Jump to content
Sign in to follow this  
fuscobal

2.0 TFSI/2.0 TDI - Brake upgrade

Recommended Posts

rex

Dupa acest upgrade voi mai putea folosi rotile de iarna ce au dimensiunea de 16"?

Asta sigur NU :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
hangyouridols

Test nu mai am cum sa fac,pt ca nu am facut cu cel stock,dar e clar ca franarea s-a imbunatatit considerabil,asi putea spune fara sa exagerez incomparabil.

Am vazut ca se discuta despre placute sport;DS 2500 scartaie ca draku,un prieten de-al meu ai era rusine cand frana la semafor,toata lumea se uita la el,plus ca la rece franau mai prost ca cele OEM(avea ate power disc+ds2500 pe un a3 2,0tdi,acum vrea sa-si puna de s3 cu discuri si placute ate),plus ca sunt ilegale pe strada.

Au aparut placute yellowstuf(o noua generatie) care cica franeaza la rece ca cele oem,sunt legale street use si nu scartaie;nu cunosc pe nimeni insa care sa le fi incercat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rex

Sa stii ca ai dreptate doar in parte.

Am DS2500 (dupa ce imi vin noile frane le vand) si scartaie. La altii nu scartatie. Cand ma interesam de frane le-am dat mail celor de la Tarox pentru o oferta (care includea DS2500). In aceasta oferta era specificat clar faptul ca ei comercializeaza frane de calitate si ca, daca scartaie, cauzele pot fi multiple. Mie si cu frane stock imi scartaie, deci tind sa ii cred.

Atasata e o poza care mi-au trimis-o ei. Se pare ca e ceva defect pentru platforma de G5.

Ferrodo spune ca DS2500 sunt "suitable for road and track use". Deci cred ca ai dreptate ca nu sunt legale.

Ca si franare la rece sunt putin mai slabe decat stock (doar putin), dar dupa ce se incalzesc sunt din alta liga. Pentru mers sportiv pe drumurile publice sunt ceea ce trebuie (cred eu).

Edited by rex

Share this post


Link to post
Share on other sites
hangyouridols

@REX,nu stiu unde ai vazut ca scrie pt ds2500 road use,ca eu am gasit numai track use si singurele placute racing care pot fi folosite atat street cat si track use sunt cele yellowstuff,poate or mai fi si altele si nu le-am descoperit;eu am folosit numai placute stock,in speta ferodo premier si pagid si nu au scartait niciodata.

Cele relatate de mine despre ds 2500 nu sunt din propria experienta,e ceea ce mi-a spus un fost posesor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rex

http://www.raceshopper.com/ferodo_compounds.shtml :"Street use/ limited track use".

Nu sunt placute racing, sund pseudo racing. Pe pista sunt cu mult mai ok decat stock, dar sunt departe de cele mai tari. Practic sunt facute intre stock si track. Cum, am spus mai sus, dupa parerea mea, sunt excelente pentru mers sportiv.

LE: Oricum, cum se vede si mai sus, ti-am dat dreptate pentru ca nu stiu daca sunt aprobate pentru "street use".

Edited by rex

Share this post


Link to post
Share on other sites
LIFEPHORM

Sal.,

Am si eu ceva intrebari in legatura cu un upgrade la sistemul de franare.

La masina din semnatura as vrea sa pun franele astea pe fata.

As vrea sa va intreb daca pretul este bun sau sunt scumpe?

Daca pompa de frana care o am acum pe masina va putea sa impinga pistonasul cand placutele vor fi aproape uzate sau va trebui sa o schimb si pe ea?

Dupa acest upgrade voi mai putea folosi rotile de iarna ce au dimensiunea de 16"?

Multumesc,

Astept parerile si sfaturile voastre.

Pretul este ok, anul trecut cand mi-am luat si eu acest sistem, era undeva la 5000 RON la dealer Porsche, insa modelul de S3.

E practic acelasi sistem de franare (difera doar culoarea etrierilor), insa cel de S3 este mai scump decat cel de R32, probabil din ratiuni de marketing.

Verifica pompa de frana dupa codul OEM si compara cu cea de pe GTI/Cupra/Leon FR. Daca este la fel, va merge sigur (cel putin la mine nu a facut figuri atunci cand placutele sau discurile erau consumate)

Roti de 16" nu vei mai putea folosi din cauza diametrului interior mic al jantei, nu o sa iti incapa in laterale. Jantele minime cu care se vinde si Audi S3 sunt tot pe 17".

Numai bine si spor la modificari!

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebip

Ma uitam pe site la Ate la lichidele de frana si am o intrebare: ce inseamna, sau mai bine zis cum se traduce tehnic "Viscosity at -40 C", pentru ca am vazut ca la Ate majoritatea au max. 1400 mmp/s, iar SL.6 are max.700 mmp/s?

Share this post


Link to post
Share on other sites
the_punkreas2003

Pai pe langa punctul de fierbere in regim "dry" si "wet" este important ca lichidul de frana sa-si mentina viscozitatea in conditii extreme. Recte la -40Celsius sa nu se ingroase prea tare. Cu cat mai mica viscozitatea cu atat mai bine. In general DOT4 se invarte pe la 1800 Centestokes la minus 40C iar DOT5 pe la 900 Centestokes. (1CsT=1mm2/s)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr.G.Silviu

Pe afara lumea spune numai lucruri bune despre ele... Ar fi interesant un group buy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kirkus

O mica comparatie...

d5e96769-7136-9444.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Farfus

Am montat si eu un set de DS2500 pe fata si scartaie, dar nu intotdeauna.daca le incalzesc mai tare, si apoi merg normal , cand se racesc incep sa scartaie. uneori mi-au scartait si la rece, deci nu stiu ce sa zic..Am mai montat si furtunase goodridge si parca s-a inmuiat pedala.tine mai jos, undeva dupa jumatatea cursei. Nu mai stiu exact care coleg de pe forum patise la fel. Rog pe cei care au facut aceleasi modificari sa revina cu impresii.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
LIFEPHORM

Goodridge si la mine au muiat pedala. Tind sa cred ca e de la aerisire pentru ca am schimbat si lichidul atunci. Culmea e ca furtunele astea ar trebui sa faca exact pe dos, adica sa intareasca pedala. Ciudat, o sa merg sa mai fac o aerisire si revin si eu cu impresii din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acidutzul

Mie furtunele Goodridge nu mi-au inmuiat pedala. Dupa rodajul placutelor, pedala a devenit cel putin la fel de prompta ca si inainte.

Daca nu ati schimbat si placute, probabil e de la aerisire. Daca ati schimbat si placute, atunci trebuie rodate/"pasuite" placutele. Atentie: nu toate placutele au acelasi "feel" si permit aceiasi modulare a pedalei de frana.

Eu sunt la al doilea set de 2500. Primul scartaia ceva mai putin, al doilea set scartaie mai des. Ambele scartaie in general la cald, si la frane usoare (presiune mica).

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Farfus

La mine si mecanicul si prietenul meu caruia i-am dat sa verifice franele/pedala au spus ca e mai moale,deci nu mi se pare numai mie,care totusi, cunosc mai bine masina fiindca o conduc zi de zi.Eu am pus placutele pe discurile stoc, am facut si asa zisul bedding/pasuire dupa cum m-am priceput, adica franare de la 100km/h la 20km/h, de 4-6 ori , cu pauza intre repetari.

Sincer, chiar daca pedala era moale la inceput, pe masura ce se incalzeau franele, pe atat tinea mai sus, iar franele nu dadeau semn de stres.Si chiar asa, ABS nu a intrat niciodata.E misto feelingul de siguranta dat de franele incinse care isi fac treaba ca la carte.

Cred ca pe circuit setup-ul asta e ok cat de cat pt inceput/incepatori ca mine.cu timpul, sigur vrei mai mult pt circuit,dar pt strada combinatia e arhisuficienta.(daca s-ar rezolva si cu pedala,atunci chiar ar fi flawless,cel putin pt mine)

Cat despre scartait,daca chiar o sa ajung sa nu le mai suport,o sa le schimb cu ATE Ceramic,despre care am auzit de bine,iar pe astea le tin numai pt circuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acidutzul

(...) Eu am pus placutele pe discurile stoc, am facut si asa zisul bedding/pasuire dupa cum m-am priceput, adica franare de la 100km/h la 20km/h, de 4-6 ori , cu pauza intre repetari.

Sincer, chiar daca pedala era moale la inceput, pe masura ce se incalzeau franele, pe atat tinea mai sus, iar franele nu dadeau semn de stres.(..)

Acel bedding in p care l-ai facut tu este mai mult o procedura facuta inainte de cursa, pentru a se imprima material din placuta pe disc, pentru a creste temperatura franelor si a le aduce la randament maxim.

Pasuirea sau rodajul tin cel putin 300-400 de km (asta daca ii faci preferabil in oras, unde franezi destul de des). Eu cand am plecat din service, aveam senzatia ca n-am pic de frana. Dupa 200 km abia ma apropiam de feelingul stock. Rodajul s-a incheiat zic eu dupa vreo 500. Nu te sfatuiesc sa incalzesti prea tare franele pana nu termini rodajul, deoarece exista riscul ca discul sa nu se incinga uniform (daca placuta nu calca pe toata suprafata discului)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Farfus

Pasuirea sau rodajul tin cel putin 300-400 de km (asta daca ii faci preferabil in oras, unde franezi destul de des). Eu cand am plecat din service, aveam senzatia ca n-am pic de frana. Dupa 200 km abia ma apropiam de feelingul stock.

In cazul asta astept sa fac km astia, si apoi s a vedem care e treaba.Eventual sa mai fac o aerisire daca nu se remediaza.Chestia cu pedala nu e o problema in adevaratul sens al cuvantului ,numai ca mi se pare mie ciudata si imi sta pe creier.Sper sa se rezolve.

Am o alta intrebare insa :

Discurile mele sunt stoc.Sunt rulate vreo 50k km, dar arata f bine.( abia acum am schimbat placutele din fabrica si mai mergeau vreo 5k km)

Vor supravietui unui track day sau trebuie sa imi pun unele perforate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acidutzul

N-au nicio treaba! Structural, discurile pline (de calitate, evident) cred ca sunt cele mai rezistente (cu siguranta mai rezistente decat cele perforate, si cel putin la fel de rezistente ca cele slotted).

Cele drilled sau slotted pot fi mai eficiente dpdv termic (evacueaza gaze mai bine, produc curenti suplimentari de aer, curata suprafata placutei) dar nu si din punct de vedere al fiabilitatii. Exista un risc destul de mare ca pe discurile gaurite sa se produca in timp mici crapaturi in zona perforatiilor datorita dilatarii neuniforme a discului. Multi contrazic aceasta teorie (un argument este echiparea OEM cu astfel de discuri de catre producatori importanti precum Porsche si cred ca si Subaru), dar si multe discuri gaurite prezinta crapaturi :). Oricum, ele apar destul de greu si pot fi considerate un risc asumat, acceptabil si calculat, daca se cauta performanta. Cele slotted pot fi considerate o solutie performanta dar si fiabila.

O parere...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebip

Doua intrebari pentru cunoscatori, in legatura cu respectivul kit:

- la o utilizare a masinii preponderent urban, deci nu va vedea circuit, pe langa efectul psihologic ar aduce ceva imbunatatiri la sistemul de franare?

- respectivul kit ii montat pe viata, sau mai ii nevoie de intretinere, servisare, gresare...sau mai stiu eu ce?

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Nu e nevoie de intretinere din cate stiu eu iar in utilizare cotidiana sunt altele care trebuie upgradate inaintea acestui kit. Nu cred ca in oras vei ajunge vreodata sa suprasoliciti frana in afara unui traseu virajat de munte sau circuit, eventual o franare violenta de la 200kmh pe autostrada !

Share this post


Link to post
Share on other sites
B.o.g.d.a.n

Din cate stiu eu daca pui astea asa ramane etrierul, nu sunt sanse sa "go back".

N-am mai citit demult despre ele si nu mai tin minte: cum sunt in DD?

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

La cat de des umblu eu la roti/frane pe an cred ca nu e mare scofala o gresare ! Se mai baga careva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Cei care confruntati cu scartait de placute verificati ca siguranta etrierului este bine fixata si eventual ungeti placutele cu niste vaselina rezitenta la temperatura mari (pe partea care intra in contact cu etierul evident :icon_thumright: ).

Si DS-urile mele (Performance) scartaiau initial, dar am umblat la siguranta cand am vopsit etrierul si am scapat. Am curatat bine siguranta de vechea vopsea si m-am asigurat ca a intrat bine. De atunci scartaitul a disparut.

Mi-ati dat o idee buna cu intaritoarele astea de etrier, poate n-ar strica schimbarea alor mele, dar tot cu cele OE de cauciuc. 11 ani cred ca sunt suficienti pentru niste bucse de cauciuc care ating frecvent peste 150C :)

Edited by toni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri