Jump to content

Probleme pornire la cald/rece


Sebi77
 Share

Recommended Posts

Te sperii degeaba, masina porneste absolut normal :icon_thumright:

Si a mea excat la fel porneste, prima data sta pe la 1100 pana ce crede ea de cuviinta (socul automat), dupa care coboara la 800. Cateodata am vazut ca imi coboara lin de la 1100 la 800, cateodata coboara brusc, ca si cum ceva ar face click si gata. Dar masina nu are absolut nimic si merge impecabil de cand o am.

So, relax :D

Edited by pmarian
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 758
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dan 48

    41

  • ionel.d.2007

    40

  • SergiuD

    22

  • lupo_bv

    18

constantinu

Ok baieti, va multumesc pt. "mana" de ajutor, dar eu, cu putinele mele cunostinte, nu cred in "ruptu capului" ca e socul automat. Cititi cu atentie, am mai zis : asta iarna la zero grade pornea la 800 deci daca era vorba de socul automat si atunci ar trebui sa pornasca la 1200 poate ... .

SI dupa cum am mai spus, pana acum o perioada, nu facea asa de des, deci NU este socul acela. Puteti sa ma luati si la bataie :icon_thumright: ca nu cred !.

Si culmea, nu mai stiu pe unde prin forum, cineva spunea ca ar fi nu stiu ce piesa, dupa cum am mai spus, care cand se defecteaza merge relantiul la 1.100 si astea sant simptomele.

Link to comment
Share on other sites

GoodLookingElf

Nici la mine in primele zile nu facea asa... dar accept explicatia cu socul... N-are cum sa se strice masina dupa nici macar o luna... sper !

Mersi de raspunsuri... stiam ca ma pot baza pe voi...

Bafta in continuare la rezolvarea poblemei. Daca gasesti alta explicatie s-o postezi pe-aci...

Link to comment
Share on other sites

constantinu

Nici eu nu vreau sincer sa accept ca ceva se uzeaza mult prea prematur inauntru acolo, dar nu pot sa fiu de acord cu chestia cu socul, din doua MARI motive : asta iarna pe ger pornea la 800 si ca si pana acum o perioada. Daca era vorba de socul automat ar fo pornit si asta iarna la 1.000 si ceva, ce naiba ... . Ma rog, tin la masina asta ca la nici o alta pe care am avut-o ... dar daca e o problema imi dau seama.

Link to comment
Share on other sites

Exact asa face si a mea, porneste la 1.100 cu un consum de 2 la 100, scade in 30-40 de secunde la 800 si consum de 0,6. Am 6,000 km cu ea, face asa de pe la 4,000 km. La inceput mai rar, acum tot mai des. Sper sa nu fie probleme, sper sa fie asa cum ziceti voi.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu vreau sincer sa accept ca ceva se uzeaza mult prea prematur inauntru acolo, dar nu pot sa fiu de acord cu chestia cu socul, din doua MARI motive : asta iarna pe ger pornea la 800 si ca si pana acum o perioada. Daca era vorba de socul automat ar fo pornit si asta iarna la 1.000 si ceva, ce naiba ... . Ma rog, tin la masina asta ca la nici o alta pe care am avut-o ... dar daca e o problema imi dau seama.

Daca nu poti fi de acord cu explicatiile colegilor (corecte dupa parerea mea), gaseste tu o explicatie :) . Incearca sa gasesti explicatii si intr-un service; nu cred ca te-ar costa prea mult (daca te-ar costa ceva?!). Aici, discutia pe acest subiect devine sterila.

Link to comment
Share on other sites

constantinu

Ok, imi pare rau ca acest subiect te-a deranjat xxleeus, sincer nu am avut nici o intentie sa deranjez pe cineva, dar m-a surprins faptul ca o posibila defectiune este trecuta cu vederea.

Eu merg pe urmatorul principiu : daca la inceput nu facea si face acum inseamna ca ceva nu mai e ca la inceput. Plus ca dupa cum am spus, daca la zero grade pornea la maximum 900 rpm, acum pe caldura trebuie sa porneasca la 800 TEORETIC. Ce imi spuneti voi cu socul care al naibii domle are caracterul si gandirea lui si cand nu e nevoie de el (acum pe caldura) se "gandeste" el sa se faca folositor, este cat se poate de puerila explicatia. Eu o explicatie nu pot sa dau ca nu am cunostinte atat de avansate in domeniu, DAR imi dau seama cand ceva nu mai e ca la inceput.

Si tot asa este si cu suportul acela motor care cedeaza la cateva mii de km. Si asta cu relantiul de ce n-ar ceda ?. Si inca cate n+or mai ceda ... .

Inca o data ma scuzati ca am deranjat anumite persoane, nu am avut nici o intentiem repet.

Link to comment
Share on other sites

pai singura solutie e sa mergi in service, afli si ne spui si noua de ce sta la 1.100 :Driver:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

mie mi-a venit masina de 2 saptamani 1.4benzina

In prima zi a fost totul normal .

A doua zi de dimineata cand sa pornesc la prima cheia a mers cateva secunde la 3-400de turatii si sa oprit :D

a pornit la a doua cheie abia .

Am incercat sa bag benzina si din alta parte pt. ca dealerul mi-a zis ca poate fi de la benzina .

Am luat de la petrom si a mers o saptamana impecabil dupa care iarasi a inceput si nu o mai ia de la prima cheie .

Se intampla doar dimineata in restul zilei ii ok si nu in fiecare zi .

Stie cineva ce ar putea fi ? Sa fie socul automat defect ?Chiar daca e noua ?

Multumesc

Edited by vio tm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ce am scris mai jos am mai postat pe topicul asta

http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry466649

dar patesc si eu similar cu vio tm

1: e vorba despre motor 1.2 64 CP Polo Attractive 2500 KM parcursi. (masina noua de ~4 luni)

2: In mod normal in unele dimineti mai reci, la pornire motorul se tureaza singur de la 8-900 la 1000-1400 dupa care coboarea la 800 dupa vreun minut, doua.

3: Problema de care vreau sa intreb apare in unele dimineati din cele reci si se manifesta prin motor turat dupa pornire pana la 1200-1400 dar imediat turatia coboara la 400 ture, motorul se zguduie si ar tine-o tot asa daca nu l-as opri, probabil. S-a intamplat ca dupa secunde de zguduire si bolborosire la 400 ture sa se tureze singur spre 2000-2500 si sa continue sa se incalzeasca ca de obicei la 1400 in cel 1-2 minute.

Dar azi nu s-a mai turat deloc, ramanea la 400 si nici la pedala de acceleratie nu mai raspundea, asa ca l-am oprit. Cu pauzele de rigoare, de 2 ori am incercat sa il pornesc si exact acelasi comportament. A treia oara, eu l-am turat imediat si l-am tinut la 2500 cateva secunde (timp in care daca lasam de acceleratie avea tendinta sa coboare... pana unde, nu l-am lasat sa vad) si in final a ramas ca de obicei la 12-1400 si dupa 1-2 min a revenit la relantiul normal.

Mai precizez ca se intampla asta dupa ce am schimbat benzina: in loc de Petrom 95, am pus Lukoil 98 (mult mai sprinten motoru si consum pare mai mic comparat chiar si cu Petrom 99+). Dar poate este doar o coincidenta de momente.

rog pareri, .... smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Eu m-am luminat .Am dus masina la service si au zis ca totul ii ok.Problema eram eu,obisnuit sa pornesc ca la dacie cu acceleratia apasata,se pare ca lucrul asta anuleaza intr-un fel socul automat si de aceea nu o ia la prima cheie.De cand m-am prins de figura porneste din prima.Am testat si la motor de 1.2 si la fel,daca la prima pornire(dimineata) ti pedala apasata nu o ia din prima.

Link to comment
Share on other sites

acelasi lucru se intampla si la mine dar la mine chiar cred ca este o problema,dupa cateva secunde scade sub 800 ca si cum ar vrea sa revina la 800 dar nu este motorul suficient de cald, apoi creste brusc la 1400 1500 , odata chiar s-a oprit , este vara si masina nu are decat o luna.

Link to comment
Share on other sites

Aceasi problema comuna o am si eu pe Skodita cu motor 1,2 HTP 64 CP.

Se pare ca motoarele astea sunt f influentabile de calitatea benzinei si temperatura exterioara.

La 15-16 grade imi porneste excelent iar la 21 azi s-a oprit .La 29 ieri a mers excelent. E un interval de temperatura unde nu merge bine 20-27.

Cred ca este vorba de comanda socului automat in functie de temperatura exterioara , posibil bug de soft. Inca nu am gasit o rezolvare pentru problema aceasta .

Asteptam solutii de la cei care au gasit rezolvare la acesata problema pe motoare identice.

Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat banzina, din Lukoil 98 in Rompetrol FX 95, si s-a calmat situatia, iar motorul suna ca nou .... sa vedem pana cand.

Link to comment
Share on other sites

constantinu

Ok, haideti sa va ajut putin sa va luminati ca va ca fiecare vine cu o "posibila rezolvare" :)

Problemele sant doua : in primul rand benzina foarte proasta si in a doilea soferul. IN NICI UN CAZ temperatura exterioare.

Sa le luam pe rand : singura benzina care este "de pus" in motoarele astea este OMV 100 (sau Carrera 100 mai nou). ORICE ALTA benzina este inferioarea, ascultati la mine, voi facet icum vreti, dar o patiti :) . In al doilea rand NU apasat iacceleratia la pornire :lol: . Ca ECU detecteaza asta si stiti ce urmeaza.

PS.: cand vedeti ca "se balbaie" la pornire si oscileaza turatia intre 4-500 si 1.200, saracu ECU incearca sa tina motoru pornit da nu se impaca cu benzina proasta.

Si credeti-ma, temperatura NU are nici o influenta asupra pornirii, atat timp cat benzina este buna. Nu mai puneti de la orice benzinarie daca vreti sa va mearca bine motorasul, si nu mai puneti orice benzina, "ca ce, nu scrie ca merge si cu 95 si 98 ? ". Da, scrie, dar aia de 95 la noi e de 93, aia de 98 e de 96 si aia de 100 e de 98 :D .

Sper ca v-am mai luminat putin. Si nu mai mergeti la service ca sa se bage inaptii aia prin motor incercand "sa depisteze problema", ca v-am spus unde-i problema.

All the best.

Link to comment
Share on other sites

Ok, haideti sa va ajut putin sa va luminati ca va ca fiecare vine cu o "posibila rezolvare" :)

Problemele sant doua : in primul rand benzina foarte proasta si in a doilea soferul. IN NICI UN CAZ temperatura exterioare.

Sa le luam pe rand : singura benzina care este "de pus" in motoarele astea este OMV 100 (sau Carrera 100 mai nou). ORICE ALTA benzina este inferioarea, ascultati la mine, voi facet icum vreti, dar o patiti :lol: . In al doilea rand NU apasat iacceleratia la pornire :lol: . Ca ECU detecteaza asta si stiti ce urmeaza.

PS.: cand vedeti ca "se balbaie" la pornire si oscileaza turatia intre 4-500 si 1.200, saracu ECU incearca sa tina motoru pornit da nu se impaca cu benzina proasta.

Si credeti-ma, temperatura NU are nici o influenta asupra pornirii, atat timp cat benzina este buna. Nu mai puneti de la orice benzinarie daca vreti sa va mearca bine motorasul, si nu mai puneti orice benzina, "ca ce, nu scrie ca merge si cu 95 si 98 ? ". Da, scrie, dar aia de 95 la noi e de 93, aia de 98 e de 96 si aia de 100 e de 98 :D .

Sper ca v-am mai luminat putin. Si nu mai mergeti la service ca sa se bage inaptii aia prin motor incercand "sa depisteze problema", ca v-am spus unde-i problema.

All the best.

Cu CO la benzina ai dreptate dar motoarele astea sunt facute sa functioneze cu CO 95 si CO 91

asa ca si benzina Regular trebuie sa mearga teoretic. Dar cum poti sa ne explici faptul ca la o temp mai scazuta ( 16 ) motorul porneste si merge excelent cu un consum de la 1,5 spre 0,7 iar la o temp mai mare ( 26 ) motorul pleaca cu 2,1 si urca spre 2,8...! apoi e normal sa se inece saracu si ECU compenseaza prin crestere de turatie ca sa nu se opreasca....

Figura asta am "patit-o" joi si azi cu aceasi benzina ........

Oricum miine o sa alimentez cu mol 98 ca sa vad cum merge ca vad ca e laudata de toti.

Precizez ca am luat si benzina OMV CO 100 si a mers la fel.

Link to comment
Share on other sites

acelasi lucru se intampla si la mine dar la mine chiar cred ca este o problema,dupa cateva secunde scade sub 800 ca si cum ar vrea sa revina la 800 dar nu este motorul suficient de cald, apoi creste brusc la 1400 1500 , odata chiar s-a oprit , este vara si masina nu are decat o luna.

Vad ca exista probleme asemanatoare pe acelasi tip de motor AZQ-BME indiferent de masina pe care e montat .

Concluzia :

Foarte putin probabil sa fie de vina o piesa hard sau tipul benzinei ...etc

Se contureaza cel mai probabil un bug de soft in ECU pentru motoare de fabricatie recenta.

Am urmarit pe cele din generatii 2001-2002 si nu au probleme de genul asta.

Posibil ca sa fie "lasat " intentionat ca apoi sa ne recheme in service pt reprogramare cum a facut Dacia ...e o strategie de marketing si asta .

Link to comment
Share on other sites

constantinu

Ok, tot ce pot sa-ti zic e ca ai patit-o de la benzina :lol: . NU conteaza temperatura, daca nu ma crezi asta e.

A si NU pune de la Mol !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Si ca sa fie treaba bine facuta, pune OMV 100 si mergi cu ea pana mai ai 1-2 litri si mai pune o data, ca daca ramane pe fund de fiecare data benzina proasta degeaba pui 100 si zici ca nici aia nu-i buna. Sau pentru perioade scurte poti sa pui efix, dar sa nu-ti creezi o obisnuinta.

Edited by constantinu
Link to comment
Share on other sites

Salut, ma bag si eu : eu pun numai OMV Carrera 100 si imi porneste in fiecare dimineata la 1.100 unde sta fix si de unde coboara brusc la 900 dupa 30-40 de secunde. NU are oscilatii. Dar am observat o cestie :) : am mers la inceput mai incet, am schimbat la 1.500-1.800, primii 2.000 de km. si incepuse sa tremure putin la relanti. Apoi de o bucata de timp schimb la min. 3.000 si am observat ca nu mai tremura :P .S-o mai fi curata injectoarele ?. :P

Edited by A-D-R
Link to comment
Share on other sites

Si mie imi porneste la 1.100 FIX si scade la aprox. 900 dupa 30 de secunde. NU stiu de ce, ca nu cunosc, dar inclin sa cred ca este ceva catusi de putin, defect. Dar asta e doar parerea mea. Orucum nu ma deranjeaza deloc.

Link to comment
Share on other sites

Nu o sa va vina sa credeti ce am citit la sectiunea Fabia : cica porneste la 1.100 rpm in plaja de temperatura exterioara de 20-26 de grade, sesizata de un senzor de tempeatura. Si daca afara sant sub 19-20 de grade cica ar porni la 8-900 normal.Si daca ma gandesc mai bine si mie imi pornea prin iarna la 8-900 rpm. Oare sa fie asa ?. Daca e asa, este ceva de soft, dar defectiune nu prea este.Aaa si sa nu se condunde cu variatia turatiei, care este din alte motive, in principal benzina proasta.

Link to comment
Share on other sites

Pai acolo am citit eu. :D :D

Nu stiu daca e adevarat, dar pana la proba contrarie, este si aceasta o posibilitate.

Edited by A-D-R
Link to comment
Share on other sites

Si culmea, nu mai stiu pe unde prin forum, cineva spunea ca ar fi nu stiu ce piesa, dupa cum am mai spus, care cand se defecteaza merge relantiul la 1.100 si astea sant simptomele.

Piesa aia se numeste senzor de acceleratie si este la masinile cu Drive-by-wire. Daca ala se defecteaza, ECU creste relanti-ul la 1200 RPM sau 1500 (nu mai stiu, insa il creste). Eu zic ca e normal ca pina intr-un minut sa stea relanti-ul mai sus si asta datorita in principal socului automat. Cine stie cine o mai fi programat ECU-urile astea de se comporta mai siudat unele :D

Link to comment
Share on other sites

Ok, dar pe mine ma intereseaza de ce intr-o plaja de temperaturi porneste la o turatie mai ridicata si sub 20 de grade porneste la 8-900. Oare asa au fost programate ECU-urile ?. :) Ca asa se vorbeste in topicul despre care vorbeam si pe care l-a dat de DRAPAR.

Edited by A-D-R
Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!