Jump to content

2.0 TFSI/2.0 TDI - Brake upgrade


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Cateva cuvinte despre Carbotech RP2 dupa experienta mea cu ele la un track-day.

Impecabile. M-am dat 8 runde, iar placutele nu au dat niciodata semne de oboseala. Nu a fost niciun moment in care sa nu pot frana la limita gumelor, si ce mi-a placut la ele este ca poti doza frana foarte usor.

Paradoxal insa, nu m-am mai dat 6-7 ture/runda, ci doar 5 cu cooldown 2. Si cred ca mai bine ma dadeam 2 tare 1 cool 2 tare 2 cool. Si asta pentru ca placutele se pare ca sunt prea hardcore pentru sistemul meu de franare. Lichidul l-am fiert din prima runda, ABS-ul facea ca toate alea dupa 5 ture (la un moment dat chiar a pocnit ciudat si mi-a aruncat pedala inapoi de nu mai aveam frana), a dat lichid inapoi pe la vas si cred ca am ovalizat si discurile (cand am plecat de la circuit vibrau urat, dar acum si-au mai revenit... poate au fost ceva depuneri si scap). Toata ziua am mers cu pedala moale, dar daca apasam suficient, placuta isi facea treaba.

Le-am dat azi jos si s-au uzat cam 2 mm, mai putin una din ele care s-a uzat 3-4 mm oblic! Se vede si pe ele, si pe disc, ca nu preseaza uniform, iar fata discului pe care a fost placuta asta uzata mult arata ca naiba (santurile sunt pline cu ceva material de nu-l mai pot scoate).

Asadar placuta inghite foarte mult abuz, dar trebuie pusa pe o frana corespunzatoare. Eu unul a trebuit sa menajez mai mult frana decat o faceam cu DS2500, si am si iesit cam mototolit din trackday (discuri ovalizate, lichid dat p-afara, placute uzate inegal).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mosule, cand iti spuneam.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e, n-aveam cum sa ma duc pe circuit si sa merg ca la piata :). Poate sunt doar depuneri si scap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
racingparts.ro

din cate vad ati enumerat doar kiturile foarte costisitoare

 

exista variante la fel de bune si mult mai ieftine, se pot realiza cu 5-600 euro

 

eu comand zilele viitoare etrierii brembo 6 pistoane cu discuri 330x32mm , placute yellow stuff sau ds2500 , furtune frana golf r32 mk4

cheltuiala ar trebui sa fie sub 600 euro 

 

rezultatul va arata cam asa

img6107j.jpg

IMG_2286.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vezi ca nu e asa de simpla treaba cu etierii porsche (brembo) in special cu cei de la cayenne , deoarece se stie ca sunt 3 variante:z17,18,19...aici vine denumirea de la ce r de janta s-a pus pe masina cred...este vorba despre diametrul pisonaselor care nu se pupa cu master cilindrul de frana,cred ca doar varianta Z17 are etrieri compatibili cu cilindrul de frana...poti cauta la fel de usor etrieri de Q7 sau Toureg care ar fi mai buni...cat despre discuri nu stiu daca gasesti 330x32 pt Golf 5...oricum interesant , sa ne tii la curent cu modificarea

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mai simplu decat pare

de etrieri 19 inca nu am auzid, doar 17 sau 18

etrieri 17z, discuri amg 330mm x32 cu inel adaptare de la 67 la 65mm , furtune racing cu racord la 65-90 grade

fara nici o modificare, totul bolt on perfect :)

 

eu am decis sa merg pe etrieri fata brembo radiali cu 4 pistonase ptr care trebuie sa imi construiesc adaptorul ptr disc 330mm, dar nu e nimic complicat

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porsche Cayenne 6 pots came in three different flavours piston sizes are as follows depending on whether you had 17/18 or 19" wheels on your cayenne

30/34/38 = 2750mm2

34/36/38 = 3060mm2

32/36/38 = 2956mm2

Standard single piston 288/312mm caliper = 2290mm2

I would always go for the 30/34/38 option as these are the ones that are fitted to the touareg and Q7 which are the ones I exclusively use!

Textul nu imi apartine :D era postat de un guru in frane (Dave)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cayenne si touareg sunt 3 tipuri de etrieri 17ptr janta 17" +,  18 cu 6 pistonase minim janta 18"  si cei cu 4 pistonase care merg pe 17 sau mai mare

modelul de etrier bremvo 19ZL si 19ZR  nu exista :) e o greseala

 

oricum, am gasit de touareg 6pot si brembo alfa 4 pot , sunt in negocieri acum

 

17 lucreaza cu disc 330mm

18 lucreaza cu 345 sau 350mm

cei cu 4 pistonase nu pre sunt folositi la upgrade

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

din cate vad ati enumerat doar kiturile foarte costisitoare

 

exista variante la fel de bune si mult mai ieftine, se pot realiza cu 5-600 euro

 

eu comand zilele viitoare etrierii brembo 6 pistoane cu discuri 330x32mm , placute yellow stuff sau ds2500 , furtune frana golf r32 mk4

cheltuiala ar trebui sa fie sub 600 euro 

 

rezultatul va arata cam asa

 

Variante mai putin costisitoare da, la fel de bune nici pe departe. Pe strada nu e mare diferenta, aici conteaza modularea (cea care impresioneaza prima) si un byte bun de la viteze mai mari pentru frane de urgenta(acolo unde placutele OEM incep sa patineze). Daca frana este folosita doar pentru daily drive atunci ai nevoie de o dimensionare pentru 1-2 frane de urgenta de la viteze mai mari si atat. Acele frane de Porsche sunt intr-adevar bune dar chiar daca sunt bolt on (poate doar cu o modificare de portetrier) este posibil, cum zice si H0lyBoy, sa nu se potriveasca suma suprafetelor pistoanelor cu suprafata master cylinderului, caz in care poti avea o pedala foarte ciupercoasa si frana sa tina abia de la jumatea pedalei incolo ( asa a patit Teff pe R20 cu franele de RS4 B7). Acele frane de Porsche sunt bune dar sunt foarte grele fata de un Alcon sau Ap Racing iar lucrurile astea conteaza unde se vrea performanta pura. De asemenea, DS2500 sau Yelowstuff sunt niste placute mediocre si complet nerecomandate pe circuit. Colegul Phara cu Type-R Championship edition a mers cu yellowstuff pe Hungaroring si le-a terminat intr-o singura sesiune fiind cat pe aci sa intre in parapet. Eu am avut DS2500 si dupa ceva mers mai sprinten (nicidecum ca pe circuit) pe Cheia (Babarunca) au lasat depuneri pe disc si vibra volanul ca naiba. Am pus Carbotech XP10 pe acelasi sistem de franare si nu a mai fost nici o problema niciodata desi franele erau mult mai puternice. Vorbeste cu DaveB din UK si te lamureste el ce reactii chimice se intampla in placutele astea la temperaturi extreme !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
racingparts.ro

Am cumparat zilele trecute etrierii brembo 4pot de alfa romeo brera-159-mito in urma unor consultari pe forumurile din italia.

Dupa ceva conversatii  cu cativa utilizatori, franele sunt impresionante fata de cele de S3-cupra.

eu trec de la 312mm la 345mm cu etrierii din poza

lelesch81-PinzaDx-Ant.jpg

 

Pentru masina mea modesta deja discurile 312mm sunt cam subdimensionate, e adevarat ca nu sunt prea incet, desi incerc din greu sa ma controlez.

Deocamdata las placutele care sunt in etrieri + discurile de pe cupra unui amic ce le schimba saptamana asta cu un kit nou.

Intentionez sa cumpar si discuri noi grooved  + placute ,n-am decis inca ce marca.

Momentan vreau sa montez kitul provizoriu incat sa pot face suportii de prindere din aluminiu.

 

Vazand ca am motocicleta de curse , nu intentionez sa ma duc cu asta in pista la hungaro, ar fi lipsit de sens, in schimb destui km pe strada unde imi place sa "conduc".

 

Toti au spus ca frana este mult mai modulabila decat etrierul mic + disc mic 312mm, e si normal.

 

Sugestii pentru placute si discuri?

Ma gandeam la discuri mintex dimpled & grooved, placute yellowstuff sau ceva mai bun.

Nu am nevoie de placute racing, pista nu o va vedea, cred ca orice placuta e mai ok decat cele oem care se incalzesc foarte usor, 2-3 franari mai serioase.

ebc_brake_temp.jpg

 

Eu fac furtune de frana racing ptr motociclete de ani de zile, daca nu e complicata de facut piesa ce face legatura intre furtune, o sa mi le fac singur. Lichid motul rbf660 ar trebui sa fie mai mult decat suficient.

 

Discurile mintex ziceau cei de pe seatcupra.net ca nu dau probleme de ovalizare sau cracks, mai ales la utilizare stradala.

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde cumperi discuri mintex?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au spus mai mulți că Yellow stuff nu-s strălucite. Am mai avut și eu discuții în trecut pe tema asta. Alea de le văd acolo albastre nu le-am prins, ultimele oricum par de competiție, pe stradă la rece s-ar putea să nu țină.

 

Ce povestea Fusco mai sus am pățit și eu la BMW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

Pe strada cu placute de competitii nu prea ai ce cauta vazand ca lucreaza la temperaturi ridicate, inchipuie-ti pe ploaie cand o duc e a mica la gradinita ca-mi sare un caine sau tre sa franez de urgenta din alte motive :)

 

Discuri mintex am gasit in uk la brakedepot.co.uk , kitul complet fata spate ptr cupra grooved + placute YStuff + normale pe spate 250sterline + 58 transport

 

Ca alternativa ma gandeam la discuri ferodo sau ate normale pe care sa le fac grooved la cnc. 

Discuri ate 345mm ptr cupra 360ron/bucata, cam scumpe.

 

 

Ystuff n-or fi cele mai ok ptr pista, dar pe strada ptr cine conduce mai sportiv sunt sigur ca tin mai bine decat cele oem sau alternativele mai ieftine. 

 

Trebuie sa duc etrierii la sablat si vopsit, i-am degresat bine azi.

20140724_194215.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Etrieri astia de Alfa au o forta de franare incredibila diametrul pistonaselor este foarte mare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai eficienti ca cei de pe r sau de pe tuareg ? Urmatoarea investitie va fii in wtrieri fata si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu exista grad de comparatie intre etrieri de R si brembo 6 pistonase , doar ca iti vei lua adio de la jante pe 17 , cu etrieri brembo cu 6 pistonase 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Daytona pe 18 de cand o am doar ca iarna e un chin cu roti asa mari. Cele de alfa sunt brembo cu 6 pistonase ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de alfa sunt cu 4 pistonase ! Touareg, Porsche, Q7 sunt brembo 6 pistonase !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In curand trebuie sa imi vina discurile DBA 4000 T3 si placute Hawk HP+ fata spate. Din reviews toata lumea e multumita de combinatia asta, chiar si cei de la DBA le ofera ca pachet cand comanzi discurile.

 

Singurul lucru de care imi fac probleme e bite-ul la rece, praf si scartait ma astept sa fie dar nu ma deranjeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In urma mai multor discutii pe tema asta, incerc sa pun intrebarea si aici, poate ma poate ajuta cineva mai bine documentat/experimentat ca mine cu un raspuns...

Desi am trecut la kitul fata de R36/S3 etc., nu prea sunt multumit de greutatea acestuia, cat si de faptul ca franarea este dezechilibrata (putin) fata-spate. Astfel, ma gandeam sa fac un upgrade serios atat fata, cat si spate. Pe fata problema e simpla -> TTRS cu discuri de 370 mm si gata. Insa pe spate intervine problema mea... Nu reusesc sa gasesc o solutie care sa nu implice flanse, adaptoare, schimbat bascula spate/fuzete etc. Ma poate indruma cineva catre ceva plug&play sau cat mai aproape de asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Franele de r32/s3 nu sunt plug&play pt spatw? Stiu k sunt ventilate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ventilate, de 310 mm ca la R36, dar sunt cu frana mecanica, iar mie imi trebuie cu frana electromagnetica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pe spate n-ai decat sa ramai stock. Totusi nu mergi pe circuit cu masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu merg cu ea pe circuit, dar nu mi se pare ok nici sa fie dezechilibrata franarea, mai ales ca e si 4Motion...

Deja si acum se vede pe discuri: cele fata sunt oglinda, iar cele spate sunt rugoase :| .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!