Jump to content

VW TYPE3 BOXER


Vizitator
 Share

Postare recomandată

Acu' se pare ca am be...to, mecanicu' ma da afara cu masina cu tot, (glumesc), omu trebuie sa'si faca curat in garaje, afara nu am cum s'o tzin, ca bate la okhi, omu mai mult ma ajutat decat sa'mi ceara bani, dar acuma nu are in cotro, asta e.

O s'o 'trag' in spatele blocului, si o sa sper ca pana ii pun tapitzeria , electricu,alarma(ca ia nu mai are incuietori , si se incuie cu surubelnitza) si restu de chestii, nu o sa mi'o fure astia cu totu, ca pe la noi prin CL, sunt baietzi intreprinzatori, si AL. le trebuie nevoie mare, si rotzi, iar eu cum sunt la serv mai tot timpu................ :)

Un 'notchman' care are inca un 'NOTCH' intreg, va saluta pe totzi si spera sa treaca si de incercarea asta. :scratch:

Sa auzim numai de bine...

Ps. Chiar daca mi'o fura cu totu astia, tot casesc io una ca ia, deh dragoste mare......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 995
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • notchman

    338

  • lexxus

    160

  • MishuL

    137

  • RaduI

    104

Top Posters In This Topic

M-AM MAI UITAT PRIN CARTI; POATE FI SI O NEETANSARE LA GALERIA DE EVACUARE, SAU JOC LA COLBUTORI PE AX; CICA JOCUL LA BOLTUL PISTONULUI NU PREA SE AUDE. ALTA CAUZA - CUZINET UZAT... PISTONUL MONTAT INVERS NU PREA BATE (STIU CA AM AVUT)

EU AS INSISTA PE JOCUL LA SUPAPE....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca mai degraba:

JOC LA COLBUTORI PE AX

CUZINET UZAT

Parca se potrivesc cuzinetzii de la motoare de 1300 in sus?

Sau de unde as putea cumpara cuzintetzi??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, il intreb pe Mike si-ti zic. dar nu ziceai ca n-ai jocuri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu am jocuri, dar se pare ca ma insel , sau poate nu stiu unde sa 'caut' aceste jocuri.

Si daca fara jocuri'le alea tot bate , inseamna ca ma insel.

Si cuz nu am de schimb , si nu strica sa'i am acolo, sau macar sa stiu de unde sa'i iau , cand oi avea nevoie.

Am mai sesizat o 'chestie',apropo de jocuri, si nu stiu daca este normal sau nu, si anume, daca dau qloasa jos, dau si un cilindru, si tzin pistonu cu mana, pot sa il misc putzin,inainte si innapoi, in sensul de acctzionare al lui, foarte putzin, abia sesizabil la mana, asta fara ca volant sa se miste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, trebuie sa cautam cuzineti....Pe de alta parte astia zic prin carti ca zgomotul se amplifica odata cu incalzirea motorului, ai observat chestia asta? Vezi ca e groasa, miscarea cuzinetilor poate sa strice ungerea in locul respectiv, se rod cuzinetii mai al dracului si se pot incaleca, am patit-o cu multi ani in urma, pe chestia asta mi s-a blocat motorul si eram taman in Pitesti.... cand l-am desfacut - se incalecasera cuzinetii de la o biela si blocasera biela pe arbore.... :geek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci revenim la supape...incalzindu-se se dilata si jocul / bataia devin mai mici ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti, din proprie experienta va spun un lucru: un astfel de motor, de pe o masina second hand a carei istorie de intretinere nu o cunoasteti, trebuie dat jos, facut bucati bucati, masurat cu micrometrul, cu comparatorul si vazute urmatoarele uzuri:

- crapaturi in bloc si decalaje ale celor doua jumatati, ceea ce poate compromite iremediabil etanseitatea;

- ovalitatea palierelor pe bloc:

- ovalitatea lacaselor tachetilor;

- cota reala a arborelui, pe toate manetoanele si ovalitatea bielelor, pentru o eventuala reconditionare;

- jocul boltului in piston, respectiv in bucsa bielei - in majoritatea cazurilor exista ambele;

- gradul de uzura al setului motor (distanta piston/perete cilindru, gradul de uzura al peretelui cilindrului, deformari pe canalele segmentilor, uzura segmenti, etc., etc.);

- gradul de uzura al axei cu came; tachetii se pot reconditiona mai usor dar daca axa e foarte uzata, la inlocuirea ei trebuie si tacheti noi;

Pe urma, chiuloasele: crapaturi, stare supape, ghiduri, scaune, arcuri, rampa culbutori, suruburi reglaj culbutori, etc.

Prinderea prezoanelor in bloc - pentru orice bloc mai vechi de 1970 se recomanda ramforsarea filetelor cu Helicoil, niste inserturi bucsate (VW a folosit standard aceasta tehnologie dupa 1970);

Gradul de uzura al pompei de ulei;

Cam atat, daca e sa pun degetul pe ce doare mai tare.

Dupa masuratori poti stabili ce fel de cuzineti iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supape, cuz, qloase, culb, qloase, culb,supape, cuz,cuz, qloase, culb, qloase, :scratch: simt ca imi ia foc creieru, cred ca il fac bucatzi , si asta daca nu pun dinamita in masina, dar am nevoie de repere, zicea cineva ceva , ca pune pe forum, ca face , ca drege, dar nu am vazut nimica...

Pe la voi prin Buc, cine se prijepe mai bine la mot dashtea, ca pana la urma, il dau jos, il pun in masina si vin cu iel acolo, ca la noi in CL, nu stie nici dracu cu ce se mananca motoarele astea, cu atat mai putzin io, care, pana sa imi iau masina asta habar nu aveam de mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nochtmane....sunt dfe acord cu Mike....trebuie mai intii de toate desfacut bucata cu bucata masurat tot si apoi vazut de e acolo....dupa aia trebuie strins la loc cu dinamometrica ca sa fii sigur....nici nu stii ce porcarii de adaptari poti gasi in motor...asa ca :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce am gasit pe www.type2.com

Engine Diagnosis Tips

by Michelle (LaRose Racing)

--------------------------------------------------------------------------------

Engine Noise:

If you hook up a stoboscopic timing light, and watch the light while the engine is running, you can determine if the noise is tapping every other revolution of the engine (noise coincides with light), or every revolution (noise taps twice for every time light comes on).

Noises that coincide with timing light are "top end" noises (valvetrain, valves, cam, lifters, etc), and noises that sound twice for every blink of the light, are "bottom end" noises (crank, rods, pistons, etc)

Align Boring:

In order to determine #2 main bearing wear to decide if line boring is necessary, you can lay a machinist's straight edge (a ruler may not be completely flat/straight) across bearing saddles #1, 2, and 3 (not 4) in the case half you are working on, with the straight edge carefully held in a straight-up position (don't tilt it). Try running an .001 or .0015 feeler gauge under all 3 bearing saddles at the straight edge. If the feeler gauge goes under the straight edge at any of the 3 bearing saddles, then align boring is a good idea.

Be sure to get a reputable shop to do it--don't trust just anybody. BTW, it's *definitely* not something you can do yourself, to be sure. Just be certain that the case that is candidate for align boring is worthy of the investment---some other things can be wrong with the case, like the lifter bores (oversize), cracks behind the flywheel, etc.

La mine corespunde zgomotul la o rotatzie completa, deci primul caz: valvetrain, valves, cam, lifters, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rr:

am ras cu pofta incepand cu ghinionul lui notchman desi sint de aceeasi parere cu voinea ca nu e de ras mai ales ca si motorul meu suna ciudat de o vreme adica zdrangane :colors:

cu tacanitul am vazut cum sta treaba, e bine de tot.....

citat RaduI: "Si dupa aia desfaci cutia, schimbi tamburii, eventual si rulmentii la roti, n-ar strica si amortizoarele, verifica si arborele sa nu fie ovalizat, masoara cuzinetii, verifica cotele la bloc, si schmba motorul !" :rr:

dar cu zdranganitul cum e? cica turbina poate sa fie o cauza. alte sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa radetzi mei' de o asa reprezentatzie, ca zau asa.

Apropo faza cu volanu , si gardu babei, ieri l'am vopsit, indrepat, l'am facut frumos, acu estem ok.

Der ce zdrangane, si nu am fost atent , ai type3, sau ce?

Poate este vreo tabla desprinsa, sau faci ca mine cu o fosta masina, adicatelea uitzi o cheie pe la motor, si dupa aia, te duci cu ia la mecanic ca zdrangane, ceva la compart motor, si nu stii ce

Ddetali, detalii, detalii,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine corespunde zgomotul la o rotatzie completa, deci primul caz: valvetrain, valves, cam, lifters, etc

Si cum ma rog schimbi tachetii si axa cu came, daca e cazul, ha? Le extragi prin teleportare? :colors:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ya ceteste tu tot pe acolo ca sa vezi ce am.

am scris eu patania mea cu zdranganitu da mai scriu o data. Imi curgea si mie ulei din cauza de ceva garnituri duse si am dus-o la nenea mecanicu' si mi-a rezolvat problema cu uleiul dar de atunci zdrangane.

ezact cum spui! ca si cum ar fi o tabla desprinsa. O fi lasat nenea mecanicu' o cheie pe acolo...

eu personal abia dimineata am umblat prima data la ea cu chei ca sa-mi schimb bobina ca era dusa dar n-am lasat chei pe acolo ca le-am numarat si nu lipsea niciuna. :rr:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe la voi prin Buc, cine se prijepe mai bine la mot dashtea, ca pana la urma, il dau jos, il pun in masina si vin cu iel acolo, ca la noi in CL, nu stie nici dracu cu ce se mananca motoarele astea, cu atat mai putzin io, care, pana sa imi iau masina asta habar nu aveam de mecanica.

Pai daca nu vii tu la Bucuresti ar fi o chestie sa vin eu cu mecanicul meu, in unul din weekend-urile viitoare, asa, de rodaj, pana la matale in urbe, si sa iti faca o constatare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa'nnebunesc! Fata asta si-a schimbat singurica bobina :shock: ! Maaaaaarpha de fatuca :ok: !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza'ma domshoara 'principessa' cam am orbu gainii, acuma stiu ca ai un type1,.

Dar te rog sa fii mai explicita, cum zdrangane?, daca o turezi se amplifica,zdrangane tare,de afara cu capota pus'a cum se aude,detalii.

si oricum cred ca eshti prima femeie, pe care o aud ca'si fatce de lucru pe la motoare dashtea, bravo dom'shoara, tot asha.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma sa pun punct ,legat de 'bataia', 'zdranganitul' meu de la mot.

Sper sa se uite la el cat de curand , un om mai prisheput ca mine si sa dea solutzia pe viu, ca o idee mia'm facut de pe forum.

In cel mai pesimist caz,ce se poate intampla daca o pornesc si sa vin cu ia acas pe rotzi, vreo 3,4 km, motoru' nu se supraincalzeshte, ulei are, pres are, vana are.

Sau pot o pornesc si sa vin cu ia acas pe rotzi? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai nochtmane da nu e nimeni in Calarasi care sa se priceapa la motoare boxer....trebuie sa fie din aia care repara Bus si poti apela la ei... :rr:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glumeshti, nici Bus'uri, boxer nu sunt, dupa stiintza mea , toate sunt pe motorina, au aruncat motoarele astea la fier vechi, cretinii, eu am vrut sa vumpar vreo 2'o mot, dar au preferat sa le dea la fer vechi (ca cica scot mai multzi bani asa), mama lor...... . :x

Mecanici sunt , si zic ca se prishep, dar cam totzi au lucrat pe rand la mot meu, si am vazut ce au facut.................. , ultimul, cel ce m'a suportat 2 ani cu masina in curte la iel, mi'a zis de la inceput ca stie cu ce se mananca motarele astea , dar ca nu a lucrat prea mult la ele, si a facut tot ce a putut in conditziile date, ca pana la urma am pornit motor, ulei nu mai curje pe nicaierea......, si este singuru om care nu mi'a ziz la inceput (da , am facut motoare dashtea, dar shtii este complicat , imi ia mult timp, o sa te coste destul,...... dar ma prishep dom'le ce dracu doar lucrez de atatzia ani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cote pentru pistoane si cilindrii, motor standard de 1600cc

Cilindru:

UPPER Compression Ring ...... 0.30 - 0.45mm / .012" - .018"

LOWER Compression Ring ..... 0.30 - 0.45mm / .012" - .018"

Oil Scraper ............................. 0.25 - 0.40mm / .010" - .016"

Piston

Compression Ring ...... 0.07 - 0.10mm / .003" - .004"

LOWER Compression Ring ..... 0.05 - 0.07mm / .002" - .0027"

Oil Scraper ............................. 0.03 - 0.05mm / .001" - .002"

Cam Bearings

this clearance should be between .0016" and .0051".

The proper clearance for the mains Bearings

Bearing 1 & 3: .0016" - .004"

Bearing 2 : .001" - .0035"

Bearing 4: .002" - .004"

The proper clearance for the rod bearings

.0008" - .0028"

Asta este tot ce am putut gasi pana acuma...., dar sap in continuare.......

Daca sunt greseli va rog sa ma corectatzi........

Cotele sunt luate de pe:

http://www.nateswaterart.com/vw/

mailto:nate@nateswaterart.com

Site'ul contzine si imagini foarte sugestive si explicative....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!