica masina pe cric se tine apasat butonul LOCK, parca 4 secunde, dar oricum trebuie sa apara mesaj in bord JACK MODE

Mulţumesc frumos. M-ai lămurit.  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutare...

aveti idee daca aceasta suspensie vine standard in orice echipare? nu sunt f lamurit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vine standard decat la motorizarile hybrid, versiunea aniversara edition x si mai nou la echiparea supreme, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci daca ma uit dupa un SH din Germania, trebuie sa urmaresc anumite echipari?

unele anunturi au specificat, altele nu. la terrain tech am vazut ca e standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e standard nici la terrain tech, dar probabil ca cine ia terrain tech pune si pneumatica, cel mai simplu te uiti la pozele de interior la masina si acolo se vede daca e un control rotativ sau doua, unu e standard si permite selectarea tractiunii on road off road, al doilea e optional si apare doar daca masina are pneumatica

 

in germania pneumatica = suspensie aer = luftfederung

 

bafta la achizitie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Deocamdata imi iau notite: pret de achizitie, preturi de intretinere, consum samd, cheltuieli obligatorii anuale gen rca casco revizii etc. Apoi trag linie si vad daca imi permit sau nu o astfel de masina. Ce e sigur, imi doresc una, 2012 cu max 100k km si pachetul off road, 3.0tdi 245cp

Modificat de moguai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una ok cum vrei tu, poate si xenon, piele, pachet crom - in jurul sumei de 30.000 euro pret de achizitie.

 

casco - intre 2000 si 2500 euro pe an

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e, aprox 30k din ce vad pe mobile. Eu ma gandeam la un 25k pt ca nu ma grabesc si pot astepta pana la sf anului de ex. Sau sa caut+astept pana dau de una la bani ok, cel putin pe net. Trebuie sa imi gasesc si un samsar de incredere sa o aduca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred - 25k in Germania, pt o masina de 3 ani si pana in 100.000km... cu optiunile care le vrei tu... banuiesc ca vrei si navigatie, ceva jante frumoase - set vara/iarna - la asa masina, mai bine sa nu o cauti pe cea mai ieftina... ci sa fie ea ok, intretinuta corespunzator - altfel, o simpla reparatie la cutie, suspensie, etc... o sa te coste f.mult.

 

te duci dupa ea, nu-i mare panica asta - gasesti ce iti place, ceri info suplimentare, VIN ... verifici... s,a.m.d

 

dar hai sa ne oprim aici cu off topicul... si postam unde trebuie.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Suspensie pneumatica - Probleme; Retrofit & Mod de funcționare (Touareg 7P)
  • Marian a închis acest topic
  • Andrei_72 pinned şi featured this topic
  • Andrei_72 unpinned this topic
  • Andrei_72 a deschis acest topic
  • Andrei_72 pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!