Jump to content

Roti/jante/anvelope Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

Bine !

M-ati convins si am tin cont de parerea Dvs .

Am sa iau 4 de vara si inca 2 de iarna pe jante de 14 cu latime de 185 .

Va multumesc ca ati avut rabdare :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogdanOnet

Sta foarte bine pentru ca diferenta de latime e de 20 mm (2 cm). Cauciuc de 185 se poate pune pe janta de la 5J la 6,5J iar 165 se poate pune pe janta 4,5J pina la 6J.

Asta am vrut si eu sa fac, sa pun 185 pe 5J. Am renuntat pt ca nu am vrut sa dau banii si sa risc, insa apoi am vazut mai multe maisni prin oras cu 185 pe 5J.

Daca totul merge bine la vara voi incerca sa fac rost de niste Vredestein de 185.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg foarte bine cauciucurile de 185 pe janta 5j. Am testat personal. Arata cu mult mai bine si ai o stabilitate de intepenesti cu mult mai bine decat 165. Un dezavantaj pentru motorul meu cu cai putin e ca e mai lenta un pic si tot cu un pic a crescut consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice solutie voi alege vreau ca firma sa fie buna .

e buna gandirea ta legata de firma dar nu o du la extrema, eu am debica frigo pe vectra si matador pe fabia ,ambele de iarna urmareste un pic parerile utilizatorilor de debica http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/d...go_2/index.html si vei vedea ca de multe ori dai bani multi doar ca este de firma. aici gasesti anvelope cu transport gratuit noi dar poti gasi ceva foarte bun SH pe forum 4 tuning sau chiar pe vw forum la rubrica vanzari. vei fi mirat ce poti gasi cu bani putini (am cumparat 4 anvelope continental din 2007 195-65-15 cu 150 ron, 2 anvelope erau ca noi iar 2 foarte putin uzate )

http://www.anvelopejantepromotii.ro/produs...p;h=60&d=14

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bineinteles amanasem din lipsa de timp achizitia gumelor pe spate de iarna .Azi am vazut pe pielea mea ce inseamna sa nu ai cauciucuri si pe spate.Pornisem si la vreun km de casa dupa ce a nins noaptea si jumatate de zi am zis sa pun o frana la 45 km/h sa vad ce se intampla (drumul era drept cu un mic sant pe parti,sub nivelul campurilor din jur).Initial masina a derapat spre stanga(posibil sa fi prins ceva aderent la rotile de stanga) si eu bineinteles am tras de volan dreapta (nu mai tin minte daca am franat continuu sau nu).M-am intors pe loc la 180 grade spatele fugind sanie .Noroc ca s-a oprit in sant fara sa zgarii/ating vreo ceva .Imediat ce am ajuns in oras am luat o pereche de dunlop winter si acum pot spune ca ma simt mai in siguranta .

Pana la urma pe fata am pirelli winter simetrice si pe spate dunlop winter asimetrice dar cu talon mai mare de 65(am zis sa fie mai inalta putin ca ma mai bag si prin paduri si alte cele ) .

Va multumesc foarte mult pt sfaturi ,sa auzim numai de bine si un drum fara incidente !

Sarbatori fericite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut si la multi ani!

Vreau sa achizitionez 4 anvelope de iarna pt masina din semnatura! M-am hotart sa fie 185/60/14 da' nu stiu ce sa iau! Asi vrea ceva de renume (Bridgestone. Michelin. pirelli, etc) dar nici sa depasesc 200-250lei/bucata. Ce imi recomandati? Exista vreun clasament al anvelopelor de iarna?

Multumesc.! Respect!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva teste pe net, care le poti lua in considerare; de ex: ADAC Winterreifen 185/60 R 14 T

Inca ceva, nu trebuie sa cumperi "brand-ul", poti fi bani dati in plus degeaba; mai bine cauta rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de tabel! M-am oprit la Bridgestone LM 30!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, de curiozitate doar, sa ne spui si noua (mie daca nu mai e altcineva curios) la ce bani le-ai gasit.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara .

Fiindca iarna asta m-a chinuit ca la carte cu cauciucuri de vara .. m-am decis ca la anu sa fiu mai bine pregatit , drept urmare vreau sa-mi cumpar niste jante SH care sa le echipez ulterior cu cauciucuri de iarna in asa fel incat sa le schimb eu singur cand este nevoie fara bataie de cap .

Am vazut ceva la inceputul topicului :

janta 6x14:

165/70R14

185/60R14

195/55R14

Eu am 185/60R14 si in CI a masinii scrie 185/60R14 sau 165/70R14 . Deci sa inteleg ca trebuie sa caut jante 6X14 ? Pe care trebuie musai sa pun ce scrie in CI nu ? Daca pun de 165 cu 70 castig cat in inaltime si pierd 2 cm in latime ?

Cum ar fi mai potrivit pentru conditii de iarna ? Mai inalte si mai inguste sau mai late si mai joase ?

Multumesc .

Modificat de plc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi teoretic pata de contact a celor 2 dimensiuni de anvelopa este cam aceeasi, umbla vorba printre mesteri ca pentru iarna ar fi indicata varianta mai ingusta. Cu toate astea eu circul cu 185/60R14 si pe anvelope de vara si pe iarna si e ok. Cel mai important pana la urma sa fie anvelopa de iarna buna si noua (nu lua sh).

Bun, cateva observatii legate de dimensiunea jantei:

Daca te uiti in tabelul postat de mine la pagina 5 aici pe topicul asta, vei vedea ca pentru anvelope 165/70R14 se recomanda janta dimensiunea 5Jx14 iar pentru 185.. dimensiunea 6Jx14.

Cum oferta de jante SH e bogata, ramane sa decizi. Dimensiunea jantei o gasesti stantata chiar pe janta, ca sa stii ce cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cam ce diferenta de inaltime intervine intre cea de 185 si 165 ? Adica ce schimba daca trec pe cele ingusta ?

Daca reusesc sa gasesc la mine-n obor jante voi lua de acolo dar gumele o sa fie ceva noi si bune ca doar le iau sa simt o diferenta iarna . Pa masina am dunlop sport de vara si mi s-au parut foarte bune in sezonul cald .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta este rostul acelui tabel si rostul recomandarilor anumitor dimensiuni de anvelope. Sa NU se modifice per ansamblu circumferinta rotii.

Revin cu un calcul scurt.

185/60R14 inseamna ca inaltimea balonului anvelopei va fi: 60% din 185 adica 111mm

165/70R14 inseamna ca inaltimea balonului anvelopei va fi: 70% din 165 adica 115.5mm

Raza janteii este aceeasi la ambele, deci nu o vom considera.

Diferenta de intaltime intre cele 2 anvelope va fi de 4.5mm. Adica cu cele de 165/70R14 masina va fi cu 4.5mm mai inalta decat cu cele late.

Asta este pur geometric.

Faptul ca o anvelopa mai ingusta se lasa mai mult decat una mai lata, rezulta ca diferentele sunt infime intre cele 2.

Ai AICI un calculator de dimensiuni anvelope. Repet, si aici este vorba TOT de dimensiunile geometrice, nu se ia in calcula faptul ca o anvelopa ingusta se lasa putin mai mult decat una mai lata.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca calculam inaltimea, roatei trebuie luat de doua ori inaltimea balonului. Adica diferenta geometrica va fi de 9 mm(2x4,5mm) dar luand in calcul cat se lasa anvelopa, intr-adevar scad diferentele., dar eu zic ca totusi in 5 mm vor fi.

Acum am verificat si calculatorul din link, si se confirma teoria. Adica diferenta diametrului rotii este de 0.4 toli, adica 0.4x25,4mm aprox.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jagoman, foarte de acord cu tine. Insa omul a intrebat cat i se inalta masina. Prin urmare nu i-am dat nici diferenta de diametru si nici diferenta de circumferinta a rotii, ci i-am dat doar diferenta de raza ca asta il interesa, nu? Ca diferenta de intaltime = diferenta de raza rotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai.... inaltime nu este egal cu diametrul rotii? Si atunci diferenta de inaltime este diferenta de diametru nu numai de raza. Intr-un diametru, "inaltime" la un cerc sunt 2(doua) raze, formula fiind: d=2xr.

La schimbul de cauciuc la janta de 14, difera doar inaltimea balonului. Si chiar si conform calculelor tale, diferenta de balon este de 4,5 mm. In inaltimea rotii avem de doua ori inaltimea balonului: odat sus, si odata jos la sol.

Nu cred sa fi gresit.

Eu zic ca diferenta finala dupa ce se lasa cauciucul va fi de 4-5mm.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, ba da, ai gresit. pentru ca punctul in care e prinsa roata de masina e acelasi in orice caz, orice diametru de cauciuc ai alege, conteaza doar raza cauciucului si nu diametrul, pentru ca distanta de la punctul in care e "prinsa" roata de masina pana la sol e exact raza cauciucului. deci, blitz are dreptate. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar..... :salut: Mea culpa!!! Mea maxima culpa!!!!!

Chiar daca am citit nu am realizat ca inaltimea masinii creste altfel. Eram cu gandul la inaltimea masinii si de fapt m-am lipit de inaltimea rotii.

Intr-adevar putem spune avand in vedere ca doar partea de la sol se lasa a cauciucului, ca diferenta in inaltime va fi practic nesesizabila.

Ramane intrebarea mai importanta zic eu, eroarea de kilometraj. Conform calculatorului diferenta de rotatii este de 1,6%, deci va fi o mica eroare, dar nu chiar importanta. Oare am gresit si aici? :icon_thumright:

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici nu prea este greseala pentru ca indiferent cat de mult s-ar lasa anvelopa, circumferinta ei ramane aceeasi ca in calculul geometric, deci cresterea de 1.6% din calculul geometric ramane.

Insa este o diferenta acceptata de catre producatori. Se incadreaza in toleranta ceasurilor de bord: ati vazut ca desi pe ceasurile de bord arata 60km/h, GPS-ul zice ca ar fi putin peste 50. Ei, chiar si cu acea crestere de 1.6% tot nu s-ar ajunge la 60 cat e pe ceasuri (viteza este citita de pe senzorii de ABS si/sau din cutia de viteze, deci independent de dimensiunile rotii).

Deci, atat timp cat se respecta tabelul de combinatii de roti admise, parerea mea este ca diferentele de parcurs, consum, putere sunt insesizabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamuriri ....

Concluzia nu merita sa trec la cele de 165 cata vreme nu castig mult in inaltime ... raman pe cele mai late ca banuiesc ca e mai bine cu cat se mareste suprafata de aderenta in sezonul rece .

Intrebare acum ptr posesorii cu experienta a anvelopelor de iarna :

Cat rezista un set de anvelope de calitate folosite cu cap ( adica inlocuite cand temperatura creste si puse numai cand sunt intradevar necesare ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet! Pata de contact este cam aceeasi ca si suprafata la cele 2 modele de anvelope insa la cele inguste este mai ....rotunda iar la cele late este mai alungita, un fel de oval mult alungit. Dar ca arie este cam acelasi lucru.

Eu zic ca 3 ierni le ajunge. Depinde foarte tare de cum sunt folosite si CUM sunt stocate (in loc cu umbra si racoare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivul pentru care se folosesc anvelope mai inguste in sezonul rece este urmatorul: suprafata pe care sta masina (contactul anvelopelor cu solul) trebuie sa fie mai mic pentru ca aceeasi greutate (in cazul nostru al masinii) sa se distribuie pe o suparafata mai mica de unde rezulta o forta de apasare mai mare deci in conditii de iarna rezulta o aderenta mai buna. Eu pe fabia mea folosesc 165/70/14 iarna si 185/60/14 vara. Sunt in cea de a doua iarna cu cauciucurile mele de iarna si sunt inca foarte bune, diferenta fata de cand erau noi e mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Debica Frigo Directional cumparate in 2007 dupa ce am luat masina in Noiembrie. Deci la al treilea sezon si aprox 20-25 kkm cu ele pot spune sigur ca minimum inca un sezon vor fi bune. Desigur conteaza mult cati km se fac cu ele.

Restul aprox. 30 kkm am facut cu anvelopele de vara cu care a venit masina, si nu stiu cati km au in total. Daca nu voi avea fonduri la primavara le voi remonta pe cele mentionate, caci mai duc cel putin 5-10 kkm.

Deci eu zic ca in functie de rulaj pe sezon, 4-5 sezoane te vor tine. Dupa accea ar trebui schimbate pentru vechime, nu pentru uzura. Eu tot 185/60 R14 am la ambele seturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...............................

Intrebare acum ptr posesorii cu experienta a anvelopelor de iarna :

Cat rezista un set de anvelope de calitate folosite cu cap ( adica inlocuite cand temperatura creste si puse numai cand sunt intradevar necesare ) ?

...............................

Deci eu zic ca in functie de rulaj pe sezon, 4-5 sezoane te vor tine. Dupa accea ar trebui schimbate pentru vechime, nu pentru uzura. Eu tot 185/60 R14 am la ambele seturi.

Sunt de aceiasi parere; si eu am ambele seturi de roti 185/60/14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!