Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

hai sa nu fim rautoaciosi si sa fim la obiect...m-am referit strict la ce a zis alexrosiu despre combinatia "nefericita" proiectoare+pozitii aprinse.

poate "problema" nu s-a vrut "rezolvata".....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

:blink: endless topic...

In primul rind nu gasesc utilitatea pozitiilor decit atunci cind masina stationeaza. Cum spuneam intr-un reply mai inainte comutatorul lumi ar trebui sa fie ON/OFF(ca in US)... Esti pe ON cu motorul oprit (stationezi) se aprind doar luminile de pozitie... Esti pe ON cu motorul pornit se aprinde faza scurta si ai posibilitatea de a aprinde proiectoarele ceata...

simplu, in acest mod se evita situatii de genul lumini de pozitie & proiectoare..

Modificat de mohordbx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am niste proiectoare de pozitie, de la Hella, cu o putere destul de mica, si le folosesc impreuna cu pozitiile. Pana acum nu am deranjat pe nimeni. Si cred ca e o idee buna sa folosesti lumini de pozitii, cu sau fara proiectoare, pe timpul zilei.

Modificat de unknown_web
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde stii ca nu ai deranjat pe nimeni? ca nu ti-a facut semn? poate nu au vrut, sau nu au putut..sau erai al nspelea si nu s-au mai obosit...

:) ideea ta nu mi se pare atat de buna. pozitile ziua sunt aproape egale cu ZERO. cu proiectoare mi se pare un ZERO +, dar un inteleg ideea, sau doar pt "da bine" la masina?

farruile sunt folosite ziua CA SA FI VAZUT. nu doar ca da bine masina.

ce crezi ca vede cel din fata ta de la 1 km, daca ai pzoitiile aprinse? d-abia le vede noaptea..d-apai ziua!!

deci:

cum spunea cineva mai sus:

pozitiile: utilizatea seara/noapte cand masina stationaza (nu faza scurta, nu faza lunga, nu proiectoare pt deranjeaza)

faza scurta: ziua si noaptea in mers.

proiectoarele (farurile de ceata sau alte faruri adtionale): alaturi doar de faza lunga noaptea (daca esti pilot de raliu si vrei sa vezi 110% din sosea), alaturi de faza scurta pe timp de ceata.

tre sa mai explic si utilizarea fazei lungi? :D

ATAT.

mohordbx: da..ideea aia ar fi buna cu intrerupatoarele schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu pozitii obligatorii pe timpul zilei e valabila si prin Europa. Nu le folosesc pentru ca "dau bine" ci pentru ca ma fac mai vizibil (oricum, am legate proiectoarele cu pozitiile, asa ca nu am cum sa le folosesc separat). Iar asta e un plus, mai ales cand mergi in afara localitatilor, asa ca le voi folosi in continuare. Si asa sunt obligatorii din 20 septembrie, sau cand intra in vigoare noul Cod Rutier.

PS: Am proiectoare de ceata incorporate in faruri (pe care le folosesc, evident, doar cand e ceata) iar cele din spoiler sunt de pozitie, dupa cum scrie si in manualul Hella.

PUNCT :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Cred ca ai inteles gresit: o sa fie obligatoriu sa ai aprinsa faza scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum esti tu vizibil ziua cu pozitiile nu inteleg. eu cand zic ZI ma gandesc la zi lumina..cu soare pe cer... :Driver:

poate doar din spate sa fii vizibil. ma indoiesc ca ai pozitille atat de puternice. vb de ele singure fara proiectoare.

oricum, eu zic sa citetsi tot topicul si sa vezi de ce majoritatea dintre noi nu suntem de acord cu pozitiile ziua (fie ele si +proiectoare).

or fi ele Hella, dar poate sunt model mai vechi, sau au fost montate in RO. tu zici ca in cartea lor scrie sa fie montate DIRECT LEGATE cu pozitiile... :Driver:

ca sigur la nemti nu am vazut asa ceva..si crede-ma ca am mers destul si la ei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf IV faza scurta se aprinde doar cu pozitiile.

Am citit tot topicul, aveti si voi dreptate, dar tot sunt utile. Sunt de acord cu Vlad MHL, toni si mmneg, asa ca le voi utiliza in continuare (pe cele din spoiler, nu pe cele de ceata, din faruri).

Oricum, discutia era despre faza scurta, deci scuze pentru offtopic ;).

Sunt de acord cu faza scurta pe timpul zilei (ca majoritatea, de altfel).

Modificat de unknown_web
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fac un ultim efort... de ce credeti ca se numesc faruri de ceata? de ce credeti ca in tarile civilizate se dau amenzi usturatoare pentru folosirea proiectoarelor cand nu e ceata? Probabil ca sunt nebuni aia... ca oricum fiecare "a mers cu un prieten de-al lui si stie ca ale lui nu deranjeaza pe nimeni".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ICE_2K se pare ca suntem singurii care militam pt. acelasi lucru :lol:

asta e.. e ca si discutia cu banda de circulatie: ieri unu cu dacia in loc sa lase banda 2 libera (eu veneam normal ca tot omu pe prima dar urma sa-l depasesc ca mergeam un piculet mai tare) se baga frumos pe a 2-a banda si merge aproape in paralel cu unu de pe prima banda.

scuze de offtopic dar asta e.. motive se vor gasi intotdeauna sa foloseasca proiectoare de ceata chiar daca afara e soare.

Modificat de GIZMO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Eu m-am lasat demult pagubas. Credeam, ca si ICE, ca denumirile sunt clare: CEATA, POZITIE... Cred ca doar amenzile poate ca o sa faca lumina in nebuloasa unora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai tre sa recunosc ca mergeam seara/noaptea si cu farurile si cu proiectoarele aprinse... uneori imi luam flashuri de la aia din fata ca probabil ii orbeam (dar cred ca era de la faza scurta reglata sa bata mai sus) si mi-am coborat farurile (desi sunt cam chioare pe un drum intunecat, nu vezi mai departe de 15-20m). Dar citind topicul asta am mai invatat si eu cate ceva, asa ca o sa incerc sa nu mai tin proiectoarele aprinse noaptea (o faceam ca sa vad si eu ca lumea, nu de smecherisme), folosesc faza lunga cand nu am pe nimeni in fata si drumul e intunecat si tin piciorul pe frana la semafor cand masina nu sta singura pe rotile ei si o ia la deal/vale.

Pana la urma... nu tre sa va stresati... cine are urechi sa auda si minte sa proceseze o sa invete din discutiile astea... cine nu... nu...

O sa fie interesant drumul meu in afara in luna august... o sa vaz cum circula lumea prin alte parti... ma bucur ca citesc forumul asta ca am aflat si eu multe... :D asa ca keep up the good work!

Daniel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un bun exemplu pentru cat de deranjante pot fi farurile de ceata folosite aiurea este sa aveti nesansa (cum am avut eu azi) sa “priviti in ochi” un Peugeot 407 …care vine din sens opus cu aceste faruri aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat pentru, cu siguranta sintem mai vizibili in trafic, in special in cazul in care cel din sens opus vrea sa depaseasca si mai are si soarele in fata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sunt si eu pentru faza scurta in timpul zilei. Trebuie de asemenea sa recunosc ca am gresit pana acum. De azi nu mai merg cu proiectoarele aprinse. Inteleg ca, chiar si in cazul in care nu mi se face semn, ele pot totusi deranja. Motivul pentru care mergeam cu ele era in principal pentru vizibilitatea sporita in lateral (la Kalos-ul de dinainte chiar se vedea diferenta). Nu erau reglate sa bata asa sus. In momentul in care noaptea aprindeam intai proiectoarele, luminau foarte slab si aproape (ceva gen la 1,2 m in fata) dar mult in lateralele masinii. Se ardeau insa o data pe an si costau ceva. De cand am schimbat masina, merg cu ele stinse de obicei (le mai aprind din cand in cand din obisnuinta veche). Da e clar...faruri ceata sunt pentru ceata. De asta se si monteaza in bara asa jos. Pe timp de ceata lumina venita de cat mai de jos, e mai buna decat cea normala (ati observat cum se vad farurile normale atunci, se face totul un alb mat stralucitor in fata din combinatia lumina+ceata)

Singurul lucru pe care nu l-am prea vazut pe topicul asta (da e adevarat ca nu am citit toate cele 20 de pagini), este cum ii afecteaza pe cei cu Xenon. Eu am, si sincer, dupa introducerea regulii, nu mi-ar placea sa schimb becul o data la 1 an. Stiu ca sunt scumpe, sper sa tina mai mult.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% pentru folosirea luminilor indiferent de ora

Vreu sa le spun celor care nu sunt deacord cu mine ca nu le vine fatura pentru curentul consumat :) asa ca pot sa stea linistiti toti zgrcitii.Am vazut multe specimene in toata tara care merg pe pozitii chiar si noaptea.Nu odata am patit sa ii observ decat in ultima clipa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit ca un prieten era sa plesneasca o dacie frontal intr-o depasire. de ce? pai nu avea nici un bec aprins. si afara era noapte. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat pentru faza scurta aprinsa si abia astept sa intre in vigoare noile reglementari. Dar astept cu acelasi interes sa fie interzisa aprinderea farurilor de ceata daca conditiile meteo nu le fac necesare. Sunt multe masini cu faruri de ceata foarte puternice care nu inteleg ca ii orbesc pe cei care vin din sens opus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% pentru folosirea luminilor indiferent de ora

...mai putin in localitati.

Vreu sa le spun celor care nu sunt deacord cu mine ca nu le vine fatura pentru curentul consumat :lol: asa ca pot sa stea linistiti toti zgrcitii.

...de fapt de cate ori vei alimenta, vei plati ceva bani si pt curentul consumat de farurile aprinse. Mai calculeaza uzura becurilor, care se vor arde mai des, si vei vedea ca "farurile aprinse" nu merg chiar pe gratis. Sunt de acord, e un procent infim din cheltuielile de intretinere si din consum, dar teoretic "farurile aprinse" costa bani.

Am vazut multe specimene in toata tara care merg pe pozitii chiar si noaptea.Nu odata am patit sa ii observ decat in ultima clipa.

Fii sigur ca aceste specimene vor circula si in continuare doar cu pozitiile.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...mai putin in localitati.

De ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obligatoriu, doar in afara localitatilor. Dar nu cred sa stea nimeni sa opreasca luminile cand intra in localitate, si sa le porneasca atunci cand iese. In Bucuresti nu consider ca ar fi necesare si pe timpul zilei, dar nu inseamna ca nu le folosesc. Mi-a cam intrat in reflex, dupa ce pornesc motorul, sa pornesc si faza scurta. Mai uit cateodata centura, dar faza scurta o pornesc. :D

In concluzie, votat pentru folosirea lor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pentru faza scurta ata in afara cat si in localitati. Eu am masina neagra si acum 2 saptamani cand eram in oras mi-a taiat calea un camion de pe un drum secundar si doar cu frana la maxim + manevre abia am reusit sa il evit. :angry: De ce s-au intamplat toate astea?!! Pentru ca drumul pe care veneam eu avea umbre de copaci si soferul de camion EFECTIV :P nu m-a vazut (mi-a spus dupa ce am tras in paralel cu el sa-i spun vr-o 2 :) ). Asa ca de acum 2 saptamani eu merg cu faza mica aprinsa non-stop - in principiu mi-am format reflex ca dupa ce pornesc motorul imi pun centura si aprind faza mica :) Vreau sa spun ca deja m-am obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce?

ca sa nu stam sa aprindem lumninile cand mergem pana la paine :angry: daca nu am angel...:)

se subintelege dca trec prin localitate in drum mai lung nu stau sa sting luminile mereu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si eu am votat pentru utilizarea fazei scrute ziua. Dar uite ziua trecuta am aflat de la un coleg ca a intrat noul regulament in vigoare (sau poate era mai de mult) cum ca, persoanele care sunt la drum lung sunt obligate sa mearga cu faza scurta in timpul zilei.

Si ca o parere proprie eu cred ca atunci cand iesi doar din localitati se utilizeaza faza scurta (daca ar fi sa obligatoriu sa mergem cu ele aprinse tot timpul, faceau masini care se aprndeau automat cand pornesti motorul right;) just a thought) :angry: Sper ca nu v-am orbit prea tare cu farurile mele :)hehe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar chiar exista astfel de masini la care se aprinde faza scurta daca pornesti motorul Chiar ieri am mers cu un Volvo S40 care facea asa. Chiar m-am uitat si bordul nu era luminat, dar faza scurta era aprinsa. Si un prieten cu o Honda Accord mi-a zis ca si la el e la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!