Jump to content

Cat de fiabile sunt masinile grupului VAG?


Iulian HondaFan
 Share

Postare recomandată

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Iulian HondaFan

    51

  • Vlad MHL

    18

  • NetFlow

    17

  • rvacaru

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

oarecum offtopic, da merita

http://edition.cnn.com/2005/AUTOS/09/07/fo...=cnn_topstories

Ford recalling 3.8 million vehicles

Trucks and SUVs recalled for switch that could cause fires. Also, Toyota recalls nearly a million.

September 8, 2005; Posted: 7:54 a.m. EDT (1154 GMT)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca merita sa luam ca exemplu America (unde totusi VW si Audi nu stau rau), pentru ca Americanii se multumesc in general cu masini urate si prost finisate (in general masinile japoneze si americane), europenii sunt ceva mai pretentiosi.

Si faptul ca se vinde Toyota in America mai bine, este in special din cauza ca e mai ieftina si americanul de rand (ala care l-a votat pe bush de exemplu :D ), nu concepe altceva decat o masina japoneza (e o intreaga cultura a masinii japoneze acolo)...

Plus ca la americani nu conteaza cat de bine sta o masina pe sosea cum ia curbele, cat de bine protejeaza ocupantii, cat de bine e finisata, la ei conteaza sa aiba cati mai multi cai si sa nu se strice. De preferabil un Suv cu care sa se duca la magazin si inapoi

cred ca ai cateva perceptii false. or is that some wishful thinking, my buddy?

1) in medie americanii o duc mai bine decat europenii in materie de masini ( dar si in ce priveste casele, veniturile, proportia de persoane cu studii superioare, rata de crestere economica, nr. de laureati ai premiilor Nobel, etc.):

- in USA sunt 15 persoane pe 10 masini in circulatie, europenii sunt 18 pe 10 masini in circulatie ( copii si batrani care nu conduc sunt inclusi);

- in fiecare an cumpara mai multe masini mai multe/cap de locuitor ( 17.5 mil la sub 300mil. loc in USA si 16.9mil in UE la 420mil de loc;

- clasa subcompact (care e cea mai bine vanduta in tarile UE unde reprezinta 2 aprox 25%) reprezinta sub 0.5% din piata americana;

- clasa mini lipseste cu desavarsire ( in UE e 5-7% din piata);

- SUV-urile reprezinta aprox 25% din piata americana si 5% din cea a UE;

- clasa medie (Passat, Accord, Camry,etc) reprezinta 20% din piata americana si 11% din cea europeana.

2) americanii care l-au votat pe Bush cumpara pick-up trucks si Chevrolet, Dodge ori Ford. statele cele mai dezvoltate si emancipate ( California, New York, New Jersey, Massachusets, Connecticut, etc.) si marile zone metropolitane ( afara de cele din statele de mai sus si Chicago, Phiiladelphia, Washington, Seattle, etc) sunt zonele unde japonezii ( si mai putin si europenii) vand cel mai bine si unde deja au cea mai mare cota de piata.

3) siguranta unei Camry ( cea mai vanduta masina non-pick-up truck) este oricum mai mare decat a unui Golf ( cel mai bine vanduta masina in UE). elementele de siguranta ( ex. airbag, ABS, EBD, etc. s-au introdus pe masinile vandute pe piata americana mai devreme decat pe piata europeana. masinile peste 1500kg (= masa unui Passat nou) sunt majoritatea pe drum. siguranta rutiera in general in USA este inca mai buna decat media UE, doar cateva tari europene se pot lauda cu mortalitate rutiera sub cea aamericana, desi SUV-izarea Americii a micsorat diferentele de la sfarsitul anilor '80.

4) americanii in general prefera masinile cu suspensii mai moi ( care sunt mai comfortabile dar nu atat de manevrabile) dar o Accord sta pe autopstrada mai bine decat un Golf si e mai comfortabila.

5) Porsche vinde mai multe masini in USA decat in UE.

6) puterea medie a masinilor noi vandute in USA este 180Cp pe cand in europa abia a sarit de 100CP.

cred ca nu mai e cazul sa continui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de rezultatele JD Power in Germania ar fi bine sa posteze cineva si cifrele de vanzari pe 2005 pe modele de masini in Germania.Acolo s-ar vedea ca  japonezele desi dau un grad mare de satisfactie totusi sunt cam in urma cu vanzarile...

asta e top 10 in vanzari germania 2004:

VW Golf, Bora,

Opel Astra

BMW 3er

Mercedes C-Klasse

Audi A4

VW Touran

VW Passat

Mercedes E-Klasse

VW Polo

Ford Focus

asta e clar. atunci cand vor cumpara mai multe japoneze e clar ca nu vom mai avea ce discuta in contradictoriu aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este globalizarea. In ziua de azi concerne auto germane(si nu numai) au contracte cu firme care nu mai fabrica piese si subansambluri decat prin romania, bulgaria, turcia, rusia.... Normal ca s-a dus naiba calitatea.

bazat pe statisticile ConsumerReports din USA masinile construite in ultimii 2-3 ani sunt mai fiabile decat cele construite acum 8-10 ani desi sunt mai complexe. si cred ca asta e valabil si in Europa ( intre noi fie vorba recunosc ca diferentele de fiabilitate intre masinile diferitelor marci sunt mici, ex. dupa 3 ani si in medie 75000km un Golf vandut in USA are 8% sanse sa ajunga intr-un service comparativ cu 2% o Corolla sau un Civic; dar daca ne uitam la raport invers vedem ca 92% din Golfuri sunt inca bine merci dupa 75k km... it's not that bad afterall.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oarecum offtopic, da merita.

Ford recalling 3.8 million vehicles

Trucks and SUVs recalled for switch that could cause fires. Also, Toyota recalls nearly a million.

sa nu uitam si de astea ale VAG:

bobinele de inductie la 1.8T, 2.8V6, W8, V5:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/2727361.stm

pompele de motorina pe TDI-uri si alte maruntisuri:

http://www.theautochannel.com/news/2004/12/10/300776.html

http://www.detnews.com/2004/autosinsider/0...autos-41215.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ai cateva perceptii false. or is that some wishful thinking, my buddy?

1) in medie americanii o duc mai bine decat europenii in materie de masini ( dar si in ce priveste casele, veniturile, proportia de persoane cu studii superioare, rata de crestere economica, nr. de laureati ai premiilor Nobel, etc.):

Nu as zice ca un american care se imprumuta pe 2 vieti ca sa-si trimita un copil la colegiu o duce mai bine ca un european, asta pentru ca are 2 suvuri de 3 tone in curte.

Faptul ca America e asa prospera se datoreaza si politicii agresive pe plan international, a spatiului foarte vast, a resurselor proprii, a razboaielor, etc, etc...

Si chestia cu lauriatii Nobel...hai sa fim seriosi...cati din ei sunt get-beget americani ??, totul de la programul spatial si pana la majoritatea masinilor alea cu care va laudati voi asa mult, sunt "cumparate" din afara. Nu uita cat de stupid este sistemul de invatamant american pre-unversitar, probabil ca si un copchil de clasa 8-a de la noi l-ar putea face pe unu de a 12-a de la ei cam la orice materie.

A...ca universitatile sunt f. puternice si ca au baza de selectie imensa (300 mil populatie), ca aduc o gramada de straini (japonezi, sau europeni) asta e altceva, si aia numai "proud americans" nu se considera.

2) americanii care l-au votat pe Bush cumpara pick-up trucks si Chevrolet, Dodge ori Ford. statele cele mai dezvoltate si emancipate ( California, New York, New Jersey, Massachusets, Connecticut, etc.) si marile zone metropolitane ( afara de cele din statele de mai sus si Chicago, Phiiladelphia, Washington, Seattle, etc) sunt zonele unde japonezii ( si mai putin si europenii) vand cel mai bine si unde deja au cea mai mare cota de piata.

Scuza-ma dar nu prea am vazut vedeta de Hollywood care sa nu aiba printre cele 10 masini ale sale si ditamai SUV-ul cu care sa se dea mare prin parcare :D

3) siguranta unei Camry ( cea mai vanduta masina non-pick-up truck) este oricum mai mare decat a unui Golf ( cel mai bine vanduta masina in UE). elementele de siguranta ( ex. airbag, ABS, EBD, etc. s-au introdus pe masinile vandute pe piata americana mai devreme decat pe piata europeana. masinile peste 1500kg (= masa unui Passat nou) sunt majoritatea pe drum. siguranta rutiera in general in USA este inca mai buna decat media UE, doar cateva tari europene se pot lauda cu mortalitate rutiera sub cea aamericana, desi SUV-izarea Americii a micsorat diferentele de la sfarsitul anilor '80.

Daca te uiti pe euroncap.com o sa vezi ca o gramada de masini japoneze si americane stau foarte rau la capitolul siguranta. Ca recent in ultimii cativa ani s-au mai imbunatatit si ei asta nu schimba deloc treaba. La capitolul siguranta pasiva europenii inca din anii 90 au pus un accent foarte mare si au creeat masini care sa salveze. O dovada este "cultura" europenilor fata de americani si faptul ca cei din urma nu stiu sau nu vor sa poarte centura de siguranta, de aia producatorii au facut ditamai airbagurile pentru americani.

ABS , EBD, ESP si alte chestii au fost introduse pe masini europene prima data, gen mercedes, nici vorba pe masini americane !!! Plus majoritatea au fost inventate de firme europene gen Bosch, ca de altfel majoritatea tehnologiilor ce tin de masini.

Probabil daca nu ar fi fost WW2, americanii ar fi ramas niste nimeni in materie de tehnologie si stiinta, sa nu uitam cat de avansati erau germanii cam in toate materiile de la aviatie la rachete sau mai stiu eu ce.

4) americanii in general prefera masinile cu suspensii mai moi ( care sunt mai comfortabile dar nu atat de manevrabile) dar o Accord sta pe autopstrada mai bine decat un Golf si e mai comfortabila.

Cine te-a pacalit ca o Acord sta mai bine ca un golf5 pe strada de exemplu ? sau ca un A3 ca practic g5 si a3 impart aceasi platforma.

5) Porsche vinde mai multe masini in USA decat in UE.

Da normal ca vinde mai multe in america, acolo se invart foarte multi bani si foarte multa lume e bogata din cauza unei economii aproape ideale facute pe spinarea altora (iraq,kyoto etc)

6) puterea medie a masinilor noi vandute in USA este 180Cp pe cand in europa abia a sarit de 100CP.

Si asta-i lucru bun ?

Ameriacnul de rand ii ia sotiei SUV de 3 tone si 300 de cai ca sa-si duca copii la scoala. Zi-mi tu mie daca asta nu-i grandomanie.

Si ce e mai rau ca daca scoti suv-ul ala de pe strada ai sanse foarte mari sa ramai cu el blocat pe undeva, ca numai off road nu e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

majoritatea celor care au luat premii Nobel in ultimii 20-30 de ani, desi nu neaparat americani din nastere, au facut-o de pe pozitii academice in universitati americane. anyhow aici vorbeam de masini. sunt dispus sa continui pe tema USA vs. UE pe alt topic... pen' ca aici suntem OFF.

nu am afirmat ca e mai bine aici decat acolo, am adus numai date care dovedesc ca americanii sunt mai bine motorizati decat europenii. si cred ca e convingator. eu am mers in Golf. Tu ai mers intr-un Accord?

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok o lasam pe alta data ca si eu trebuie sa termin de facut o masina americana pentru un client american care ma preseaza cu timpul (urata masina..un infiniti :D )

ps: am mers intr-un golf 5, si am dus cat tras cat am putut eu de tare octavia mea(care impartea aceasi platforma) pe serpentine in munti fara sa-i misc fundul sau sa ies de pe traseu. Si crede-ma ca am tras really really hard, pana sa intre macar esp-ul (sau sa tipe nevasta ;) ) si nu mi-a fugit fundul sau nu am pierdut controlul, masina sta extraordinare de lipita si controlabila.

Deci nu pot sa-mi dau eu seama de unde ai tras concluzia ca un acord sta mai bine pe sosea, ai condus tu un golf5 si te-a dezamagit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ai cateva perceptii false. or is that some wishful thinking, my buddy?

1) in medie americanii o duc mai bine decat europenii in materie de masini ( dar si in ce priveste casele, veniturile, proportia de persoane cu studii superioare, rata de crestere economica, nr. de laureati ai premiilor Nobel, etc.):

- in USA sunt 15 persoane pe 10 masini in circulatie, europenii sunt 18 pe 10 masini in circulatie ( copii si batrani care nu conduc sunt inclusi); 

- in fiecare an cumpara mai multe masini mai multe/cap de locuitor ( 17.5 mil la sub 300mil. loc in USA si 16.9mil in UE la 420mil de loc;

- clasa subcompact (care e cea mai bine vanduta in tarile UE unde reprezinta 2 aprox 25%) reprezinta sub 0.5% din piata americana;

- clasa mini lipseste cu desavarsire ( in UE e 5-7% din piata);

- SUV-urile reprezinta aprox 25% din piata americana si 5% din cea a UE;

- clasa medie (Passat, Accord, Camry,etc) reprezinta 20% din piata americana si 11% din cea europeana.

iulian, se poate mai bine. :D

in primul caz, e vorba de Europa sau UE ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu uitam si de astea ale VAG:

pompele de motorina pe TDI-uri si alte maruntisuri:

http://www.theautochannel.com/news/2004/12/10/300776.html

http://www.detnews.com/2004/autosinsider/0...autos-41215.htm

<{POST_SNAPBACK}>

Pompele de motorina au fost proiectate pentru motorina de calitate cit de cit acceptabila. In state se vinde gunoi pe post de motorina, cu continut de sulf minim 500ppm fata de 15-50ppm in UE si Romania.

Ce a facut guvernul federal pentru introducerea obligatorie a ULSD-ului? A aminat-o pina in 2008 ...

Calitatea proasta a motorinei impiedica introducerea in SUA a masinilor Diesel de ultima generatie. Nu o sa vezi acolo TDI-uri cu puteri mai mari de 90HP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian, se poate mai bine.  :)

in primul caz, e vorba de Europa sau UE ???

toate sunt date despre UE... Ce e in Estul Salbatic inca nu s-a masurat f. exact, dar nu mi se pare dificil de concluzionat ca USA sta mai bine. E cineva care doreste sa sustina contrariul?

Estul Europei ar suferi insa o comparatie cu Mexicul daca nu avem ce face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompele de motorina au fost proiectate pentru motorina de calitate cit de cit acceptabila. In state se vinde gunoi pe post de motorina, cu continut de sulf minim 500ppm fata de 15-50ppm in UE si Romania.

Ce a facut guvernul federal pentru introducerea obligatorie a ULSD-ului? A aminat-o pina in 2008 ...

Calitatea proasta a motorinei impiedica introducerea in SUA a masinilor Diesel de ultima generatie. Nu o sa vezi acolo TDI-uri cu puteri mai mari de 90HP.

da, Gica Tufis abia a asteptat sa vina Katrina ca sa isi serveasca prietenii petrolisti cu scutirea de a trece la noua motorina. oricum Katrina a reusit sa creasca preturile la carburanti nu numai aici dar si in Europa...

problema e ca pompele respective au picat si in Europa unde motorina e mai fina...

1.9TDI aici vine acum la 100CP. daca tii neaparat il poti duce la 130CP numai din chip si aici ( multe state nu cer inspectie anuala pentru emisii si poti ingrosa obrazul). exista si 2.0TDI care are 136CP la Passatul B5. la asta nou care abia a aparut si aici nu exista nici un diesel in oferta. dar sincer 2.0TFSI mi se pare mai bun decat orice TDI.

singurul diesel disponibil aici pe care l-as cumpara ( dar nu as cumpara masina respectiva la banii aceia) este CDI-ul V6 3.2l al Mercedes de 201CP.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ceva interesant de la unul care vad ca sta tot prin state dar care inca nu a suferit se pare spalarea creierului .

Citat http://www.autoshow.ro/forum/viewthread.php?tid=10699&page=1

"

Statele Unite ale Americii cele lenese

Ma tot chinuie o serie de intrebari, care s-ar putea rezuma la una singura? De ce am impresia ca in privinta pietei auto, US este cu vreo 3-5 ani in urma Europei? US mi se pare, asa un frate mai mic si cam retardat. Desi e ditai economia si cea mai mare piata auto din lume, mi se pare si cea mai putin pretentioasa. Cum am ajuns la concluzia asta? Tehnologia incorporata in masinile de aici, e cu mult sub Europa. Modele noi apar dupa o gramada de timp. Motoarele au mai toate un raport putere/cilindree f mic. Cateva exemple:

1. Xenon. Numai masinile FFFF ciumege pupa asa ceva si acolo ca optionala. La noi si un C4 de 16k are xenon. Nu mai vorbesc de adaptive, astia nici nu au auzit de asa ceva.

2. Discuri pe toate patru rotile. Foarte multe masini au tambure pe spate, pe cand in EU cand vezi o masina (recenta) cu tambure spate, te apuca rasul.

3. ABS. In EU e standard, si de multe ori cu tot cu EBD si ESP. Aici PLATESTI de cele mai multe ori pentru ABS, nu mai vorbesc de EBD sau ESP.

4. Airbag. Daca ai doua in standard, sa zici bogdaproste. In EU, 6 airbaguri au devenit banalitate.

Si mai sunt multe chestii de insirat. Poate cineva luminat imi poate iesplica care-i fenomenul. "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu pot sa-mi dau eu seama de unde ai tras concluzia ca un acord sta mai bine pe sosea, ai condus tu un golf5 si te-a dezamagit?

infiniti au si unele modele frumoase: FX, G, M nu imi creeaza nici un sughit estetic. cele mai vechi sunt urate intr-adevar dar asta a fost stilul en vogue 5-10 ani in urma in America.

G5 nu am condus dar conduc G4 si am condus Accord american... deci stiu ce vorbesc. come on, nu poti compara Golf cu Accord... sau Fabia/Polo/Ibiza cu Civic/Corolla/Mazda3... ori Touran cu CR-V ori RAV4... ca pana la urma asta e diferenta intre ce ai lua acolo si ce ai lua aici in aceeasi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ceva interesant de la unul care vad ca sta tot prin state dar care inca nu a suferit se pare spalarea creierului .

Citat http://www.autoshow.ro/forum/viewthread.php?tid=10699&page=1

"

Statele Unite ale Americii cele lenese

Ma tot chinuie o serie de intrebari, care s-ar putea rezuma la una singura? De ce am impresia ca in privinta pietei auto, US este cu vreo 3-5 ani in urma Europei? US mi se pare, asa un frate mai mic si cam retardat. Desi e ditai economia si cea mai mare piata auto din lume, mi se pare si cea mai putin pretentioasa. Cum am ajuns la concluzia asta? Tehnologia incorporata in masinile de aici, e cu mult sub Europa. Modele noi apar dupa o gramada de timp. Motoarele au mai toate un raport putere/cilindree f mic. Cateva exemple:

1. Xenon. Numai masinile FFFF ciumege pupa asa ceva si acolo ca optionala. La noi si un C4 de 16k are xenon. Nu mai vorbesc de adaptive, astia nici nu au auzit de asa ceva.

2. Discuri pe toate patru rotile. Foarte multe masini au tambure pe spate, pe cand in EU cand vezi o masina (recenta) cu tambure spate, te apuca rasul.

3. ABS. In EU e standard, si de multe ori cu tot cu EBD si ESP. Aici PLATESTI de cele mai multe ori pentru ABS, nu mai vorbesc de EBD sau ESP.

4. Airbag. Daca ai doua in standard, sa zici bogdaproste. In EU, 6 airbaguri au devenit banalitate.

Si mai sunt multe chestii de insirat. Poate cineva luminat imi poate iesplica care-i fenomenul. "

eu cred ca el inca nu s-a dezmeticit inca. masini ieftine sunt si aici si sunt si acolo. ce e insa destul de evident este ca motorizarea americanului mediu este mai buna decat cea a europeanului mediu.

e adevarat ca ex. compacte si subcompactele aici sunt masini fara pretentii. in Germania se cumpara Polo aici se cumpara Corolla.

in Germania se cumpara Golf aici se cumpara Accord ( si chiar cam in aceeasi bani). iata dotarile unui Accord:

http://www.edmunds.com/new/2006/honda/acco...nav..7.Honda*.

scuzati off-topicul dar am raspuns la afirmatii din posturile voastre. rog un moderator/admin sa mute ultimele posturi pe un alt topic de genul " masinile americanilor vs. cele ale europenilor".

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sper sa ne apropiem mai mult de topic pe partea tehnica si mai putin pe cea

financiara... :lol:

As vrea, daca imi permiteti si sunteti de acord, sa dezvoltam putin conceptele despre

constructia motoarelor si a masinilor in general in viziunea VAG (sau mai pe larg,

germana) versus alte concepte europene/americane/asiatice.

In plus, trebuie sa ne raportam si la intervalul de timp la care se face comparatia

intre diferitele marci. Fiabilitatea e influentata in primul rand de factorul timp.

S-a tot discutat despre saltul extraordinar d.p.d.v. al fiabilitatii al marcilor

japoneze, care au surclasat tot ce se poate pe piata auto.

Eu as zice ca saltul acesta a fost facut la nivelul maririi performantelor in

detrimentul durabilitatii, mentinand un pret de vanzare in limite rezonabile.

Conceptul de masina "consumabila" a fost implementat mai demult la japonezi, nu e o

idee recenta. Iar din momentul in care toata lumea a inceput sa alerge in aceasta

directie, odata cu globalizarea, a devenit tot mai vizibila "experienta" pe care o

aveau ei. Cred ca e o explicatie cel putin rezonabila. Daca e sa ne uitam la piata

second hand vom observa cu usurinta diferenta intre valoarea pe care o are o japoneza

la revanzare, dupa, sa zicem 10 ani versus un VAG la aceeasi varsta.

Putem sa mergem si pe ideea ca romanii au o "predispozitie" pt masinile germane, dar

nu cred ca ea a fost instalata prin spalarea creierului, ci prin dovezi incontestabile

de-a lungul timpului.

Revenind la ideea de la inceput, ar fi interesant sa dezvoltam putin subiectul legat

de conceptia diferita asupra constructiei autovehiculelor. Am sa incerc sa conturez

cateva idei si va rog sa contribuiti cu orice informatie utila si interesanta. Sau sa

contraziceti, daca simtiti ca ceva nu e in regula. Oricum, doar sa avem cat mai multe

date valabile si cat mai obiective. Nu vreau sa supar pe nimeni si nici sa atac vreo

marca sau model. E destul de clar ca inainte erau diferente mult mai accentuate intre

modelele de masini, iar in ultimii ani acestea se atenueaza pe masura ce globalizarea

inainteaza. De aceea acum diferentele se fac prin pret/accesorii/rentabilitate si nu

atat de mult prin marca sau modelul in sine.

As propune sa incepem cu un fel de istoric si apoi sa comparam la ce s-a ajuns dupa

anii 2000.

Un fel de istoric:

1.Masinile germane, in general:

- Motoare performante (putere litrica, consum etc.) diesel/benzina bazate pe tehnologii verificate si puse la punct pe parcursul anilor

- Caroserie in general solida si fara probleme legate de coroziune

- Design original, mai putin revolutionar dar ergonomic

- Materiale si finisari de buna calitate

- Conservatorism specific german

2. Masinile frantuzesti, in general:

- Motoare performante diesel/benzina bazate pe tehnologii inovative (mai mult decat in cazul VAG, sa zicem)

- Caroserie in general ok, dar nu exceleaza la capitolul rezistenta la coroziune

- Design original, revolutionar, punctul forte al marcilor frantuzesti

- Materiale si finisari de o calitate mai slaba comparativ cu modelele germane

- Dinamism fata de modelele germane

3. Masinile americane, in general:

- Motoare neperformante (putere litrica vs. consum) aproape exclusiv pe benzina

- Caroserii mari, spatioase, comfortabile la drumuri lungi, dar greoaie si instabile

- Design original, dar fara prea multa imaginatie

- Materiale si finisari de o calitate buna

- Conservatorism specific US

4. Masinile japoneze, in general:

- Motoare performante dar cu un regim de lucru ridicat, aproape de limita

- Caroserie in general ok, dar nu exceleaza la capitolul rezistenta la coroziune

- Design in general copiat dupa modele de succes europene, lipsa de personalitate

- Materiale si finisari de o calitate mai slaba comparativ cu modelele germane

- Dinamism pronuntat la nivelul tenhologiilor de fabricatie - automatizari etc.

Ramane sa comentati si sa apreciati sau nu cele expuse si sa continuam cu ce se intampla in zilele noastre... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan, faptul ca golf5 e o masina compacta si accord nu e , nu inseamana ca accord e mai buna, vorbim aici de cat de bine se aseaza pe sosea nu de alte chestii, golf5 e facuta cu gandul sa fie un standard pentru compacte, rigiditatea crescuta cu mult fata de vechiul model si suspensie independenta spate (ceea ce la vechiul model lipseste), e o diferenta mare intre g5 si g4.

referitor ca americanii sunt cei mai dezvoltati, upsy..uite ce am gasit, lista pe 2005 (human development), nici vorba americanii prin top.

1. Norway Norway

2. Iceland Iceland

3. Australia Australia

4. Luxembourg Luxembourg

5. Canada Canada

6. Sweden Sweden

7. Switzerland Switzerland

8. Republic of Ireland Republic of Ireland

9. Belgium Belgium

10. United States United States

daca ne uitam mai bine economia america acuma e in cadere libera, anul trecut erau pe 8, prin 2003 pe 5 parca...

Adunate si facute media toate tarile din europa probabil ca o sa fie sub america ca standard, daca adunam doar tarile din UE nu prea as fi sigur ca america sta mai bine. Oricum o sa se schimbe multe in cativa ani, dupa cum vezi europa este foarte dinamica, nu o sa ramana europa de est la nivelul mexicului cum zici tu.

Si bat la pariu ca deja Cehia, Polonia si alte state din est sunt mai dezvoltate ca Mexicul, si asta au reusit doar in vreo 10-15 ani dupa perioada comunista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa ceva...

cand spui UE, cred ca te referi si la Ungaria, Cehia, Polonia etc, state departe de standardul tarilor cu 'state vechi' in UE.

raportul intre SUA si UE in ceea ce priveste posesia de autovehicule este astfel distorsionat.

si sa nu uitam 2 aspecte extrem de importante in comparatia noastra, dar pe care d-l honda fan iulian le ascunde sub pres

1.pretum\l combustibilului, extrem de permisiv in state, care face mult mai usor de 'adapat' o masina, deci si de cumparat, la urma urmei

2.realitatea din teritoriu, ca sa zic asa : cu exceptia marilor aglomeratii urbane, in statele unite ai vecinu situat la 3 km. e extrem de clar ca e nevoie de masina.

:P

Modificat de oaspetele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan, faptul ca golf5 e o masina compacta si accord nu e , nu inseamana ca accord e mai buna, vorbim aici de cat de bine se aseaza pe sosea nu de alte chestii, golf5 e facuta cu gandul sa fie un standard pentru compacte, rigiditatea crescuta cu mult fata de vechiul model si suspensie independenta spate (ceea ce la vechiul model lipseste), e o diferenta mare intre g5 si g4.

si Accordul se aseaza mai prost pe sosea? daca esti de acord ca Passatul e o masina mai buna decat Golf, atunci cred ca afirmatia mea este valabila: Accord e mai bun decat Golf. daca sincer crezi ca e mai bun Golful decat Passatul, atunci accept ca pe scara ta de valori o masina mai mica e mai buna.

da, Golf5 a emulat suspensia independenta pionierata de Focus1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor ca americanii sunt cei mai dezvoltati, upsy..uite ce am gasit, lista pe 2005 (human development), nici vorba americanii prin top.
Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Faptul ca America e asa prospera se datoreaza si politicii agresive pe plan international, a spatiului foarte vast, a resurselor proprii, a razboaielor, etc, etc...

2) A...ca universitatile sunt f. puternice si ca au baza de selectie imensa (300 mil populatie), ca aduc o gramada de straini (japonezi, sau europeni) asta e altceva, si aia numai "proud americans" nu se considera.

3) acolo se invart foarte multi bani si foarte multa lume e bogata din cauza unei economii aproape ideale facute pe spinarea altora (iraq,kyoto etc)...

1) America a prosperat pt. ca nu mai fost implicata in razboaie pe teritoriu propriu de aprox. 140 de ani, pt. ca au avut un sistem care a incurajat initiativa privata ( nu a cazut decat minim in tentatia socialismului si comunismului care a facut ravagii in Europa), pt. ca europenii s-au macelarit secolul trecut de 2 ori in timp ce americanii au facut afaceri cu ei. cel mai bun lucru care s-a intamplat in secolul trecut Americii a fost efortul economic si militar facut in timpul razboiului 2 mondial si a reconstructiei ulterioare ale Germaniei si Japoniei.

2) cei care raman aici dupa 10-20 de ani devin americani ( cat de mandri e o optiune personala, nimeni nu te obliga sa fii mandru daca nu vrei)... America acorda din vremurile inceputurilor sale, oricarei persoane care i-a fost rezident legal timp de 5 ani cetatenia deplina. gasesc asta generos, comparativ cu Germania, UK sau Franta. ce faci cu cetatenia respectiva e treaba ta, dar e o mare sansa pe care majoritatea celor imigrati aici nu au avut-o in tara de origine.

apoi identitatea americana nu exclude apartenenta la alte natiuni. Arnold Schwarzenegger este inca cetatean austriac si guvernator al celui mai populat si bogat stat american.

in sfarsit identitatea americana este parte si o varietate a culturii europene...

3) din nefericire America in ansamblu nu a castigat nimic din urma razboilului din Irak. Ba chiar a pierdut si material si in prestigiu mondial. Asta e constientizat acum de majoritatea americanilor. cine au castigat sunt prietenii politici si de afaceri ai lui Gica Tufis. cum spuneam mai sus America ar fi putut folosi sumele colosale cheltuite pentru a-si corecta din problemele sociale, de sanatate si de educatie. poate Katrina va avea si un efect pozitiv in aceea ca a facut evidenta majoritatii opiniei publice americane de problemele saracilor ei... americanii in general reactioneaza mai bine daca sunt provocati.

oricum cine crede ca America a "pus mana pe petrol" se inseala. petrolul e pe piata mondiala la acelasi pret si pentru americani si pentru europeni si pentru chinezi. preturile la carburanti in America sunt la jumatatea celor europene pt. ca in Europa aprox. 70% din pretul carburantilor sunt taxe, in timp ce Unchiu' Sam nu ia decat vreo 25% taxe. beneficiile vor fi mai ales ale companiilor petroliere care au luat concesiunile din Irak ( americane si britanice). sa speram ca si irakienilor le va ramane mai mult decat le ramanea dupa ce isi lua Sadam partea.

respingerea Tratatului de la Kyoto este tot mai mult in beneficiul intereselor gigantilor petrolului si energiei americane, si desi numai o minoritate intelege lucrul asta e o minoritate in crestere.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama da te-au asimilat astia nu gluma , ar trebui sa te ia ca avocat ...:P

Eu tot sunt de parere ca america este foarte foarte mult umflata, raporturile astea la fel, mi se pare o mare bula de aer uneori. Nu mai zic de drepturile omului care in cea mai libera tara de pe glob se calca in picioare, la fel cenzura, media care e controlata enorm de stat, plus prostia care predomina in marea majoritate a americanilor (altfel cum l-ar fi putut vota pe bush ????)

Chestia cu razboaiele...hehe..america nu se simte bine daca nu are un razboi in extern, au ei motivele lor petrolul este numai una dintre chestii, testatul armelor, tinerea in priza a armatei, si stabilirea de raporturi de putere in zone strategice sunt alte treburi mai importante pentru ei. Inainte mai asasinau niste presedinti prin alte tari, mai "faceau" un puci contra unui presedinte ales legal, acuma nu mai au nici ea mai mica nesimtire, arunca bombe in stanga si in dreapta, si apoi ii vezi cum dau interviuri la televizor pe fox news si cum se lauda ca au omorat vreo 100 civili ca sa va simtiti voi bine si america sa prospere...

Nu o sa uit totusi in ce hal au ajuns, practic ei acuma pot sa invadeze orice stat de pe glob doar daca au niste banuieli, nici o dovada, nimic, ei o sa-ti vina cu un slide Powerpoint cum a venit Powell si arata la lume niste camioane 3D cu munitie in ele care de fapt nici nu existau :P stii practic eu vin si-ti dau tie in cap ca cine stie, poate ...tu ai un gand rau in minte... asa actioneaza america acuma.

Dar daca ce spui tu e adevarat totul, si deci ei conduc si or sa conduca lumea din toate punctele de vedere (economic, etc) atunci e de rau...chiar de foarte rau....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

don't get me wrong... nu am spus ca totul e roz aici... sunt multe probleme, multe de imbunatatitit. oameni sunt si aici...

ce am vrut sa spun este ca fundamental America este buna, inca plina de vitalitate si potential. razboiul din Irak si consecintele lui vor face improbabila lansarea unei noi aventuri pe cont propriu in urmatorii 5-10 ani. urmasii spirituali ai lui Bush probabil nu vor fi alesi in curand, si nici ei nu pot ignora opinia majoritatii americanilor. pendulul se misca in directia opusa atitudinii de cowboy texan... deja si Bush e mult mai precaut acum si sunt preocupari sa ii mai imbuneze si pe europeni si pe chinezi si pe rusi...

oricum, daca lumea e sa aiba o supraputere cred ca va fi greu sa gasesti alta tara mai buna, chiar cu Bush America e un stapan rezonabil... europenii sunt prea dezbinati si au probleme interne mai mari... chinezii cu comunistii lor chiar reformati ar fi niste stapani mult mai lipsiti de scrupule... rusii chiar daca ar putea ar fi o optiune si mai rea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!