Jump to content

Seat Leon 5F (2013)


Cristian
 Share

Postare recomandată

Cu placere..

Uite si niste poze (chiar daca deviem putin de la subiect).. DIn pacate doar cu RNS 310, cu RNS 510 nu gasesc acum, desi stiu sigur ca am facut cateva

Singurele mentiuni sunt:

- RNS 310 e direct fit, RNS 510 din pacate nu (cu exceptia RNS 510 Seat Media System, care nu e compatibil cu electronica de coloana de directie de pe masina ta - nu o sa functioneze comenzile de pe volan). Trebuie sa tai putin din nervura din interiorul consolei centrale, unde intra playerul, altfel suportul de card SD al unitatii RNS 510 loveste si nu intra complet..

- Pt. RNS 310 nu exista harti pt. Romania (doar durmurile principale - se vede in imagini ca singura indicatie oferita e denumirea drumului - E68), pe cand la RNS 510 hartile pt. Romania sunt detaliate.

In fine, discutia e mult mai complexa, astea sunt doar cateva detalii/

post-6090-0-04443600-1354349819_thumb.jp

post-6090-0-03703500-1354349847_thumb.jp

post-6090-0-23443000-1354349872_thumb.jp

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    183

  • Rave

    53

  • The_Ego

    48

  • florinrmn

    44

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am inteles, ciudata treaba cu RNS510, clar nu o sa montez asa ceva daca nu e compatibila cu comenzile de volan. Stiam ca hartile de la RNS310 sunt la nivel de strada, totusi, ma gandeam ca sunt putin mai detaliate. Atunci probabil raman la RCD510, cu speranta ca asta se potriveste ca si montaj.

PS: masina din poze e a ta? Vad ca e o Altea facelift, insa are maxidotul rosu, nu negru. Frumos volanul de FR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu m-am exprimat eu bine, scuze..

DIntre variantele de RNS 510, doar cel cu brand Seat (fara suport de card SD, cel care intra in bord fara a mai fe necesara nici o taietura) nu e compatibil cu comenzile pe volan. Restul de unitati RNS 510 (cu brand VW) sunt perfect compatibile, doar ca trebuie inlaturata o bucata din interiorul bordului, ca sa intre "full".

Hartile RNS 310 sunt detaliate la nivel de drumuri principale.. Deci in Romania ai DN1, A1, E68 si probabil alte cateva drumuri nationale / europene. Nici vorba de strazi din interiorul oraselor.

Da, masina din poza e a mea. Multumesc de apreciere. E facelift doar la interior :) Sau ma rog, a fost, pt. ca am revenit la panoul de comanda climatronic pre-FL.

Putem discuta despre navigatii pt. Seat intr-un topic separat, sau ma poti contacta daca ai nevoie de informatii suplimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de lamuriri, chiar sunt cateva lucruri care nu-mi erau foarte clare.

Revenind on topic, se pare ca generatia noua Leon nu va aparea in showroom mai devreme de februarie 2013.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pricep ceva si poate sunt singurul care gandeste asa. Pe Leon 2013 si Golf 7 s-a mers pe ideea de touchscreen pe cand la A3 nu. Sigur are rotita aceea pentru MMi, dar personal eu cred ca este mult mai dificil de umblat la optiuni, setari din rotita decat direct prin atingerea ecranului.

Stiu ca rotita se intalneste la marcile premium (Audi, Mercedes-Benz, BMW), insa la A3 nu vad sa fie insotita de un touchpad. Probabil ai la dispozitie sensibil mai multe optiuni la Audi, dar pana intri in toate sa le ajustezi cum vrei dureaza mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, tehnologia touchscreen integrata pana acum in unitatile multimedia care doteaza masinile din grupul VAG nu mi se pare cele mai avansate tehnologic, avand in vedere ca inca nu se folosesc ecrane capacitive, mult superioare din punct de vedere al sensibilitatii ecranului ecranelor rezistive. Din cate stiu, singura unitate multimedia care foloseste tehnologie capacitiva e cea Premium din Golf 7, dar si acel ecran e mult prea mic 12,7 cm in diagonala, pentru a fi confortabil in utilizare intr-o masina, mai ales in mers. Stiu, exista comenzi pe volan, dar nu poti face totul din comenzile de pe volan.

A3 nu are touchpad-ul cu care vin A4 si A6? Oricum, pana acum, unitatile multimedia clasice, cu comanda prin butoane, sunt superioare ca feedback celor cu touchscreen. Ar putea totusi sa integreze niste ecrane mai mari, ma indoiesc ca costa chiar atat de mult un ecran de 10' capacitiv.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi place din ce in ce mai mult noul Leon si totodata agreez si pozitionarea navigatiei in acel loc.Mi se pare ok ca si vizibilitate pentru sofer :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12,7 are cel standard. Apoi urmeaza composition cu 14,7 si navigatia Discover pro are 20,8 cm (am citit ca poate functiona ca wlan hotspot).

Eu nu stiu sa aiba touchpad, poate sa fie integrat in buton, dar separat sigur nu.

"The Audi describes the new MMI system as "when the German mechanical engineering meets Silicon Valley". Constructed with the help of Nvidia and uses a dipyrino processor Tegra 2 1.2 GHz and is part of the MMX (Multi-Media eXtension) which enables the car to connect to the internet, using the navigation system and the telephone system. Later, the system will be upgraded to the Quad Core Tegra 3 to 1.4 GHz. The new A3 will also Head-Up Display, which can optionally be connected to many mobile phones via the packet "Phone Box"."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiam si eu, insa nu eram sigur. Oricum, functionalitatea touchpadului e foarte limitata. Inca mai astept un sistem multimedia si navigatie la nivel de tableta, e chiar atat de greu de facut asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[..] dar personal eu cred ca este mult mai dificil de umblat la optiuni, setari din rotita decat direct prin atingerea ecranului. [..]

O parere personala, mie mi se pare ca e mai usor sa setezi ceva fara sa te misti de pe scaun sau sa iti misti mana in timp ce conduci.

Mi se pare ca iti distrage atentia de la drum orice lucru ce implica miscarea mainii si privirea inspre aparat, sa vezi unde pui mana.

Pe cand o roata aflata langa schimbator poate fi manipulata fara sa iti iei ochii de la drum - si implica mult mai putin privitul spre ecran - nu e nevoie sa coordonezi mana cu privirea si cu comanda.

Un touchscreen aproape ca mi se pare periculos in masina, l-as considera un compromis la Golf si la Leon, insa pentru comenzile generale exista intotdeauna comenzi pe volan.. in functie de dotarile alese. :)

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, categoric doar la asta s-au gandit cand au pus rotita acolo, siguranta soferului care poarta ochelari de cal. si sunt sigur ca poti modifica optiuni fara sa privesti ecranul....dupa 5 ani de folosire intensa a sistemului de entertainment.

parerea mea.

sunt invidios pe leon pentru ca e singurul care a primit faruri exclusiv led.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal mi se pare o prostie sa ai touchscreen pe masina deoarece utilizarea lui implica automat sa iei ochii de la drum. Pe Superb si Polo am touchscreen si ambele mi se par periculoase. Audi, Mercedes si BMW stiu ce fac cand cauta solutii alternative. Acestea dupa ce folosesti masina o perioada le inveti pe dinafara si nu mai trebui sa privesti la ecran. Iar touchpadul de la Audi mi se pare genial deoarece poti sa introduci o destinatie in timp ce conduci fara sa ridici ochii de la drum.

@#131 cristian Cum poti sa folosesti un ecran capacitiv in timp ce conduci? Abia ai timp sa atingi/nimeresti cu un deget... Sa pui 2 sau 3 degete si sa faci gesturi pe ecran mi se pare ... ilegal... Ca si folosirea telefonului in timp ce conduci...

Legat de pret cat poate sa coste un ecran de rezolutie decenta si multitouch... Cel putin cat un Ipad... Adica de la 500 EUR. Pe langa ecran, iti trebuie si procesor grafic puternic pentru un ecran de rezolutie mare...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Touchpad-ul chiar e folositor. Poti sa suni pe cineva fara sa iti iei ochii de la drum, sa introduci o destinatie cum bine ai zis.

Mai nou pe A3 va fi si HUD, head up display :icon_thumleft: . Mai mult, MMi-ul iese din bord si practic nu te pune sa cobori putin ochii

Sper sa nu fii fost prea off-topic :D

Viitorul oricum va fi al comenzilor vocale.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nota: ecran capacitiv nu inseamna doar multi-touch. inseamna o experienta de utilizare mult imbunatatita fata de cele resistive.

+1 pentru comenzile vocale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comenzi vocale exista deja de ceva timp, eu la Leonul meu pot apela persoane din agenda folosind comanda vocala, singura problema e ca numele persoanelor din agenda nu sunt foarte usor de pronuntat in engleza, ca sa poate fi recunoscute de software-ul de recunoastere vocala.

Totusi, folosind comanda "call", mi se citeste agenda si cand ajung la persoana pe care vreau s-o apelez apas scurt pe butonul de apelare si am rezolvat problema. Sunt sisteme de comanda vocala mult mai avansate, de exemplu cel montat de Chevrolet pe modelele noi:

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, insa sunt basic. In viziunea mea, un adevarat voice control ar fi ca pe Google Voice / Siri.

L.E.: Arata foarte bine cel de pe Chevrolet :D

Daca vreti sa vedeti cu ce o sa vina masinile compacte peste 6-7 ani uitati-va ce se gaseste acum pe S-klasse.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de comenzi vocale, eu cred ca cele disponibile actual sunt suficiente. Ma referer la combinatia RNS 510 (cu voice control activat) plus BT. Poti controla vocal tot: Navi, BT, Media, Radio etc.., fara a lua ochii de la drum.

Cristi, ce modul BT ai? Pt. ca al meu, de generatie mai veche (2009), imi apeleaza dupa numele persoanei. Evident, in prealabil am memorat eu numele si numarul in modulul BT.. nLa comanda "dial name" reactioneaza prompt, imi si repeta numele memorat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat azi, si al meu apeleaza dupa numele persoanei. Doar ca are cateodata dificultati in a-l gasi in agenda, el citeste numele in engleza, insa numele sunt romanesti. Totusi, la un prieten am reusit, m-a intrebat "would you like to call home, work or mobile?". Dupa care am zis "mobile" si a inceput sa sune. Genial, as putea spune. Probabil daca am fi fost englezi ar fi fost mult mai ok pentru el.

Cum ai memorat numele si numarul de telefon? Mie imi citeste agenda direct din telefon.

PS: Nu stiu ce modul de bluetooth e, inca n-am reusit, spre rusinea mea, desi am masina de 3 luni, sa fac o scanare completa cu VCDS.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spuneam, modulul meu BT e de generatie mai veche.

Eu memorez numerele de telefon in memoria BT cu comanda " Store name" . De aici, modulul BT iti detaliaza pasii urmatori: "enter number" - "store".

In momentul in care spu comanda "Play phonebook", imi "citeste" doar numererele memorate de mine anterior, nu imi citeste agenda telefonului conectat. Pot accesa numerele de telefon din agenda telefonului nememorate in memoria modulului BT doar de pe maxidot sau ecranul navigatiei (daca e cazul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, ciudata treaba. Totusi e ok si asa, pentru ca de obicei apelezi cateva persoane mai des, gen familie sau prieteni, si memorand tu numele lor, esti sigur ca modulul de comanda vocala nu intelege altceva decat ai vrea tu. Ar fi foarte simplu sa integreze un software de recunoastere vocala gen Siri, insa deocamdata n-am vazut nici o implementare a unei asemenea functii pe vreo masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati descoperit vreo solutie prin care, daca convorbirea este trecuta in Private Call si vorbiti de pe telefon, sa reusiti sa porniti radio-ul din nou inainte de inchiderea apelului?

Uneori se aude destul de puternic in casca si este nevoie de o sursa de zgomot in masina.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu merge, chiar daca vorbesc pe telefon, sunetul e taiat in boxe si e liniste in masina. Mi-ar fi placut mai mult sa treaca inapoi pe radio/CD, insa se pare ca asa a fost gandit sistemul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Cristian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!