Jump to content

Probleme mici si enervante


bogdanc
 Share

Postare recomandată

se schimba usor, cumperi un bec H3 - eu am luat Osram 12 V 55W - 10 lei la Cora, deschizi capacul de cauciuc, te uiti inauntru si memorezi pozitia in functie de firul de contact, desfaci intai contactul din papuc dupa care desfaci bridele/sarmele arc din lacas, Schimbi si executi acelesi operatii in mod invers.

 

uite si o poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Done. Am reusit.

In primul rand eu ma refeream la becul de pozitie. Ala micu w5w. Nu la h3-ul cu soclul/dulia prins in sarmele alea tensionate.

Becul w5w se schimba prin tragere, cu o forta destul de considerabila, afara din locasul lui in far cu dulie cu tot. Sunt necesare niste maini cat mai mici pentru ca pozitia lui e destul de incomoda, deasupra h3ului, si nu prea aveam loc sa prind dulia cu degetele mele mai mari asa. Dar cand am prins-o am tras barbateste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@quino: becurile w5w sunt albastre, sunt cumva Philips Blue Vision ? Acum am vazut postarea ta cu demontarea, imi amintea de cat m-am chinuit si eu cu cele de Passat - se schimba exact la fel, mi-am julit degetele...

 

 

Din ciclul problemelor mici si enervante: de cand a dat cu -10grade prin BV, pana se incalzeste in masina am foarte foarte usori greieri (adica ii aud doar eu) la imbinarea dintre bord si parbriz. Se aud doar cu muzica oprita, pe drumuri imperfecte. Doar pana se incalzeste in masina.

Daca vor continua, cumpar fasii inguste de burete - gen purfix- si indes intre bord si parbriz - metoda taraneasca de antifonare, dar a dat roade si in trecut la Passat. Totusi, sunt usor ofticat ca la 16 000km sa apara asa ceva. La Passat macar aveam 80 000km cand i-am remarcat...

 

A mai patit cineva ?

Sau sunt singurul care circula ocazional cu muzica oprita? :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ciclul problemelor mici si enervante: de cand a dat cu -10grade prin BV, pana se incalzeste in masina am foarte foarte usori greieri (adica ii aud doar eu) la imbinarea dintre bord si parbriz. Se aud doar cu muzica oprita, pe drumuri imperfecte. Doar pana se incalzeste in masina.

[...]Totusi, sunt usor ofticat ca la 16 000km sa apara asa ceva. La Passat macar aveam 80 000km cand i-am remarcat...

Oho... ai fost fericit pana acum de nu i-ai remarcat. A mea are mai putin de 3000km si deja a inceput sa "greiereasca" undeva in stanga fata: gura de aerisire din stalp, sau din bord ori chiar imbinarea de la oglinda. Nu reusesc sa-mi dau seama...

Sunt EXTREM de dezamagit din punctul asta de vedere. La Vectra aparuse ceva similar in centrul bordului dar undeva la 130 mii km. Diferenta enorma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si eu sunt ofticat. La pret lista 30k nu ma asteptam la asa ceva. Am primit in schimb replici de genul: "Ce vrei dom'le? E Skoda, nici macar Audi. Sa vezi ce probleme au la Audi A5 cu greierii si aia costa 60k".....

 

Ma gandeam ca la Superb FL au rezolvat micile chestii enervante, dar din ce-mi zici, nu. Oricum, asta sa fie problema, prefer sa nu fie chestii tehnice. Greierii ii rezolv cu burete :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am greieri pe piatra cubica (stalpul B stanga). E normal, doar e Skoda. Sincer, ma asteptam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum s-a incalzit peste -10 grade au disparut micii greieri de la parbriz. Aman operatiunea "buretele"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca e mica problema insa cu siguranta este foarte deranjanta.

daca pana acum doar am avut impresia, azi dimineata am avut si confirmarea: pe gura de aerisire din stalpul central de pe partea soferului iese aer rece in timp ce pe toate celelalte aerul este cald!!! wtf? diferenta de temperatura este evidenta, de cateva grade.

 

setari: clima pe manual cu aer pe dezaburire parbriz si la picioare, 23 de grade si treapta ventilatorului intre 1 si 4 maxim.

 

ati observat ceva similar? este o modalitate de functionare normala care mie imi scapa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, temperatura aerului pe gura de ventilatie de pe stalpul B (pentru pasageri spate) ar trebui sa fie la fel cu cea din bord de pe aceeasi parte. Se accepta la inceput o mica diferenta (mai rece in spate) din cauza tubulaturii mai lungi care absoarbe caldura pana se incalzeste. Daca este setata aceeasi temperatura stg-dr nu vad cum ar fi diferita temperatura pe gurile spate. Cand spui ca ai observat ca este mai rece in spate stg aveai pasager in spate dr ? Daca ai scaune incalzite spate ma gandesc ca senzorul de prezenta spate dr poate comanda clapetele de aer ?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are senzor prezenta pasager spate

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta seara am verificat si la mine, cu motorul cald am pornit ventilatia mod manual, 23 gr. C, marcat pozitia picioare si frontal. Am verificat calitatea aerului la gurile de ventilatie - fata cald, stalpii A si B rece. Am pornit in trafic, dupa 3 min. la a doua verificare, la stalpii A si B ventilatia era oprita, nici cea mai mica briza, oricat am modificat treptele de intensitate ale ventilatiei. Sistemul  "stia" ca sunt singur in cabina si a  inchis aceasta cale. Este o explicatie. Mentionez ca am scaune spate incalzite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@quino: becurile w5w sunt albastre, sunt cumva Philips Blue Vision ? Acum am vazut postarea ta cu demontarea, imi amintea de cat m-am chinuit si eu cu cele de Passat - se schimba exact la fel, mi-am julit degetele...

  :)

 

da .. becurile de "pozitie" sau "parking lights" asa cum sunt ele denumite in manual sunt w5w. cele din fabrica sunt albastre nu scrie producatorul pe ele dar eu al inlocuit cel de pe partea stanga cu un philips blue vision si nu este diferenta vizibila intre cel vechi si cel nou.

$(KGrHqR,!i4FB,q2pM2EBQonJ3gZ3!~~60_35.J

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta seara am verificat si la mine, cu motorul cald am pornit ventilatia mod manual, 23 gr. C, marcat pozitia picioare si frontal. Am verificat calitatea aerului la gurile de ventilatie - fata cald, stalpii A si B rece. Am pornit in trafic, dupa 3 min. la a doua verificare, la stalpii A si B ventilatia era oprita, nici cea mai mica briza, oricat am modificat treptele de intensitate ale ventilatiei. Sistemul  "stia" ca sunt singur in cabina si a  inchis aceasta cale. Este o explicatie. Mentionez ca am scaune spate incalzite.

Am facut si eu testul vostru azi: 

Aer setat treapta 2, pozitie parbriz si picioare, stanga 21 grade, dreapta 22 grade - setarile mele uzuale.

 

Pana nu a ajuns apa > 50 grade sufla rece pe gura frontala parbriz, gurile stalpilor A si B.

Dupa ce apa > 50 grade, sufla cald frontal parbriz, cald pe gurile bordului - cele laterale stanga si dreapta - pe cele centrale bord nu sufla nimic -, nu mai sufla nimic la gurile de pe stalpii A si B, dar incepe sa sufle cald la picioare spate - gurile de sub scaunele fata.

 

Scaunele incalzite nu au fost pornite cat am facut testul. 

 

E la fel si la voi ?

 

Problema mea cu climatronicul a fost asta si s-a intamplat doar de 2 ori:

Circul cu masina, se incalzeste bine, o opresc. -4 grade umiditate nasoala, ceata, etc.

Plec iarasi, mi se abureste parbrizul, toate geamurile. Indiferent ce faceam, ajunsesem sa-mi curga condensul pe interiorul geamurilor.

AC ON - evident, dat in pozitia maxim parbriz, am mutat temperatura de la 21 cat o tin obisnuit la 18 - nimic tot la fel. Am ajuns la destinatie dupa 6 km groaznici, cu geamurile apa pe interior.

Fenomenul este exact ca si cum as merge cu recircularea pornita - ceea ce nu e cazul

Oare s-a blocat comanda de recirculare ? Ce sa fie ?

Filtrul de polen e nou, l-am schimbat acum 1500km la revizie...

Stiu ca Octavia 2 FL a avut ceva probleme asemanatoare la climatronic si se rezolvasera prin up-date gratuit soft.

Vreau sa fac o scanare in weekend si daca am din nou eroarea de climatronic - recirculare - gasita la revizia de 15 000km, ma duc peste ei sa fac update de soft

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NOR@ clar nu este ceva in regula la tine. Geamurile le am in permanenta curate, fara condens. Este si foarte adevarat ca de cand am cumparat masina am lasat butonul AC in pozitia ON si asa intentionez sa-l las pana la vanzarea ei. Ceva nu functioneaza la climatizare, dar nu sunt in masura sa spun ce anume. Un test ar putea pune in evidenta problema, care daca am citit atent a aparut dupa revizie, nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am montate permanent scaunelele copiilor in spate si pt ca mai observasem ca aerul in spate era rece (mai rece decat in fata) am inchis fantele de teama sa nu raceasca micii si sensibilii pasageri. Temperatura in fata este setata in 99% din cazuri la fel pt ambele zone st-dr 22-23 grade si AC inchis la temperaturile de afara (creste consumul de motorina inutil).

Vineri o sa plec din Bucuresti si am de gand sa mai testez pe parcurs, oricum functionarea nu este cea la care m-as fi asteptat eu.

BTW: nu am incalzire in scaunele din spate din motivele de mai sus.

 

Intrebare 2: Cum vi se pare incalzirea in scaune? Eu la treapta 1 ma incing foarte tare. Desi folosesc sistemul asta de aproape 10 ani si Superbul este a patra masina cu aceasta dotare nu pot folosi incalzirea mai mult de 10-15 minute. N-am avut curaj sa testez celelalte trepte dar daca la prima temperatura este foarte mare, ma gandesc ca la tr 3 mi se inrosesc pantalonii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta problema descrisa cu incalzirea fata/spate. O sa testez si eu zilele astea si revin cu rezultatele. Eu merg cu AC ON pe auto, non dual intre 22-24grade.

@cipo: incalzirea in scaune era una din cele 4 optiuni obligatorii cand am luat masina. Fara incalzirea asta, nu stiu ce m-as face luni de dimineata la ora 05.30 cand plec din Bucuresti. O tin la treapta 3 fara nici o problema 1h pana in Urlati :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toata lumea: daca setati directia aerului pe PARBRIZ si PICIOARE cum va asteptati sa sufle pe grilele de mijloc (centrale bord si laterale spate) ? Cele laterale bord sufla atat la setare aer PARBRIZ cat si la setare aer MIJLOC.

Dimineata, la 1 minut dupa pornirea climatizarii, masina mea sufla aer caldut, evident pe gurile de ventilatie setate de mine. Asta inseamna ca rezistenta electrica isi face treaba.

@75NOR: cum se intampla ca la tine baga cald doar dupa ce temperatura motorului atinge 50 grade ?!

LE: pentru a sufla pe grilele laterale spate trebuie sa bifati directia aerului MIJLOC. Daca nu este activ acest buton atunci nu va sufla aer pe laterale spate si centrale bord (adica directiile asociate optiunii MIJLOC). Obs: pe laterale spate poate "scapa" ceva si fara bifa pe MIJLOC, dar prea putin si implicit rece (datorita fluxului foarte mic).

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NOR@ clar nu este ceva in regula la tine. Geamurile le am in permanenta curate, fara condens. Este si foarte adevarat ca de cand am cumparat masina am lasat butonul AC in pozitia ON si asa intentionez sa-l las pana la vanzarea ei. Ceva nu functioneaza la climatizare, dar nu sunt in masura sa spun ce anume. Un test ar putea pune in evidenta problema, care daca am citit atent a aparut dupa revizie, nu.

In seara asta a luat-o razna rau climatronicul. -7 afara si o ceata/chiciura urata. Dupa 15 min de la pornire aveam geamurile laterale aburite 100% si parbrizul 70%.Dupa inca 10 min imi curgea condens pe toate geamurile interioare, inclusiv luneta. Dezaburirea nu mai avea efect...

Efectiv nu s-a mai putut conduce masina. Am incercat tot. Schimbat directia fluxului de aer - nimic ! Climatronicul nu mai reactiona indiferent ce directie a fluxului de aer setam. Sufla doar pe mijloc si atat. La parbriz nu sufla indiferent ca setam din ventilatie maxima parbriz, sau butonul de parbriz si setam intensitatea la o treapta superioara. Am cuplat/decuplat recircularea, am urcat/coborat temepratura - nimic.

 

Am lasat-o 15 minute cu motorul oprit si guess what: dupa aceea a functionat perfect, in 10 min a dezaburit toategeamurile, cu setarea Auto 22 grade si recirculare pe Auto. Setari pe care le testasem si inainte de oprirea motorului si nu functionasera.

 

Imi e din ce in ce mai clar ca electronica climatronicului e cu probleme. Am programare luni dimineata la reprezentanta. Pana atunci, ma chinui asa cu masina, am 40km zilnic doar naveta pana la munca.

Sper sa scap doar cu resoftare climatronic. Daca e de schimbat piese fizic si demontat panouri interioare pentru a ajunge la modulul de comanda cred ca voi face o criza de nervi, caci mi-e clar ca se lasa garantat cu greierasi la consola centrala daca se umbla la panou....

@toata lumea: daca setati directia aerului pe PARBRIZ si PICIOARE cum va asteptati sa sufle pe grilele de mijloc (centrale bord si laterale spate) ? Cele laterale bord sufla atat la setare aer PARBRIZ cat si la setare aer MIJLOC.

Dimineata, la 1 minut dupa pornirea climatizarii, masina mea sufla aer caldut, evident pe gurile de ventilatie setate de mine. Asta inseamna ca rezistenta electrica isi face treaba.

@75NOR: cum se intampla ca la tine baga cald doar dupa ce temperatura motorului atinge 50 grade ?!

LE: pentru a sufla pe grilele laterale spate trebuie sa bifati directia aerului MIJLOC. Daca nu este activ acest buton atunci nu va sufla aer pe laterale spate si centrale bord (adica directiile asociate optiunii MIJLOC). Obs: pe laterale spate poate "scapa" ceva si fara bifa pe MIJLOC, dar prea putin si implicit rece (datorita fluxului foarte mic).

Iarna se recomanda dirijarea fluxului de aer la parbriz si picioare, asta e incalzirea cea ma rapida a habitaclului.

Dupa pornire motor, tin ventilatia la treapta 1, iar la max 4 min dupa pornire se simte cald in masina. Asta cand nu-mi face probleme climatronicul. Mai nou nu mai inteleg nimic... Am 7 ani de folosit climatronic de grup VW, dar e prima oara cand patesc asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că îți rămâne blocată deschisa clapeta de recirculare. Pune mașina în marșarier, mergi câțiva metri și ascultă dacă se aude zgomotul specific la închiderea/deschiderea clapetei.

si AC inchis la temperaturile de afara (creste consumul de motorina inutil).

Singura diferență de consum este dată de curentul absorbit de LED-ul butonului de AC. În rest, că e sau nu apăsat butonul de AC, consumul este identic la aceste temperaturi.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cuvant ca am testat si diferenta la consum era de 0.2-0.3l/h. acum nu-mi mai amintesc daca testul de zilele trecute la care ma refer a fost facut in parcarea subterana sau in aer liber.

 

sunt perfect de acord cu ce spui tu daca temperatura exterioara este peste +4-5 grade, caz in care compresorul intr-adevar nu mai merge. cam asta se intampla la toate masinile de cel putin vreo 10 ani incoace. daca temperatura este mai mare atunci porneste compresorul AC si implicit si consumul.

 

@mihai, si la mine la fel. incalzirea in scaune este un must have. o sa incerc zilele urmatoare cum este la treapta 3, dar tare mi-e teama ca la mine incalzeste numai la maxim.

Modificat de cipo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR te-ai gandit ca e o problema cu senzorul care vede calitatea aerului si inchide clapeta de recirculare ? Din cate stiu eu partea de auto la recirculare se face printr-un senzor ce analizeaza calitatea aerului, vede ca e nasol si muta clapeta pe recirculare si iti ramane asa, incearca sa vezi daca are ala vreo problema si dupa aia poate clapeta ramane pe blocat inchis si se deblocheaza numai cand vrea ea. Intr-adevar e frustrant sa iti faca condens pe geamurile interioare si sa n-ai ce face, daca mai prinzi si o ceata pe drum ala esti .

 

must have de acum in colo eu vad mai multe lucruri : 4x4, incalzire scaune (acum imi pare rau ca nu am pus si la scaunele din spate) si incazire parbriz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie cred ca mi s-a stricat sensorul de auto leveling de la bixenon-ul adaptiv (AFS bending error). Bine ca mai sunt in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca AFS-ul si-a revenit, a disparut eroarea si face secventa completa de autoleveling. Da Doamne!

Acum... alta duda. Nu se mai rabateaza oglinzile din cheie decat ocazional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fii linistit ca isi va reveni. Masina mea s-a impotrivit cateva zile sa plieze oglinzile si fara nicio interventie si-a revenit. E drept ca lucrurile ar trebui sa fie ceva mai sigure in epoca digitala, dar si incantatiile sau ritualurile in care sunt invocate spiritele junglei africane ajuta in egala masura. :santa:

O descantare recomandata:

http://www.youtube.com/watch?v=plS_9hXhHiw

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la reprezentanta si...e groasa. Climatronicul e praf.

 

Dupa inevitabilele intrebari de mizerie de genul ale consilierului de service : "dar stiti sa setati corect temperatura? cum directionati aerul? ce temperatura folositi", m-am enervat si i-am spus "e 23 dec, ma plictisesc, n-am nimic mai bun de facut, asa ca am venit sa imi petrec timpul in service la voi, cu probleme imaginare".

 

Dupa scanare cu VAS-ul a iesit: - toate sporadice

Defroster flap motor actuator jammed - V107

Left temperature flap motor actuator jammed - V158

Right temperature flap motor actuator jammed - V 159

Fresh air pressure flap motor actuator jammed - V113

 

S-a verificat versiunea de soft, e ultima, asa ca singura solutie momentana a fost reinitializarea modulului de climatronic.

 

In 6 Ian am iarasi programare, daca vor continua problemele si se certifica la inca o scanare, se va trece la inlocuirea motoraselor descrise mai sus. Mi-e groaza de demontat consola centrala, scrumiera, etc si se pare ca exact de asta nu voi scapa. Nu vad cum ar umbla la motorase fara demolarea consolei. Se poate umbla la modulul de climatronic fara desfacerea consolei centrale ?

 

 

Sunt destul de dezamgit/ofticat ! Pana mea, la 15500km au inceput sa fie stocate erorile, mi se pare penibil. Nu e vorba neaparat de Skoda, e acelasi climatronic din grupul VAG, dar, daca asta e fiabilitatea pe partea de electronica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!