Jump to content

Brake upgrade Golf 4/Bora/Leon/Toledo/Octavia 1


Rave
 Share

Postare recomandată

Discurile si placutele din imagine au fost "castigatoare" ? Le am montate de aprox 2000km si deocamdata nu au nici cea mai mica problema. Prima mie de km le-am menajat cat de mult am putut.

2017-02-20 19.21.16.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anghel stefan viorel
On 24.03.2017 at 9:44 AM, guppster said:

Redstuff trebuie încălzite. 

Da din pacate. Nu sunt pentru mersul normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 27/06/2016 at 7:58 AM, rares v said:

La TT si basculele sunt turnate si sunt mai lungi. Cu cat masina e mai joasa e mai bine sa fie mai lung ansamblul

Asta e puțintel mai off-topic: basculele de TT Mk 1 vin cu bucșele de TT de după faimoasa modificare din 2000. Au diametru mult mai mare al cilindrului în care se presează bucșa mică (dinspre față).

W01331736744LEM.JPG

Ceea ce se știe mai puțin și nu se vorbește: modificarea basculelor de suspensie după anul 2000 a făcut articulația suspensiei față mai proastă, nu mai bună. Intenționat.

Accidentele cu TT din anii 1999-2000 se datorau unor deficiențe de natură aerodinamică, nu mecanică, manifestate la un viraj dublu brusc (schimbare de bandă) la viteze mari. Astfel încât modificările la fabrică au fost:

- contragreutate de oțel (cca 15 kg) în bara spate - pentru a deplasa ușor centrul de greutate spre înapoi și a preveni ridicarea spatelui mașinii la frânare sau alte manevre bruște;

- spoilerul de pe portbagaj - pentru a frâna curentul de aer, tot pentru a împiedica ridicarea spatelui;

- mici spoilere sub mașină, înaintea roților spate - din același motiv;

- ESP - pentru corectarea derapajelor;

- bascula de suspensie față cu unghiurile de cădere și fugă puțin diferite și alte articulații - pentru a împiedica virajul prea brusc.

La orice alt model din generația lui Golf IV, indiferent că e Golf, Octavia, Leon, A3, R32, aerodinamica e diferită de a lui TT și astfel toate aceste modificări nu aveau sens.

Instalând bascule de TT, căpătăm o articulație mai moale decât cea originală, lucru care nu se poate corecta decât cu bucșe de poliuretan, sau cu bucșe DEFCON de aluminiu. Adică dublarea cheltuielilor, fără vreun beneficiu vizibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 22.06.2014 at 0:13 PM, quattro3001 said:

Am schimbat foarte multe sisteme de franare de la stock la 312mm, 323 brembo cupra r , porsche 6 pistonase , ap racing , alcon ..... etc probabil multi dintre voi va ganditi ca daca are 6 pistonase franeaza WOW ....e , aflati nu ca este asa va dau un exemplu sistemul de franare stock de golf 4 r32 desi este foarte greu aria pistonelor de la etrier este mai mare decat aria celor 6 pistonase de la etrierul de porsche , haideti sa facem upgreduri corecte asupra sistemului de franare care conteaza foarte mult ! Va stau la dispozitie cu orice nelamurire sau problema !

Salut!ma poți ajuta cu niște cote la Adaptorii pentru golf 4 cu etrieri cupra r 4 pistonase?.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi am reinstalat etrierii brembo 4 pistonase de pe alfa 159...prima data am avut discuri zimmerman noi perforate..s au ovalizat imediat cu toate ca au fost fff protejate...intre timp am gasit unele discuri second tot perforate....fff putin ovalizate....ideea e ca dupa mai mult de 1300 km nu dau semne ca se ovalizeaza mai mult....ceea ce e bine....partea proasta ca franeaza mai prost decst sist original de franare...urmeaza sa imi caut si furtune metalice...sa vedem daca se schimba ceva....eu sincer daca as putea sa dau timpul inapoi nu mi as mai monta....arata demential etrierii....dar nu merita investitia...vreo 4000 ron..tot....inclusiv flanse de 5cm HR....acum fiecare decide ce vrea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lumea stie ca discurile zimmerman nu sunt prea stralucite,pe ce dimensiune ai discurile acuma cu etrieri brembo.312 mm?poti pune niste poze @ivanhoe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot pe 312..asa cum pe tt.....poze gasesti la pagina 13....cu primele discuri....acum arata la fel...doar difera putin discul

Modificat de ivanhoe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Din cate am inteles odata cu trecerea de la franele pe spate de 232 mm la cele de 256 mm (audi tt 4x4) trebuie niste distantiere de 6 mm pe fiecare surub de prindere al etrierului.Ma puteti ajuta cu ceva idei ,ce as putea folosii ca distantier ?

Aparatorile de praf ptr disc se mai potrivesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le faci din fier sau inox la strung, dar din cate stiu sunt deja pe cele 4x4 sau poate ma insel...

Nu se potrivesc, iti trebuie aparatori pt 256 mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel stiu si eu cele de 4X4 nu se potrivesc la masinile cu tractiune fata. Am facut de curand swap-ul de 256 ventilate de pe o Skoda Octavia VRS luate etrierele si cel de la dezmembrari deaia nu le-a  pastrat ca pe masina lui 4motion nu se potriveau cele de spate.

Iti trebuie alte aparatori de praf si sa stii ca sunt cam scumpe cele de spate in jur de 100 lei bucata ca nu vin decat pe original.

Piese1.8T  00111_resize.JPG

Piese1.8T  00086_resize.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@undertacher2001 iti trebuie niste etrieri de pe masina care nu este 4x4 sau poti folosi/face niste adaptori ca cei din poza...sunt si de cumparat pe unele situri .

05082008505.jpg

07082008513.jpg

Modificat de nemtzalau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru ajutor.

Eugeniusandu-de pe tractiune fata nu merg pe 4x4 dar invers da cu conditia sa pui acele distantiere.

Eu am si gasit de cumparat distantierele dar cam scumpe : pe ebay.uk cam 35 lire cu tot cu transport si sunt cu tot cu suruburi ,din cauza asta am cerut inca un punct de vedere poate este ceva mai ieftin.

Daca mai aveti si alte sfaturi sunt binevenite.

Multumesc pentru poze.

Aa si inca ceva-sper ca etrierii pe 256 mm merg cu jante pe 15 !!!

Screenshot_2017-09-11-10-09-30.png

Modificat de undertacher2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu nu merg cu jante pe 15" trebuie minim 16". Pe 15 nu intra de protectiile antipraf:vaidecapulmeu:

La mine in poze sunt jante pe 17" si iata cat spatiu mai ramane intre janta si tabla aia si din ce stiu s-ar putea sa fie problema si din cauza ET-ului rotii sa trebuiasca sa pui distantiere dar asta nu stiu sigur pt. ca eu deja am distantiere doar ce am auzit de pe la altii

IMG_20170907_133139_resize.jpg

IMG_20170907_152643_resize.jpg

IMG_20170907_152701_resize.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@eugeniusandu este vreo diferenta la franare de cand ai trecut la 256 mm ?

Eu am pus 312 mm pe fata si ma batea un gand sa pun si 256 mm spate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu deocamdata am 288 pe fata(urmeaza sa pun 312) si pe spate abia de cateva zile am pus de 256. Deocamdata nu se simte mare diferenta daca te uiti atent in poze sunt discurile vechi de la dezmembrari asemenea sunt si placutele inca nu s-au asezat bine avand in vedere ce ruginite au fost(luate de pe o masina de UK) va dura foarte mult sa se curete, it voi spune daca se simte diferenta cand voi pune discuri si placute noi https://www.autopieseonline24.ro/skoda/octavia-1u2/15293/10132/disc_frana?criteria[100]=VA&sort_supplier[]=3   

Eu le-am schimbat pt. ca vreau sa schimb si motorul si cand voi ajunge la omologare sa nu imi mai spuna aia nimic in privinta franelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare.

A incercat cineva etrierii brembo cu 4 pistonase  de bmw e38 pe golf 4 in locul franelor de 280/288mm?

Daca da , ce impresii aveti despre acest upgrade?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 6/22/2014 at 12:13 PM, quattro3001 said:

 va dau un exemplu sistemul de franare stock de golf 4 r32 desi este foarte greu aria pistonelor de la etrier este mai mare decat aria celor 6 pistonase de la etrierul de porsche 

Tocmai asta e problema. Frânează excepțional, din pricina suprafeței foarte mari și a diametrului discului (cuplu la frânare), absoarbe rapid căldura generată în timpul frânării, dar e foarte greu. Discul de 334x32mm are 10,05 - 10,45 kg singur. Ceea ce nu e tocmai pe placul suspensiei, nici planetarelor, nici bucșelor și nici altor componente ale trenului de rulare.

Contraexemplu: ați văzut mașini compacte cu anvelope de iarnă de SUV?

Yup. Tracțiune bună, anvelope solide, crampoane mari, uneori și cu ținte.

Cum arată bucșele după 6 luni cu o anvelopă mult mai grea față de cea pentru care au fost proiectate? ;)

Când punem sisteme de frânare cu discuri foarte mari, trebuie să mai luăm în calcul și diferența de greutate față de cele standard.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

1) Pe fata am discuri de 256mm. Pentru a face trecerea la discuri de 280mm ce anume mai trebuie schimbat inafara de discuri/placute?

Topicul este cu Porsche, Cupra, etc. si nu am gasit o informatie clara pentru muritorii de rand, cei cu 105CP AZD.

2) Daca trec la 280mm, mai pot utiliza jantele de 15"?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. nimic

2. da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Un magazin online spune ca placutele de frana cu dimensiunile urmatoare sant compatibila atat cu discurile de 256mm cat si cu discurile de 280mm:
Grosime 1 [mm]     19,2
Inaltime 1 [mm] 54,7
Latime 1 [mm]     146


Daca la trecerea de la 256mm la 280mm trebuie schimbat doar discuri/placute, acest lucru inseamna ca la discul de 280mm nu va fi folosita toata suprafata daca placuta are aceleasi dimensiuni ca la discul de 256mm?


Alta dimensiune de placute la Golf IV este (pt. numar PR 1LJ/1ZQ = nu stiu ce inseamna):
Grosime [mm]     19,3
Inaltime [mm]     74,2
Latime [mm]     156

Pe uk-mkivs se spune ca "Upgrading 256mm FS-III's to 280mm can be done by changing the hubs and discs alone, the calipers and pads are the same.", adica ar trebui schimbate fuzete si discuri.

Modificat de rigapica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 256mm cat si la 280mm, portetrieri sunt turnati pe fuzeta. Etrierii sunt identici, diferenta o face portetrieru care este mai mare sa poata incapea discul de 280mm

Sfatul meu este sa pui tot kitul de 288mm care este mult mai bun fata de 280mm si incap jantele pe 15'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rigapica ai citit bine pe forumul din uk.ca sa treci de la 256 la 280 iti trebuie alte fuzete si alte discuri.etrierii si placutele raman aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate acum cateva luni am schimbat rulmentii pe fata (am pus SKF singur in parcare, timp total 6-7 ore!), astfel ca nu mai schimb fuzetele pentru ca este pacat de rulmenti.

Deci la mine ramane dimensiunea actuala si pun discuri fata/spate noi VW OEM sau ATE + placute VW sau ATE si asta este.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Pentru ce vroiai acest upgrade?Aspect sau utilitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat anvelope vara Continental Premium Contact 5 (Michelin face la dimensiunea 195/65/R15 doar ECO, deci au iesit din discutie) si consideram ca niste frane putin mai mari se vor imperechea bine cu aderenta marita a anvelopelor premium si nu o sa intre ABS-ul din orice, chiar daca maresc forta de franare prin noile dimensiuni ale franei.

Al 2-lea motiv era ca voi schimba oricum toate discurile + placutele datorita uzurii discurilor si ar fi fost un "free upgrade" sa trec la 280mm daca nu trebuiau schimbate si fuzetele pentru trecerea la 280mm.

Dar la mine discurile ruginesc "chiar si in mers" pentru ca folosesc foarte mult frana de motor!! Deci nu era un upgrade imperativ.

Modificat de rigapica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!