Jump to content

Roti/jante/anvelope Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

Si eu vreau sa trec pe 15", aliaj, dar asta inseamna *jante noi + anvelope noi* = cel putin 400e, daca stie cineva de unde as putea sa fac rost si de SH nu m-ar deranja dar sa fie frumoase. Si mai la un pret acceptabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau sa trec pe 15", aliaj, dar asta inseamna *jante noi + anvelope noi* = cel putin 400e, daca stie cineva de unde as putea sa fac rost si de SH nu m-ar deranja dar sa fie frumoase. Si mai la un pret acceptabil.

eu am luat de pe forum, de la @drodro/ anunturi on-line.....doar ca pe 14", ( nu originale skoda , nu am omologate dim. de 15".....si la gropile noastre prefer 14) pret bun...nu ajungi nici in 300 E.

Pana acum am gasit doar 115/70 R15, dar inaltimea la aceasta roata va fi mai mica cu 17.8mm fata de 185/60 R14 ce e mult.

De fapt tot am cautat dar nu am gasit raspuns la intrebarea mea. Este necesar ca rezerva temporara (subtire) sa fie de exact aceeasi diametru cu cele originale? Sau nu se practica acest lucru?

Pe mine nu m-ar deranja, oricum nu faci curse si liniute cu roata ingusta. Pe mobile.de era la 20 E, dar la noi nu am gasit la un pret macar aproape de ala, toti vor sa faca avere cu o roata vanduta ! Eu as vrea sa o montez vertical, cred ca asa ocupa mai putin loc, mie oricum imi este micsorat potrbagajul, adica am butelia toroidala destul de mare, iar "placajul" care masacheaza butelia se sprijina pe "urechile alea de fixare " a bagajelor .

Daca e un pret decent, si nu o vrei tu, anunta-ma, te rog. mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit una la pret bun chiar mai mic de 20 EURO, doar ca cauciucul este din 1995. Si un cauciuc nou costa cam 200-250 RON.

Daca te intereseaza iti dau detaliile de contact pe PM. Sa ma anunti.

Eu inca mai caut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as vrea sa o montez vertical,

Asa o am eu pusa la Vectra

doar ca cauciucul este din 1995.

Si roata mea de rezerva este din 1995 nefolosita, este intradevar veche dar nu este scoapta iar in caz de pana nu cred ca voi merge cu mai mult de 50-60km/h asa ca riscurile sunt minime in caz de explozie.

Este necesar ca rezerva temporara (subtire) sa fie de exact aceeasi diametru cu cele originale?

Nu este necesar acest lucru iar ca dovada iti spun ca la golf 3 dimensiunea anvelopelor data de fabrica este de 185-60-14 iar roata de rezerva este din aia subtire cu dimensiunea de 105-70-14, aceasta dimensiune o folosesc si eu la vectra si am rotile 195-65-15 si nu ma deranjeaza deloc, defapt am mers cu ea doar atunci cand am facut proba de compatibilitate cu masina.

post-26926-1275911221_thumb.jpg

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg rostul rotii de rezerva mici din 2 motive:

1) in cazul Fabiei, cu spatiul suplimentar astfel obtinut nu pot sa fac nimic ( exceptie doar daca pun un subwoofer acolo )

2) nu pot sa circul normal decat cu viteza redusa si obligatoriu sa caut o vulcanizare pentru a repara pana.

Deci, la ce folos ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E utila pt cei care isi monteaza o instalatie de gpl, cu rezervor toroidal (ceea ce inseamna nema loc pt roata de rezerva, fie normala fie de dim reduse). ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Va rog sa ma ajutati:

Am cumparat o Fabia cu jante aliaj si cu cauciucuri dupa cum urmeaza:

Fata: 205/45 - R 16

Spate 205/50 - R 16

Pe spate cauciucurile sunt de iarna si vreau sa le schimb insa preturile sunt foarte mari si una din variante ar fi sa pun cauciucuri la o dimensiune uzuala( cu un pret mai accesibil)

Rugamintea ar fi daca imi puteti spune ce cauciucuri pot pune pe aceste jante avand in vedere ca nu stiu ce marime au jantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva sapt tot incerc sa ma hotarasc care ar fi cea mai buna alegere privind anvelopele de vara pt Fabia; dim standard 185/60 R14.

Nu stiu daca putem lua de bune / corecte 100% rezultatele testului ADAC.

Daca da, atunci un compromis f bun ar fi Bridgestone Turanza er300, desi nu ma atrage cu nimic acest brand si nici profilul lor nu-mi place, dar trec peste acestea daca ar fi cele mai indicate.

Dunlop Fastresponse ar mai fi interesante, dar tot conform rezultatelor testului ADAC, are un comportament f slab/dezamagitor pe carosabil ud.

Pt mine conteaza f mult cum se comporta la franarea atat pe uscat cat si pe ud si manevrabilitatea; conteaza intr-o f mica masura spre prea putin cat de repede se uzeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam la aceeasi sectiune de la Fabia2 cu un forumist care avea aceeasi dilema si cam aceleasi modele dintre care sa aleaga. Eu am ales conform ADAC Goodyear Excellence, profil de ploaie, comportament foarte bun la franare pe carosabil umed si pana acum nu sunt zgomotoase. Mi s-au parut mai zgomotoase anul trecut DAR, cum spuneam si la topicul de consum fabia, odata ce le-am facut presiunea 2.3bar lucrurile s-au schimbat mult in bine. Recomand cu caldura modelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi Pilot EXALTO PE2, dar au un pret exagerat/nejustificat, pt Fabia cel putin, de mare.

O alta varianta EAGLE F1 GS-D2

l.e.: Blitz, am sa arunc un ochi si pe GY Excellence. :)

l.e.2: SP Sport Fast Response, conform tyretest stau mult mai bine decat in testul ADAC. :unsure:

Modificat de Aer Curat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, din cate stiu eu nu exista, doar aia cea mai mica cu care vin fabiile 165/14 sau cu care vin fabiile mai ieftine dotate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Baieti cer si eu parerea voastra ..daca pun anvelope cu indicele 82 T in loc de 82 H nu mai pot merge cu viteze mai mari, de exemplu pe autostrazi 140-150km/h :blink: Am primit niste anvelope Vredestein 185/60/14 82 T Winter Snowtrak 3 http://www.camskill.co.uk/products.php?pli...1b831s710p57642 cu profil foarte bun 8mm DOT 3608 pentru iarna care vine......chestia cu furnica si greierele (m-am pregatit de acum)

Si alta intrebare, cine stie sa-mi spuna cat are adancimea profilul cand e noua anvelopa 10 mm, 12 mm sau cat? De curios :)

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicele de viteza T este pt anvelopele care rezista la o v.max.=190 km/h.

Din ce-mi aduc aminte nu exista un tabel de corespondenta pe topic-ul asta, asa ca imi voi permite sa anexez unul.

Indice de

viteza_____________v.max. - km/h

J _____________________ 100

K _____________________ 110

L _____________________ 120

M _____________________ 130

N _____________________ 140

P _____________________ 150

Q _____________________ 160

R _____________________ 170

S _____________________ 180

T _____________________ 190

H _____________________ 210

V _____________________ 240

W _____________________ 270

Y ______________________ 300

VR ____________________ >210

ZR ____________________ >240


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e GY Excellence facut in China... mai bine stai departe :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A scris ca sunt Vredestein. Precis aici ai vrut sa postezi in legatura cu GoodYear?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cele din urma am facut comanda pt un set de 4 buc de Bridgestone Turanza ER300, la aceasta firma. Pt setul de 4 anvelope mi-au oferit montajul si echilibratul gratuit, fiind unii dintre f putinii (sa nu spun cam singurii gasiti de mine) care inca mai ofera un astfel de serviciu gratuit. Anvelope fabricate in Japonia cu dot 4609 (rezonabil, dpmdv).

Pret de lista 200 ron/buc, eu am beneficiat de o reducere (gratie unui alt forum unde sunt membru) si am achitat 190 ron/buc, cu montaj si echilibrat gratuit pt setul de 4 anvelope.

Dupa experienta mea cu cei de la care am luat anvelopele si unde le-am si montat, ii recomand. AVHOR

Nu sunt chiar la nivelul Autosoft (de ex nu-ti spala jantele), dar au grija si atentie la jante, fac treaba buna si au preturi mai mici (cel putin la ce am cautat eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la ei am montat setul de vara si sunt OK.

Si eu am ramas putin mirat de faptul ca locatia nu e pe masura site-ului dar fac treaba de calitate baietii la un pret mai bun ca Autosoft.

Eu spun ca exista totusi foarte putine magazine specializate in capitala pentru distributie anvelope si servicii profesionale cu pret bun. Majoritatea sunt tzepari care iti cer pe un petic sau dop de la 20 de lei in sus ! :)

De o vreme diferentele intre preturile de la noi si cele din provincie sunt de 2-3x !!! plus ca in provincie lumea e mai cumsecade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Neavand rabdarea necesara sa citesc 13 pagini, am si eu o intrebare : Care este latimea/balonul si diametrul maxim permis fara a avea vreo problema tehnica masina, nu ma intereseaza confortul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

chiar pe prima pagina este o lista cu rotile admise de producator pentru fabia.

cea mai "sportiva" dimensiune e: 215/35R17. am zis sportiva pentru ca ai zis ca nu te intereseaza confortul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,citisem aia, dar nu mi s-a parut relevant, un raspuns direct m-a convins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Am vazut ca pe forum exista si o sectziune dedicata anvelopelor/jantelor dar am considerat ca problema mea nu este atat de generala. Daca am postat gresit rog moderatorii sa relocheze post-ul.

Am o fabie combi cu rotzi de tabla din fabrica de 14 / 185/ 60. Problema mea este ca mashina este prea joasa pentru bordurile romanesti si in general iarna ( brasov ) m-am cam saturat sa strang totul de pe drumuri atunci cand nu reusesc sa incalec fagasele facute de ceilaltzi shoferi. Ma gandeam sa ridic un pic mashina si cea mai simpla solutzie ar fi rotzi mai inalte + balon mai mare.

As vrea sa va intreb, daca atzi facut modificari de acest gen pe fabie si cum s-a comportat? stiu ca exista rotzi de 15 pentru fabie ( am vazut si poze cu 17 ). Mie imi place aspectul janteleor de octavie mai veche insa nu stiu daca se potrivesc la prindere ( sunt de 15, 195 cu 70 ). Probabil se potrivesc si de 16, cele de golf.

Daca as putea monta de 15 cu balon de 80 ( ?!? ) mashina s-ar ridica cam 4,5 cm, ceea ce ar fi ceva. Sigur as putea sa mai intervin la suspensie, dar parca nu vreau asta.

Cum ar trebui sa se simta aceste modificari? ( stabilitate / consum ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

din postul tau, inteleg ca ai aceeasi problema ca si akebono, de acum 7 ani, nu?

in primul rand, roti de 15 cu balon de 80 iti creste nu numai consumul, dar si eroarea vitezometrului. altfel, tie iti arata 50km/h, dar tu ai 80, si de aici iti dai seama cate radare o sa iei...

in al doilea rand, in tabelul din acest topic, cu dimensiunile rotilor permise pe fabia, nu exista roti de 15 cu balon de 80. si daca nu sunt permise, inseamna ca nici la rar nu vei trece cu ele.

si in ultimul rand, cred ca roti de 15 cu balon de 80 au doar camioanele...iti dai seama cum ar arata pe fabia asa ceva??

Modificat de CrW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din cate am citit pana aici am inteles ca pentru a trece in CI si dimensiunea 185/60/14 trebuie mers la RAR cu hartie de la dealer din care sa reiasa ca dimensiunea este agreeata de producator.

Pe CI am 165/70/14 81T si 185/55/15 81H (trecute de RAR acum doi ani, cand a fost adusa in tara).

De la RAR, intr-adevar m-au trimis la reprezentanta.

La reprezentanta, (Autogrup Constanta Sud) dupa ce s-au consultat si s-au uitat in calculator, intr-un program care le arata piesele si accesoriile pentru fiecare model, mi-au aratat ca producatorul atribuie modelului meu de Fabia numai 165/70/14 81T.

Si am ajuns intr-un punct mort.

Concret, a reusit cineva treaba asta? Cum sau cu ce argumente?

Mai am putin si trebuie sa fac si ITP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In actele din strainatate ce marimi erau trecute?? La mine, adusa din Germania, erau trecute toate marimile posibile si s-au transcris in CIV exact cum era acolo.

Daca mai ai copia, sau traducerea legalizata, vezi ce scrie acolo, poate au omis ei sa treaca. Daca nu, nu stiu daca ai ce face.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!