Jump to content
fuscobal

Autostrada Bucuresti - Nadlac (A1 - coridorul IV pan-european)

Recommended Posts

fuscobal

bucurstinadlac.png
Uploaded with ImageShack.us

Status pe sectiuni:
1. Nadlac-Arad: in constructie, finalizare 2013
Lot 1: km 0+000-km 22+248 | Valoare: 382.959.483,93 lei (fara TVA) | Constructor: Romstrade-Monteadriano-Donrep
Lot 2: km 22+248–km 38+882 | Valoare: 411.489.216,05 lei (fara TVA) | Constructor: Alpine | in executie
In total: 38,8 km.
http://www.cnadnr.ro...ina.php?idg=134

2. Arad-Timisoara: in constructie, dare in exploatare decembrie 2011, finalizare mai-iunie 2012
Arad bypass si Arad-Timisoara: 44,5 km (total) | 1.435.089.005 lei (fara TVA) | Constructor: FCC-Porr si FCC-Astaldi
In total: 44,5 km.


3. Timisoara-Lugoj: in constructie, finalizare 2013 (lot 1)
Lot 1: km 44+500-km 54+000 | Valoare: 210.369.462,74 lei (fara TVA) | Constructor: Spedition UMB-Tehnostrade
Lot 2: contestatie nesolutionata inca facuta de Colas
In total: 35,1 km.


4. Lugoj-Deva: in constructie, finalizare 2013 (lot 1)
Lot 1: km 0+000-km 27+400 | Valoare: 681.040.913,98 lei (fara TVA) | Constructor: Tirrena Scavi-Condotte-Cossi | in executie
Loturi 2, 3 si 4: nelicitate inca, urmeaza a fi licitate pana la finalul anului 2011
In total: 99,5 km.


5. Deva-Orastie: in constructie, finalizare 2013
Deva-Simeria si Simeria-Orastie: 33 km (total) | Valoare: 177.921.518,49 euro | Constructor: Strabag-Straco | in executie
In total: 32,8 km.
http://www.cnadnr.ro...ina.php?idg=111

6. Orastie-Sibiu: in constructie, finalizare 2013
Lot 1: km 0+000-km 24+110 | Valoare: 551.041.792,37 lei (fara TVA) | Constructor: Strabag
Lot 2: km 24+110-km 43+855 | Valoare: 377.780.208,81 lei (fara TVA) | Constructor: Straco-Corona
Lot 3: km 43+855-km 65+965 | Valoare: 604.791.600 lei (fara TVA) | Constructor: Impregilo
Lot 4: km 65+965-km 82+070 | Valoare: 484.839.529,89 lei (fara TVA) | Constructor: Astaldi-Euro Construct-Astalrom
In total: 82 km.


7. Sibiu bypass: operational 2010 si finalizat 2011
In total: 21,1 km.

8. Sibiu-Pitesti: nelicitat inca, se doreste PPP, finalizare in jur de 2016
In total: 116,6 km.

9. Pitesti-Bucuresti: operational si finalizat
In total: 113 km.

----------------------------------------------------------------
TOTAL
- lungime totala: 583,4 km
- operational: 134,1 km
- operational nou in 2011: Arad-Timisoara, inclusiv Arad bypass (44,5 km)
- operational nou in 2012: Deva-Orastie, un segment (Deva-Simeria sau Simeria-Orastie)

Informatii mai multe gasiti pe urmatoarele forumuri de specialitate :

http://forum.peundem...x.php?topic=2.0
http://www.skyscrape...d.php?t=1386302

Stadiu fizic Arad bypass si Arad-Timisoara > 85-90% >

Edited by BLiTZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Fain.

Pe mine ma intereseaza cel mult sectoarele 1-5, desi asta inseamna sa fac pana la Budapesta 580 km., in loc de 375.

Pana la Orastie sau pana la Bors, tot 2:30 fac, deci e tot un drac, iar de la Bors sunt in Budapesta in 3 ore mergand normal, pe cand de la Orastie mai am 4 ore jumate bune.

Mai bine terminau crampeiu' ala de A3 de la Cluj la Oradea, ca nu era asa greu, cu atat mai mult cu cat anul viitor trebuia predata integral lucrarea, da' mno, e mai important sa se deplaseze bucurestenii prin tara decat restul tarii. Tipic. :dry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Bwwlan, calculele sunt mult mai complexe decat crezi si nu au nici o legatura cu orgolii de genul "e mai important sa se deplaseze bucurestenii prin tara decat restul tarii". Bucuresti - Nadlac este parte a coridorului 4 pan-european si UE da 85% din bani pentru asta. Gandeste comparativ intre C4 (statul da 15%) si Autostrada Transilvania (statul da 100%). E o miscare cat se poate de buna si trebuia de mult facuta. Coridorul 4 merge din Germania si pana in Turcia si tine cont de foarte multi factori legati in principal de transportul de marfuri prin Europa. Hudrea, imi pare rau sa remarc pesimismul tau dar daca se merge in ritmul asta si dupa alegeri, in 2014-2015 vom avea autostrada de la Sibiu la Nadlac (ungurii mai au 20km pana sa ajunga la granita cu Ro).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hudrea

Crede-ma ca imi doresc cel putin la fel de mult ca si tine sa avem aceasta autostrada ,dar sansele reale de finalizare sunt extrem de mici.

Nu cred ca dupa ce va pleca Basescu & Co de la putere lucrurile se vor schimba cu mult in bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Eu zic ca sansele reale sunt cat se poate de mari tocmai pentru faptul ca nu avem de dat decat 15% din valoarea acestei autostrazi (lucru pe care chiar ni-l permitem) si pentru ca UE e si ea direct interesata de finalizarea coridorului, motiv pentru care impinge de la spate !

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Fusco, nu mai am varsta la care sa ma aprind si sa cred in argumente electorale de gen: "dam mancare si bautura gratis la toata lumea." Ce vreau eu sa spun este faptul ca NU MA INTERESEAZA JUSTIFICARILE AUTORITATILOR. S-au apucat de UN proiect inaintea ALTUIA, apoi sa puna mana sa le termine in ordinea aia, nu sa ma abureasca pe mine ca "stiti, altii au fost aia care au semnat/negociat/luat spaga ce ni se cuvenea noua" etc.

Mie mi se pare ca Autostrada Transilvania trebuia terminata inainte, fiindca fiecare zi ce trece (sau, ma rog, trecea) inutil, aduce dupa sine costuri neaparente, dar la fel de mari, traduse prin dobanzi, deprecieri, etc. A, si exclusiv din punctul meu de vedere, A3 e mai importanta decat Coridorul 4 si, evident, nu o sa fiu niciodata de acord ca o autostrada rupta pe bucati (bucuresti-Pitesti, Pitesti-lipsa-lipsa-Sibiu, Sibiu-lipsa-lipsa-lipsa-Arad) e mai importanta decat una intre Brasov, Tg Mures, Cluj si Oradea.

De ce e mai important C4, de s-a hotarat congelarea lui A3?

Ca volum de marfuri? E mai ieftin pe calea apei sau aerian; rutier, camioanele sunt marginalizate in Europa (vorbim exclusiv de tranzit) fiindca polueaza, aglomereaza parcarile prin timpii de circulatie limitati, creeaza pericole rutiere, etc.

Ca volum de pasageri? Transportul rutier de pasageri presupune timpi mult mai indelungati decat cel aerian pe distante echivalente.

Nu vreau sa se inteleaga ca n-as vrea sa fie tara impanzita de autostrazi, insa nu pot fi niciodata de acord cu schimbarea prioritatilor in functie de cum bate vantu'. Frate, A3 n-are importanta? Nu trebuia sa ne apucam de ea si atunci nu comentam. Asa, i-au dat drumul, au facut exproprieri, au mobilizat resurse materiale, umane si banesti, pai, du-o dracului pana la capat, n-o lasa intre Campia Turzii si Gilau, respectiv Oradea si Suplacu de Barcau, ca e o insulta la adresa oamenilor care mai au urme vagi de creier si bun simt.

Oricum, si pe asta o s-o termine la Pastele Cailor, fiindca la noi se lucra heirupist:

- cum facem sa usuram traficul romanilor bucurestenilor catre mare? Poi, facem o autostrada de la Bucale la Cernavoda, ii punem o statie de taxare la 80% din distanta si o terminam intr-un deal, dupa care, fiecare pe cont propriu.

- cum facem sa usuram traficul romanilor bucurestenilor catre munte? Poi, facem o autostrada pana la Ploiesti, dupa care, pe DeNeu, frate, pana la Comarnic, fiindca acolo si-or luat Nastase & Co. niste treburi, dupa care, fiecare pe cont propriu.

- cum facem sa ajungem mai repede in vest din Büküreș? Poi, facem o autostrada pana la Pitesti, dupa care, fiecare pe cont propriu., pe Valea oltului e crima si pedeapsa, da' lasa ca avem centura la Sibiu si de la Orastie o sa avem autobahn, minciacas.

In orice caz, pentru cine conteaza, se baga jirofaru', iar pentru cine conteaza cu adevarat, elicopteru'.

In fine, discutia asta e fara final, cred ca ar trebui sa ne multumim ca se face ceva, pana la urma. Oricum, eu ma bucur ca de anul viitor din martie o sa aud in jurul meu doar germana si daca o sa am undeva de mers, o sa merg pe Autobahn gratis (iar cand n-o sa mai fie gratis, macar n-o sa mai am impozit la masina). Daca o sa ma bata gandu' sa vin in Romania, o sa iau avionu' de la Dusseldorf pana la Cluj si cu asta basta. N-o sa-mi pese de A3, C4, daca a prograsat A2 dincolo de Murfatlar, etc.

Noi sa fim sanatosi.

Edited by Bwwlan

Share this post


Link to post
Share on other sites
R_a_z_v_a_n

Atitudinea asta se sanctioneaza in general,dar totusi suntem pe un forum romanesc,deci regulile nu sunt pt toata lumea.

Gresit! Atitudinea de mai jos se sanctioneaza pentru bagare-n seama!

care e ideea topicului?Nu cred ca o sa termine toata autostrada in timpul vietii mele,de fapt sunt sigur

6. Posturile monosilabice si/sau posturile care nu aduc nimic bun discuției (gen băgare în seamă) sunt interzise și vor fi sancționate cu warning. Postați numai dacă sunteți siguri că informațiile interesează și sunt întradevăr utile celorlalți membri. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, dacă nu vă puteți abține cautați alte comunități în care aceste lucruri sunt permise.

7. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.

8. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cat mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

9. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

PS: Nu atespt un raspuns la acest post, asadar, va rog, nu insistati.

In 24 de ore se va face curatenie si mutat topicul intr-o arie utila.

Edited by R_a_z_v_a_n

Share this post


Link to post
Share on other sites
radex

Se vede clar ca cei din zona Clujului insista pe autostrada din apropierea lor, dar cred ca din motive strict subiective. Am fost si clujan si sibian si am vazut care e traficul pe ambele rute. Nu cred ca se poate compara o portiune ca si valea muresului cu cea dintre oradea - cluj din punct de vedere al traficului de tranzit (camioane sau automobile care sunt interesate exclusiv de traversarea cat mai rapida). Centura clujului sau portiunea de autostrada din A3 care a fost data in folosinta si-a indeplinit obiectivul si a salvat clujul din dezastrul in care se afla cu traficul de tranzit, dar e absolut clar ca portiunea nadlac - bucuresti reprezinta o prioritate nationala. Si nu pt cei care pleaca din sibiu, deva,etc, ci in principal din cauza traficului mare ce vine din zona turcia, bulgaria catre vest.

Edited by radex

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

@radex: daca tu crezi ca terminarea proiectelor in ordinea in care au fost incepute e un argument subiectiv, io nu mai am nimic de comentat :dry:

Mai jos am atasat doua imagini cu rezultatele date de viaMichelin la Sofia - Budapesta si Ankara - Budapesta. Daca reusesti sa imi explici de ce nu trec pe Coridorul 4 (da' obiectiv, asa, nu ca mine, cu argumente subiective) tac si nu mai comentez niciodata pe tema asta.

PS: De la Nis incolo pana la Budapesta este autostrada (cca. 144 km. de Sofia spre NV), nu 383 km. cat ar avea de "scurtat" pana la Bucale, ca sa se foloseasca de "miorificul, niciodata-terminatul" C4.

Si inca un Fun Fact:

Sofia - Budapesta prin Belgrad: 756 km.

Sofia - Budapesta prin Bucale: 1.204 km.

post-16418-0-71467500-1317066001_thumb.j post-16418-0-19190500-1317066016_thumb.j

Ca o ultima informatie: tot traficul rutier generat de portul Burgas, cel mai mare din Bulgaria, se duce pe... (suspans) Iugoslavia.

Edited by Bwwlan

Share this post


Link to post
Share on other sites
radex

Pe langa ironiile care le strecori, exista un raspuns simplu : iugoslavia nu este in uniunea europeana, iar autostrada aceasta este in interesul conexiuniilor europei de vest cu turcia. Iar viamichelin iti ofera ruta cea mai scurta acolo, care nu zic ca nu este tranzitata dar nu e interesul uniunii europene. Iar romania e in discutie in a intra in spatiul schengen si asta confera un avantaj in tranzitare, poate intelegi acum argumentul obiectiv.

Edited by radex

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Stii care e faza? La volanu' camioanelor si busurilor nu e UE, ci soferul, care are timpi de tranzit si limite de cost. Te rog sa ma crezi pe cuvant cand iti spun ca orice sofer de pe lumea asta o sa prefere un drum mai scurt, mai bun si mai ieftin care trece prin Serbia (nu Iugoslavia). Asta la capitolul business. La capitolul privat, de ce sa fac un drum care ocoleste 500 km., cand am autostrada la indemana, asta pe langa faptul ca e si mai scurt drumul.

Mie mi se pare ca judecam aceeasi problema cu standard dublu: adica, prin Serbia VS. Coridorul 4, clar Coridorul 4, ca e in UE (desi e mai lung), insa daca termenii se schimba, in Coridorul 4 vs. A3, clar C4. Poi, cum vine asta? :huh:

Inca odata: pe mine ma doare fix la pedala ce autostrada isi propun astia sa faca, fiindca in timpul vietii mele, n-o sa se poata ajunge pe autosdrada de la Bucale la Oradea si de la Bucale la Arad si de anul viitor, nici n-o sa ma mai afecteze in vreun fel, insa eu judecam chestiunea dupa ordinea incheierii contractelor, ca ar fi logic sa se termine ce s-a inceput. Pe de alta parte, am uitat pentru o secunda faptul ca traim in tara in care logicii i se refuza viza la aeroport.

O zi extra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

nu va trece nimeni prin iugoslavia, tara unde acum 10 ani era razboi :)

practic le e teama europenilor sa-si aduca marfa prin iugoslavia (racheti si alti hoti la drumul mare) mai bine prin romania, unde totusi nu te jefuiesc astia din tir in timpul mersului ca prin serbia.

soferii de tir din slovenia sau croatia, se duc in turcia prin ungaria-romania-bulgaria, decat sa mearga drept prin serbia

Edited by alios

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aer Curat

Bwwlan, ca principiu ai dreptate; este logic sa termini lucrari similare in ordinea inceputa, exceptie schimbarea prioritatilor sau din alte cauze apropiate de forta majora.

Dar importanta C4 era cunoscuta de fff mult timp, nu a aparut acum, sau cu f putin timp in urma (oricum inceperii ulterioare a A3).

Problema principala in RO, este data de faptul ca avem mai mult de 20 de ani de intarziere in ceea ce priveste infrastructura rutiera (in special autostrazi, drumuri expres, etc.), peste care s-a suprapus mojicia, micimea si prostia crasa a clasei politice, care a condus intr-un fel sau altul RO in ultimii 21 de ani.

In acelasi timp nu este imposibil ca 2 astfel de proiecte sa fie excutate in paralel, independent unul de altul, fara a necesita sa fie oprit unul dintre ele. Pt asta trebuie vointa, viziune, deteminare, profesionalism si nu in ultimul rand asigurarea finantarii.

Desigur ar trebui ca toate lucrarile sa fie la inalte standarde de calitate si la cele normale de cost (ma rog, si asta ar trebui sa intre la profesionalism), doar ca asa ceva nu prea am vazut in RO, indiferent de domeniu.

Dpdv trafic, am senzatia ca C4 este mai aglomerat decat A3.

Personal as vrea sa fie gata ambele cat mai curand posibil si nu am nicio preferinta care sa fie primul.

In acelasi timp avem si ex A2, unde s-au impotmolit la Cernavoda, de ani de zile, mai ceva ca ultimii fraieri; iar bucata data in folosinta cu mare tam tam anul asta pe un singur sens, ar fi fost, poate, o realizare acum 50 de ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

aia nu era bagare in seama deloc....

Pt cine are putina cultura generala de ceea ce se intampla in jur,la autostrada aia se lucreaza de foarte multi ani,e foarte disputat subiectul ,la televizor,in presa...nu va fi gata in 2013 orice s-ar intampla...de cand e PDL-ul la putere nu stiu daca au facut 100km pe bucatele mici

Vad ca faci tot posiblul sa intorci totul impotriva mea!

Ia sa zic eu cuiva "nu ma intereseaza parerea ta" imediat sari cu suspendarea.

Hmmm, in legatura cu cultura aia generala de lipseste multora si o ai tu, la autostrada asta se lucreaza din 2009 ceea ce inseamna vreo 3 ani pentru finalizarea tronsonului Arad - Timisoara. Majoritatea celorlalte s-au licitat anul trecut si anul asta iar acum se lucreaza deja la ele. Prin comparatie cu alte tari mi se pare un ritm de lucru cat se poate de corect. Nu se poate face peste noapte o autostrada pentru ca exista o ordine a proceselor tehnologice si in plus intervin mici piedici ca exproprierile sau descarcarile arheologice.

Fusco, nu mai am varsta la care sa ma aprind si sa cred in argumente electorale de gen: "dam mancare si bautura gratis la toata lumea." Ce vreau eu sa spun este faptul ca NU MA INTERESEAZA JUSTIFICARILE AUTORITATILOR. S-au apucat de UN proiect inaintea ALTUIA, apoi sa puna mana sa le termine in ordinea aia, nu sa ma abureasca pe mine ca "stiti, altii au fost aia care au semnat/negociat/luat spaga ce ni se cuvenea noua" etc.

Mie mi se pare ca Autostrada Transilvania trebuia terminata inainte, fiindca fiecare zi ce trece (sau, ma rog, trecea) inutil, aduce dupa sine costuri neaparente, dar la fel de mari, traduse prin dobanzi, deprecieri, etc. A, si exclusiv din punctul meu de vedere, A3 e mai importanta decat Coridorul 4 si, evident, nu o sa fiu niciodata de acord ca o autostrada rupta pe bucati (bucuresti-Pitesti, Pitesti-lipsa-lipsa-Sibiu, Sibiu-lipsa-lipsa-lipsa-Arad) e mai importanta decat una intre Brasov, Tg Mures, Cluj si Oradea.

De ce e mai important C4, de s-a hotarat congelarea lui A3?

Ca volum de marfuri? E mai ieftin pe calea apei sau aerian; rutier, camioanele sunt marginalizate in Europa (vorbim exclusiv de tranzit) fiindca polueaza, aglomereaza parcarile prin timpii de circulatie limitati, creeaza pericole rutiere, etc.

Ca volum de pasageri? Transportul rutier de pasageri presupune timpi mult mai indelungati decat cel aerian pe distante echivalente.

Nu vreau sa se inteleaga ca n-as vrea sa fie tara impanzita de autostrazi, insa nu pot fi niciodata de acord cu schimbarea prioritatilor in functie de cum bate vantu'. Frate, A3 n-are importanta? Nu trebuia sa ne apucam de ea si atunci nu comentam. Asa, i-au dat drumul, au facut exproprieri, au mobilizat resurse materiale, umane si banesti, pai, du-o dracului pana la capat, n-o lasa intre Campia Turzii si Gilau, respectiv Oradea si Suplacu de Barcau, ca e o insulta la adresa oamenilor care mai au urme vagi de creier si bun simt.

Oricum, si pe asta o s-o termine la Pastele Cailor, fiindca la noi se lucra heirupist:

- cum facem sa usuram traficul romanilor bucurestenilor catre mare? Poi, facem o autostrada de la Bucale la Cernavoda, ii punem o statie de taxare la 80% din distanta si o terminam intr-un deal, dupa care, fiecare pe cont propriu.

- cum facem sa usuram traficul romanilor bucurestenilor catre munte? Poi, facem o autostrada pana la Ploiesti, dupa care, pe DeNeu, frate, pana la Comarnic, fiindca acolo si-or luat Nastase & Co. niste treburi, dupa care, fiecare pe cont propriu.

- cum facem sa ajungem mai repede in vest din Büküreș? Poi, facem o autostrada pana la Pitesti, dupa care, fiecare pe cont propriu., pe Valea oltului e crima si pedeapsa, da' lasa ca avem centura la Sibiu si de la Orastie o sa avem autobahn, minciacas.

In orice caz, pentru cine conteaza, se baga jirofaru', iar pentru cine conteaza cu adevarat, elicopteru'.

In fine, discutia asta e fara final, cred ca ar trebui sa ne multumim ca se face ceva, pana la urma. Oricum, eu ma bucur ca de anul viitor din martie o sa aud in jurul meu doar germana si daca o sa am undeva de mers, o sa merg pe Autobahn gratis (iar cand n-o sa mai fie gratis, macar n-o sa mai am impozit la masina). Daca o sa ma bata gandu' sa vin in Romania, o sa iau avionu' de la Dusseldorf pana la Cluj si cu asta basta. N-o sa-mi pese de A3, C4, daca a prograsat A2 dincolo de Murfatlar, etc.

Noi sa fim sanatosi.

Sefu, nu merge cu ''sa puna mana sa le termine in ordinea aia'' pentru simplul fapt cu nu ne permitem. Tara asta are niste resurse cat se poate de limitate si trebuie cheltuite asa cum trebuie. In contextul crizei actuale mi se pare cat se poate de logic sa faci C4 unde primesti 85% din bani de la UE in loc de AT unde dai tot de la buget. Imagineaza-ti comparativ cum e sa cheltui pe AT 1 miliard Euro pe 100km iar pe C4 150 mil Euro tot pentru 100km. Practic pe C4 putem face de 100:15 = de 6.7 ori mai multi km de autostrada cu aceiasi bani. In ce priveste utilitatea economica a C4 fii sigur ca prietenii nostri din UE nu-s dobitoci sa dea atatia bani pentru C4 daca nu ar avea beneficii economice enorme de pe urma lui. Nu cunosc toate dedesubturile transportului pe coridoarele europene dar daca ai rabdare sa citesti pe Skyscarapper City forums vei gasi oameni foarte bine informati relativ la aceste lucruri (multi lucreaza in domeniu) si iti garantez ca transportul rutier nu e deloc marginalizat asa cum crezi !

Ma uimeste pe zi ce trece pesimismul si negativismul multora dintre voi care tot sustin ca in viata asta nu vor apuca autostrada pana la Arad. Ganditi-va ca de-abia in 2007 am intrat in UE si de atunci a durat putin pana au inceput sa functioneze toate mecanismele. Suntem la 4 ani de la aderare si rotitele incep sa se miste (si asta in contextul in care in 2008 a inceput criza mondiala). Eu cred ca in 2015-2016 se va merge pe autostrada de la Bucuresti la Nadlac, mai putin bucata Pitesti - Sibiu care e foarte scumpa si nu are inca finantare ( traverseaza muntii si costa vreo 3 miliarde pentru 100km) !

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Pai, Fusco, iarta-ma, da' :biggrin: Cum? Deci, se va putea circula pe autostrada de la Bucuresti la Arad, mai putin mijlocu'? Asta-i faza de "LOL" logic. Vezi, de aia-s eu negativist si pesimist cand vine vorba de autostrazi in Romania, fiindca atunci cand sustineam eu prin 2005 ca veci pururi n-o sa se faca A3 sau, ca sa-mi iau o marja de prevedere, nu in urmatorii 15 ani, multi s-or inghesuit sa-mi bata buca: esti pesimist, negativist, Gica-contra, daca nu-ti convine, pleaca din tara, etc. 6 ani mai tarziu cati km. avem? 50. Strasnic... :dry:

Legat de C4, acolo treaba sta asa: logistic, e zero. Ajuta numai sudul Romaniei si eeeeeeeeventual, nordul Bulgariei, in rest, pensie. Da, pentru economia Romaniai e OK, leaga Constanta de whatever si traverseaza toata Muntenia, insa utilitatea regionala e, in cel mai bun caz, marginala. Sa lamurim o treaba: daca se justifica bine utilitatea AT, se primeau bani de la UE si pentru asta, fiindca UE da bani pentru dezvoltarea regiunilor aflate sub medie (si guess what, toata Romania e sub media asta). Eu sustin alt punct de vedere, in niciun caz ca C4 nu are rost: daca se voia la nivel politic, AT era deja 95% gata cu finantare europeana, chiar daca fusese demarata de PSD si atunci ne puteam apuca linistiti de alt proiect. Era suficient sa fie declarata obiectiv de interes national, altfel ar fi stat treaba cu exproprierile, alocarile de fonduri comunitare, etc. da' mno, la noi se merge pe principiul "ne apucam de o treaba numa' a noastra si ii fütem cat de mult pe ceilalti, asta ca sa aratam cat suntem noi de destepti, si ceilalti, de prosti."

De aia acuma se surpa din nou centura Gherlei, desi piticu' atomic a taiat panglica de 2 ori, de aia se plateste centura Valcele-Apahida de 3 ori peste buget, fiindca acelasi personaj s-a incapatanat sa nu asculte de experti independenti care ii atrageau atentia asupra faptului ca terenul nu e OK pentru constructii de gen (doar fiindca aceiasi experti au fost sustinuti public de PNL), etc.

Asta e buba la noi: cand isi baga politicul coada, se duce dracului totul.

OK, sa le faca, din partea mea. Oricum, tara asta e apoteoza penibilului:

A1: Bucale-Pitesti = DJ rapid, care se continua cu sate si statiuni balneo-climaterice. Probabil va fi Bucale-Pitesti si Sibiu-Arad. Probabil.

A2: Bucale-deal. Trebuia sa se termine la Constanta, dar n-a fost sa fie, e mai excelent intr-un povarnis. E greu, fiindca e la campie.

A3: Brasov-Oradea. Pardon, Campia Turzii-Gherla in 6 ani. Zici ca o indreapta spre luna sau ceva, de aia e asa greu de facut.

Iarta-ma, insa mie unuia, mi-e greu sa vad ce motive de optimism as avea, desi port ochelari de distanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

Termenele astea ar trebui sa ramana in anale si sa le scoatem de la naftalina la datele stabilite de tine.

Se pare ca unii, cu toate ca "timpul brucanescian" s-a cam scurs fara atingerea rezultatelor scontate, mai cred inca in povestile cu Fat Frumos si calul lui care mananca jar.

Cred ca Ungaria, Croatia, Slovenia si alte tari care au facut parte din blocul comunist nu au avut retineri in a construi autostrazi anterior integrarii europene. Si n-au avut de batut doar campii...

Noi, fiind mai economi, am asteptat integrarea pentru a le putea construi pe banii lor. Normal ca asta ne-a "scutit" de prezenta unor investitori care au ales alte destinatii, posesoare de infrastructura. Si pentru aplatizarea mamaligii a venit si criza mondiala.

Daca ce se intampla in Romania sunt mecanisme europene in functiune, atunci Grecia va finanta in curand economia germana. :icon_cheesygrin:

In rest ai dreptate, C4 este intradevar prioritar atat pentru Europa cat si pentru Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mocris

Dezbatem dezbatem, dar realitatea trista e ca tot nu avem(inca) autostrazi.

Sper si eu sa vad candva, fara a avea o pretentie de 2013 sau 2015, macar 2 autostrazi care sa tranziteze tara asta a noastra dintr-o parte in alta.....ca tare bine ar mai fi..

Sunt si eu cu fusco, intr-o privinta si anume ca nu se poate totul chiar peste noapte...si ca pasii de inceput sunt facuti...finalul ne mai trebuie.

Acum, haideti sa va spun si o poveste(foarte adevarata, din pacate) despre cum merg(sau poate mergeau) lucrurile la noi in materie de facut autostrazi.

Acum mai multi ani...inainte sa visam noi UE si treceri cu buletinul, sotia unui prieten a mostenit ceva pamant, de la parinti...intr-o zona deloc interesanta.

Intr-o buna zi, i se infatiseaza la birou doi domni, care se declara foarte intersati de respectivele hectare de teren, fiind dispusi chiar sa dea un pret mai mare decat pretul pietei de la vremea respectiva ( nici macar un euro\mp ). Sotia, mai sovaitoare din fire asa....s-a gandit, s-a rotit si intr-un final dupa mai multe discutii i-a refuzat pe domni(cu gandul ca e pamantul parintilor, poate il cultiva si ei..s.a.m.d.)

La vreo 1 an jumatate mai tarziu statul roman s-a apucat de facut autostrada......iar o parte din ea trecea fix pe terenul prietenilor mei....Pretul dat de stat a fost mai mare decat ce ofereau cei 2 domni cu un an inainte....

Coincidenta....? Posibil....Oricum ar fi, good bussines sa iei un teren cu 2 euro si un an mai tarziu sa il dai cu 15, fara sa faci nimic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Coincidenta...NOOOT :lol: Tilu, vezi ca din 2010 s-au respectat ceva termene pana acum (spre mirarea multora) si anume Centura Sibiu si ce s-a dat recent la Constanta. Arad - Timisoara are sanse reale sa fie si ea data la termen. Ploiesti - Bucuresti este in dubii din cauza unor constructori romani care au 2 muncitori cu 3 cancioace si o galeata pe acolo. Eu spun ca cel putin pana in 2012 la alegeri or sa impinga de la spate constructorii grav de tot ca sa se reabiliteze macar aici in fata electoratului pentru ca datorita masurilor dure de combatere a crizei au cazut destul de mult in sondaje !

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

tocmai am vazut la tv ca firma Behtel a facut in Albania o autostrada in varful muntilor cu un tunel de 5 km.Cost ..circa 15 mil euro km.Imi este atat de scarba ca sunt roman.Daca si albanezii sunt in stare si noi nu..sa cam terminat tot ce era de zis

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Asta pare mai mult drum expres decat autostrada. Latimea mica si razele de curbura foarte stranse indica ca pe acolo nu se prea poate permite o viteza de 130kmh !

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Fusco..la Tv a fost catalogata ca autostrada,acum nush ce sa zic.Am vazut secvente din tunel..practic sunt 2 tunele cu cate 2 benzi fiecare cu spatii de S.O.S.Ca fapt divers..intamplarea a facut ca azi dimineatza sa vina la mine un sef de lucrari(un om extraordinar)de la autostrada Buc -Plo.Din vorba in vorba mi-a spus;sunt 3 firme care fac lucrarea,2 romanesti si una italieneasca.El lucreaza la italieni.L-am intrebat cum stau cu lucrarile.Din suma totala de bani imparteala a fost asa 80%..romanii(tandemul udrea-cocos,si celalalt tornson de 20 km tot un rege al asfaltului)..si 20%italienii.Restul nu mai merita sa discutam :lol:.Echitabila imparteala italienii pt 20 km 20%-udrea pt 20km 40% si ...pt 20 km 40%.Din ciclul iarna nu e ca vara si blonda chioru si piticul...

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Pai da, aici sunt bani de la buget 100% si evident se pot face si magariile cele mai mari. Pe cele cu bani UE nu se poate jongla asa. Pentru ciclul urmator de finantare (2013-2020) se aude ca este posibil ca UE sa dea 95% din bani (fata de 85% acum) dar sa plateasca direct constructorul !!! Practic prin asta ei incearca sa reduca coruptia si mai mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

Arad-Timisoara: termen initial 26 ian 2011, amanat iunie 2011, azi prim ministrul recomanda slujbe de vreme buna pentru a se putea finaliza in decembrie lucrarile. Astfel incat in aprilie sa poata incepe remedierile.

Portiuni importante care inca nu sunt licitate, in schimb au termene de finalizare care vor fi atinse eventual pentru a se termina organizarea de santier, contestatii nesolutionate... hilar. Scuze, pentru Romania...normal.

In schimb altii construiesc "drumuri expres" in creierii muntilor.

Edited by Tilu

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosR

nu inteleg de ce va mirati de cei ce incearca sa cumpere teren pe traseu, atita timp cit rahaturi d-astea cu achizitionat de terenuri s-au facut si in zonele unde amplasam cite un site gsm, si acolo suprafata necesara era de vreo 12x17 mp, doar ca sa ia chirie 10 ani (durata contract)

si in mod sigur, unul de-asta ce cumpara teren nu o sa se tiganeasca la pret cu statul cind va fi vorba de exproprieri; cunosc un proprietar ce are discutii pentru exproprierea terenului deoarece terenul care ii mai ramane, nu are ce face cu el pentru ca nu va mai avea acces, iar vecinii lui nu sint interesati in a-si mari averea (chiar la alt pret decit a primit pentru partea propusa pentru expropriere.

si omul nu e nici un sarlatan sau "om de afaceri" pentru ca altfel ar fi fost posibil ca in zona sa fie nevoie de mai mult spatiu: parcare, benzinarie, restaurant.

eu de asa ceva nu ma mir, pentru ca stiu cit s-a taraganat o lucrare de genul asta, pentru ca prin largirea drumului se luau cam 2 3m din terenurile oamenilor; si lista era tare lunga....

sint curios daca ma voi plimba in decembrie pe AR-TM:

http://www.aradon.ro/premierul-emil-boc-cere-sanctionarea-constructorului-autostrazii-timisoara-arad/992565

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, vineri, la Timişoara, că lucrările de construcţie a autostrăzilor Timişoara-Lugoj şi Arad-Nădlac vor începe în această toamnă, organizările de şantier fiind deja făcute şi existând autorizaţii de construcţii pentru ambele tronsoane

asa e cel mai bine sa incepi o treaba: cu o pauza

cum naiba incep ei lucrarile iarna...nu pot intelege

(asta e o meteahna veche, licitezi si atribui lucrari vara si le incepi iarna.... )

e mai important sa se deplaseze bucurestenii prin tara decat restul tarii. Tipic. :dry:

ce bucuresteni? mitici, ma, vorbeste corect ardeleneste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri