Jump to content

Seat Leon 5F (2013)


Cristian
 Share

Postare recomandată

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    183

  • Rave

    53

  • The_Ego

    48

  • florinrmn

    44

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tibi, am fost azi si am vazut Octavia 3 la Brady, in Militari. In primul rand, eu zic ca te inseli cu materialele. Octavia 3 Elegance nu are materiale mai bune decat Leon 5F, in nici un caz. In primul rand, pe consola centrala, in partea care incepe sub climatronic si se continua pana in spatele scaunelor fata, plasticul are exact aceeasi textura si e la fel de tare ca si cel de pe Leon 1P sau Leon 5F. Pe bord si pe consola centrala, pana la climatronic, plasticul e moale, iar cel de pe partea de sus a usilor, langa geam e moale, dar putin mai tare decat cel de pe bord. Spatiul de depozitare de sub climatronic nu mai are capacul cu arc, in schimb capacul culiseaza fata spate, insa trebuie tras/impins cu mana. In rest, masina este facuta sa para mare, dar cam atat.

Bancheta spate e dreapta, nu mai e lasata pe spate, asa cum e normal si e scurta, pentru a da impresia de spatiu la picioare. In plus, pozitia e mult mai joasa in spate decat in fata. Scaunele sunt cu sustinere laterala mai putina decat in Leon 5F, si au o tapiterie de o calitate slaba. Nu exista lampi la parasolare, iar climatronicul e pus acolo ca si cum ar fi fost aruncat, nu are absolut nici o legatura cu restul consolei centrale, sunt sigur ca l-au primit in ultimul moment si nu au avut timp sa-l integreze in consola centrala, altfel nu-mi explic de ce e cu 5 cm mai in interior. Torpedoul ar fi fost mare, daca nu ar fi avut unitatea de cd, care ocupa jumatate din spatiu. In rest, masina e mare, portbagaj imens, insa pe mine nu m-a impresionat cu nimic. Probabil sunt eu prea indoctrinat cu Seat, desi eram cat pe ce sa-mi iau Golf, daca nu ar fi existat oferta Copa. Nu mi-as lua Octavia decat daca ar fi la acelasi pret cu Leon, insa si cu aceleasi dotari.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut la test exact masina de care vorbea TIBI mai sus si nu sunt de acord cu ce a scris - chiar mi s-a parut foarte inchegata, TDI-ul de 105 cai  e suficient pentru orice om normal, trage bine. Poate mergea o cutie in 6 trepte si e adevarat ca nu se compara cu cel de 2.0 litri, dar nu poti avea pretentii de sportivitate chiar de la orice TDI. Am reusit un consum pe DN1 (mers legal) de 4,7, asta in conditiile in care masina era inca aproape deloc rulata (400 de km la bord daca tin bine minte). Dupa ceva plimbari/opriri/masina pe loc cu motorul oprit pentru minute bune, consumul arata 6,6 cu viteza medie de 33 de km/h. La stabilitate, din nou mi s-a parut foarte buna (masina personala este un Focus 2, despre care toata lumea stie ce poate la capitolul asta), si asta chiar fara suspensia independenta pe spate. Nu troncanea nimic la suspensie, in conditiile in care masina avea jantele de 17, optionale, pe ea.

 

Designul mi se pare atractiv, si chiar se simtea nevoia unei schimbari, in sensul ca sunt adeptul unor "revolutii" de genul, pentru a nu intra intr-o rutina care la un moment dat plictiseste.

 

Am mai condus si noul Golf, 1.2-ul de 85 de cai si 2.0 TDI de 150 de cai si DSG, si comparat cu Leon-ul este mult mai silentios (la benzina pana la 100 de km/h nu auzi aproape nimic, iar TDI-ul se aude mult mai putin inauntru decat la Leon) si interiorul foloseste materiale o idee mai bune. de asemenea locurile din spate mi se par mai spatioase la Golf decat la Leon.

 

Ce m-a impresionat foarte tare la Leon au fost farurile full LED - lumineaza incredibil noaptea dar privind masina din fata, la nivelul farurilor, ai impresia ca nici nu sunt aprinse...

 

Si inca un punct forte mi se par preturile (sau mai bine zis discounturile). Spre deosebire de Golf, unde deocamdata nu poti obtine o reducere mai mare de cateva sute de euro, la Leon-ul testat reducerea era undeva la peste 3000. Era echiparea a doua, Style, + cateva optionale de foarte mare ajutor zic eu (xenon cu LED, oglinda interioara heliomata si senzor de ploaie, oglinzi rabatabile electric), iar pretul de lista era 20600. Dupa reducere a ajuns la 17000, asta fiind pretul cu care putea fi cumparata.

 

In saptamanile urmatoare o sa fie si noua Octavia la test, si-atunci chiar o sa-mi fac o parere destul de obiectiva despre Golf-Leon-Octavia, cu plusuri si minusuri la fiecare.

 

Cu scuzele de rigoare pentru moderatori (daca incalc vreo regula se poate scoate link-ul), am scris ceva mai multe in articolul despre noul Leon aici: http://www.auto-testdrive.ro/test-drive-noul-seat-leon-16-tdi-105-cp-style

 

Astept parerile si mai ales criticile voastre :) .

Modificat de Bogdanescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au fost farurile cu xenon pe LED

O mica corectie, daca imi permiti..

Farurile la 5F nu sunt xenon pe LED, sunt doar LED. Atat. Tehnologie similara cu cele de pe modelele Audi.

In rest, eu cred ca toate parerile spuse in posturile anterioare sunt extrem de subiective.

Eu as spune ca noul Leon e doar o masina "corecta".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate, fara xenon, am scris in graba mai sus :) . Am editat postul.

Modificat de Bogdanescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vazut doar noul Leon, la dealer-ul Seat din Cluj Napoca.

Nu am apucat sa fac drive test, dar mi-a placut, sincer. Singura chestie care ma "deranjeaza" este ca nu are motorul 1.4 TSI 140 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,

 

Vin cu un review de la test in completarea celui realizat mai sus de Bogdanescu.

 

Va transmit si eu cu impresii de la un test drive destul de lung cu noul Seat Leon (5F parca). Interesat de Golf VII am decis sa astept Seatul Leon pentru a compara cele doua masini si sperand sa gasesc in Leon o varianta mai tinereasca si ieftina la Golf...O alternativa sa zicem. Ma voi raporta deci la Golful VII pentru comparatie, sper ca nu va deranjeaza.

 

Interior: un pas foarte mare inainte fata de varianta anterioara 1P. Desi masina nu mai are anumite caracteristici care ii confereau un factor "cool" - linia inalta a geamurilor sau turometru pe centru - calitatea plansei de bord si a finisarilor interioare precum si nivelul practic au crescut simtitor. Avem acum spatiu pentru o sticla in usi (mult mai mic decat la Golf VII insa), un spatiu de depozitare in consola, unul sub blocul de comenzi lumini si niste tavite (mult inferioare dpdv celor de pe Golf) sub scaunele din fata. Ceasurile arata foarte curat si sport ca la Audi si nu mai avem acele ceasuri minimaliste ca la 1P.

Spatiu foarte ok, iar un plus. Ca si a Golf, marirea ampatamentului se vede si noul Leon poate juca oricand rolul unei masini de familie (cum reiese si din noile reclame, publicul tinta fiind acum unul mai matur se pare).

Antifonarea este clar sub Golf insa mult peste Leon 1P. Lipseste si parbrizul cu protectie termina de la Golf (care este si laminat din cate stiu pentru antifonare suplimentara).

Comenzile pe volan sunt cu scroll rotativ (ca si la Audi A3 sau noua Octavia) si arata foarte ok si se folosesc intuitiv.

Bordul este orientat spre sofer ca la Golf insa calitatea overall si layoutul sunt mult mai inspirate la Golf.

Ecranul sistemului multimedia plasat intre gurile de ventilatie e ok in realitate, desi nu as fi crezut ca plasarea sa acolo este tocmai inspirata. Dar e ok pentru ca nu-ti iei privirea de la drum si este la indemana. 

Volanul noului Leon este simplu dar ergonomic insa nu are configuratia sport a celui de la Golf.

Tip - nu luati in considerare varianta Reference. Nu merita decat in configuratia standard (foarte saraca) iar materialele interioare sunt MULT inferioare variantei Style. Spatiul de depozitare de sub comenzile climatizarii este gol la Reference si arata absolut ingrozitor - parca guvernul spaniol a dorit sa introduca o nota de austeritate acolo :) . Fetele de usi nu sunt tapitate si sunt acoperite cu un plastic gri de o calitate indoielnica. Nu exista guri de ventilatie pentru pasagerii din spate (decat optional daca luati si cotiera). Singuru lucru decent la varianta asta este tapiseria.

Scaunele, inclusiv la Style, sunt confortabile dar nu mai au forma aceea sportiva si (parerea mea) foarte frumoasa de pe 1P.

 

 

Exterior: impactul vizual nu a fost in cazul meu la fel de puternic ca la Golf. Masina este mai lata si - suprinzator - mai scurta decat modelul anterior. O alura musculoasa completata de muchiile drepte si nervurile laterale - designerul Luc Donckerwolke, fost designer Lamborghini - si-a pus clar amprenta asupra acestei masini cu o mica exceptie: partea frontala unde avem similitudini un pic prea mari cu Ibiza facelift. Imaginea de marca e importanta, dar totusi cele doua modele seamana un pic prea mult dupa umila mea parere. Cele doua nervuri laterale sunt EXACT ca la Ibizia. Pacat..

Foarte frumos spatele, cu luneta decupata amplu si incadrata de stopuri aducand aminte un pic de Alfa Romeo Brera. Oglinzile laterale ascutite arata de asemenea spectaculos si emblema SEAT este noua.

In varianta Style avem jantele de 16 inch Design parca - acestea imi par ok dar nu fac dreptate masinii. Zau ca modelele de jante puteau fi mai ok (jantele Dynamic arata foarte bine dar inteleg ca sunt disponibile doar in varianta de 17 inch).

 

Tehnic / configurare: Leonul este mai usor si se simte asta la condus. E agil, se misca mai mult decat decent cu noul 1.2 TSI (spun nou pentru ca avem soft nou, turbina amplasata diferit pentru a evita problemele din trecut cand se monta un distantier pentru protectie termica, avem transmisie pe curea tot ca urmare a problemelor cu lantul de distributie din trecut). Atentie! nu am presupus asta ci m-am uitat cu atentie la motor avand si un 1P pt comparatie. Sa zicem ca motorul e o evolutie de produs avand si un dispozitiv ciudat deasupra zonei injectoarelor care - mi s-a spus de catre consilierul de vanzari - are rolul de a reduce zgomotul. Nu pot confirma aceasta ultima informatie deoarece nu am verificat-o.

Avem punte multilink de la 2.0 TDI respectiv 1.8 TSI,  dar nu mi se pare relevant avand in vederea ca noua platforma MQB ofera masinii o stabilitate superioara prin faptul ca rotile sunt trase la extremitatile masinii (solutia utilizata de sir Alec Issigonis pt Mini-ul original). Exceptand plusul de confort, suspensia multi link nu ar avea multe de oferit pentru motorizarile pana in 105 cai, exceptand un plus de greutate. Detaliu pentru diferentiere Golf versus Leon. La 1.4 122 cp Golful are multi link.

Ledurile - nimic de comentat aici - absolut spectaculoase atat la faruri cat si la stopuri. Aduc un parfum de..Audi :)

 

Preturi: Da, confirm discounturile la Leon sunt foarte ok si mult peste ceea ce se ofera la Golf. Eu am obtinut un discount foarte bun insa la Golf (a doua masina cumparata de a VW in familie discount peste 1000 EUR) si am redus ecartul asta insa, ca raport calitate pret, Leonul este foooarte atractiv mai ales daca doriti o motorizare mai puternica. Pacat insa, importatorul nu a adus in stoc nicio varianta Style 1.4 TSI 122 cai si se poate opta doar pt 1.2 TSI 105 cp si 1.6 TDI 105 cp (exista doua FR-uri dar ele sunt inmatriculate pt test). Deci cine doreste ceva mai puternic, asteapta 5-7 saptamani. Eu doream consum si emisii reduse deci am decis sa nu astept nici la Leon nici la Golf si sa merg pe 1.2 TSI 105 cp.

Mergeti cu incredere pe Style si FR. Reference inspira o lipsa de calitate evidenta.

Foarte frumos este Leonul pe Negru, Rojo Emocion si Alb simplu ;)

 

Stocul Leon pt livrare imediata (ma rog..aproape tot stocul) aici:

 

http://cc.porscheinformatik.com/masini-noi-seat-Leon/

 

In final eu am ramas cu o impresie foarte pozitiva despre noul Leon, un produs mai matur care si-a pierdut din nota sportiva a frumosului 1P, dar care se adreseaza unui public mai larg pentru a scoate SEAT din situatia financiara foarte dificila in care se gaseste. Cantarind costul total la dotari comparate, valoarea masinii la revanzare si interiorul clar superior, eu am ales Golf. Este insa o alegere personala si zau ca nou Leon a fost cat pe ce sa fie noua mea masina. Nu este insa Golf si nici nu cred ca isi propune.

 

Va stau la dispozitie si pt alte intrebari si va raspund cu placere daca am informatiile solicitate ;)

Modificat de Cosmin D.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica precizare: suspensie multilink pe spate vine doar la 1.8 TSI 180 CP si 2.0 TDI 184 CP, 2.0 TDI 150 CP nu are suspensie multilink.

In rest, poate ca diferenta intre Golf si Leon nu e chiar asa de mare cum sustii, multe lucruri sunt subiective. E drept, antifonarea si calitatea plasticelor nu pot fi subiective, insa designul si pozitia la volan poate satisface pe unii, unii pot fi innebuniti dupa ele, altora nu li se potrivesc. Ca si curiozitate, daca se poate, cam ce discounturi ai primit la Leon, respectiv Golf? Daca nu in topicul asta, macar pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cristian,

 

De acord cu tine, cu totii suntem deseori afectati de o doza de subiectivism mai mica sau mai mare. De aceea nu am dorit sa transform topicul intr-un versus, dar am zis sa va spun cu ce compar. Cum ai spus si tu insa, la calitatea interiorului si materiale insa doza de subiectivism nu poate fi foarte mare. Interesant ca 2.0 TDI 150 cp nu are multi link...

 

Referitor la discounturi, am raspuns pe PM unor colegi interesati dar nu pot pune aici oferta pentru ca m-a rugat consilierul de vanzari sa nu fac asta (un tip de altfel foarte profesionist si foarte interesat sa vanda spre deosebire de anumite domnisoare de la Porsche) si am sa-i respect solicitarea.

 

Problema sta in felul urmator..Seat are probleme mari in momentul de fata, iar dupa epuizarea stocului pentru oferta excelenta Copa/Copa Plus coroborata cu introducerea taxei auto in forma noua, vanzarile au  intrat iar in impas. Deci disponibilitate este si discountul merge spre 7%.

 

Reducerea aceea de 3000 EUR pt varianta FR era pt cele doua masini aduse de importator si introduse ulterior la teste. Dupa ce vor fi calarite de äsa zisa presa auto din Romania in interes personal de obicei, este si normal sa fie oferit un discount major. Ar putea fi o ocazie pentru cei ce vor un model sportiv.

 

La Golf am primit discount final de 7% constand in rabat dealer plus camera rear assist gratuit (200 EUR cu TVA) - eu nu o dorisem dar era inclusa in varianta de stoc. Atentie! preturile la Leon sunt foarte bune dar nu mai vorbim de preturile excelente de la oferta Copa si trebuie sa luam in considerare si deprecierea rapida a modelelor Seat. Deci nu este o super-oferta si e bine sa setam asteptarile in mod realist.

 

Ca idee, intr-un prim master test din clasa compacta Seat Leon a iesit pe locul 2 dupa Golf, in fata Fordului Focus sau Opelului Astra. Am sa gasesc linkul si sa-l postez aici daca nu e impotriva regulamentului.

 

Detalii interesante despre noul Leon:

 

1. La FR, in functie de setarea DCC (Dynamic Chassis Control?) iluminarea ambientala cu leduri se schimba (de exemplu in rosu pt modul sport)

2. In varianta Style ai Climatronic standard ceea ce nu se intampla nici pe Golf la Highline,

3. Comenzile plafonierei sunt preluate de la VW Jetta

4. Manetele din spatele volanului (control stergatoare, cruise control) sunt exact ca cele de pe Golf. La fel si comenzile AC/Climatronic sau butonul de control al luminilor.

5. Oglinzile nu se mai rabateaza atat de bine ca la 1P, dar sunt plasate mai in spate decat anterior si intre ele si montantul A ramane loc incat sa vezi foarte bine prin acel spatiu si sa nu ai unghi mort la viraje.

6. Desi luneta e mai mare, vizibilitatea este la fel ca si la 1P, daca nu mai slaba pentru ca "polita" aceea de la portbagaj este foarte bombata..

7. Manerele pentru deschiderea usilor din interior par un pic (prea) retro. Le preferam pe cele de la 1 P. Chestie de gust...

8. 1.4 TSI 122 cp are si el acum distributie pe curea in urma problemelor cu lantul de la versiunea anterioara. Teoretic, curelele noi au o durata de viata de 250.000 KM sau 10 ani si sunt mai silentioase.

9. Pe noul Leon chiar avem torpedou :))))))

10 . Lasand la o parte farmecul stergatoarelor ascunse in montanti de la 1P, vizibilitatea este mai buna in configuratia clasica pentru ca nu mai avem unghi mort asa mare si nici acea bucata mare de plastic in partea superioara capotei (singurul detaliu urat de pe vechiul Leon in opinia mea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt total de acord cu tine, Seat intotdeauna a avut probleme mari, de la preluarea sa de catre VW nu au reusit sa faca profit. Asta pentru ca intotdeauna, modelele  sale au fost rudele mai sarace ale modelelor VW, Audi sau Skoda, lucrul asta se simte cel mai mult acum, 3 modele din gama sa fiind de fapt modele Audi, Skoda sau VW (Mii, Exeo si Toledo).

In schimb, Ibiza si Leon sunt modele fara prea mare legatura din punct de vedere al designului cu alte modele VW sau Skoda, iar lucrul asta se simte, inclusiv la interior. Nici mie nu-mi plac multe lucruri, gen manerul de deschidere a usilor din interior, insa trebuie sa apreciez cateva lucruri pozitive, punctate de tine: torpedoul normal ca marime, plafoniera noua. Intotdeauna manetele din spatele volanului au fost preluate direct de la VW, asa cum de fapt s-a intamplat cu multe modele din gama VAG. 

In concluzie, discountul pe care banuiesc ca l-ai obtinut e unul bun, insa clar se putea mai mult, totul tine de capacitatea fiecaruia de negociere. Iti doresc sa te bucuri de noua masina, va fi clar mai buna decat masina actuala, insa nici Golf nu e masina perfecta, din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Eu spun ca noul Leon puncteaza mult la partea practica si s-a intors spre seriozitatea si sobrietatea Leonului 1M tocmai din cauza rezultatelor slabe. James Muir are 3 ani sa redreseze situatia si primele semne se vad:

1. lansare model station wagon pentru a ataca piata lucrativa breakurilor din Europa Occidentala

2. lansare model 3 usi sport pentru a nu pierde publicul tanar eventual descurajat de faptul ca noul model nu mai e asa sportiv ca 1P.

3. deschidere showroom-uri in Asia (in special in China) unde marca are o sansa sa profite de notorietatea si succesul VW pe piata locala in contextul in care Spania, piata cea mai importanta pentru Seat in trecut, este in mare declin.

4. intoarcere la conceptul de sedan clasic dupa ce vechiul Toledo a vrut sa inaugureze un segment care nu avea nimic in comun cu realitatea.

 

Interviu intersant aici: http://cars.aol.co.uk/2011/11/24/interview-james-muir-seat-president/

 

Stiu ca Golful nu e masina perfecta si discount mai mare probabil ca puteam obtine insa nu cu mult mai mare. Cei care au negociat la VW pot confirma. Din pacate Golful se vinde foarte bine si nu prea e nevoie de politica de discount :(. 

 

La Seat Leon se poate merge mai jos sunt convins - mai ales daca un cumparator e decis si propune dealerului un ultim pret. Ca sfat, v-as recomanda sa solicitati oferte de la Alto Syncro, Metrotehnica si DIP Motors Brasov. Veti obtine un pret mai bun sunt convins iar oamenii par mai profi decat ce gasim pe la PBA, PBV2 etc.

 

Imi permit o ultima remarca: Progresul realizat de Seat la calitatea interiorului este demn de toata lauda. Exceptie fac unele finisari de la Reference...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate/fericire, n-am avut ocazia sa vad un Leon Reference, cele care le-am vazut erau Style toate. Sunt convins ca materialele la Reference sunt proaste, nu ma mira, e la fel la Golf si Octavia, cine vrea materiale bune si dotari standard mai multe alege un nivel de echipare superior.

Ca idee, eu am obtinut 8% la Leon, cand l-am cumparat, plus ceva reduceri la comisioane, iar la Golf tot 8%, fara sa ma chinui foarte mult. Luand in calcul ca amandoua erau pe final de generatie, si eu puteam obtine mai mult, dar nu sunt omul care sa se tiganeasca pentru 1%, asta a fost.

Toledo din pacate nu mi se pare o masina ok din multe puncte de vedere, incepand cu cateva lucruri mai mult sau mai putin evidente care au fost taiate pentru a scadea pretul. Totusi, chiar si asa, Toledo e cu doar cateva sute de Euro mai ieftin decat Leon si cu peste 1000 Euro mai scumpa decat Rapid, lucru care nu e deloc in avantajul acestui model. Prevad vanzari slabe, daca nu se aplica urgent o reducere consistenta de pret, cum au facut cu Rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

condus, placut, si cand voi avea bani imi voi schimba masina actuala tot cu un leon. de ce? pretul fata de octavia/golf7 mai mic cu aceleasi dotari/motoare.

ca si avantaje:

-poti sa iti iei un model FR la 16.000euro.

-design interior/exterior peste modelul 1P (intotdeauna mi-au placut formele drepte de la polo, si ma bucur ca au ajuns si la seat)

-service mai ieftin decat la vw/skoda

-poti sa negociezi mult din pretul initial, mult mai mult ca la skoda sau vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog un link unde se specifica faptul ca la versiunea 2.0 - 150CP nu exista punte spate multi-link.

 

Discount-ul de 7% pentru Seat este obisnuit de mai mult timp, si la VW se practica aproximativ acelasi lucru.

Depinde de dealer, daca-si poate sustine operatiunile din service atunci isi permite sa vanda si cu adaos teoretic 0 si la sfarsit de an sa astepte bonusul de unitati vandute de la importator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In catalogul primit de la dealer se specifica clar, la date tehnice, suspensie spate "Semi-indepdenta / Independenta (>150CP)".

 

Pagina 14 din lista de preturi:

 

http://www.seat.ro/countries/ro/files/pricelists/le12.pdf

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Dolfin: tocmai, ca la Seat nu e doar 7%...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la discount-uri imi permit o mica observatie.

 

Asa cum precizam ofertele la Leon Copa/Copa Plus respectiv Golf Drive/Shine erau pentru lichidare de stoc in contextul in care ambele de modele se gaseau la final de ciclu de viata. Noul Leon si noul Golf sunt modele noi deci vorbim de cu totul altceva. De exemplu, singura oferta oficiala de discount la Golf este pentru versiunea 1.2 TSI de 85 cp. In cazul acestor lichidari de stoc discountul este suportat in procent de 50 la suta de importator (care la randul sau primeste suport comercial de la producator) si 50 % sau mai mult de dealer.

 

Referitor la varianta FR - chiar si cu discount mare si cu negocieri intense un 1.4 TSI FR nu scade sub 16.700 DDP (cu vopsea metalizata). Un pret excelent insa eu zic ca nu e cazul sa dezinformam eventualii cumparatori si sa le spunem ca la 15.900 isi iau FR. Sau poate isi iau, dar de la Weltauto vreo masina de test.

 

Referitor la suspensie am observat ca datele de pe site-ul oficial sunt traduse dubios pe alocuri iar mai jos se precizeaza ca 2.0 TDI are suspensie multi-link si in varianta 150 cp.

 

"Rear suspension - multilink"

 

http://www.cars-data.com/en/seat-leon-2.0-tdi-150hp-ecomotive-fr-specs/59503#sthash.PL67MN6R.dpbs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea nu sunt date oficiale. In catalogul de pe seat.fr e dat la fel, suspensie independenta pentru motorizari de peste 150 CP, la pagina 35/44:

 

http://www.seat.fr/content/medialib/seat/fr/downloads/catalogues/catalogue-nouvelle-leon/_jcr_content/renditions/rendition.file/brochure_nouvelle_leon.pdf

 

Eu inclin sa cred datele din catalogul oficial Seat Franta si Romania, decat ce spune un site.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru link.

Fara suspensie independenta spate Leon la 2.0CR Leon a iesit din categoria masinilor civilizate.

 

Discount-ul la Seat de 7%, sau 7,5%, 7% + "ceva", 8% se acorda la modele la comanda care nu sunt la sfarsit de ciclu de productie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus mai mult de 6 ani Ibiza, care nu avea suspensie independenta spate, de asemenea, am condus noul Leon cu suspensie la fel, era 1.2 TSI. Nu am simtit nici un moment ca ar fi vreo problema de stabilitate, in conditiile in care s-a mers mult peste limita legala si conditii normale cu masina. Am scris asta de zeci de ori pana acum, nu doar in topicul asta membrii Vwforum se plang de lipsa suspensiei independente, ci si la Octavia 3 si Golf. 

De acord, e un lucru pe care l-au taiat de pe lista, insa nu ai nevoie de acest tip de suspensie. Masinile civilizate, cum le zici tu, cu suspensie independenta spate, din clasa compacta, le numeri pe degetele de la o mana. In afara de Focus, I30 si Ceed, eu nu stiu sa mai existe altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare stie ce poate si ce are nevoie.

Suspensia veche independenta spate a fost foarte fiabila.

 

Sunt curios daca si-au batut joc si de A3 in acelasi fel.

 

Din clasa compacta cu idependenta, inafara de cele enumerate de tina mai sunt, BMW Seria 1, Alfa Romeo Giulietta, Mazda 3.

Nu asta conteaza pana la urma, noi am cumparat din grupul VAG si de aici si dezamagirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt deloc dezamagit, stiu foarte bine care e diferenta intre cele doua tipuri de suspensii, daca sunt dezamagit de ceva, e ca noul Leon nu are nici un fel de promovare din partea Porsche Romania. La Golf si Octavia vad in fiecare zi reclame la tv si pe strada.

Seria 1, Giuletta si Mazda 3 or avea suspensie spate independenta, de fapt inca mai au, totusi nu pot spune ca Seria 1 e concurent cu Leon, iar Giuletta si Mazda 3 le-am vazut, dar parca nu ma lasa sufletul sa cumpar un Fiat sau un Focus generatia anterioara. Repet, daca asta apreciezi tu la o masina, suspensia spate, nu-ti lua Leon. Pe mine m-a satisfacut pe deplin suspensia cu punte semirigida, pot spune ca Ibiza era mult mai agila si mai stabila in curbe decat Leonul actual, chiar si fara ESP, diferential electronic XDS sau controlul tractiunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de acord cu tine cristian. nu are deloc promovare. pur si simplu nu vor sa vanda seat in romania...trist

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am remarcat si eu cu tristete ca noua Octavia era promovata deja la TV in vreme ce Seat Leon ajunsese deja in curtea dealerului si eu stiam doar de la consilierul de vanzari acest lucru. Masina este excelenta si merita o promovare decenta.

 

Marketingul Porsche Inter Auto fie nu-si face treaba bine, fie nu doreste sa canibalizeze Golful/Octavia.

 

Referitor la suspensia independenta - multi-link. Am spus-o si nu vreau sa initiez un flame (s-a discutat si pe topicul Golf). VAG a facut o miscare foarte inteligenta. Profitand de una dintre cele mai bune platforme de la ora actuala, a micsorat greutatea, a marit ampatamentul si ecartamentul.  Cu o rigiditate torsionala imbunatatita, diferential electronic XDS si masini mai usoare este absolut inutil sa pui pe motorizari pana in 130 -140 cp, destinate unei exploatari normale, suspensie independenta doar de dragul marketingului. Este ca si cum biciclist normal care merge la munca utilizand o bicicleta normala isi pune pe cap o casca de protectie destinata ciclismului viteza. Sa nu uitam ca suspensia multi-link - ca si configuratie - a fost introdusa in primul rand ca o solutie de imbunatatire a dinamicii si confortului pe masinile de clasa mare unde distributia greutatii si lungimea peste medie afectau negativ stabilitatea si ca o solutie pentru masinile off-road unde era nevoie de un grad de elasticitate foarte mare pe o singura roata si stabilitate pe teren foarte denivelat. Daca am discuta de un Cupra sau GTI as intelege, dar pe 1.2 TSI sau 1.4 TSI (nu mai spus de 1.6 TDI)...mi se pare ca se exagereaza sau se vorbeste in necunostinta de cauza.

 

Cand am testat 5 modele din clasa compacta pentru a ma decide ce cumpar, am condus si Hyundai I30 si Kia Cee'd ambele dotate cu suspensie spate independenta. Va garantez ca la orice ora Leonul si Golful sunt mai agile cu suspensia clasica pentru ca totul tine de set-up, directie si distributia greutatii. Cautand pe youtube - Seat Leon 2013 - ESC test, veti gasi testul de elan si ESC (ESP) efectuat de Euro NCAP cu o masina 1.6 TDI Reference. Chiar cu un model diesel cu puntea fata incarcata mai mult decat media, masina are o tinuta exemplara obtinand scoruri foarte mari la toate testele dinamice.  Singura suspensie mai dinamica decat la Leon/Golf, am intalnit-o la Mazda 3, insa acolo setarea era mult prea rigida pentru o utilizare cotidiana.

 

Eu sunt convins ca daca veti conduce o Kia Cee'd si apoi veti merge cu un Leon fie si in configuratia cu punte spate clasica double wishbone veti sesiza ca modelele VAG au o dinamica superioara in pofida solutiei tehnice mai simple (si mai usoare) - sau, in ce mai rau caz, nu veti sesiza niciun avantaj pentru modelele coreene la capitolul dinamica (si nici confort - credeti-ma). De asemenea, sunt convins ca multi din cei care deplang absenta "suspensiei multi link" nu ar putea face diferenta la o testare "blind" a celor doua configuratii pe aceeasi masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O greseala care se face frecvent inclusiv in revistele auto ieftine, nu puterea motorului da tinuta masinii la viteza mare (o influenteaza desigur), pe drumuri cu aderenta diferita sau in viraje pe drumuri cu asfalt denivelat.

 

Va invit pe toti sa urmati cursul de baza de pilotaj, fie la scoala lui Titi Aur, fie la Napoca Rally Academy, ~1.000€ (fara negociere) si apoi sa veniti aici sa scrieti savant.

 

In orice caz, nu mai putem intoarce de la groapa suspensia multi-link de pe MQB, dezbatem fara rost.

Fiecare stie ce are nevoie si cand va fi sa schimbe masina isi va alege ceva in consecinta.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Cristian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!