Jump to content

Roti/jante/anvelope Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

Intr-adevar papetz, acum remarc si eu ca la fisa de combinatii roti posibile la roomster (normal nu scout) sunt date ambele variante: 185/55 R15 si 195/55 R15. :icon_thumright: nu stiu ce sa zic. Ma gandesc ca de tampiti nu le-au trecut acolo dar explicatia exacta imi scapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-ar placea sa stiu daca nu cumva pe 16 ar merge un talon de 55. cel de 45, cu care a venit masina din fabrica este destul de incomod si am renuntat la rotile 205/45/16. inca mai am jantele si ma gandeam ca poate, mai incolo, ma intorc la ele dar in alte conditii. mai ales ca am pdg si asta prespune si suspensiile inaltate. la ochi, loc ar mai fi destul, mai ales pe spate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Doar 205/45 R16 din pacate, atat la Rommster normal cat si la varianta Scout.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am si eu o mare dilema, am o Fabia 1.9 TDI fabricatie 2004 si vreau sa ii pun cauciucuri de iarna; ajutati-ma va rog sa aleg dimenisunea corecta, pe talon scrie-pe fata; 185/60R1482H si 195/50R1482H si pe spate la fel bineinteles; decat ca eu as vrea sa pun 195/65 R15, se poate sa "incalc" ceea ce scrie in talon???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

imi permit eu sa-ti raspund, iarna se pun anvelope mai inguste decat vara pentru a taia mai usor zapada asa ca iti recomand sa pui 185-60-14 de iarna si 195-50-14 vara(fiind mai late vei avea stabilitatea mai buna la viteze mari) 195-65-15 am eu pe vectra si sunt mult prea mari fata de ce ai tu in talon si sigur vei avea probleme cel putin cu politia daca te depisteaza(ridicarea certificatului) plus ca motorul v-a trage mult mai greu cu aceste anvelope pe langa faptul ca te v-a ingreuna si zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

195-50-14 vara

salutare!

exista dimensiunea asta de cauciuc? nu e cumva 195/50 R15 (ceea ce am si eu in talon)?

@tomansorin: nu poti incalca ce scrie in talon, pentru ca esti pasibil de ridicarea certificatului (asa cum zice si negresa) si nu merita. partea proasta, ce am descoperit prin magazine, preturile la cauciucurile cu inaltimea 55, 65, etc sunt mai ieftine decat cele cu 50, 60, etc. de ce oare?

numa'bine!

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de 195/50 R15 cu siguranta.

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tomansorin: dimensiunea 195/65R15 NU este o dimensiune folosita pentru fabia. 195/50R15 este dimensiunea corecta pentru masina. Vezi si tabelul de dimensiuni postat de mine la pagina 5 a acestui topic. Sunt toate combinatiile permise de producator pentru modelele de fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult pentru ajutor, cred ca o sa aleg 195/50 R15 si asta deoarece actualele jante din tabla sunt R15, deci nu am cum sa pun 185/60 R14 sau pot???

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai ce jante ai disponibile ? Pe 14 sau 15 ?

Recomandat iarna sunt jantele de tabla / aliaj mai pline si o dimensiune a anvelopelor mai mica.

Pe jante R15 vrei sa pui cauciucuri pe 14 ??? :frigbaitata: NU se poate !

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele sunt de 15, oricum am comandat cauciucuri pe 15 pentru iarna: 195/55/15, sper sa fie bune-SAVA Eskimo S3, 198 Ron/buc.

Scuze, 195/50/15

Modificat de BLiTZ
Nu mai folositi citat din mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eskimo S3 folosesc si eu si mi se par foarte bune (cel putin raportat la cat am platit pe ele). Am apucat sa le testez in mai toate situatiile pe care le intalnesti iarna: gheata, noroi, zapada etc si nu am ramas impotmolit cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,aveti idee ce inseamna punctele facute cu vopsea.pe anvelopele noi.

multumesc

post-28990-1257361389_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna !

Am o fabie combi 1.9tdi 101cp .Ea a venit cu 185/65r14 mixte si pot spune ca era putin cam "gelatinoasa" si instabila pe carosabil.Plus ca franarea lasa de dorit tare dar si cauciucurile erau cam gata.In CI scrie 185/60/14 si 195/50/15.Azi i-am cumparat de iarna 185/60r14 pirelli carving doar pe fata.Observ ca masina este mai joasa (din calcul aprox 1-2cm)....cel putin asa ma simt la volan,si parca franeaza mai bine .Oricum inainte ma simteam putin mai in siguranta ,ca in tractor :banghead: .

Vreau sa ii iau si niste cauciucuri extrasezon .Merg si pe drum de tara,si pe drumuri cu gropi,mai urc si cate o bordura si bat si europenele saptamanal .Intrebarea mea este de care sa iau ,de vara sau mixte ? Si ce marime 185/60/14 sau 195/50/15 ?

Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara e bine si recomandat sa "fi incaltat" de vara si iarna de iarna, nu doar ca asa zice toata lumea dar compozitia cauciucului difera la anvelopele de vara/iarna. Cu privire la marimi dupa cum te va lasa buzunarul, cele de 185/60/14 sunt mai ieftine putin in comparatie cu cele de 195/50/15 (aici iti trebuie si alt set de jante). Decizia pana la urma iti apartine, succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua variantele sunt bune: 185/60R14 le recomand pentru un confort mai bun iar cele pe 15 pentru o tinuta de drum mai ferma. All season e asa, ceva gen "nici cal nici magar". Recomand si eu cu caldura 2 seturi.

Eventual 185/60R14 pentru iarna urmand ca la primavara sa iti iei pe 15. Parerea mea!

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri !

Cred ca am sa iau 195/50r15 cu jante noi de 15 nu ?

Inca nu sunt lamurit daca de vara sau mixte .Daca iau de vara ar trebui sa mai iau si mixte :) ? (Oricum ceva tot am sa iau )

Si inca o chestie ...Daca pe fata respect marimile din CI iar pe spate las cauciucuri mai mari(cu talon mai mare,de ex cele cu care venise ea 185/65r14), presupun ca incalc legea nu? .Dar din punct de vedere tehnic cum e ?Ce dezavantaje sunt ?

( As vrea sa fie pe spate mai inalte pt a mari putin garda pe spate )

Modificat de technomate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, vad ca esti din Suceava. Pe-acolo iarna de obicei e iarna, nu gluma; nu stiu cum o sa faci fata cu gumele de vara. Nu stiu cum e treaba cu 2 marimi diferite fata/spate dar ABS-ul clar are o problema avand in vedere ca citeste pe rotile fata/spate viteze relativ diferite (circumferinte diferite ale rotilor).

Pentru alegerea corecta a dminesiunilor de janta/anvelopa recomandate de Skoda foloseste tabelul de aici, pagina 5 in topicul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai deja i-am cumparat pentru iarna(pirelli 185/60r14) si nu cred ca mai e nevoie .Acum caut ceva pentru extrasezon...dupa ce se termina iarna (dar vreau sa le cumpar acum ).

ABS nu am deci dezavantajul asta pica;care ar fi altele ?.

Si pot spune ca 50%din timp stau in Suceava si 40% in Vaslui iar restul de 10% pe drum :icon_thumleft:.

Repet intrebarea fara sa supar pe cineva ,ce sa cumpar pt extrasezon, mixte sau de vara (195/50r15)?

Multumesc !

Modificat de BLiTZ
Fara CITAT al postului anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ai cumparat cauciucuri de iarna, ce rost are sa cumperi all-season? Cele de vara sunt mult mai bune pentru vara decat cele all-season, banuiesc ca stiai deja asta. Cu 195/50/15 o sa ai ceva probleme cu inaltimea, insa daca tot treci la dimensiunea asta, iti recomand sa iei niste cauciucuri mai bune, gen Goodyear Eagle F1 Asymetric.

Pentru motorul tau chiar ai nevoie de frane si aderenta.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa cumpar pt extrasezon, mixte sau de vara (195/50r15)?

cauciucurile mixte sunt un compromis pentru lipsa de bani sau al spatiului de depozitare si ca orice compromis calitatea lasa de dorit, mai cumapa-ti acum inca doua anvelope de iarna 185 60 14 si pentru spate (nu te juca cu siguranta ta si a celor din jur, anvelope de iarna doar pe fata au rolul de a te pune doar in miscare si ceva eficienta la franare dar cele de pe spate te vor tine mult mai bine pe strada evitand derapajele ). Pentru vara poti merge pe aceiasi dimensiune ca cele de iarna sau pe cea de 195-50-15 care iti v-a oferi o stabilitate mai buna si o rigiditate mai mare a masinii dar per total masina v-a fi la aceiasi inaltime cu cele pe 14. daca vrei sa asculti de sfatul nostru e bine, daca nu , asta este, ne-am batut gura degeaba. :icon_thumright: verifica dimensiunile anvelopelor aici http://www.calcule.ro/Compatibilitate-Anve...e-anvelope.aspx

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc !Voi continua sa mai intreb cateva prostioare in speranta ca imi veti raspunde la fel de bine .

Daca as lua mixt pe spate tot de la un producator bun (Michelin,Continental,Pirelli) nu ar fi bine,nu ?

Si apoi un rand de vara pt fata ?Dupa cum vad eu am 4 situatii :

1.Ca sa cumpar 195/50r15 + jante pe 15(de vara) inseamna aproape 2000 RON .+cauciucurile de iarna pe spate185r14(500ron) ~ 2500 ron (avantaj clar vara/iarna) DAR SCUMP

2.Dar daca as lua mixte pe spate de 185r14 care sa ramana si vara si iarna(500ron) ; +(pt vara)de 185r14 inca 2 pe fata de vara(500ron) ? ~ 1000 RON(avantaj mic vara/iarna)

3.Sau mixte spate de 185r14(500ron) + fata de 195r15 cu anvelope de vara(jante+anv~1000) ~ 1500 . ->avantaj putin mai bun vara fata de punctul 2

4. Pe spate de iarna de 14(500ron) +un set de 4 de vara tot de 14 (1000ron) ~1500ron . -> avantajat iarna si vara

Din ce am calculat eu mai sus intreb daca merita cu adevarat diferenta de 2500-1000~1500 RON intre roti de185 cu jante de 14 si cele de 195 de 15 inch ?

Merita 1500 Ron stabilitatea oferita de rotile de 195 ?

Orice solutie voi alege vreau ca firma sa fie buna .

Rar depasesc 110 .in general 90-100 pe europeana .

Ambele roti au aproximativ aceeasi circumferinta ,diferenta fiind de 0.8 %

Modificat de technomate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

mai omule, eu, sincer, nu am priceput nimic din calculele tale. tu si numai tu stii de cati bani dispui pentru anvelope. si crede-ma, toti iti vor recomanda 4 cauciucuri de iarna pentru iarna si 4 cauciucuri de vara pentru vara.

nu iti lua mixte! eu am mixte pe spate si, la limita sau la aderenta scazuta, masina e supraviratoare. presupun ca vei gasi vreun prieten/bunic/cunostinta cu un beci unde sa-ti depozitezi cauciucurile ce nu le folosesti. in plus, vezi ca sunt pe la hipermarketuri ceva huse pentru pastrarea cauciucurilor.

iti recomand sa nu iti pui 7 dimensiuni de anvelope pe masina! si aici, eu as opta pentru 185/60/14, care sunt destul de comfortabile si vara sunt destul de sigure d.p.d.v. al stabilitatii.

alegerea iti apartine!

numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!