Jump to content

Brake upgrade Golf 4/Bora/Leon/Toledo/Octavia 1


Rave
 Share

Postare recomandată

undertacher2001

Pentru imbunatatirea franarii poti schimba furtunele de frana cu unele metalice si lichidul de frana cu Motul rbf 660 si ai sa uimit de cat de mult se imbunatateste franarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care au etrieri brembo 4 pistonase...ati schimbat si bucsele? Daca da..cu ce?furtune metalice de unde v ati luat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Gata, am rezolvat deocamdata cu vibratiile la franare Golf 4, 1.6:

Necesar:

- ceas comparator pt masurare ovalizare butuc, 25 ron precizie 0.001, de la olx (asa ii zic eu la talcioc). Ceasurile de 0.01 erau 20 ron :)

- 4 discuri frana ATE, 2 seturi placute ATE.

- Vaselina etriere "ATE Plastik 75ml" pt culise etriere, etc. De notat ca am mers la 5 magazine si nimeni nu stia ca la etriere se pune vaselina speciala!!! La al 5-lea nu stiau nici ei, dar le-am aratat produsul pe telefon si l-am putut comanda cu livrare in 60min.

Discurile vin cu surubelele de prindere (cate 1 buc pt fiecare), placutele spate vin cu tablitele culisante.

Am curatat de rugina rotile de aluminiu in zona prezoanelor (pe interior) pentru a se aseza perfect plan pe discurile de frana. Rugina era de la discurile vechi si pelicula respectiva avea cel putin 0.5-1mm in unele zone.

Acum totul este "smooth like butter" cand franez :)

Fabricantul spune 200Km fara frane bruste in toate prospectele produselor.

Installer la cele de mai sus am fost eu pentru ca nu imi place sa merg la service si sa ma trezesc cu axe culisante necuratate si neunse, suruburi lipsa, batai cu ciocanul, neverificare cu ceasul comparator, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut baieti,

Urmeaza sa schimb discurile si placutele, fata si spate, la un golf 4 ARL 4motion si as vrea sa fac si upgrade la sistemul de franare. 

Intrebarile ar fi:

- pe ce sistem sa merg pe fata, sa schimb doar port etrierii pt discul de 312 mm ? Sau sa merg pe alt sistem: brembo 4 pistonase sau pe sistemul montat le r32?

https://www.olx.ro/oferta/etrieri-brembo-golf-4-a3-leon-4-pistonase-cu-adaptori-IDawPN1.html

https://www.olx.ro/oferta/kit-frane-brembo-323-mm-seat-leon-1m-cupra-r-toledo-golf4-auditt-IDaGj9N.html

https://www.olx.ro/oferta/frane-fata-brembo-4-pistonase-pt-golf-4-skoda-1-leon-toledo-1m-IDaVAUl.html

https://www.olx.ro/oferta/kit-frane-334-mm-pt-vw-r32-mk4-passat-w8-b5-5-si-audi-ID9ESJl.html

- pe spate ce upgrade as putea face? Am citit integral thread ul dar nu am gasit nimic concret...

- ce producator pt discuri si placute recomandati?

- ce furtune metalice recomandati: goodridge sau hell?

- ce lichid de frana e mai bun?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rigapica ABS intra cand se atinge limita de aderenta a anvelopelor, nu limita franelor. Daca vrei sa intre mai putin ABS-ul ori iei anvelope mai bune ori mergi mai linistit :P 

In ce conditii intra ABS-ul des?

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Depinde ce planuri de viitor ai...urmeaza si upgrade pe partea de putere?

Eu as merge pe sistemul clasic 312 fata / 256 spate ...adica as obta pentru o varianta testata de fabrica...avem multi ingineri pe aici care pun niste dimensiuni asa...ca arata bine

Stiu ca multi au o parere proasta despre ATE power disc dar eu am atat pe fata cat si pe spate si nu imi e frica sa le folosesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@waf cel mai bine pe fata pune 312 iti trebuie doar alti portetrieri si discuri (si jante minim 16)

-nu as pune altceva pe masina decat kitul de pe seat cupra care vine din fabrica cu adaptorii lor...cu adaptori facut la strung nu ma risc...

- iar kitul de r32 de pe olx nu se potriveste pe golf 4 pe passat prinderea portetrierilor este de 13.5 iar la golf 4 prinderea este de 9.5 etrierii sunt intradevar  aceiasi si pe golf r32 si pe passat w8 

 

-pe spate nu stiu de ai putea pune in afara de kitul de 256mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa fac si un upgrade de putere pe viitor, de aceea as vrea sa umblu odata si bine.

Si eu ma gandeam sa schimb doar portrierii pe fata si sa merg pe 312, doar ca as vrea si ceva care sa dea frumos :)

Pe spate, cred (tb sa verific, nu sunt sigur :)) ) ca deja am 256 mm ventilat si ma gandeam la ceva mai mult.

Am un sistem complet, fata / spate de la un audi a4 b6 1.9 tdi quattro, ma gadeam daca pot folosi ceva de la el (daca stie cineva mai multe info, pls let me know...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@waf daca te hotarasti sa ramai la 312 poti folosi etrierii de pe audi pe fata parca au diametru ceva mai mare daca imi aduc bine aminte...insa au altfel furtunasele de frana la prindere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-ar potrivi etrierii si portetrierii de la audi ar fi f bine, mai ales ca ii am deja si pot face o proba sa vad daca ma multumeste upgrade ul de frana sau nu. In cazul in care simt ca ar tb ceva mai mult, merg pe una din variantele de mai sus: brembo 323 mm sau R32 334 mm.

Furtunasele vor fi probabil cea mai mica problema, oricum le schimb cu unele noi : goodridge sau hell (pt proba am si furtunele de la audi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

portetrierii de a4 nu se potrivesc pe fuzeta de golf 4,doar etrierii merg pe portetrierii de golf 4 asz/arl cum ai tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dar in cazul in care pastrez portetrierul actual de pe golf si montez etrierul de pe audi, pot sa trec la discurile de 312mm ?

Eu din tot topicul asta am inteles ca daca vreau sa trec la discul de 312mm, pastrand etrierii mei de golf, e obligatoriu sa schimb portetrierii (cu cei de pe gti, skoda vrs..etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu poti sa treci la 312 doar cu etrierii de audi...iti trebuie portetrieri de golf ptr 312 si pe ei poti sa pui etrierii de audi...poti sa pui etrierii de audi pe portetrerii care ii ai acuma dar ramai la 288

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, nemtzalau a scris:

@waf cel mai bine pe fata pune 312 iti trebuie doar alti portetrieri si discuri (si jante minim 16)

-nu as pune altceva pe masina decat kitul de pe seat cupra care vine din fabrica cu adaptorii lor...cu adaptori facut la strung nu ma risc...

- iar kitul de r32 de pe olx nu se potriveste pe golf 4 pe passat prinderea portetrierilor este de 13.5 iar la golf 4 prinderea este de 9.5 etrierii sunt intradevar  aceiasi si pe golf r32 si pe passat w8 

 

-pe spate nu stiu de ai putea pune in afara de kitul de 256mm

Foarte corect ce a zis nemtzalau :)

La discuri 323 mm sau 334 mm ai nevoie de jante pe 17 sau 16 dar cu distantiere.

La discuri ia in calcul si Rotinger, au doi prieteni si sunt foarte ok.

Furtunasele abele firme sunt ok cu mentiunea ca Hell sunt mai ieftine.

Lichid mergi pe Motul sau Ate cu punctu de fierbere cat mai mare.

EU am mers pe sistemu complet de 312 mm si sunt multumit de el si lichid Ate, pana in prezent nu am avut nevoie de mai mult, dar nici nu merg ca pe circuit :)) Cochetam sa pun franele de cupra brembo, dar am renuntat datorita faptului ca trebuie jante minim 17 iar eu pt iarna am 16 si nu vreau mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

studiaza daca se potrivesc franele de audi tt mk1 la tine..312mm...franeaza exceptional....eu le-am schimbat ca prostul si am pus etrieri 4 pistonase brembo..bla bla bla...am bagat 1000 euro in frane cu distantieri si tot ce trebuie..si tot nu am frane klumea...sfatul meu nu investi mai mult decat folosesti.....intradevar, arata f bine etrierii brembo....dar daca nu te duci pe circuit atunci nu merita....legat de frane am pus mereu ATE.am fost cel mai multumit..inca nu am schimbat furtunele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut baieti!

La sugestiile voastre, am decis sa fac upgrade la sistemul de 312 mm montat pe un seat leon 1.8 T AUQ.

As avea nevoie sa-mi spuneti daca ce apare in poze e ceea ce am eu nevoie.

Multumesc anticipat!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ai urmatoarele situatii: 

  1. Daca ai deja frane pe 288 mm ai nevoie de:
    1. portetrier pt 312 mm
    2. discuri de 312 mm si placute
  2. Daca ai frane pe 280mm ai nevoie de:
    1. fuzeta de 288mm sau 312 mm (sunt identice)
    2. porterier de 312 mm
    3. etrier de 288 mm sau 312 mm (sunt identici)
    4. discuri de 312 mm si placute. 

 

Edit: la inlocuirea lichidului de frana, cum se recomanda aerisirea? mecanic (2 persoane, pedala, aerisit, pedala, etc?) sau  mecanic + aerisire Pompa abs cu VCDS?

Care e procedura de aerisire cu VCDS?

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eu ma incadrez la varianta 1. mai sus mentionata de tine. Am gasit setul de etrieri+portetrieri (pozele de mai sus), numai ca nu apare niciun cod pe baza caruia sa-mi pot da seama daca sunt cei de 312. De aceea am postat, in ideea ca cineva are ochiul format si imi poate spune daca sunt ceea ce caut sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai discurile sunt de 312 si pe tine te intereseaza doar port-etrierii de acolo - daca etrierii tai sunt ok poti sa ii pastrezi, oricum sunt identici - si astia par sa vina bine pe discuri, asa ca... go for it! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult @Rave! Chiar voiam sa te contactez, avand in vedere faptul ca tu ai inceput acest thread, si mai mult, ai si facut acest upgrade. Dar ma gandeam ca poate nu-ti mai aduci aminte tinand cont ca esti acum fan Zeus juice :blah:

Am zis sa intreb deoarece nu-l cunosc pe vanzator, iar una din poze m-a cam derutat (ruleta nu e fixata de la pct ul 0).

Daca tot te-am prins pe aici :) , as mai avea o intrebare deoarece din topic nu-mi e foarte clar. In cazul meu (Golf IV 4motion, ARL), pt partea din spate, pot face upgrade la discuri ventilate pastrand etrierii si portetrierii actuali ? Sau tb si acestia schimbati? Ma gandesc ca pt spate acest upgrade ar fi maxim posibil...

Merci mult! :beer:

4.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut trecerea de la 280, adica am schimbat si fuzete si tot :) 

E posibil sa fie unghiul pozei ciudat, in cealalta poza arata ok 312...

Pe spate, avand 4Motion, esti limitat la ce se gaseste pe R32 si S3, cred... nu mai tin minte exact. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wafPe spate merg la tine franele de 256 mm de pe masinile 4x4 Cupra R, S3, r32, Audi tt ( motoarele cu 224 cai )

Am inteles ca e bine sa pui si pe spate 256 mm daca mergi tare cu masina ca alt fel nu se justifica...la 256 fiind discu putin mai mare si ventilat se raceste mai repede si asta ar fi avantaju.

Daca tot ai 288 mm, poate ai noroc sa gasesti doar portetrieri in dezmembrari si dupa mai cumperi discuri 312 mm si placute noi.

@Emy D Eu la ambele masini cand am schimbat lichidu am fost la un service care avea un aparat in care turnai tot lichidu de frana si dupa conecta un furtun la compresoru de aer si unu la vasu de lichid, dupa care baga aer in aparatu ala si impingea lichidu in sistemu masini iar la fiecare roata baga un furtunas transparent prin care curgea vechiul lichid. Cu acest aparat nu are cum sa prinda aer pt ca lichidu nou il inlocuieste pe cel vechi si plus ca s-ar vedea la furtunu transparent. Eu fost multumit mereu cand am schimbat lichidu acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@~LauR~: Merci mult de info Laur!

O singura intrebare: pe spate tb sa caut doar portetrierii? Sau si etrierii sunt diferiti? Ma refer la optiunile enumerate de tine mai sus: Cupra R, S3, r32, Audi tt ( motoarele cu 224 cai )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Etrieri de 256 sunt diferiti fata de 232 si mai mult ca sigur si portetrieri.

256 mm 198383601_1_644x461_set-etrieri-frane-spate-completi-256-mm-golf-4-seat-leon-audi-tt-brasov.jpg.1462bc5eb771d350012578b662d782b9.jpgScreenshot_20180601-172029.thumb.png.b0eed6f62cb2d7aced0b3cfded7979a0.png

 

232 mm etrier-frana-vw-golf-iv-1j1-elstock-86-0192-4abfdeeb7d788360d9-840-470-2-85-1.jpg.3ad4e09dfb6fc5798646276e6838799c.jpgetrieri-spate-vw-golf-4-bora-seat-octavia-1-202c1137c5e88032ed-0-0-0-0-0.thumb.jpg.0cd33657c64e941921614b557aa51d84.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Există 2 tipuri de etrier pentru 232x9 mm: pre-2002 (1J0 615 423, piston 38 mm) și post-2002 (piston 41 mm, 1J0 615 423 B,  provine de pe mașini Golf IV hatchback făcute după faceliftul din vara 2002, sau de pe Golf IV Variant indiferent de dată). Cu cât aria pistonului e mai mare, forța de frânare crește. La exterior sunt aproape identice și compatibile.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!