Jump to content

Motor 1,2 Htp


120 L
 Share

Postare recomandată

Stimati automobilisti

Am deschis acest topic in ideea de a cunoaste diferitele fenomene,avantaje,dezavantaje,probleme...etc ,specifice numai acestor motoare. In acest sens pot scrie pareri si opinii inclusiv cei care au montate aceste motoare pe alte tipuri de automobile.

Deci eu am constatat pina acum :

1.Avantaje :

- consum mic in oras ( pe distante mai lungi de 10 km ) am scos un 7,1 pe o distanta de 20 de km ,stil de condus mediu.Fara AC.

- climatizare silentioasa in comparatie cu alte motoare. (compresor)

2.Dezavantaje :

-sunet specific de diesel ( posibil din cauza tipului de injectie )

-cuplu slab la turatii mai mici de 2500 ( se pare ca e specific la 4 supape pe cilindru...dar e ciudat )

-consum maricel in afara peste 90 km/h ( de vina este pe modelul meu raportul ne-economic din tr 5 )

-diferite probleme pe care nu m-am asteptat sa le am "chiar" de la inceput...enumerate mai jos

3.Probleme :

- pornire grea la temp peste 30 de grade ( s-a rezolvat prin schimbare senzor turatie motor )

4.Fenomene : ( preluare din alt topic si nerezolvat inca )

- se produce DOAR IN PLAJA DE TEMP EXTERIOARA indicata de senzorul din comp de bord ~ 20-26 de grade.

La temp mai mici de 20 motoarele merg excelent pornesc la 800-900 rot/min consum instant 1,5 in scadere, si mers foarte regulat. La temp in interval 26-33 motoarele pornesc cu consum 2,1 mers regulat si 1100 rot/min in scadere ambele. La temp peste 33 consumul se porneste cu 1,2 instant si ~1000 rot/min mers regulat , in scadere ambele .

Intervalul cel mai problematic este 20-26 cu manifestarile de mai sus descrise : "Pornesc motorul, turatia pe la 1100 RPM. Dupa 15 secunde motorul se tureaza o singura data pe la 1500 si apoi revine la 1100 si dupa vre-un minut scade la 800 RPM."

Deci in logica noastra cu cit temp creste cu atit consumul si implicit turatia scad. In LOGICA MOTORULUI E....ALTFEL.

Este forte putin probabil ca o piesa sa fie defecta in atitea cazuri si pe diferite tipuri de masini (VW,SKODA,SEAT ).

Varianta cea mai plauzibila este DEFECT DE SOFT adica : in functie de informatiile primite de la diferiti senzori si in functie de SETARI PRESTABILITE PRIN SOFT DE PROGRAMARE SPECIFIC motorul functioneaza bine sau rau .

In functie de temp lichid de racire la pornire se comanda anumite deschideri,inchideri,timp de injectie...etc AICI e buba : SETARILE PRESTABILITE DIN SOFT comanda gresit: soc automat dezactivat peste 20 de grade si timpi de injectie mariti ...rezulta consum mare la pornire si la plecare de pe loc imediat dupa pornire motorul "moare" ( ca atunci cind nu tragi socul la masini mai vechi nu merge --si vara trebuie tras 1/4 sau 1/2 la pornire )

In astea 15 sec de la pornire sondele lambda si alti senzori transmit la ECU : avarie adica detonatii, amestec incorect de benzina ,turatie anormala....apoi ECU actioneaza socul automat si scade timpul de injectie adica se revine la normalitate.

Cam asta e procesul...si parca imi vine sa pun un buton de tras socul ..! ca m-am saturat deja .

Ma intreb , oare programatorii de la VW nu au avut o masina cu soc ca sa stie ca se trage si la peste 20 de grade putin ?

E posibil sa fie baieti tineri si n-au apucat saracii...

Se pare ca deocamdata nu exista un up-date de soft care sa rezolve problema . Inclusiv lui Samo i-a mai facut figura dupa cum a zis el parca duminica.

Cind mergi cu masina la service ei stiu figura iar din VAG corecteaza parametrii si daca nu ai inregistrarea cum face ,platesti taxa de constatare...ca masina merge bine la ei...!

Dar hai sa facem ceva ca sa o rezolvam. In primul rind specialistii care au avut de a face cu VAG-VAS sunt rugati sa ne dea un sfat : ce se poate modifica din OAM-ul VAG-ului si ce nu.

Din soft de administrare, mentenanta si diagnostic se pot face unele schimbari. Daca se poate face ca sa fie mentinuti parametrii de la temp mai mici 10-20 la temp 20-30 cu mici mofdificari de deschidere clapeta si timp de injectie,problema e rezolvata.

Daca nu trebuie reprogramat sau up-date cu soft facut de niste baieti mai destepti.

Personal nu cred ca la service e rea-vointa , cred ca nu se poate face ca altfel iti fac setarile si OK. Asteapta si ei o rezolvare de la Skoda...

Primul pas e sa mergeti la service cu dovada ( filmulet pe stick sau cd -dvd in format necompresat ,necodat , adica sa poata fi citit de un media player normal fara codec-uri instalate pe PC ) iar ei trimit mai departe dovada .

Al doilea pas e sa trimitem aceste filmulete ( se poate si compresate mpeg 2 sau 4 ) la Skoda cit mai multi si cu explicatiile de rigoare in engleza. Site www.skoda.ch de la mama lui.

Cu cit trimitem mai multi vor remedia mai repede problema...

P.S. Raspunsul de la skoda este sa mergem la dealerul local unde se va identifica si rezolva. Dealerii spun ca nu au o alta varianta de soft care sa rezolve "buba" si ne invirtim intr-un cerc vicios din care trebuie sa iesim.

Astept si alte opinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Site-ul la mama Skoda e in Cehia, deci www.skoda.cz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siteul diviziei de automobile e chiar www.skoda-auto.com, ala www.skoda.cz e a lu' Skoda Holding a.s. care nu face masini ci alte bazdaganii, tramvaie, troleibuze, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Intrebare :

Are ( sau a avut cineva ) probleme la pornire ca cea descrisa mai sus, pe motoare 1,2 HTP cu cod

AZQ-BME sau BMD ?

Daca da sunteti rugati sa scrieti cum se manifesta si codul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curios, eu nu am patit deloc asa ceva pana acuma ... 21.000 km ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am urmarit asa in detaliu problema, adica ma mai uitam si vedeam ca atunci cand pornesc masina difera un pic turatia dar nu mi-am batut capul cu asa ceva. Am bagat in prima viteza si am plecat. Pur si simplu nu m-a deranjat de loc acest aspect. Cat timp masina porneste la prima cheie si nu mi-a murit motorul nicio data.... nu ma intereseza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Horia.Omul nu-i perfect,iar ce e facut de om iar nu-i perfect.Si noua masina daca e sa o scormonesti tot gasesti ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Horia.Omul nu-i perfect,iar ce e facut de om iar nu-i perfect.Si noua masina daca e sa o scormonesti tot gasesti ceva....

Sunt de acord cu tine doar in privinta perfectiunii DAR atunci cind pornesti si se opreste motorul dupa 10 sec sau bag in viteza a-1-a si dau sa plec de pe loc si moare motorul indiferent cit accelerezi nu mai e vorba de perfectiune....

(am patit "si " saptamina asta )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: O problema similara am avut la Solenza.Stiu ca nu se compara din toate punctele de vedere.Dar s-a remediat curatand senzorul de turatie cu un spray special de contacte fine.Pe senzor se afla ca o pilitura de fier si trebuia indepartata. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine doar in privinta perfectiunii DAR atunci cind pornesti si se opreste motorul dupa 10 sec sau bag in viteza a-1-a si dau sa plec de pe loc si moare motorul indiferent cit accelerezi nu mai e vorba de perfectiune....

(am patit "si " saptamina asta )

La fel patesc si eu cu motor de 1.4 MPI(AZF). si depinde de temperatura de afara, adica dimineata cand sunt vreo 13-17 grade functioneaza perfect, dar dupamasa pe la 16-18 dau sa plec si oricat accelerez se opreste mototrul.

Asta a facut-o sau cel putin atunci am observat cand am alimentat de la mol, dar rezervorul e pe golite, si am sa alimentz de la rompetrol acum si o sa mai introduc aditiv de curatat injectoare si am sa revin cu rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o fabia 1.2 12v cod motor BMD si inainte bagam benzina de la PetromV sau OMV ....avea un tremurici la start si masina era totusi noua...am facut prima revizie si am zis ca poate e filtrul de benzina sau eu mai stiu ce...problema s-a tinut pana am bagat benzina de la Rompetrol...acum am cca 38000 km , am facut si a 2-a revizie si merge si mai bine...parerea mea e ca benzina de la rompetrol, aia efix95, e aditivata deja , chiar si masina e putin mai vioaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o studiere indelungata a simptomelor reiese :

1.Motoarele cod BME cu ultimile doua variante de soft de programare si injectoare de culoare rosie prezinta fenomenul nostru comun.

2.Cu aceleasi softuri motoarele cu injectoare verzi merg bine !

3.In conditiile functionarii cu benzina avind CO apropiat de 91 fenomenul are manifestari extreme care duc la rateuri in admisie si oprirea motorului.

Posibile rezolvari asteptate de la VW:

1.Schimbare injectoare ( lucru putin probabil in conditiile in care trebuie schimbate f multe...)

2.Producerea unui alt soft de programare ( se pare ca se lucreaza acum la el ) si reprogramarea controlerului din ECU astfel incit "sa stie sa traga socul" si la temperaturi intre 20-30 de grade celsius, in acest fel functionind bine si cu injectoarele rosii.

Normal pentru un producator de talia VW ar fi sa recheme in service de urgenta toate automobilele care stiu ca au problema, sa o remedieze cu scuzele de rigoare, dar (la noi) trebuie sa sesizati problemele de functionare la dealerii locali pentru a fi luati in evidenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polo de la munca :cod motor BME. aceeasi problema. Trebuie sa stau 2-3 minute dimineata cu el pana se hotaraste sa ramana la turatia normala. Problema a inceput dupa 3500 km. Acum are 5500 si parca face din ce in ce mai rau. Cateodata se opreste motorul ,cateodata doar scade in ture si urca la 1500.Cand turatia scade la 400-500 de ture se aude si un zgomot ciudat (parca se rupe ceva la motor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios daca mai sunt si altii ca si mine care a schimbat benzina si baga de la Rompetrol (nu fac reclama) si a scapat de tremuratie la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios daca mai sunt si altii ca si mine care a schimbat benzina si baga de la Rompetrol (nu fac reclama) si a scapat de tremuratie la motor

Este recomandat ca pina la venirea unei solutii de la VW sa alimentati cu benzina CO 98 care previne oprirea motorului si rateurile in admisie care pot "sparge" filtrul de aer cu consecinte grave pt motor....dar nu va disparea mersul neregulat la relanti...

Inadmisibil e modul in care sunt tratati clientii de catre fabrica ( se pare ca invatat de la romani ) caci problema nu e de citeva zile...ci de mai mult de un an timp in care s-au produs atitea motoare cu defectiunea noastra !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Intrebare :

Are ( sau a avut cineva ) probleme la pornire ca cea descrisa mai sus, pe motoare 1,2 HTP cu cod

AZQ-BME sau BMD ?

Daca da sunteti rugati sa scrieti cum se manifesta si codul motorului.

La AZQ nu apare aceasta problema. Ea este doar la motoarele cod BME/BMD (cu soft modificat fata de AZQ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AZQ nu apare aceasta problema. Ea este doar la motoarele cod BME/BMD (cu soft modificat fata de AZQ).

Mai precis la toate cu injectoare "rosii".

Am facut si test cu injectoare de proba "verzi" pe skodita mea si o saptamina a mers impecabil.

Se pare ca de vina ar fi pulverizarea diferita a jetului de benzina si eventual cantitatea....se fac probe pentru a se vedea. De altfel si "capul" injectoarelor difera dpdv constructiv.

Problema este ca ( la fel ca la noi in RO ) trebuie sa le reclame f multi clienti si cu probe serioase pentru a se lua masuri de catre fabricant.

Asadar trimiteti sesizari pe mail,fax,orice ....la fabrica si mergeti la service pentru a raporta defectiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
sunt curios daca mai sunt si altii ca si mine care a schimbat benzina si baga de la Rompetrol (nu fac reclama) si a scapat de tremuratie la motor

Sunt posesorul unei fabii 1,2 12V BME si alimentez de cand am luat-o( de 1 an si 6 luni) numai de la Rompetrolsi numai Efix95

Weekend-ul trecut am fost in concediu pe la munte si m-am tot plimbat pe la biserici, manastiri etc. Negasind un Rompetrol am pus de la un Lukoil. Temperatura pe munte era undeva in jur de 23-24 si de fiecare data cand reporneam sa plec de la cate o manastire observam o crestere brusca a turatie catre 2000 si apoi o scade la 800 si revenirea la 1100(astea in interval de max 3sec)

Sincer chiar ma miram cu de eu nu am aceste probleme cand toata lumea se plange pe forum si cred ca se intampla ptr. ca cehii nu aveau benzina asa de proasta sa testeze motoarele :)

:wub: Cat te-a costat cip-ul la 82 de caluti ? mercic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are cip la 82 de caluti ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

highlife_xl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, din pacate mult prea frumos ca sa fie si adevarat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan Portase

Salut.

Am motor BME 320072 si am observat ca si la mine face chestia cu turatia.

Cand pornesc motorul la rece (adica dimineata), se tureaza pe la 1500 o data si apoi revine la cca 1000. Nu face intotdeauna, nu am urmarit faza cu temperatura exterioara, dar dupa cum spuneti voi aici, inseamna ca este un interval de temperatura.

S-a intamplat chestia asta de maxim 3 ori de cand am masina, dar am considerat ca e normal ca si computerul de injectie sa sesizeze vreo chestie si sa tureze motorul. A "analizat" a turat 1 sec si apoi a revenit imediat la normal. NU MI S-A OPRIT NICIODATA SINGUR LA RELANTI. Nu plec niciodata de pe loc imediat dupa ce pornesc motorul. De obicei il las cam 10 sec ... pana pun fata la CD-player, pana imi pun centura ...

De alimentat, alimentez NUMAI de la Petrom (fara reclama) cu Premium 95 fara plumb. Merge foarte bine.

Toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, din pacate mult prea frumos ca sa fie si adevarat ...

Spunea intr-un alt post ca a facut cip la SKN si acolo scrie ca de la 64 se ajunge la 78 si ca pretul ar fi pe undeva pe la 330 Euro ( o fi cu TVA sau fara) , dar eram curios cat a dat el

Cu respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SKN-tuning : 78CP, 122Nm, 350 euro. Si presupun ca ceilalti 4 CP au rezultat cu un filtru sport si evacuare ? :blink:

P.S. nu prea pot sa inteleg cum pot cei de la SKN sa scoata 14 CP si doar 10 Nm ....

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!