Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

Eu cred ca la masinile mai vechi e bine sa astepti sa se incalzeasca motorul. Am avut destule masini si la clio din 2000 sau 2002 nu cred ca este vreo problema sa pleci chiar la minus 10 grade, dupa 2 minute de "incalzit" motorul, caci masinile astea au alta tehnologie si folosesc alt tip de ulei. In schimb la un golf din 1993, eu as zice ca e bine sa il lasi sa se incalzeasca pana creste apa macar la 70 de grade.

Cat despre condus economic, la clio am computer de bord cu consum instant si e destul de usor sa vezi cam cum e mai economic sa conduci. De asemenea, eu sunt adeptul condusului subturat la benzina si pot spune ca am obtinut consumuri sub 5% la masini gen Matiz. De asemenea, la tdi am obtinut si 4,2% pe 1000 km, dar scoteam masina din viteza in coborari... si nu mergeam mai tare de 110 km / h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce scoti masina din viteza in frana de motor (coborari) consumul creste.

Si eu las masina iarna sa se incalzeasca.O pornesc si apoi o curat de zapda/ gheata timp ~5min.Apoi merge foarte bine si cutia si motorul.Daca pornesc imediat cu ea, nu imi intra bine nici in viteza si nici motorul nu merge bine.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte ciudat ,toti aveti zapada pe masina dimineata? pt ca eu o curat dupa ce ninge si ziua urmatoare nu mai are zapada pe ea -psihoza- era o gluma ,dar si asa si eu stau aprox 2-3 min pana o incalzesc

Modificat de drgosica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era o vorba ...ca viteza cea mai economica la o masina este atunci cand acul de la vitezometru sta vertical ...de ex la mine la vento 1.8 ar fi la 110 kph ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@va@sy - nu prea inteleg cum este masina in frana de motor daca o scot din viteza. Eu am facut un tur al tarii, Transfagarasan, Apuseni etc. si am coborat (si urcat) multe pante, uneori mergeam si 1 km scos din viteza. In opinia mea asta inseamna consum de relanti ~ 0,8L / h la 1.9 tdi. De asta cred ca am ajuns ca de la plin la plin, consumul calculat la Cordoba sa fie 4,2% la drum lung, desi am folosit si clima din cand in cand caci atunci era foarte cald afara.

Acum la golf imi ia cam 5 minute pana se incalzeste corespunzator masina - adica sa treaca apa de 70 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In frana de motor consumul este 0, deci cand se lasa pe liber consumul creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, sa zicem ca prin absurd in frana de motor consumul e 0, desi in frana de motor turatia creste, desi cuplul scade caci motorul nu "trage". Cat poti sa mergi in frana de motor? Eu zic ca desi frana de motor este indicata, mai ales cand cobori serpentine sau cand este ud sau polei si cobori... scosul din viteza este mai economic. Si nu zic asta pentru ca am visat noaptea ci zic asta dupa ce am condus cateva sute de mii de km. Nu recomand nimanui sa conduca cum conduc eu insa pe un Sprinter maxi incarcat peste limita legala (masina goala are 1,8 t + 2,2 t cargo = 4t - limita fiind 3,5t) eu am scos la intoarcerea in Bucuresti din Italia, coborand prin Austria scos din viteza, un consum mediu de 9%. Pentru mine asta spune tot.

Modificat de 1octav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a mai spus un coleg mai sus,consumul este 0 in frana de motor pana in 2000 de ture,mai jos consuma.Asa ca putem merge in frana de motor pana la 2000 si dupa sa scoatem pe liber sau trecem intr-o treapta inferioara.Zici ca ai si un diesel,nu ai observat ca in frana de motor nu se mai aude cum toarce ?Setati consumul INSTANT,nu cel mediu ca sa va lamuriti

chiar daca e pe logan,principiul e acelasi. Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In frana de motor consumul este 0, deci cand se lasa pe liber consumul creste. :D

Ca sa ai consum 0 ai doua posibilitati :1-opresti motorul;2-nu o mai pornesti (ca sa fii sigur).

In frana de motor nu numai ca nu ai consum 0 dar consuma si mai mult decat daca o scoti pe liber si daca nu ma crezi uita-te la turometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebuie sa ma mai obosesc sa explic?

In frana de motor consumul este ~ 0 pentru ca nu benzina/combustibilul este cel care tureaza motorul ci fortele ,inertia.In frana de motor cand iei piciorul de pe acceleratie, nu se mai injecteaza combustibil, dar asta peste 2000rpm.Daca este sub 2000 rpm(benzina) atunci se injecteaza combustibil ca sa mentina motorul in functiune.

Trebuie facut si un film pentru ''toma necredinciosu'' ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probati in felul urmator ca sa va convingeti ca e 0 consumul la frana de motor;

mergeti cu masina ,lasati-o in viteza si opriti motorul,acele de la bord o sa cada pe0 pt ca nu mai sunt alimentate dar masina nu are nici un simtom ca si cum nu s-ar alimenta ea merge normal in frana de motor fie ca e pornit fie ca e oprit , in mod normal daca ea ar consuma in frana de motor si tu opresti motorul ar trebui sa smuceasca dar ea nu face asa chiar nu iti dai seama ca ai motorul oprit decat dupa indicatoarele din bord

deci si eu sustin

consumul 0 la frana de motor -probat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu 0 consum la masina mea nu ar avea cum...poate la benzina.Pompa mea de motorina este angrenata de cureaua de distributie care e in permanenta miscare...deci pompa trimite in permanenta motorina la injectoare indiferent daca sunt in frana de motor sau am scos masina din viteza.Faza am testat`o cu vagcom chiar azi cand veneam de la munca de curiozitate...scos din viteza aveam 0,37l/h iar IQ 4.4mg/str (IQ - e cantitatea de motorina injectata de pompa de injectie catre injectoare in functie de turatie) iar in frana de motor la 1500RPM aveam undeva la 7,6mg/str.Inainte sa testez pe vag-com iarna asta am mers f mult cu frana de motor iar ca rezultat aprox 7% consum la 100km iar dupa ce soseaua a devenit uscata am consum de 6% la temperaturi mai scazute -10,-15 grade.Fac naveta zilnic 7 zile pe saptamana cate cel putin 30 de km dus intors.

Dar cu consum 0 poate de la 3000-2500RPM pana in 2000RPM minim pt ca masina ar merge din inertie dar mai jos de 2000 nu stiu ce sa zic.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pompa de benzina trimite benzina prin filtru(la motor) si inapoi in rezervor deoarece injectorul in frana de motor(>2000rpm) este inchis.Deja cand turatia scade sub 2000, aia nu mai este frana de motor.Am impresia ca multi confunda frana de motorul cu luatul piciorului de pe acceleratia sub 2000rpm.Treaba aia este nula, nu are sens pentru ca de la o anumita turatie (benzina sub 2000) deja ecu deschide injectorul ca motorul sa nu moara si sa functioneze.

Daca spui ca ai pus vag-u pe masina, las-o in frana de motor de la 2500 pana pe la 2000 sau de la 3000 pana la 2000 si o sa vezi ca atunci cand scade sub 2000 o sa se reia injectia.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V@asy asta e faza, de la 2000 in jos injectia merge dar cat mergi in frana de motor si cat mergi scos din viteza...eu de la 3000 pana la 2000RPM merg foarte putin ca sa am consum 0 pe cand la scos din viteza in drum spre serviciu pot parcurge aproximativ cel putin 3km pe perioade diferite.(cei 3km adunati la un loc pe portiuni de 500-1000m)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg.Eu ma refer aici mai mult la benzinare.De ex eu la 70 in a5a am 2000, deci eu daca trec de 70, 80-100, cand iau piciorul imediat am frana de motor.Frana de motor este >2000rpm.

DECI nu confundati frana de motor(>2000) cu faptul ca luati piciorul de pe acceleratie (1500rpm)!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce spune Vasy este corect , la frana de motor pana la 2000 Rpm consumul=0 , am testat personal teoria cu MFA-ul setat pe consum instant , am accelerat pana la 4000 Rpm dupa care am lasat piciorul de pe acceleratie si surpriza consumul=0 % pana ce turatia motorului a ajuns sub 2000Rpm :icon_cheesygrin:

Modificat de florin250
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ca in frana de motor tot combustibilul se intoarce in rezervor, la peste 2000 ture, insa ideea acestui topic era condusul economic. Dar in frana de motor eu nu cred ca poti merge nicaieri, cu atat mai putin economic... De aceea teoria mea este ca daca schimbi viteza corect si daca scoti la liber de fiecare data cand ai ocazia, consumul va fi optim. Pe drumul Bucuresti - Istanbul un prieten cu o Alfa 166 avea consum mediu 10.5L / 100 km. Motor de 2.5L, masina grea, condus mai sportiv. La unul din drumuri l-am intrebat pe amic daca e obosit si vrea sa conduc eu. Era cam obosit si asa ca am trecut eu la volan, consum mediu 10.6L, in jur de 450 km parcursi. In cei 250 km ramasi (este adevarat, doar autostrada), am scazut consumul mediu total la 8.5L / 100 km pana la sosirea in Istanbul. Daca voi credeti ca cu frana de motor scadeam macar sub 9.5%... eu nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe autostrada mai greu sa mergi in frana de motor decat daca ai vale deal. Sa o lasi pe liber la fel e cam greu doar daca ai vale mai mare. Iar pe pilot automat masina face acest lucru(scade consumu la vale iar la deal creste). Daca vrei sa mergi economic la drum lung cel mai bine e sa mergi cu 80-90 viteza economica :somnmare: :rolleyes: cine vrea economic. Eu am un golf 3 gti 115 cp care i-am scos 6,2 consumu la drum intins cu mers pana in 120(3000 rpm max). Asta ca am avut rodajul la motor ca doar ce il facusem. Mai am si un golf 6 gti care la drum intins cu 80 am scos 4,7 bine mers doar cativa km ca adormi. Iar la fel cand am mers pana in 120 am avut 6,7. Iar dupa 120 cam sare tare consumu :blink: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi, cum e mai bine, 1. sa lasi motorul sa mearga in gol 1-2 minute dimineata la pornire, sau 2. cheie si ai plecat?

Am vazut tarziu raspunsurile, dar vreau sa-mi prezint si eu varianta oarecum argumentata.

Prefer sa tin motorul pornit macar 10 secunde inainte de plecare de pe loc, sa-si faca ungerea complet. Daca am de curatat zapada, intervalul se prelungeste, dar oricat de grabit as fi, trebuie sa-l las sa-si faca macar ungerea inainte sa-l bag in orice fel de regim de sarcina.

Lucrurile nu se opresc aici: cata vreme este motorul rece, nu-l fortezi, altfel in predispui la uzuri anormale fix acolo unde te astepti mai putin (uzura se acentueaza la cea mai slaba componenta; evident ca nu se produce peste noapte, dar se produce in mod necontrolat si mult inainte de durata lui normala de utilizare).

La povestea de mai sus consumul e posibil sa fie un pic mai mare decat, sa zicem, un regim de incalzire fortata, dar compromisul este intre 1l in plus de combustibil si scurtarea duratei de utilizare.

blordc: In frana de motor poti sa mergi pe oriunde (cutie manuala), si hai sa-ti exemplific cu autostrada: stii ca urmeaza un refugiu in~200m sau ambele benzi sunt ocupate si trebuie sa reduci (tir care depaseste alt tir, tot cam la ~200m in fata). Retrogradezi pur si simplu o treapta si iei piciorul de pe acceleratie, cu grija sa cuplezi lin din ambreiaj. Continui sa retrogradezi pana la regimul de mers dorit sau pana la viteza la care poti aborda iesirea respectiva pentru acel refugiu; ulterior mentii regimul atins constant din acceleratie. Se aplica numai la evenimente ce le poti anticipa, nu la situatii urgente (unde, vrei-nu vrei, trebuie frana). Cu un pic de exercitiu, e o adevarata placere, iti da o senzatie de continuitate, fara ruperi de ritm. Un motor de genul 1.6, 1.8, 1.9 si peste nu prea are nevoie de atata 'bibileala' din ambreiaj, dar unul de capacitate mai mica te cam solicita, altfel risti sa-l dai peste cap. Pur si simplu trebuie sa ai grija sa nu fie asa de mare diferenta de turatie la retrogradare (nici mica gen 2-300 rpm, altfel nu intri in acel regim de 'consum zero').

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,stiu si eu ceva de cand faceam C+E,mia zis instructoru ca atunci cand cobori o panta si o lasi pe liber motorul are nevoie de combustibil ca sa stea pornit,nu?dar daca o lasi in viteza(frana de motor fara picior pe acceleratie!!)atunci motorul pur si simplu se antreneaza astfel,inertia masinii invarte rotile,rotile invart transmisia si transmisia motorul adica pistoanele,neavand piciorul pe acceleratie nimeni nu da combustibil motorului,nu?atunci motorul consuma doar AER prin admisie,deci ATUNCI CAND COBORAM CU EA PE LIBER VOM AVEA CONSUM DE 0,6 L/h si VOM AVEA UN CONSUM APROAPE CU 0 CAND COBORAM CU MASINA IN VITEZA FARA SA ACCELERAM(indicat e sa lasam masina in viteza sa se tureze cat mai mult chiar si pana la 4000-4500rot/min atunci vom obtine cat mai multe performante intr-ale consumului)

sa ma contrazica cineva.........

Modificat de astacist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot nu sunt convins de consumul asta mic in frana de motor .... ma simt impacat atunci cand cobor o panta pe liber... trebuie sa citesc la greu sa ma conving cum e cu consumul in frana de motor ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantat consumul instant este 0 in frana de motor, nu este recomandat sa mergi in panta pe liber (frana de motor nu permite ca masina sa ia viteza si sa fii nevoit sa tii prea mult piciorul pe frana, se incalzesc discurile-lichidul-garnituri....poc.....auuuuu).

Cat despre uzurile motorului......folositi fratilor metabond si nu mai aveti nici o grija...sper sa nu se deschida iar discutii de genu ...vs...end :unsure:

Modificat de GBI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!