Jump to content

Autostrada Bucuresti - Nadlac (A1 - coridorul IV pan-european)


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Informatii foarte pretiose din teren. 90 minute inseamna foarte mult deja...ma asteptam la doar 60min pe ce e deschis acum. Imi pare rau sa aud de calitatea a ceea ce au lucrat Tirrena Scavi, constructor considerat serios !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si pe mine m-a uimit calitatea proasta. Nu pot sa-mi dau seama daca e vorba de asfalt sau de stratul de piatra de sub asfalt, insa e diferenta uriasa intre loturile din Orastie Sibiu si celelalte doua, intre Lugoj si Deva. Am economisit 90 de minute in conditiile in care am mers la limita legala, 140 km/h cu cruise control. E destul de greu de cuantificat exact economia de timp adusa de segmentele noi de autostrada, insa doar cand imi aduc aminte nervii, stresul si disperarea din coloana de 10 km de la intrarea in Sebes pe care am prins-o de cateva ori si in care am pierdut cel putin o ora ma face sa concluzionez ca economia e chiar mai mare. Ca idee, in total am condus 6 ore si jumatate pana la intrarea in Bucuresti, in conditii de drum normale, comparabil cu 9 ore, cat am scos in mai multe randuri, pe acelasi traseu.

Inca o chestie ciudata, traseul A6, intre A1 si centura Lugojului e foarte virajat, nu inteleg de ce l-au facut asa cand e vorba de un relief usor, care nu pune probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca o linie curba e mai lunga decat una dreapta. ;) Eu glumesc, dar n-ar fi exclus sa fie asta motivul pentru asta. Stim in ce tara traim...

 

Ma bucur sa aud ca noile segmente au un impact atat de pozitiv. Si mare pacat ca Pitesti-Sibiu e lasat pentru cand iesim noi la pensie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci o sa ai tot timpul din lume la dispozitie si altfel o merge Mercedesul pe autobann

Trimis de pe al meu GT-I9100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am parcurs traseul Sibiu -Nadlac (prin Lugoj) in urma cu o saptamana. Ceea ce a evidentiat colegul nostru despre portiunea centura Lugoj- autostrada spre Dumbrava eu nu pot sa confirm ( am parcurs celalalt sens). Eu am observat pe aceasta portiune pamantul intarit ramas de la utilaje, indienii care intra pe autostrada direct de pe aratura, etc.

Acest traseu de 350 km l-am parcurs in aproximativ 3 ore si jumatate....... ii o economie destul de consistenta pentru acest traseu noile portiuni de autostrada.

Sper ca pana la finalul anului sa fie autostrada din vama pana la Dumbrava si Deva-Sibiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut ambele sensuri, pentru ca am mers Bucuresti - Timisoara - Bucuresti. Ia in calcul diferenta de suspensie intre Leon si Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, problemele sunt doar la stratul de uzura, niciodata la suport (ala nici macar nu trebuie sa fie perfect plan, de aia e stratul de uzura sa preia toate abaterile). Problema sta desigur in calitatea utilajelor folosite (masina aia mare de asfalteaza 2 un sens intreg dintr-o bucata). Legat de faza cu curbele sunt explicatii logice si nicidecum ce zice colegul Tudor. Aici e vorba de bani europeni si sunt controale foarte riguroase, nu se poate lungi drumul aiurea dupa cum vrea fiecare. Motivele sunt multe si variate (normativele UE obliga la un anume procent de curbe pentru ca pe linii drepte foarte lungi se adoarme la volan, terenuri de expropriat si costuri aferente, ape subterane sau alunecari de teren ce reies din studiile geo, rezervatii naturale....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu glumeam si chiar sper sa nu se intample ca-n "gluma" mea... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca-n gluma ta se intampla dar acolo unde se face cu bani de la buget si se aranjeaza licitatiile :)) . Acolo unde UE da 85% au tot interesul ca banii lor sa fie cheltuiti eficient. Am informatii din teren cum ca verificarile sunt foarte riguroase. Exemplu : Om trimis de ei inainte de receptia lucrarilor punea constructorul sa ia mostre din straturile de uzura la intamplare pentru laborator sau prin carotare ca sa verifice daca s-a respectat grosimea stratului din proiect !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 normativele UE obliga la un anume procent de curbe pentru ca pe linii drepte foarte lungi se adoarme la volan)

 

Bine ca ungurii le au drepte pe toate,nu i-a intrebat nimeni nimic :)

Sunt  conceptii diferite de construire a unei autostrazi  francezii Vinci&Colas le fac intrun fel,austriecii Strabag intr-un alt fel,germanii Max Boegl,italienii etc

Autorutele romanesti nu pot sa aiba o identitate clara,la prima vedere italienii si-au impus un punct de vedere in Romania :)

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai s-au mai schimbat niste normative de cand au facut ungurii anumite autostrazi dar acum peste tot sunt obligatorii conditiile astea. S-a ajuns la concluziile astea dupa niste statistici amanuntite legate de cauzele accidentelor pe autostrazi. Ungurii au curbe cat se poate doar ca tu le percepi ca fiind drepte din cauza razelor mari de calcul (gandeste-te ca viteza de calcul pentru o curba de autostrada este cu mull peste limita de viteza efectiva de 130kmh). Daca compari cu curbele de pe DN-uri de raza mica, normal ca o autostrada pare cam dreapta. In plus, dupa cum spuneam, de multe ori se urmaresc liniile de nivel si se iese mai ieftin asa decat mers cu autostrada drept pe o lungime mai mica dar cu deblee, poduri sau tuneluri care arunca pretul in aer. De asemenea, nu prea putem compara relieful Ungariei care este in mare parte campie (ceva munti razleti de maxim 1000m) si are urbanismul satelor altfel organizat fata de Romania ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am la ora actuala cu mult mai multi km facuti afara decat in Romania,nu comparam cu DN-urile din Romania.

 

Cine poate sa faca ceva bun in Romania ar trebui sa se implice  si sa implementeze statii meteo integrate pe autostrazi cu panouri ,conditiile meteo in Romania sunt diferite si favorizeaza producerea poleiului multe zile pe an,in caz contrar consecintele se vor vedea in cativa ani.

post-20258-0-97234100-1389128692_thumb.j

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceri prea mult de la niste capete seci. Intamplator, azi am vorbit cu un tip care a fost matematician la o firma privata din Spania ce facea prognoze meteo extrem de detaliate pentru diverse domenii, printre care si autostrazi in Spania Si Germania. Aceste 2 tari "inapoiate" au considerat oportun sa plateasca cei aproximativ 50.000E/an (o bagatela la nivel de tara) pentru a avea prognoze meteo profesionale. CE se intampla exact : Se investeste in niste senzori de temperatura instalati undeva in zona mediana a autostrazii si plecand de la informatiile centrului meteo european (de unde cumpara toti datele), datele de la senzori, statistici de temperaturi si alti parametri pe multi ani in urma, firma specializata face prognoze detaliate iar baietii care se ocupa de intretinerea autostrazii pe baza lor duc utilajele pentru deszapezire sau cu ce mai dau pentru polei direct acolo unde trebuie. La noi, li s-a dat cu flit direct astora cu prognozele. Au spus ai nostri ca n-au nevoie de asa ceva, ce ei nu vad cand incepe sa ninga pe geam ? Trimit atunci utilajele, ce conteaza cateva ore in plus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Here is a full list of all motorway openings in 2013:

COUNTRY, LENGTH-KM
China 8447 > :D
Mexico 288.2
Spain 257.4
Poland 234.5
USA 193.2
Japan 191.5
Brazil 173
France 156
Romania 109.8
Iran 100
Ivory Coast 86
Portugal 83.2
South Korea 81
Bulgaria 64.5
Latvia 60
Russia 57.5
Taiwan 47
Germany 45.5
Australia 41.5
Hungary 40.8
Canada 35.4
Kazakhstan 34
Serbia 33.2
Finland 32.2
Italy 31.7
Indonesia 30
Peru 29
Algeria 26
Sri Lanka 25.6
Vietnam 25
Czech 25
Dominican Republic 22
Senegal 21
Denmark 20.5
Malaysia 20
Philippines 17
Croatia 16.5
Kosovo 16
Slovakia 14.2
India 14
NZ 12.3
Sweden 9
Venezuela 9
Singapore 5
Netherlands 3.3
Switzerland 3.1
Bosnia 1.25
Belgium 1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e prea pompoasa cifra data de China (China 8447 km)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea, uita-te la proiectele lor de infrastructura si ce buget au pt asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce spui tu, straine...

 

926+58+103=1087km (14 sections) opened in just one day

All in all Chris has reported about 3,885km of new Chinese expressways opened in December 2013 (48 sections)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

China are 9.6mil kmp, pe locul 3 dupa Rusia si Canada. Toata Europa are 10.2mil kmp !!! La suprafata asta, 100.000km de autostrazi cat are China acum nu mai par asa multi. Luat per populatie, ei sunt acum 1.385 mld loc, adica 13.850loc/km. Romania are 21.669 mil si 647km de autostrada, adica 33.491loc/km adica cam de 2-3 ori mai putini km de autostrada pe locuitor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum imi pare cam ,,HEIRUPISTA'' cifra de 8447 ,dar avand in vedere ca discutam de China...totul este posibil.

Am vazut cateva poze cu autostrazile lor,nu se poate face comparatie cu autostrazile din Europa care arata destul de diferit.

Cam astea sunt autostrazile lor ,,expressway''.

http://www.digplanet.com/wiki/Category:Chinese_national-level_expressways

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu fusco ce suprafata au, dar si asa...efortul lor este mare. sunt curios daca sunt si de durata lucrarile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O mica intrebare, ca eu tot n-am inteles: cum vii dinspre Rm.Vl., intri pe centura Sibiului: se poate merge acum pana la Sebes pe drumul expres, sau nu e complet?

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pana la Saliste, apoi pana la Cunta tot pe DN7, tronsonul respectiv (lotul 3) nu este gata din cauza unor alunecari de teren

 

http://www.capital.ro/directorul-general-cnadnr-lotul-3-al-autostrazii-orastie-sibiu-va-fi-terminat-pana-in-septemb.html

 

LE: Google maps este actualizat la zi

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ponta, Prim-Ministru
"Premierul Victor Ponta a afirmat că guvernul intenționează în continuare să aplice acciza de 7 eurocenți la combustibil afirmând că toți banii colectați vor fi direcționați că către construcția de drumuri. “În trei ani facem trei-patru autostrăzi importante”, a dat asigurări premierul."
SURSA

vs.

Petrescu, Ministru de Finante
"Aceasta acciza este necesară la buget pentru a acoperi cheltuielile. Deja avem o lipsă de 670 milioane de lei, iar eu când fac acel calcul dacă se poate face neimpozitarea profitului reinvestit sau reducerea CAS, eu mai trebuie să pun undeva, acolo, că mai trebuie să scot 670 de milioane."
SURSA

Deci unu' zice ca pentru drumuri, altu' zice ca pentru gaurile din buget.
Pai, e bine...

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Propaganda vs realitate.

 

Am inteles ca au aparut niste panouri prin zona clujului:

guv2.jpg 1395408295guv1.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!