Jump to content

Roti/jante/anvelope Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

O fi bebeko incantat de cum arata ...

Pe mine unul m-au apucat din nou dracii dupa ce mi-am pus asta seara rotile de vara cu janta de aliaj pe 14: NU raspunde la acceleratie masina asa cum o facea cu jantele de tabla. Este o diferenta in minus, mica dar este. Si, dupa ce ca am caluti putini...:| Cred ca am sa le vand si m-apuc de strans bani pentru jante de magneziu. Pe bune.

Ex: Speedline Type 2020 Tot caut pe net poate gasesc SH ca noi sunt 500E/buc

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as face in felul urmator:

- mai intai as incerca sa determin daca nu cumva aceasta mica diferenta reclamata de tine nu se datoreaza anvelopelor de vara pe care le ai acum;

- o janta de performanta (usoara, etc.) are si un cost pe masura; cele uzuale sunt mai mult pt design. Drept pt care as evalua f bine si serios achizitia unui set de jante realmente usoare (raportat la masina, motor, perioada pt care urmeaza sa mai tin acea masina, efortul financiar, etc.); vinderea lor ulterioara nu va insemna decat o mica parte din suma platita initial pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, nu esti incantat de jantele de vara pentru ca sunt prea grele ? Chiar simti diferenta asta fata de cele de tabla ( care apropo si ele sunt destul de grele ) ? Sau anvelopele de vara sunt mai late fata de cele de iarna ?

Eu chiar ca gandeam sa trec de la 185/60 R14 la 195/55 R15. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, simt acea diferenta. Se simte foarte clar la raspunsul acceleratii in aceleasi conditii. Anul trecut am avut impresia ca s-a marit si consumul (pana anul trecut nu am avut vreodata jante de aliaj pe masina). In fine... nu sunt paranoic.

Jantele sunt cele de 14" in 5 spite care s-au livrat cu fabia elite iar anvelopele sunt aceeasi marime ca si celelalte ce le-am avut pe masina: 185/60 R14. In fine, mai caut. Chiar o sa si cantaresc jantele de tabla si aliaj ca sa vad ce diferente sunt. Din pacate magazinele de jante NU prea dau si greutatea lor deci tot pe incercate tre' s-o iau. In orice caz, nu va ganditi ca m-apuc sa pun la masina jante noi de 2000EUR cand masina in momentul asta nu cred ca mai face 5000. Cum ziceam o sa caut ceva sh. Intamplarea face ca, cochetand o vreme cu lumea raliurilor am simtit ce inseamna o janta de aliaj magneziu... este extrem de usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplarea face ca, cochetand o vreme cu lumea raliurilor am simtit ce inseamna o janta de aliaj magneziu... este extrem de usoara.

Exact la asta m-am gandit si eu, de aceea eram curios daca chiar simti ceva diferenta.

Eu vara merg cu anvelope 185/60 R14 pe jante de aliaj Sprint iar iarna cu anvelope 165/70 R14 pe jante de tabla. Dar eu nu am sesizat nici o diferenta notabile intre cele 2 jante.

P.S. m-ar tenta acest tip de janta, pe 15', tot originala Skoda Fabia.

post-5995-1270890116_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu chiar ca gandeam sa trec de la 185/60 R14 la 195/55 R15. :D

Producatorul recomanda optional 195/50 R15. Apropos de (ne)diferente: am pentru vara jante aliaj Sprint(latime 6") cu cauciucuri 185/60 R14 iar pentru iarna folosesc jante aliaj cu latime 5,5" W...nu-stiu-cum( de la Compexit) cu cauciucuri 165/70 R14. Ambele tipuri de jante au ET 38. Cand am revenit la cele de vara am simtit ca se aseaza mai bine masina pe drum, in schimb iarna imi place ca e mai inalta un pic la abordarea bordurilor. De altfel, multumit de ele. Pana acum nu am pierdut niciun capac :Driver: , doar doua jante zgariate inlocuite pe casco. Si eu am vrut sa schimb pe 15 dar, la ce drumuri avem, nu merita sa fie masina frumoasa dar eu sa simt mai tare denivelarile.

Am avut o data pana pe stanga fata si am pus rezerva(tabla) care are ET 47!?! Parca mergeam cu frana de mana trasa sau cu ceva probleme la directie, bine ca am mers max. 3 km asa. Asta nu insemna ca vorbesc de rau jantele de tabla!

Modificat de fabro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la asta m-am gandit si eu...

Arara bine, ai idee la ce pret sunt? Sau daca se gasesc si in alta parte sau doar la reprezentanta?

As vrea sa le schimb pe cele actuale care sunt de SEAT :P

Eu iarna folosesc 185/60/R14 pe jantele de tabla si vara 195/50/R15, diferente intre ele: cele de iarna sunt zgomotoase, cele de vara mai silentioase si se aseaza mai bine masina la drum, se conduce cu totul altfel (parerea mea) dar simt fiecare groapa si denivelare din superbul nostru bucuresti si nu numai :D, plus ca se duc bucsele de bascula mai repede :((

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arara bine, ai idee la ce pret sunt? Sau daca se gasesc si in alta parte sau doar la reprezentanta?

Doar la reprezentanta sau pe ebay. Din pacate preturi nu stiu, dar undeva pe la 140-150 euro/bucata. :)

Poate ne spune Blitz un pret mai exact ...

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu se mai livreaza modelul tau bebeko.

Ce mi-au dat insa este modelul de mai jos, la 682RON tva inclus.

post-2063-1271053834_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Blitz, nu esti incantat de jantele de vara pentru ca sunt prea grele ? Chiar simti diferenta asta fata de cele de tabla ..

Se pare ca am reusit sa reduc putin din handicapul de care vorbeam mai sus.

Am facut presiunea in roti 2.3 [bar] (in loc de 2.2 cat da cartea) si se pare ca lucrurile s-au imbunatatit intr-o buna masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la ITP zilele astea si a strambat din nas mecanicul ca am 185 pe R14. Conform talonului, latimea 185 nu o pot pune decat pe jante R15. Am doar 2 variante trecute (la fel si in CIV): 165/70/R14 sau 185/55/R15. Am citit tot topicul asta si mi-e foarte clar ca pe Fabia merge 185/60/R14. Acum am balon de 65, dar o sa le schimb cu 60.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate vad in tabelul de pe pagina 5, NU se pun anvelope 185/65/R14, ci se pun 185/60/R14, poate s-a referit la balon, ca este de 65, sau poate doar dorea spaga, la mine de ex cand am facut itp-ul a vazut partbrizul ciobit si proiecor ars, nu l-a mai interesat ce dimensiune au anvelopele, puteam sa am si de tractor, stia ca are deja "atentia" asigurata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El s-a referit in primul rand la latime, asta mi-a zis, cu cartea de identitate in mana: "Stii ca nu ai anvelopele care trebuie, nu? Ia uite, 185 se pune doar pe jante R15". Si intr-adevar, in talon si carte am doar 2 combinatii posibile: 165/70/R14 sau 185/55/R15, cum am scris si mai sus. Ce puteam sa mai zic? Ma cam enerveaza chestia asta, dar imi voi pune pe viitor 185/60/R14 orice-ar fi, nu ma intereseaza ce e in talon. Acum am 185/65/R14 ca asa am luat-o... Mi-a spus mecanicul respectiv ca nu imi forteaza planetarele, doar consumul e marit putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci frumusel la reprezentanta Skoda sa-ti treaca toate dimensiunile in carte. Sunt vreo 5 parca...Blitz stie.

Eu am 3 trecute printre care actuala 185/60/14. Le recomand ca optime pt skode fabia din toate punctele de vedere.

Cosmin si Andrei: binenteles ca nu ii intereseaza pe ei dimensiunile ci spaga. Data viitoare ori cu anvelope potrivite ori cu imprumut de la alt skodar pentru a nu da spaga.

Blitz: Iti recomand sa respecti presiunile de pe capac combustibil mai ales la incarcatura. Noi avem spatele greu si iti trebuie pina la 2,8 pe spate. In schimb la balon de 60 e mai "dura" suspensia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci frumusel la reprezentanta Skoda sa-ti treaca toate dimensiunile in carte.

Daca imi trece dimensiunile doar pe carte, e suficient? In caz de un control, scap de amenda si de retinerea talonului? Adica pana trec si pe talon dimensiunile pot sa umblu cu cartea masinii dupa mine si scap de amenda? Sunt slabe sansele sa te opreasca cineva si sa se uite la anvelope, dar discutam asa, teoretic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L, ce dracu?? Nu trece nicio reprezentanta in cartea masinii (CIV) sau talon. Cred ca doar cei de la RAR sunt abilitati sa o faca. In orice caz, cei de la RAR au toate dimensiunile recomandate de producator pentru ca ele sunt si in fisa de omologare a masinii, lafel ca in tabelul de la pagina 5.

In orice caz, 185/65 R14 NU se regaseste in tabel. Deci trebuie sa schimbe cu 185/60R14.

Legat de presiune, 120L, sa iti spun sincer ca NU stiu ce scrie pe capac, spre rusinea mea. Tot timpul am facut 2.2bar.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trece nicio reprezentanta in cartea masinii (CIV) sau talon. Cred ca doar cei de la RAR sunt abilitati sa o faca.

Confirm si eu asta, am trimis e-mail la Avia si am primit acum acelasi raspuns. Oricum, eu m-am lamurit. Data viitoare cand ma duc la ITP cu 185/60/R14, chiar daca nu voi avea asta pe talon, o sa verifice mecanicul la RAR sa vada ca e acceptata combinatia, e treaba lui. Multumesc, baieti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca am mai spus aceasta chestiune intr-un topic, dar sa o mai spun: asa cum sunt procedurile la noi (de toata jena), modalitatea de a rezolva problema este urmatoarea: se cere dealer-ului o fisa (semnata si stampilata) care sa specifice dimensiunile rotilor acceptate de producator pt respectivul model auto; cu aceasta fisa se merge la rar unde se trec in CIV dimensiunile optionale ale rotilor.

In cazul taloanelor de tip nou nu mai sunt trecute dim anvelopelor in talon, deci la un control de rutina nu-i bai, dar la ITP oricum vor confrunta cu CIV.

Cei de la rar nu au nici baza de date bine pusa la pct si nici vreun interes deosebit sa faca o treaba buna, competenta si completa; asadar lucrurile prost facute tot posesorul auto le deconteaza (de cele mai multe ori).

Si privind presiunea in anvelopeam mai spus (si am fost contrat la mom respectiv) ca ar trebui folosita opresiune mai mare decat cea indicata standard (2,1 - 2,2); evident ca aceasta tine f mult de fiecare anvelopa (de ex. Dunlop-urile pot avea flancul mai moale, caz in care ar trebui o presiune mai mare).

Eu inca mai folosesc, pe rotile de vara, anvelopele oem, Barum Brillantis 185/60 R14, iar presiunea o fac la 2,4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L, ce dracu?? Nu trece nicio reprezentanta in cartea masinii (CIV) sau talon. Cred ca doar cei de la RAR sunt abilitati sa o faca. In orice caz, cei de la RAR au toate dimensiunile recomandate de producator pentru ca ele sunt si in fisa de omologare a masinii, lafel ca in tabelul de la pagina 5.

Da man...am facut exprimarea gresita...se mai intimpla..:Driver:

Este cum spune colegul Aer Curat cu precizarea ca o sa coste ceva bani hirtia aia...

Am facut personal cu cineva treaba aceasta pt un VW Passat la Tess SB apoi trecut in carte la RAR pt o vinzare/cumparare.

Individul de la RAR nu vroia cu niciun chip sa faca actele de identificare caci anvelopele prezente ( 195/65/15 ) nu erau trecute in carte, pina nu i-am dus hirtia de la Tess.

Distractia a fost ( pt cine nu stie Sibiul ) ca RAR e spre Alba iar Tess e spre Vilcea...ambele la extremitati ! :o

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare:

Exista roata de rezerva subtire pentru Fabia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare:

Exista roata de rezerva subtire pentru Fabia?

daca gasesti , te rog, anunta-ma si pe mine...........am gasit doar de 15, 16, 17 ( luam si din aia daca diam. exterior era egal cu al rotilor mele ). Cred ca doar la jantele alea, fiind mai late, au folosit roata ingusta ( spatiu insuficient ). Mie imi ocupa butelia de GPL spatiul pentru roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt programat la montaj GPL, deci motivul cautarii va fi aceeasi.

Eu am Combi, deci incape si in portbagaj roata, dar as prefera una subtire.

Stie cineva care marime de roata subtire sunt la modelele VAG care au prinderea 5x100?

Ma gandesc ca daca fac rost de o marime echivalenta 195/65 R15 va fi bine, caci in caz de nevoie voi monta roata subtire in spate. Daca am pana pe fata, mut o roata din spate in fata, si tot in spate va fi roata subtire, si diferenta de marime va fi ok pana la prima vulcanizare.

Dar ideal ar fi o roata subtire corecta ca dimensiune. Deci exista oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristians1981

salutare,

are cineva jante aliaj orighinale de fabia pe 14" for sale? :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristians1981

are cineva de vanzare jante aliaj de fabie pe 14"??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca gasesti , te rog, anunta-ma si pe mine...........am gasit doar de 15, 16, 17 ( luam si din aia daca diam. exterior era egal cu al rotilor mele ). Cred ca doar la jantele alea, fiind mai late, au folosit roata ingusta ( spatiu insuficient ). Mie imi ocupa butelia de GPL spatiul pentru roata.

Pana acum am gasit doar 115/70 R15, dar inaltimea la aceasta roata va fi mai mica cu 17.8mm fata de 185/60 R14 ce e mult.

De fapt tot am cautat dar nu am gasit raspuns la intrebarea mea. Este necesar ca rezerva temporara (subtire) sa fie de exact aceeasi diametru cu cele originale? Sau nu se practica acest lucru?

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!