Jump to content

Kit macara geam fata


SSorin
 Share

Postare recomandată

ms de post nelutu

Am inceput deja sa lucrez la usa deci:

- am desfacut tot pe acolo inafara de broasca ptr ca ii prinsa cu 2 suruburi la care imi trebuie cheie triple square 8mm si nu am gasit (TORX de 40 se potriveste cat de cat dar scapa ... ii stransa foarte tare broasca) asa ca broasca am lasato pe usa si am desfacut niturile de plastic "rivets" le zice pe site ... nush is ceva chestie sa ai garantia ca nu a fost schimbata broasca la usa sau ceva de genu (daca are careva detalii despre chestia aia cu RIVETS sa-mi zica) asa ca am lasat broasca pe usa am schos mecanismul de ridicare si am pus conectoru la broasca la loc.

- am lasat masina asa dar am inca de circulat cu ea fac comanda la piesele alea de undeva (nu conteaza acuma asta)

cum ziceam cablu de la inchiderea centralizata ala care intra in broasca l-am pus la loc dar totusi ii o faza ... nu mai merge inchiderea centralizata la usa aia stie careva ceva ? oare ptr ca celelalte chestii sunt scoase ? ca is o groaza de mufe pe acolo care nu sunt conectate cum ar fi ceea de la motorul electric de la geamuri .... oricum nu`i vorba ca nu merge broasca actionata electric nu mai merge nici oglinda si nici becul din usa cand este deschisa usa.

Eu sper ca nu merg ptr ca nu sunt si celelalte conectate sper ca atunci cand o sa ma pun sa o fac la loc si o sa am piesa sa mearga ptr ca nu am tras de fire sau ceva sa zici ca leam rupt ..... ca altceva nu se putea intampla avand in vedere ca celelate usi si oglinda cealalta functioneaza .. deci siguranta nu ii arsa.

am scris cam mult sper sa stie cineva niste informatii.

ms all

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca ceva poze si detalii

distantierul de la tapiterie

si chestia aia de fier am gasit ce este este un NIT sau ceva de genul fixeaza broasca de chestia aia de plastic care este prinsa de usa cu niturile alea de siguranta

dar nu inteleg de unde ii cel care l-am gasit eu ptr ca broasca mea are nitul acela de fier si nu vad unde ar mai trebui sa fie unul

BTW stie careva cum se scoate sau daca se scoate chestia care blocheaza usile tija aia ptr ca broasca nu am dat-o jos de pe usa si nu se vede daca se poate sau nu scoate si cum.

post-3376-1171557991_thumb.jpg

post-3376-1171557999_thumb.jpg

post-3376-1171558012_thumb.jpg

post-3376-1171558190_thumb.jpg

Modificat de lucianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
de un lucru nu sunt sigur .... tutorialul acela il vazusem dar zice and/or si nu am inteles exact ... cineva care a facut chestia asta imi poate confirma poate ... chiar este nevoie sa desfac si broasca de la usa ptr schimbarea clemelor acelea ?

si in jur de 200RON? clemele sau mai multe chestii pe acolo ? oare nu se gasesc cleme separat? anyway ma interesez pe forum la volksparts

ms all ptr detalii

Imi cer scuze pentru postul foarte intarziat, dar sunt departe de casa de peste o luna si intru sporadic pe forum. Eu am necazul asta acum si trebuie sa fac toata tarasenia. Prima data si eu m-am speriat crezand ca trebuie sa dau jos broasca. Dar, daca citesti cu atentie tutorialul(adica nu doar te uiti la poze cum am facut eu prima data), vei vedea ca

16. Pop off the rubber grommets for the inner door handle release cable and the door lock pin (indicated by the yellow arrows in the picture below) and then push the grommets through their respective holes in the carrier panel.After doing this, go directly to step 25 - do not perform steps 17-24 unless you are replacing the door lock module. If you are replacing the door lock module, you MUST continue on with step 17.

La mine problema e ca mi-au fost sparte geamurile din fata. Din pacate nu am scapat doar cu gemurile caci cand am demontat usa la sofer, am gasit si ambele cleme de sustinere rupte. Oricum, m-am convins ca un geam se schimba relativ usor, dar daca a fost spart trebuie sa dai totul jos pentru a curata cioburile. De aici (Italia) am cumparat kitul de reparatie pentru usa sofer cu 43 euro. Usa din dreapta inca nu am desfacut-o ca sa vad daca trebuie sa cumpar si pentru ea kitul, sper totusi sa nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit ca se poate intampla cand este lumea mai draga sa te trezesti ca-ti cade geamul in usa.... am tot citit pe aici cauze si m-am gandit sa intreb daca rezolv ecva inlocuind acele cleme de plastic

stiu ca un coleg de-al meu asta vara cand i-a cazut geamul a cumparat chitul de reparare si-a trebuit sa desfaca toata usa si a costat peste 50 euro parca...sau pe-acolo

Putea sa schimbe numai aceste cleme si iesea mult mai ieftin?

sa le schimb si eu preventiv?... fiindca din cate am inteles eu daca iti cade geamul trebuie desfacuta usa sa dirijezi sarmele la macara pe traseele dinainte...sper sa nu spun tampenii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nelutu_s@yahoo.com

Si daca vrei sa schimbi preventiv acele cleme tot asa trebuie desfacuta usa ca si cand ti s-ar rupe acele cleme.

Acele cleme nu le gasesti niciodata separat doar chit de reparatie (pretul anul trecut la reprezentanta era 180 lei / chit de reparatie). Inainte erau cleme de plastic acum sunt facute dintr-un aliaj mai rezistent.

In concluzie le schimbi acuma stai linistit ca nu iti cad cand tie lumea mai draga, dar la fel de bine poate sa nu iti cada deloc.

Tu decizi , operatia e aceasi acum , mai incolo sau cine stie poate ai noroc si niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gasesc la volksman pe forum clemele din metal (fara kit de reparatie) la vreo 20-30 ron. Nu cred ca are rost sa le schimbi preventiv. De ce sa-ti cauti treaba cand nu te doare? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... pai poate vrea sa previna cazul "cazut geam cand e lumea mai draga". Mie mi-a cazut la 12 noaptea undeva departe de casa unde nu aveam cu ce/unde rezolva ceva. Asa ca parerea mea chiar merita acel schimb preventiv ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca sunt urmarit de ghinion. In timp ce lucram la masina sa schimb geamul din partea soferului, la un moment dat (probabil nu am fost suficient de atent), cand incercam sa scot 'carrier panel', mi-a cazut tija aia de la inchiderea centralizata. Se pare ca s-a rupt undeva o bucata de plastic in care era infipta aia. Stie cineva cum vine prinsa tija aia la broasca, daca bucatica aia de plastic se poate inlocui, sau trebuie sa schimb (Doamne fereste) toata broasca pentru un rahat mic de plastic? Asta presupunand ca vreau ca usa sa fie inainte si sa nu renunt la tija aia in partea soferului. Acum ma pregtesc sa fac rost de scule ca sa dau broasca jos si sa vad despre ce-i vorba :)

Modificat de aladdin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

sunt cam nou pe forum (de fapt acesta este chiar primul post) si bineinteles ca sunt in aceeasi oala cu cei carora le-a cazut geamul. Masina cu pricina, un VW Bora tdi din 2001 - geamul fata de pe partea copilotului.

In schimb, nu aceasta este problema cea mare.

Am dus masina in spatele blocului si am demontat husa de la usa, am vazut ca nu pot sa fac mare lucru si atunci am demontat usa. Am constata ca erau rupti suportii din plastic care tin geamul si ca firul metalic de la macara avea o bucla.

mi-am dat seama ca nu prea pot sa fac nimic asa ca am montat usa la loc. Si... a aparut surpriza, masina nu mai porneste. Am observat eu ca la montare siguranta (pt blocarea usii) sta mai jos decat cea de pe partea opusa, dar nu am dat importanta.

Tot circuitul electric merge (daca rotesc cheia in contact pana in penultima pozitie totul e ok), dar cand rotesc cheia pentru a porni motorul se aud niste pacanituri si pe bord apare semnul de avarie la circuitul electric (acel arc de culoare galbena).

Initial m-am gandit ca nu am montat bine toate firele electrice (oglinzi, boza, inchidere) si am demontat usa inca o data dar...nu asta e cauza.

Acum incerc sa ma documentez sa vad daca motorul nu porneste pentru ca am demontat eu usa si am facut vreo boacana sau pur si simplu pura coincidenta. Mai ales ca nici nu pot sa tractez masina pana la service - daca motorul nu e pornit rotile se invart enorm de greu si nu vreau sa mai stric ceva.

Poate cineva sa-mi dea un sfat, ati mai avut astfel de probleme, aveti idee care e cauza sau cum pot sa remediez.

inca ceva: cand am demontat usa nu am demontat-o cu tot cu butuc si am dezactivat si alarma.

o zi buna,

bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg de ce nu poti tracta masina. Sper ca nu spun vreo prostie, dar ce se poate intampla daca o pui pe liber(scoasa din viteza) si o tractezi? La mine nu mi s-a parut ca s-ar invarti foarte greu rotile, am reusit sa o imping singur pe o distanta de cativa metri. Nu ai incercat sa o impingi bagata in viteza, nu?

Nu stiu ce boacana ai fi putut face tu la usa a.i. sa nu-ti mai porneasca masina. Si nu am inteles exact ce ai vrut sa spui cu siguranta pentru blocarea usii. Cum adica sta mai jos, dupa montarea usii nu mai e la nivel cu cealalta?

Ai verificat dupa montare (cu contactul pus, cel putin la mine la golf asa e) daca iti functioneaza partea electrica la usa respectiva? (oglinda, boxa, macaraua(macaraua doar daca ai scos geamul din usa mai intai)). Asta ca sa fii sigur ca nu ai uitat nimic, imi amintesc ca erau destul de multe mufe de bagat acolo.

Modificat de aladdin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

masina se poate tracta, dar atunci cand motorul nu este pornit volanul se invarte f greu (s directie). Si parca auzisem eu ca se poate strica ceva la directie daca iei curbele cu motorul oprit. (iar service-ul la care merg e destul de departe...)

nu oi fi asa de 'timp' sa o imping bagata inviteza, totusi

siguranta pentru blocarea usii (acel 'buton' de langa geam pe care-l apesi pentru a bloca o usa) cand usa este inchisa la usa cu pricina coboara mult mai jos decat la usa soferului.

am verificat de doua ori daca toate mufele sunt conectate corect. mufa de la butuc nu am scos-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah, nu ma prinsesem ca prin invartirea rotilor te-ai referit la directie. Scuze pentru neintelegere. Despre eventualele probleme la servo nu stiu ce sa spun.

Acum vorbesc strict de ce am eu la golf, nu am vazut cum arata la bora(e la fel?). La mine 'butonul' se apasa pana ajunge la nivel cu marginea usii si atunci am blocat usa. 'Butonul' ala, ai vazut ca de fapt e sfarsitul unei tije metalice care este prins la broasca (dupa cum am vazut si eu mai tarziu) intr-o ureche de plastic (pe care eu am reusit sa o rup la demontatul usii iar acum nu mai am butonul la usa sofer, tre' sa dau iar totul jos si sa lipesc bucata aia de plastic ;) ). De asta sunt nedumerit, daca e ca la golf, mai jos = sa intre in usa butonul cand blochezi. Altceva nu stiu ce sa spun... verifica totusi daca iti functioneaza corect oglinda, inchiderea si macaraua, poate s-a intrerupt un fir, nu face contact bine o mufa... Imi pare rau ca nu pot fi de mai mult ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca acum se fac rolele alea pe care culiseaza cablurile din metal pt ca pana acum erau din plastic.. costa cam 2 mil lei vechi si se gasesc usor... eu am luat toata tabla din usa cu tot cu motor, boxa, instalatie electrica la 2 milioane si in banii aia mi-au dat toate suruburile de pe usa.

si apropo man.. le poti schimba singur, ai nevoie doar de un T20, o surubelnita in cruce si una dreapta.

o sa desfac usa iar ca am probleme si o sa fac poze pas cu pas la tot ce se desface. cred ca mai e pe forum pe undeva postat link la un demo despre cum se desface panou de usa si restul. is sigur ca am mai vazut asta aici

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai luat (din ce loc) toate componentele cu doar 2 milioane de lei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil dezmembrari, dar si asa mi se pare cam ieftin, parca numai motorul nou costa vreo 600 RON. Iar kit-ul de reparatie care include si clemele (care acum sunt din antimoniu) costa ~45-50 euro.

Link-ul de care zice Mihaitza83 e asta

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la un centru de dezmembrari din pitesti. stiu ca unul din tipii care lucreaza acolo e activ si pe forum... caut nr de telefon si ti-l trimit..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

e cineva dispus sa ma consilieze in demontarea usii?

prefer cineva care sa aiba sculele speciale necesare?

o usa are schimbat clemele dar nu au fost bine strinse

miine daca se poate...

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, ajutati-ma si pe mine cu ceva informatii "documentate" : in calitate de simplu "doar inscris" am dreptul sa postez mesaje Am postat si eu un amarat de mesaj (ca vreau sa ma simt si eu inclus, nu outsider intre "ai vostri")si am capatat un avertisment (0%), pe buna dreptate, deltfel, ca doar scrie mare ca "doar inscris" ai dreptul sa citesti, only... Vreau si eu sa pot scrie, sa ma fac si eu "auzit", citit, poate sunt si eu util impartasindu-va din experientele mele, eh ...

Modificat de BogdanL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mare atentie!!!

nu este nevoie sa dai si partea de inchidere afara.

se dau doar suruburile si mufele jos.

apoi partea de inchidere iese finutz prin gaurile prin care este bagata, se scoate mufa de la inkidere si gata.

eu am skimbat doar clemele de plastic la macara, restul era ok.

am muncit k un caine 3 ore:))

succese!

ps: multa sanatate celor care au postat DIY :lol:

Modificat de warum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

DragosR ..

la sectiunea Golf IV & Bora ai o discutie > Do-It-Yourself - linkuri,

intri acolo si gasesti o gramada solutii:

ce vrei tu e aici:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163

Cand mai aveti ceva neclaritati da-ti un search pe forum.. sunt solutii, intrebari sa fie :Driver:

BogdanL, spune ce problema ai si te ajutam, ideea e sa nu postezi 100 de posturi din prima, deaia mi-am luat eu warn :lol:

:icon_thumright:

Sindrome, poti sa desfaci panou de usa si sa strangi prima oara suruburile in care se prinde geamu jos si apoi sa verifici chederul care vine pe marginea usii in interior la partea de sus.. sa vezi daca nu lipsesc chederele deacolo. oricum, strange-i umpic suruburile..

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi Mihaita dar s-a rezolvat; una e sa vezi pozele (stiu de mult timp linkurile alea) si alta e sa iti zica cineva la ce sa fii atent cind dezmembrezi una alta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos..

eu dupa poze m-am luat si atat.. nu m-a ajutat nimeni, in juma de ora am schimbat tot ce era in usa, inclusiv instalatia electrica.. :)

Important e sa fii atent la ce desfaci inainte.. si sa ai net in garaj sau unde lucrezi la masina :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am desfacut usa dreapta fata sa schimb clemele; toate bune si frumoase numai ca acum mi se pare ca e cablul prea scurt. indiferent de cit trag de el " + comprimarea arcurilor la maxim (topicul de pe vortex, partea II )

ceva idei de la cei care au facut asa ceva cu propria minuta??

LE: am desfacut si tamburul iar cablurile sint ametite acolo...asa ca e benefic sa se cumpere kitul complet ca nu stii ce surprize intimpini si in cazul in caretrebuie sa te deplasezi cu masina nu o poti face decit cu usa legata, sau un alt mod de imobilizare provizorie - deci neamtul nu a fost timpit cind a recomandat kitul :(

tamburul ala abia l-am scos de pe partea fixa asa ca ma gindesc la ce efort a suportat motorul....

referitor la prinderea cablurilor pe rolele de ghidaj, mie nu mi-a reusit figura din DIY, drept pentru care am scos iar ansamblul din imagine, am fixat cablul pe role dupa care am montat totul inapoi.

Atentie la clema metalica utilizata la comprimarea arcurilor: TAIE!!

Avind 2 kituri mostenite de la fostul proprietar, e logic ca am incercat prima data sa montez cablul pentru usa stinga :( , asa ca aveti grija sa specificati la cumparare stinga sau dreapta dupa caz - difera pozitia cablurilor pe tambur, atita tot.

post-1792-1182647163_thumb.jpg

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
in cazul in care trebuie sa te deplasezi cu masina nu o poti face decit cu usa legata, sau un alt mod de imobilizare provizorie

:D :(

De ce ? La schimbarea clemelor de la geamuri sau a kit-ului complet doar nu demontezi si broasca usii . Usa se inchide normal , doar ca nu o mai poti deschide din interior .

Vineri mi-am schimbat si eu macaralele de la ambele usi deoarece cea din dreapta m-a lasat cu ... geamul in usa .

Pret kit complet pentru o usa ( cu cleme metalice ) 179 lei .

Sfatul meu : nu incercati sa umblati in tamburul cu cabluri . Daca aveti probleme cu el schimbati toata macaraua pentru ca demontandu-l va va fi extrem de greu sa asezati cablurile pe el si sa-l si montati la loc . :(

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut cele 2 nituri la locul lor si de aia am preferat sa scot si broasca.

oricum ar fi, la ora asta Alles sind in Ordnung :D

LE nu e greu atita timp cit cablurile sint in stare buna, nicidecum ca cele din poza mea de mai sus, indoite si turtite :(

:( si a mea tot vineri a cedat ...cum stiu masinile astea sa ne protejeze de "temperii" :D

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!