Jump to content

Probleme mici si enervante


bogdanc
 Share

Postare recomandată

Scuze, si la romana ar mai fi nitel de lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cateva zgarieturi superficiale provocate de pisicile mele (au prostul obicei sa se suie pe masina ca aceasta este parcata in curte), a aparut si primul caz de vopsea sarita - 99% din cauza la pietricelele care se gasesc la intrarea in Ploiesti - aparuta pe capota, fix pe mijloc. Punctul nu este mare, undeva la 1-2mm patrati. Avand in vedere ca nu cred ca va fi prima si ultima, se poate cumpara vopsea identica cu cea a masinii? Daca da, de unde? Voi ati patit asa ceva pana acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista vopsea pentru mici retusuri. Este un set din 2 tuburi. Unul cu vopsea si unul cu lac.

 

pentru Rosso brunello  (daca vad bine nuanta la avatar) codul este HFB380093, undeva pe la 60 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, stai linistit, astfel de fenomene probabil vor mai apare. Eu am primit o piatra in partea inferioara a usii dreapta spate de mi-a lasat o zgarietura de 6x2 mm. A fost aruncata in lateral de o alta masina, eu aveam 10 km/h, tocmai plecasem de la semafor in paralel cu celelalte masini. Noroc ca nu se vede nici cu masina curata, dar eu stiu unde este :icon_cry:

Ideea este sa nu te agiti prea mult, cand se aduna mai multe vezi ce este de facut (de vopsit).

Asta este tara in care traim :RO flag:

Vopseaua si lacul folosite in prezent in industria auto sunt pe baza de apa, mult mai slabe ca si duritate si rezistenta decat cele pe baza de ulei. Impresia de fragilitate mi-a lasat-o si mie lacul masinii: o singura data a fost spalata de cei de la reprezentanta la perii (din greseala) si privita in soare ai fi spus ca era frecata cu nisip. No comment :censur:

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221: mersi pentru cod.

@radu: da, am si zis ca ma astept sa mai apara... prima a fost mai grea, nu am dormit deloc bine in ziua in care am observat. :icon_confused:

 

Exista HFB380093 in Romania? Nu am gasit decat in afara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Vopseaua si lacul folosite in prezent in industria auto sunt pe baza de apa, mult mai slabe ca si duritate si rezistenta decat cele pe baza de ulei. Impresia de fragilitate mi-a lasat-o si mie lacul masinii:

 

Radumelinte @ procedeul de vopsire la Superb cu "vopsea pe baza de apa" este de fapt o acoperire cu pulberi pulverizate (polimer termoplastic) in camp electrostatic cu fixare la cald, iar lacul de care te plangi nu prea exista. :rules:

De la minutul 13 te poti delecta cu procesul de acoperire al caroseriei, de fapt iti recomand tot filmuletul care explica tot procesul de realizare al Superb-ului.

http://www.youtube.com/watch?v=jk9jbNZzKj4

 

mihaip86@ poti folosi vopsea din spray aplicata cu un betisor foarte fin (scobitoare :unsure: )  dupa ce ai decapat zona cu alcool izopropilic diluat (1:4) . La mine, la negru magic,  se observa prea putin, la alte culori nu ma pot pronunta despre estetica, reparatia/carpeala fiind totusi mai curand una de utilitate.

Iti mai recomand sa aplici ceara de caroserie chiar din primul an, eu folosesc Collinite 476s, inclusiv pe jantele de aliaj unde evita aderenta pulberilor de la placutele de frana o data pe an inainte de sezonul rece care produce cele mai multe deficiente estetice.

 

http://www.youtube.com/watch?v=GfMfcbyKV0I

post-75870-0-89915500-1384259270_thumb.j

post-75870-0-37293300-1384260700_thumb.j

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ safari hunter: masina arata senzational dupa 3 ani :) Spune-mi te rog, ceara ai aplicat-o singur cu instrumente specifice sau ai fost la un service specializat ? As vrea sa-mi comand si eu, am vazut ca sunt magazine online care o comercializeaza. Ai o recomandare pentru un distribuitor anume ?

Si inca ceva: protejezi intr-un fel ornamentul cromat de la geamul triunghi spate (ceara sau autocolant transparent) ? Are tendinta sa se pateze deoarece nu este de fapt crom, ci aluminiu ionizat care este atacat de catre detergentul auto la spalatorie. Multumiri anticipate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu@ sa organizam cronologic si pe criterii de importanta raspunsul astfel:

1. ornamentele cromate ale usilor spate le-am schimbat acum 1 an pe garantie impreuna cu emblemele de marca . In poza sunt schimbate de cateva luni. Fix o frectie la un picior de lemn. Degeaba se straduie robotii sa asambleze la precizie de microni, shit in => shit out. Cu alte cuvinte mai elevate, deja se vede diferenta, un plastic ordinar cu pretentie de ornament cromat la care adaug ca se schimba cu tot cu geamul mic si risti sa nu iti mai aranjeze bine fetele de usi.

La emblemele de marca reprezentantul Skoda a atins culmea idioteniei in sensul ca a observat ca emblema capotei motor este intacta si cea spate degradata, motiv pentru care a facut afirmatia: "daca nu este de la solutiile de spalat e clar,... mergeti mai mult cu spatele !?!?" :biggrin:

2. Masina arata f. bine, totusi sa fii convins ca am si eu zgaraieturile mele si ca nu sunt imun la ele cu toata ceara.

Ceara folosesc doar Collinite, initial o ceara lichida pe care o aplicam de 2 ori pe an toamna si primavara. Acum folosesc Collinite 476s , o ceara solida cu o rezistenta mai indelungata de pana la 1 an pe care o aplic toamna. O cutie ajunge la 8-10 aplicari a cate 2 straturi bine intinse pe supratata vopsita. Se vor evita plasticurile nevopsite sau suprafetele cauciucate. Pentru a le proteja poti folosi banda de hartie adeziva.

Mai adaug ca masina o spal la 10 -14 zile si o ceruiesc mereu cu ceara pulverizata care atenueaza efectul solvent al spumelor active. Spalatoria aleasa de mine are spume cu 3 niveluri de concentrare si in functie de gradul de murdarie poti opta pentru un nivel moderat sau mai concentrat. Cert este ca elementele cromate de le Peugeot sunt intacte dupa 4 ani, doar Superb-ul sufera la ornamentele usii spate.

3. Reteta de succes: iti trebuie 2 manute indemanatice, putintica rabdare si atentie, ceara, un burete aplicator si 1 - 2 lavete de microfibra pentru lustruit.

Eu m-am delectat singur cu ambele masini. Iti mai recomand dupa ce o speli sa o stergi cu o laveta curata impregnata cu alcool izopropilic diluat 1:4 pentru degresare.

Produse gasesti la http://www.pro-detailing.ro/intretinere-exterior-ceara-sealant-c-17_21.html?page=3 ,detalii pentru aplicare poti gasi la http://www.youtube.com/results?search_query=collinite+476s+application&sm=1  sau pe site-uri de detailing, daca nu ma insel si pe forumul nostru.

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cateva zgarieturi superficiale provocate de pisicile mele (au prostul obicei sa se suie pe masina ca aceasta este parcata in curte), a aparut si primul caz de vopsea sarita - 99% din cauza la pietricelele care se gasesc la intrarea in Ploiesti - aparuta pe capota, fix pe mijloc. Punctul nu este mare, undeva la 1-2mm patrati. Avand in vedere ca nu cred ca va fi prima si ultima, se poate cumpara vopsea identica cu cea a masinii? Daca da, de unde? Voi ati patit asa ceva pana acum?

Mi-am luat un set de reparatie vopsea OEM. Contine un tub cu vopsea si capac cu aplicator -pensula. Pentru vopselele metalizate ai si un tub identic cu lac. Costa vreo 60Ron, il poi lua de la dealer sau de la colegii pe de forum. L-am luat de la Colin, il gasesti pe forum.

radu@ sa organizam cronologic si pe criterii de importanta raspunsul astfel:

1. ornamentele cromate ale usilor spate le-am schimbat acum 1 an pe garantie impreuna cu emblemele de marca . In poza sunt schimbate de cateva luni. Fix o frectie la un picior de lemn. Degeaba se straduie robotii sa asambleze la precizie de microni, shit in => shit out. Cu alte cuvinte mai elevate, deja se vede diferenta, un plastic ordinar cu pretentie de ornament cromat la care adaug ca se schimba cu tot cu geamul mic si risti sa nu iti mai aranjeze bine fetele de usi.

La emblemele de marca reprezentantul Skoda a atins culmea idioteniei in sensul ca a observat ca emblema capotei motor este intacta si cea spate degradata, motiv pentru care a facut afirmatia: "daca nu este de la solutiile de spalat e clar,... mergeti mai mult cu spatele !?!?" :biggrin:

2. Masina arata f. bine, totusi sa fii convins ca am si eu zgaraieturile mele si ca nu sunt imun la ele cu toata ceara.

Ceara folosesc doar Collinite, initial o ceara lichida pe care o aplicam de 2 ori pe an toamna si primavara. Acum folosesc Collinite 476s , o ceara solida cu o rezistenta mai indelungata de pana la 1 an pe care o aplic toamna. O cutie ajunge la 8-10 aplicari a cate 2 straturi bine intinse pe supratata vopsita. Se vor evita plasticurile nevopsite sau suprafetele cauciucate. Pentru a le proteja poti folosi banda de hartie adeziva.

Mai adaug ca masina o spal la 10 -14 zile si o ceruiesc mereu cu ceara pulverizata care atenueaza efectul solvent al spumelor active. Spalatoria aleasa de mine are spume cu 3 niveluri de concentrare si in functie de gradul de murdarie poti opta pentru un nivel moderat sau mai concentrat. Cert este ca elementele cromate de le Peugeot sunt intacte dupa 4 ani, doar Superb-ul sufera la ornamentele usii spate.

3. Reteta de succes: iti trebuie 2 manute indemanatice, putintica rabdare si atentie, ceara, un burete aplicator si 1 - 2 lavete de microfibra pentru lustruit.

Eu m-am delectat singur cu ambele masini. Iti mai recomand dupa ce o speli sa o stergi cu o laveta curata impregnata cu alcool izopropilic diluat 1:4 pentru degresare.

Produse gasesti la http://www.pro-detailing.ro/intretinere-exterior-ceara-sealant-c-17_21.html?page=3 ,detalii pentru aplicare poti gasi la http://www.youtube.com/results?search_query=collinite+476s+application&sm=1  sau pe site-uri de detailing, daca nu ma insel si pe forumul nostru.

1. Te-am urmarit in postari si te admir pentru felul in care iti ingrijesti masina. Tot respectul si aprecierea ! Eu nu as putea face asa ceva, tin prea mult la masina si as face atac cerebral daca, dupa un tratament de ceruire in care imi pierd 1 zi intreaga voi lua o piatra in vopsea. Sunt pe principiul: "cu cat am mai multa grija de vopsea, cu atat imi cresc sansele sa o patesc". Si eu sunt maniac cu locul de parcare, am super grija de ea, am laveta mea, la spalatorie doar cu laveta mea se sterge masina, mi-o spala acelasi om, nu conduc in spatele tirurilor sau basculantelor ca sa nu-mi sara pietre sau nisip in parbriz, dar n-as avea nervi de ceruiri. Si asa, de multe ori mi se recomanda medicatie la cata grija am. Interiorul il intretin maniacal, pana la ultima scama, pana la ultimul fir de praf, dar sunt constient ca nu pot  - desi mi-as dori - sa iau masina in casa pentru a avea grija sa nu pateasca ceva... :)

 

2. Cu triunghiurile geamurilor spate, sunt matuite si la mine, dupa 7 luni. Am patit la fel si la Passat. Folosesc o solutie de la Sonax pentru crom, mediat il revitalizeaza. Trebuie sa le curat la Superb, de la Passat am invatat ca trebuie facute la 6 luni. De schimbat, eu nu le schimb nici sa-mi dea bani. Riscul de a avea greierasi in usile spate e o certitudine, iar asta imi omoara neuronii. Ceea ce desfaci nu va mai fi vreodata ca de fabrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75NOR @ multumesc pentru aprecieri si daca imi este permisa o recomandare, noi sa fim sanatosi, voiosi si mai da-le-ncolo de julituri si pietre. Tre' sa te vaccinezi contra acestei sensibilitati si sa te bucuri de masina in detrimentul "drobului cu sare".

La 2 luni de la cumparare am luat in plin parbriz un bolovan de 1-2 kg de la dubla spate a unei basculante. Vedeam piatra in "slow motion", impactul cu parbrizul in zona de mijloc, albirea si deformarea lui la niste limite pe care nu le-am crezut posibile. Nu vreau sa descriu zgomotul infernal si totusi mi-am mentinut pozitia intre masinile din trafic si calmul irlandez. :sick:

Surpriza, bolovanul nu mi-a spart parbrizul, abia daca mi-a lasat 2 abraziuni cat sa atingi cu un bat de chibrit. Nu - mi venea sa cred ca am scapat atat de ieftin din asa patanie. Daca ar fi intrat in habitaclu facea dezastru.

Concluzia: shit happens no matter what si cum spuse si varu' Marmureanu de INFP: Bre' pana vine cutremurul haideti sa ne bucuram de viata. :coffee_lol:

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR zi-ne te rog ce solutie folosesti pentru ornamentele cromate deteriorate ?

 

...din acelasi motiv pe care il ai tu, nici eu nu m-am dus sa le echimb pe garantie, pentru ca singurul lucru ce il garanteaza ei sunt greierasii de dupa manopera. am avut o patanie cu parbrizul pe care l-am schimbat si nu imi mai trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la Sonax. Scrie Chrome and Alupaste - e un tub alb la 75ml. Am luat-o de la Skoda BV cu vreo 20Ron tubul.

Dupa tratament, cam 5 luni arata impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si eu cu Sonax Alupaste si am mai adugat putina ceara solida pe ornament. Chiar functioneaza. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut unul din ornamentele longitudinale de pe plafon care incepuse sa se exfolieze in partea din fata. Le-am vopsit pe amandoua pe garantie, al doilea nu era exfoliat dar se vedea un inceput la un capat. Mentiunea service-ului a fost sa schimb spalatoria.

A mai avut cineva problema asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate solutii de spuma activa se aplica la o spalare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai una din cate stiu. Oricum ciudat ca doar ornamentele longitudinale de pe plafon au fost afectate. Nu sunt afectate ornamentele cromate de pe usi sau emblemele.

Modificat de rempha
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observatia ca doar unele elemente au fost afectate este corecta, la fel s-a intamplat si la mine emblema fata era intacta pe cand cea spate exfoliata si corodata.

Problema spalatoriilor este aceea ca in dorinta de a spala repede si bine folosesc detergenti activi destul de agresivi si ca la reclama cu Tide: " impecabil din prima spalare". Daca spalarea este urmata de aplicarea macar a unui strat de ceara pulverizata (5-6 lei in plus), atunci vopseaua este protejata pe o perioada mai mare, la fel si ornamentele.

Curios este ca la Peugeot 207, toate ornamentele cromate sunt perfecte dupa 4 ani, iar ca valoare este 1/2 fata de Superb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot ce am vazut masina din grupul VAG - aceeasi problema cu ornamentele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat si eu Sonax Alupaste dar se pare ca la mine nu functioneaza.Cele doua ornamente din spate au ramas patate(decolorate).Se pare ca sunt  prea deteriorate  :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie careva cum se schmba becul de pozitie (parking lights) w5w din far ? am ajuns la el, acolo unde intra firele in socket si nu reusesc sa scot socket-ul cu tot cu bec pentru a-l inlocui ! mi-am belit tota mana, nu as trege prea tare ca mi-e frica sa nu raman cu firele pe-afara !

manualul nu m-a ajutat deloc.

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quino - se rasuceste 90 grade, dar pentru cativa lei am mers la service deoarece am impresia ca firele electrice din zona sunt foarte intinse si oarecum sensibile la fortare. Iti recomand sa le inlocuiesti pe ambele deoarece la mine s-au ars la cateva zile distanta si in prima faza am schimbat doar unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se schimba usor, cumperi un bec H3 - eu am luat Osram 12 V 55W - 10 lei la Cora, deschizi capacul de cauciuc, te uiti inauntru si memorezi pozitia in functie de firul de contact, desfaci intai contactul din papuc dupa care desfaci bridele/sarmele arc din lacas, Schimbi si executi acelesi operatii in mod invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!