Jump to content

Probleme pornire la cald/rece


Sebi77
 Share

Postare recomandată

Ok, dar pe mine ma intereseaza de ce intr-o plaja de temperaturi porneste la o turatie mai ridicata si sub 20 de grade porneste la 8-900. Oare asa au fost programate ECU-urile ?. :) Ca asa se vorbeste in topicul despre care vorbeam si pe care l-a dat de DRAPAR.

1.Sigur ca e normal sa porneasca cu o turatie mai mare din cauza socului automat si dupa pornire consumul si turatia sa scada.

ANORMAL e insa faptul ca dupa pornire consumul...creste aproape la 3l instant la ralanti . Cauza e simpla nu se limiteaza cantitatea de aer intrata la admisie amestecul fiind sarac in primele 15 sec iar senzorii trimit informatia aceasta la ECU care la rindul lui pentru a aduce amestecul la normal NU LIMITEAZA AERUL CI MARESTE TIMPUL DE INJECTIE F MULT adica baga benzina multa pentru a compensa cu cantitatea de aer mare . Pur si simplu ECU nu stie sa"traga socul" 1/4 la temperaturi peste 20 de grade...pentru ca asa e programat.

2.Cei care descopera problema si pe automobilul lor sa sesizeze acest lucru cel mai bine la VW .Probabil exista un centru de C&D si testare comun pentru motoare care sunt montate pe toate automobilele din grup. De acolo pleaca spre toti si softurile specifice

3.Foarte putin probabil sa fie de vina "drive by wire " ( fenomenul descris foarte exact de mine la sectiunea skoda e prezent pe toate tipurile de automobile din grup cu motor identic AZQ-BME )

4.Rezolvare e simpla dpdv tehnic ...se incarca alt soft care sa stie sa comande si in intervalul 20-30 de grade limitarea aerului si timpi de injectie mai mici numai ca trebuie sa ajunga in...service-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 758
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dan 48

    41

  • ionel.d.2007

    40

  • SergiuD

    22

  • lupo_bv

    18

Ok, gogu74, tu spui astea ca ai cunostinte in domeniu ?. Sau ti le-a spus un mecanic/specialist/etc. ?. Adica chiar asa de prost au fost programate ECU-urile astea ?.

Modificat de A-D-R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, gogu74, tu spui astea ca ai cunostinte in domeniu ?. Sau ti le-a spus un mecanic/specialist/etc. ?. Adica chiar asa de prost au fost programate ECU-urile astea ?.

Raspunsuri:

1.Nu o sa gasesti specialist sau mecanic sa-ti spuna asa ceva...tot ce am spus e din cunostinte, experienta si profesie. Oricine stie cum functioneaza un motor si are cunostinte de electronica si IT, poate face o conexiune logica intre simptome-consecinte-manifestari si poate trage o concluzie. Sunt sigur ca exista si alti specialisti mai experimentati dar nu stiu de ce nu-si spun si ei o parere pe topic..

2.Niciun soft nu e PERFECT. Motivele sunt diferite: instabilitatea unor astfel de aplicatii, testarea incorecta, nepriceperea unor programatori, dorinta producatorului de a lasa anumite "bug-uri" . presarea termenelor limita...etc

In cazul nostru se poate spune ca ultima varianta de soft a adus imbunatatiri dar nu cele asteptate...( vezi ce scrie samo la sectiunea din link-ul de mai sus. ) Singura varianta (in garantie) e sa vina un nou soft de la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata treaba este de la senzorul de temperatura: cand e iarna si automat frig, motorul porneste la turatie mica pentru ca uleiul e foarte vascos si sa nu apara uzura .corect? pentru temperaturi normale asa e conceput motorul sa porneasca, parerea mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi in cartea masinii nu spune ca la pornirea la rece motorul consuma ceva mai mult ? La mine scrie clar la motorul rece imi ia 40% in primul kilometru si apoi scade la 20 si abia dupa vreo 4-5 km scade la valori normale. Chiar daca e cald afara tot e normal sa consume mai mult in primele minute de functionare.

Gogu are si el dreptate. Se putea face ceva aici mai ales ca softurile se fac la VW sa spunem si apoi sint trimise spre optimizare si alte chestii la diverse firme (unele chiar la noi in tara). Si aici apar probleme de comunicare si uneori de intelegere a functionalitatii/programare initiala naspa (programatorii nostri nu siint chiar atit de necultivati) si interdictie de a modifica unele zone de cod. Situatii reale.

Modificat de kasius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata treaba este de la senzorul de temperatura: cand e iarna si automat frig, motorul porneste la turatie mica pentru ca uleiul e foarte vascos si sa nu apara uzura .corect? pentru temperaturi normale asa e conceput motorul sa porneasca, parerea mea :o

As inclina sa te cred. Acuma numai sa vina toamna mai repede sa vad cum porneste pe racoare :o .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata treaba este de la senzorul de temperatura: cand e iarna si automat frig, motorul porneste la turatie mica pentru ca uleiul e foarte vascos si sa nu apara uzura .corect? pentru temperaturi normale asa e conceput motorul sa porneasca, parerea mea :cheers:

Sunt de acord cu tine in privinta turatiei.Problema principala care tre rezolvata este mersul neregulat la ralanti in plaja 20-26 de grade si consumul mare ( dublu fata de temperaturi mai mici de 20 ) in primele minute , lucru anormal, care este si mai evident in cazul unui combustibil de slaba calitate.

Sigur ca orice motor consuma mult la pornire dar cred ca suntem toti de acord cu principiul "consumul este invers proportional cu temperatura"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am schimbat si eu vitezele la 1500-1800 la inceput (sub 1000 km) si mi se parea ca agata intr-a-ntaia, asa ca am fost la service si dupa ce au dat o tura cu ea, mi-ai spus ca masina nu are nimic probleme, e prea curand sa aiba si oricum sa nu schimb mai jos de 3000 rotatii pentru ca pe acolo e cuplul iar altfel, dupa ce schimbi la mai putin (sub 2000) si accelerezi, nu obtii acceleratie reala, ci mai degraba consum suplimentar de benzina. Si mi-a mai spus ca sub 2000 de ture, pt treptele 3, 4, 5 motorul e subturat si trebuie retrogradat. Asa ca tremuratu era de la motorul subturat.mai e ceva, mi-au mai spus ca las ambreiaju usor, nu brusc dupa schimbarea vitezei, evident dupa ce a fost apasat pana la podea, si sa nu accelerez inainte de lasarea ambreiajului cu exceptia treptei 1-a evantual a 2-a. De atunci, merge ceas motorul, cu exceptia problemelor de turatie mentionate in acest topic.

Modificat de Michael_9N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine aceeasi problema, cu schimatul vitezei undeva la 2000 de ture, am 2 700km in 5 saptamani si ma pregatesc sa o duc in Italia pentreu vreo inca 4 000 Km. Sper sa nu am nici o problema din cele amintite de voi mai sus :rolleyes:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Acceasi problema o am si eu ( POLO HAPPY 1,2 - 64CP). Acum am 14800 de KM si urmeaza sa o duc la revizie. Aceasta problema cu pornirea a aparut de pe la 3-4000 de km. La inceput s-a manifestat doar prin pornirea la 1200 ROT/min si scaderea brusca la 8-900. Dar mai nou am patit si eu sa am fluctuatii la pornirea la rece. Mai pe inteles....zici ca o ia "razna" motoru'. Practic se accelereaza si decelereaza singur cateva zeci de secunde. Totul se stabilizeaza dupa aproximativ 1 km. In rest cu motorul incalzit masina merge foarte bine. Am pus in general benzina PETROM 95, OMV 95 si mai rar EFFIX 95. Niciodata OMV 100. Sunt curios daca va fi vreo schimbare dupa ce o sa fac un plin de OMV 100. Incerc si eu. Ma intreb acum daca sa le zic ceva de chestia asta celor de la service. Ca poate se apuca sa se bage aiurea in motor. Desi am vazut ca unii scriau ca ar putea sa fie de la clapeta de acceleratie.

Astept sfaturi si eventual pareri ale celor care au scapat de problema.

Multam'!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am o intrerbare daca ma poate ajuta cineva... PLEASE.

Am un Polo nou ridicat saptamana trecuta, a mers perfect 3 zile in a 4 dimineatza nu a mai pornit din loc. Are baterie buna contact ok se sting toate beculetele cand incerci sa dai cheie in schimb porneste demarorul dar nu si motorul. Ce problema poate avea, a mai patit careva asa ceva. Nu pot porni masina defel. Am incercat sa iau legatura cu reprezentanta dar baietii ridica din umeri, am gresit eu, nu prea cred pt ca e a treia masina a mea si am permis de 12 ani asa ca nu vat ce sa fi apasat din greseala.

Orice sfat ma ajuta please.

Merci

:somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- presupun ca benzina ai suficienta;

- poate ai pornit-o si dupa maxim 1 minut ai oprit-o...si a ramas "inecata"cu vapori.Dupa 10 minute ar trebui sa porneasca. Am patit asa pe un new polo, am scos-o din curte am oprit motorul , am inchis poarta si cand sa pornesc...nimic. La a vreo 5-a incercare si ceva minute trecute mi-a pornit.

- poate ai "bruscat-o" si a sarit distributria ?

- pompa de benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am mai patit cateodata sa nu`mi porneasca, am impresia ca de la benzina este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- presupun ca benzina ai suficienta;

- poate ai pornit-o si dupa maxim 1 minut ai oprit-o...si a ramas "inecata"cu vapori.Dupa 10 minute ar trebui sa porneasca. Am patit asa pe un new polo, am scos-o din curte am oprit motorul , am inchis poarta si cand sa pornesc...nimic. La a vreo 5-a incercare si ceva minute trecute mi-a pornit.

- poate ai "bruscat-o" si a sarit distributria ?

- pompa de benzina?

Da e benzina jumate rezervor , de la MOL de asta fara plumb. Nu am oprit nimic ca am lasat-o in garaj si a doua zi pur si simplu nu a pornit. nici dupa o ora nu a mai pornit. de bruscat nici vorba, restul pompa nu stiu. Oricum o sa intreb azi la service , merci. oricum m-i se pare tare ciudat acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost pe la service, au ridicat din umeri ca poate ar fi ceva releu, masina oricum a pornit singura asa ca se mai poate repeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stimate nou coleg, daca asa scrii, asa vei primi si raspunsurile....

Incearca sa verifici si tu una alta, ca sa mai izolam cauza.

Ai benzina? Iti invarte bateria? Ai scanteie la bujii?

Uite trei intrebari simple la care ar trebui sa raspunzi inainte sa poti fi ajutat in mod real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ok, haideti sa va ajut putin sa va luminati ca va ca fiecare vine cu o "posibila rezolvare" :D

Problemele sant doua : in primul rand benzina foarte proasta si in a doilea soferul. IN NICI UN CAZ temperatura exterioare.

Sa le luam pe rand : singura benzina care este "de pus" in motoarele astea este OMV 100 (sau Carrera 100 mai nou). ORICE ALTA benzina este inferioarea, ascultati la mine, voi facet icum vreti, dar o patiti :) . In al doilea rand NU apasat iacceleratia la pornire :) . Ca ECU detecteaza asta si stiti ce urmeaza.

PS.: cand vedeti ca "se balbaie" la pornire si oscileaza turatia intre 4-500 si 1.200, saracu ECU incearca sa tina motoru pornit da nu se impaca cu benzina proasta.

Mai zic si eu odata acelasi lucru. Am pus un post mai sus cu un link in care ma plangeam si eu de aceeasi problema.

La mine s-a rezolvat schimband benzina. De atunci pun numai OMV100, masina are de acum 26000 km si de atunci nu a mai facut absolut nici o problema cu pornirea.

@constantinu: si asta se incadreaza probabil la chestii normale, e normal sa faca asa :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand pornesc masina se aude un carait cateva sec 2-3 si motoru in loc sa stea in 800rpm (relanti) sta in 1200rpm ...

pe langa asta are momente cand incepe sa se tureze singur , ba urca , ba coboare in ture ! dupa ce rulez cu ea cam 1 km isi revine la normal ...

aveti idee ce poate fi ?

Caraitul cateodata se aude si la mine. Este de la intinzatorul de curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Salut,

Am un Polo Happy de vreo 6 luni si de ceva timp dimineata - numai dimineata -, porneste la 1.100. La inceput o data pe saptamana, acum in fiecare zi. Dupa ce merg 200 m scade la 800 sau cat trebuie sa fie.

Ce dracu oameni buni, au ajuns sa fie masinile astea de unica folosinta ?.

!!! NU este vorba de benzina proasta - relanti oscilant, bag Carrera 100 de la OMV, banuiesc ca este in legatura cu nu stiu ce piesa (actuator/motoras) de relanti; si nici din cauza ca este rece motoru, ca asta iarna la 0 grade pornea tot pe la 800, deci ... .

Ajutati-ma, sau ajutati-o sa nu ma supar prea tare sa cobor cu un ciocan la ea ca imi vine sa o fac bucati.

Nu este posibil sa am atatea probleme cu ea de la inceput. Nu v-am spus de bataia la denivelari de la nu stiu ce suport motor pe care o am SI EU ca si altii ?

Hmm

Motoarele astea sunt tare ciudate. Nu-ti fa insa griji, a mea face exact la fel la pornire. Atita timp cit revine la relantiul normal in mai putin de 1 minut este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm

Motoarele astea sunt tare ciudate. Nu-ti fa insa griji, a mea face exact la fel la pornire. Atita timp cit revine la relantiul normal in mai putin de 1 minut este ok

E normal cind e rece motorul sa se protejeze si sa creasca in ture .Iarna o sa observati ca cu cit e mai frig cu atit turatia e mai mare.Aste e foarte bine pt protectia motorului.Nu asteptati sa se incalzeasca pe loc sau sa revina la 800 de ture plecati cam la 15 secunde dupa pornire.

Modificat de sorinrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Gabrielli si sorinrs

Nu mai dati quote la mesajul anterior pentru ca este interzis de regulament .

Folositi butoanele "fast reply" si "add reply" .

Si dati o tura si pe la regulament . :icon_thumleft:

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu un polo 1.4TDi care porneste greu la rece. mentionez ca in functionare motorul nu atinge niciodata 90C. este posibil sa fie ceva senzor de temperatura, daca da pe unde este situat.? Si un scan cu vag-com nu da nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!