Jump to content

Brake upgrade Golf 4/Bora/Leon/Toledo/Octavia 1


Rave
 Share

Postare recomandată

Până acum mai toată lumea care a folosit un sistem de frânare masiv pe faţă a tras concluzia că spatele nu prea contează.

 

Din nefericire, contează. Adică pe măsură ce forţa de frânare pe faţă creşte disproporţionat, maşina tinde să dea cu nasul în asfalt la frânarea de urgenţă, sau cu nasul pasagerului în bord la o frânare mai moderată.

 

Asta e un subiect de laudă, ca şi "îndesarea pasagerului în scaun la acceleraţii". Dar e ineficient şi periculos, în primul rând atunci când se foloseşte frâna în viraje.

 

Chiar şi la sistemul clasic de Golf IV / Leon I / Octavia I (288 + 232 mm, sau 312 + 232, sau 312 + 256 mm), cu plăcuţe mai zdravene, când e o diferenţă între sistemul de frânare faţă şi spate, chiar şi una aparent minoră cum ar fi disc + plăcuţă noi în faţă şi uzate în spate, se simte, e vizibilă coborârea botului la frânare, chiar şi cu cele mai sofisticate suspensii aftermarket.

 

În schimb, când plăcuţele sunt de acelaşi tip, acelaşi coeficient de fricţiune şi cu grosimi apropiate, se vede că maşina e mult mai echilibrată la frânare.

 

Din pricina asta e o idee bună să facem un efort financiar şi să schimbăm sistemul de frânare de pe faţă şi de pe spate în acelaşi timp şi când e vorba de consumabile să schimbăm plăcuţele şi/sau discurile faţă şi spate în acelaşi timp sau la o lună/două diferenţă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spatele conteaza si el pentru echilibru mai bun. Eu am 310 pe spate si tot e usor depasit de AP Racing-ul de 362 de pe fata. Pe vremea cand aveam 345 oem de S3, era putin mai slaba franarea dar mai echilibrata. Acum este usor dezechilibrata dar am fade 0 si dupa sesiuni de 20min de pista. Legat de inclinarea botului masinii, datul pasagerului cu nasul de bord se intampla la fel indiferent daca masina se inclina sau nu la o anumita forta de franare pentru ca inertia pasagerului e aceeasi iar diferentele care apar din inclinarea masinii fata de "orizontala" (planul pe care ruleaza masiba) sunt nesemnificative pentru pasager. Sunt in schimb semnificative pentru masina. Astfel, daca vrei sa tii omul bine in scaun, pui centuri in 4-6 puncte iar daca vrei sa eficientizezi franarea, pui suspensie buna pentru a impiedica dive-ul. Dive-ul depinde iar foarte mult de wheelbase si pozitia centrului de greutate. Masinile mici au dive mare si invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Exista vre-un etrier spate 1k0615423(4)J compatibil insa mai fiabil? Sau 200k km este ok si pot lua altul nou (cu predarea celui vechi)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca orice componenta mecanica necesita mentenanta, daca nu lasi sa coaca garniturile, le folosesti gripate etc. nu prea au moarte, pana la urma e doar o bucata de fier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Garniturile trebuie intretinute sau schimbate daca se coc de la temperaturi. Etrierii full race nu au garnituri la exterior pentru ca s-ar topi instantaneu. De aceea trebuie scoase pistoanele si curatate regulat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt inca coapte doar s-au gripat, deh prea multa frana de motor  :) si condus preventiv cand sunt cu copilul.

Deci sugerati o desfacere si curatire pistonas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-au gripat inseamna ca sunt coapte :) Nu mai etanseaza bine, intra mizerie si incepe rugina.

Trebuie desfacute si vazut in ce stare sunt pistonsele. Daca au fost atacate prea mult timp de rugina atunci se schimba, impreuna cu garnituri noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt cu rugina. Ceea ce am vazut  este ceva albicios, ca si oxidul de aluminiu.

Si nu curge (inca), doar ca s-au incalzit. Fata era rece, spatele catre fierbinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

clar freaca, dar cablul de la frana de mana e ok? revine 100% parghia de pe etrier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Recunosc ca nu prea am cautat dar de ceva vreme ma bantuie subiectul: exista pe sistemul de franare de pe platforma de golf 4, la discul de 232x9 - de pe spate, un alt upgrade decat cel de 256 ventilat? Ma refer, poate exista alt etrier cu piston un pic mai mare, care se pune pe acelasi portetrier sau poate un alt porterier pentru un disc ceva mai mare in diametru...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista pe platforma de Golf 4 discuri mai mari de 256mm, atata are si Golf R32.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu exista, tocmai de asta am intrebat si de etrier - poate exista asa ceva, cu piston ceva mai mare...

 

Verificand anumite lucruri am observat ca placuta care este pe sistemul cu disc de 232x9 este aceeasi cu cea de pe 256x22 - difera infim (sub 1mm) grosimea, in rest e identica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista OEM...dar sunt solutii aftermarket , destul de scumpe însă (cei de la ECS produc)...dar folosesc aceelas etrier si aceeas plăcută ca si 256...diferenta fiind discul care este din 2 bucăţi si 309 din cate imi aduc aminte !! Sincer cred ca merita doar estetic !! Diferenta de performanţă nu cred ca justifica acei aprox 1000 $

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu si de acel kit insa, la fel, mi se pare scump si nu stiu daca merita... Adica la maxim o treime din pret as putea trece la 256 - disc ventilat si etrier cu piston de 38 (fata de 34 cat e pentru 232).

 

Mersi pentru pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul de la Eurospec. Disc neventilat de 280mm, folosește etrierul și plăcuța stock de la 232mm, cu un distanțier de oțel pentru a aduce etrierul la poziția corectă. Discul de 280mm e perforat, ceea ce înseamnă că masa lui e mai redusă și diferă destul de puțin față de un 232 stock. Trebuie montat împreună cu talerele de la sistemul VAG de 256mm. La comandă, Eurospec poate vinde discul și în forma neperforată, un posesor de Golf III cu fuzete și jante de Golf V din SUA a cumpărat un astfel de kit. Tipul a povestit că după instalarea sistemului de 312 mm pe față cu etrierele de Boxster, se vedea diferența, adică frânele spate stock nu mai făceau nicio brânză, dar după trecerea la 280mm pe spate forța de frânare și echilibrul între față și spate s-a îmbunătățit vizibil.Costă vreo 450 USD.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiindca de curand m-au lasat etrierii pe spate am studiat si eu diversele optiuni... Personal nu prea cred ca face mare branza un kit care foloseste placutele de dimensiune stock pe un disc un pic mai mare (in plus, vorbim de un disc neventilat). Asa, mai bine iti iei sistemul de la R32/TT quattro (pt. frane de 256mm) si kit-ul de la Epytec care permite folosirea de discuri ventilate de 280mm... Pentru cei care au deja frane de 256 chiar si asta mi se pare inutil... daca faceau un sistem care sa foloseasca niste placute care acopera tot discul atunci da, devenea interesant:

 

post-51697-0-57988400-1437138927_thumb.j

 

Frane adevarate pentru spate (si pentru fata, evident) am vazut doar la aia de la HPA. In rest, mai toti vand sisteme care permit montarea unor discuri mai mari pe spate folosind placute si etrieri stock.

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discuri mai mari = absorbtie mai mare a caldurii = racire mai buna = fade redus. Nu e vorba doar de puterea de franare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam in general, nu ma refeream doar la un aspect anume (puterea de franare). Discuri mai mari = si greutate mai mare, costuri mai mari deci trebuie puse toate in balanta dar din punctul meu de vedere, care am deja sistemul de 256mm pe spate, costul de schimbare a discurilor cu unele de 280mm depaseste cu mult beneficiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum 80% din forta de franare este exercitata de fata. Poate mai putin daca exista o suspensie rigida care sa nu permita transferul de mase.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WTCC mergea anii trecuti cu AP Racing 362x34mm pe fata si 256mm pe spate. Va spune ceva ? Lasati franele spate in pace, mai ales ca majoritatea nu mergeti la pista sa vedeti vreodata diferenta minima intre stock si un disc putin mai mare pe spate. Pentru strada, lucrati bine frana fata (placuta de calitate in primul rand, dupa care disc mai mare sau alt etrier daca mergeti suficient de tare sipe durate extinse incat sa obositi frana). Zyx vine la pista des, asa ca orice modificare care ii echilibreaza masina mai bine pe franare este benefica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Personal nu prea cred ca face mare branza un kit care foloseste placutele de dimensiune stock pe un disc un pic mai mare (in plus, vorbim de un disc neventilat). Asa, mai bine iti iei sistemul de la R32/TT quattro (pt. frane de 256mm) si kit-ul de la Epytec care permite folosirea de discuri ventilate de 280mm

 

Păi și discul de 256mm folosește aceeași plăcuță ca și cel de 232mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza mult bratul fortei si ca actioneaza mai aproape de ceea ce sustine ineritia momentului (chiar daca e aceeasi putere si suprafata). Ce ma face sa cred ca am nevoie de ceva mai potent este faptul ca pe franare mi se ridica spatele cam mult (in pozele de pe pista am observat asta). Nu am o suspensie foarte potenta - H&R Cup Comfort (la momentul cand am luat-o am vrut sa fie all-arounder in continuare). Pot insa spune ca ruliu a fost diminuat masiv - mai cu seama cu ajutorul barelor stabilizatoare dupa analizarea mai multor date, dar tangajul longitudinal (sa spun asa) pare inca sa fie mare... Pe de alta parte, 232mm + DS2500 se incalzesc in vreo jumatate de tura pana sa franeze cum trebuie. Pana atunci dansez un pic.

 

Una peste alta, suna interesant kitul de la Eurospec de 280mm - eu l-am gasit la ei pe site sub 300$... Ar mai fi transportul. Poate la iarna bag comanda - sa nu fie graba, sa ajunga in primavara. Placutele DS2500 refuza sa se uzeze decat in aproximativ aceeasi masura ca si discul :)) la modul ca discul (Brembo MAX) e acum undeva ~8,5 (din 9mm) si placutele din 15mm au ajuns aproape de 14mm - puse ambele odata. Cam tare compound-ul pentru spatele polonicului mic si usor dar asta e. Daca are cineva DS2000/DS Performance de/pentru spate si vrea un schimb cu DS2500, sa ma anunte :)

Modificat de Zyx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
anghel stefan viorel

 Si discuri si placute pt sistemul de la Epytec de unde se pot cumpara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detaliile sunt mai jos pe aceeasi pagina; de unde le cumperi... de unde vrei tu, orice vanzator de piese ar trebui sa poata sa ti le aduca...

 

Vented brake discs 280x22mm (VW Golf 4 Audi A3 1.8 TDI 1.9) part no: 1J0 615 301 E
Calipers and pads from Golf 4 or Audi A3 with 256mm rear brakes (V6 4 motion, R32 or S3)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!