Jump to content

De Ce Nu Trage Motorul Meu Azd Mai Mult


barosanuxxl
 Share

Postare recomandată

Amestecul bogat se poate forma din 4 posibile cauze:

-sonda lambda 1 trimite informatii gresite catre ecu

-senzorul map decalibrat indica o presiune de aer mai mare decat cea reala

-valva egr nu se inchide complet si patrund gaze aiurea in admisie

-injectoare care scapa mai multa benzina, este posibil sa apara si un mers neregulat in relanti.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti am ceva fluctuații minore...știu eu, 10-20 rpm, se vede dacă ma uit atent ca acul nu e "bătut în cuie"...am citit pe un site ca și un catalizator înfundat poate cauza amestec bogat...la fel și un regulator de presiune defect...

https://www.autoserviceprofessional.com/articles/6237-fuel-trim-how-it-works-and-how-to-make-it-work-for-you

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și asta ar explica lipsa de putere? Niște valori din astea "la limita" fără a fi suficient de aiurea încât sa îmi arunce coduri de eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un catalizator infundat , cu siguranta da, eu am scris intr-un post pe undeva ca valoarea de la sonda lambda 2(cea de dupa catalizator) are o valoare prea mica ceea ce ma dus cu gandul ca, catalizatorul poate fi partial infundat.

 

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @S3rial_thrilla, in caz ca rezolvi problema sa imi zici si mie te rog de la ce a fost... eu sincer nu stiu ce sa-i mai fac,,, o sa incerc sa dau catalizatorul sa vad cum merge dar am uitat sa precizez ca masina mea a stat mult, cand am luat-o a stat si in Germania nu stiu cat, si in Romania de la cine am luat-o a mai stat 1 an si a mai stat si la mine 5 luni pana am luat permisul, treaba e ca atunci cand am luat-o am un vecin care are acelasi golf cu acelasi motor AZD si i-am dat-o sa mearga si mi-a zis ca e foarte puturoasa fata de a lui, mie nu-mi merge EGR, la fel nici lui nu-i merge si tot trage in parametrii... ma gandesc sa schimb pedala de acceleratie... poate o fi de la peda ca am schimbat multe... dar fara rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare si la multi ani, revin cu problema la golf-ul meu 1.6 16v AZD, am mai observat o chestie, la AZD s-a pus galerie de evacuare de plastic si la mine a fost schimbata galeria si e din aluminiu de pe AUS iar capacul de la motor sta prins doar jos in cele 2 clipsuri, sus nu sta decat intr-unul cel de pe partea stanga unde este furtunul de la gazele de carter insa daca bag mana sub el si il ridic imediat se ridica, practic nu sta fix pe clapeta pentru ca nu se pupa pe prinderi deoarece la galeria de aluminiu care o am prinderile sunt una sus un mai jos si la galeria de la AZD sunt in linie si sta capacul oarecum in aer, posibil si cauza asta sa nu traga bine si sa consume mult, din cauza ca nu sta fix pe clapeta de acceleratie si se misca in mers sau cand e la relanti ca vibreaza motorul?  As mai vrea sa-i anulez EGR sa ii pun o tablita acolo sa nu mai intre gaze, fac rau sau bine? oricum nu-mi merge si merg cu mufa scoasa, nu stiu cum sa va zic dar motorul se chinuie sa traga, si la 5000, 6000 tot la fel trage ca la 2000 de ture, nu se simte nimic diferit doar ca fortez motorul ca se chinuie sa traga si cevas nu-l lasa, de consumul de 11% facut la pompa la suta de km numai prin localitate nu mai zic si mers linistit la 2000 de ture ca daca schimb mai sus la 3000, 4000 scade acul la benzina de zici ca am motor de 3.0 benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S3rial_thrilla

În primul rând cred ca vorbești despre galeria de admisie nu de evacuare...de plastic...Apoi un egr care nu funcționează în parametri poate face inclusiv motorul sa nu mai pornească asa cum a fost cândva cazul meu (când a rămas blocat pe deschis). Separat de cazul ăsta, am avut și eu egr blocat cu o saiba oarba temporar și mersul mașinii nu s-a schimbat semnificativ (parcă trăgea un pic mai bine deși e posibil sa fi fost un efect de placebo, apoi am avut impresia ca motorul se încălzea mult mai greu, era chiar in sezonul rece si nu prea mai vedeam căldura în habitaclu în aia 6 km cat făceam naveta și nu în ultimul rand bineînțeles la 2 zile se reaprindea martorul motor oricat stergeam eroarea)

Deci după cunoștințele mele, atâta timp cât egr-ul tău nu e blocat, dacă ai o defecțiune de potentiometru pe el sau ceva de genul asta fie scoți mufa, fie blochezi traseul e cam același lucru. Iar în legătură cu capacul galeriei de admisie nu cred ca e mare inginerie sa faci cumva capacul ala motor sa stea fix și sa etanseze clapeta de accelerație măcar o jumătate de ora cât să îți faci o idee dacă de acolo e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@S3rial_thrilla Salut, la galeria de admisie ma refeream dar am scris evacuare din greseala, egr-ul ii tin mufa scoasa de 5 ani de cand am masina, am luat si nou si sh si tot nu merge asa ca ii tin mufa scoasa si porneste bine si n-am probleme, voiam sa-i pun si eu saiba oarba dar bine ca mi-ai zis ca n-are nici un efect ca o las asa si nu mai muncesc sa ii pun daca merge la fel masina, mie imi baga caldura pana la servici in 4km, cum urca apa la 50 la relanti incepe si baga cald cu mufa scoasa la egr dar ideea e ca daca ii pun mufa nu mai trage deloc =))) e mai puturoasa, nu mai are vlaga deloc, cu capacul am rezolvat, i-am dat 2 soricei si l-am prins de teava de la EGR si sta fix insa nu e nici o schimbare, merge la fel...

 

@xmisterx Salut, ziceai de valoarea mica la sonda lambda 2 si la mine si la @S3rial_thrilla, ideea e ca i-am facut acum iar testul si cand s-a facut testul a urcat la 0.800V si cand e motorul rece la relanti sta la 0.700V si cand se incalzeste am vazut ca sta la 0.068V dar daca o accelerez la relanti urca iar la 0.700V deci catalizatorul nu-i infundat nici la mine nici la baiatul asta ca probabil si la el o sa creasca valoarea daca ii face test cu VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din poza postata de tine asa parea ca e cata infundat. Eu as mai zice sa faci si un test de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterx Pai nu pare din moment ce mi-a crescut valoarea la 0.700V si 0.800V dupa ce i-am facut testul sau cand o accelerez... legat de compresie i-am scos joja de ulei si busonul de la ulei sa vad daca arunca cu ulei sau ies gaze dar nu se intampla nimic pare ok, o sa incerc si testul de compresie dar masina nu a tras nici inainte sa-i fac motorul nici dupa, de aproape 6 ani ma chinui cu ea asa si nu mai stiu ce sa fac, va rog ajuta-ti-ma sa o repar odata, m-a terminat de tot, 400km cu un plin prin localitate mai mult, mers linistit, la 2000 de ture ca daca schimb la 3000/4000 de ture fac 300km cu un plin si alti prieteni cu acelasi motor 1.6 16v AZD/BCB  fac 700/800km cu un plin, eu bag benzina de 400 lei lunar si am 10km pe zi la munca + ce mai ies pe afara dar mananca ca la nebuni, macar daca consuma atat sa si traga dar e lenesa de nu poti face o depasire, de ex plec de pe loc, schimb trapta 2 la 3000 de ture si cand apas pedaua blana se simte ca si cum ar trage la viteza de 180km/h adica foarte greu ca la 180km/h nu mai trage ca la 60km/h, si asa face in orice treapta, cand schimb si accelerez brusc sau treptat abia urca, cu a 4 a si a 5 a nu mai zic ca nu mai trage deloc, mi-a luat un minut si ceva sa ajung de la 100km/h la 160km/h pe autostrada, sa ma ajute cineva sa o repar ca nu mai stiu ce sa-i mai fac, mai am de schimbat epuratorul de gaze, rampa de injectoare cu injectoare si cutia cu ambreajul, o sa urmeze sa schimb injectoarele si epuratorul si sa vad daca merge dar sigur nu o sa mearga pentru ca asa am facut cu toate piesele le-am schimbat aiurea fara sa imi dea vreo eroare sau sa nu mearga piesa respectiva sa vad daca e de acolo si nu era si practic am aruncat cu banii degeaba, nu mai stiu ce sa fac, voiam sa o vand dar imi pare rau ca pe mecanica sta foarte bine ca am investit foarte multi bani sa o fac cum imi place mie si sa merg cu ea peste tot, masina niciodata nu m-a lasat in drum, masina niciodata n-a facut figuri sa nu porneasca, am schimbat aproape tot.... nu stiu ce sa ii mai fac.... pe mine ma face o dacie 1.4 sau sau m-am dat cu un reno clio de 1.4 si nu puteam sa-l depasesc, m-a facut de ras, la fel si cu o skoda fabia 1.2 si ala la fel m-a facut, e prea lenesa, nu are deloc forta si putere, viteza prinde dar foarte greu si parca atunci cand tin pedala blana se aude motorul foarte tare si parca se chinuie sa traga si ceva nu il lasa... si cand o accelerez pe loc si o tin constant la 3000 de ture sau oricat si iau piciorul brusc de pe acceleratie ea inca se accelereaza 2 secunde si apoi cade acul la relanti, sincer masina asta mi-a pus capac, am observat ca daca apas de mai multe ori pe pedala de acceleratie in mers cateodata are zvacul ala doar cand apas pedala dar in mers nu, si trebuie sa apas de cateva ori sa prinda putina putere in tras, e moarta de tot, nu stiu ce sa ii mai fac sau ce sa ii mai schimb, va rog ajuta-ti-ma ca am bagat la bani de nu mai stiu nici eu, vreau doar sa mearga in parametrii si sa consume cat trebuie, credeam ca trage aer fals pe la capacul de aer ca am vazut ca are 2 prinderi unde se vede filtru si le-am astupat si parca tragea mai greu, mi-au mai zis baietii sa merg fara capacul de la filtru de aer sa vad cum merge si am mers si nu mai tragea absolut deloc, era moarta de tot, se simtea ca si cum mergea in 3 pistoane fara capacul de la aer, o sa ii pun un  filtru sport si poate o sa isi revina dar nu cred, sunt asa suparat ca de aproape 6 ani de zile am fost pe la multi mecanici si multe service si nu au reusit sa mi-o repare, si nu vreau sa o vand pentru ca v-am zis am bagat foarte multi bani si e pusa la punct... deci tine-ti minte, masina nu tragea de cand am luat-o acum 6 ani, era lenesa din prima zi dar tata cand mi-a luat-o nu s-a priceput si a zis ca asa trebuie sa mearga ca asa trage 1.6 dar cand am mers cu alte 1.6 si cu 1.4 si am vazut ca trage mai bine ca a mea mi-am pus un semn de intrebare... sunt disperat, vreau sa o repar sa o vad ca am putere de 105 cai si consuma normal un 7%, 8% nu 10%, 11%...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu pe un Toledo motor similar cu AZD, BCB cod si in primele luni cat l-am avut nu puteam sa "fac" un logan 1.4. 

La relanti oscila acul destul de mult si cand schimbam vitezele se tura vreo 200-300 rpm in plus. 

Am inceput cu revizie completa( filtre + ulei), am curatat (singur) clapeta de acceleratie, EGR(care dadea eroare fiind blocat pe inchis + eroare ca amestecul e prea sarac), senzor MAF(sau MAP, nu mai stiu cum i se spune). A fost o imbunatatire pe dinamica, se vedea raspunsul acceleratiei ca era foarte diferit. 

La un moment dat am avut problema cu un conector pe evacuare, s-a rupt si facea 1.6-ele meu ca un V8(fun fact, s-a spart conectorul ala chiar in fata IPJ-ului). 

Am luat conector nou, montat si dupa s-a vazut o diferenta in sensul ca motorul era clar mai silentios( si normal, conectorul vechi era pe moarte de cand am luat masina si avea pierderi de gaze) + ca masina urca atat de liniar in ture de nu-ti venea sa crezi. 

Consumul era pe la 5.5 - 7.5 exterior si un 10 oras. 

Mai adaug ca masina vedea doar Mol 100 sau OMV Maxxmotion din plin in plin.  

Catalizatorul nu mai scotea noxele, era spart. 

 

Ma gandesc la tine sa nu fie problema din catalizator, are niste faguri in interior care se sparg si care se plimba dupa prin "toba" aia si poate unul s-a pus atat de bine acolo incat nu-ti lasa gazele sa iasa.

Nu stiu daca ai incercat sa vezi starea catalizatorului fizic. Poate fi un catalizator aftermarket de slaba calitate si sa-ti cauzeze probleme. Scoate din schema si catalizatorul. Verifica-l daca este original sau aftermarket( chiar nu-ti pot spune cum) iar daca ai posibilitatea sa-l golesti( asta dupa ce iti confirma un mecanic de incredere ca este cu fagurii distrusi).

 

Nu te baza doar pe ce iti indica senzorii, eu nu aveam erori pe catalizator si la ITP nu-mi ieseau noxele. Stiam clar de la unchiul meu ca am fagurii sparti in el dar nu inregistra erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@smecs Salut, la mine nu oscileaza la relanti dar cand schimb vitezele si apas ambreajul creste turatia putin cu 200/300 si apoi scade la 700, gen daca sunt la 2000 de ture si apas ambreajul sa schimb viteza in loc sa scada imediat urca pe la 2300 de ture si apoi cade jos la 700, eu i-am schimbat aproape tot, i-am facut motorul, i-am schimbat egr, clapeta acceleratie, senzor map, pompa benzina, senzor ax cu came, ulei filtre si distributie clar sunt facute, bobine, bujii, sonda lambda 1 si 2 + adaptat si curatat unde era cazul si mai multe dar nu mai tin minte dar au fost schimbate foarte multe insa fara rezultat, la mine cand sunt in mers dupa 2500 de ture huruie gen si aveam racordul flexibil rupt si l-am facut crezand ca de acolo e dar tot huruie dar asta nu ma deranjeaza, e un sunet frumos, mie imi place :)) , i-am pus si benzina de 98 si 100 cateva plinuri si merge la fel ca si cu aia de 95, nu se simte nici o diferenta... mie la itp imi cam ies noxele cu toate ca nu-mi merge egr dar nu-i de la egr problema cu trasul si consumul pentru ca atunci cand ii pun mufa e mai puturoasa, nu mai are forta deloc si oricum am observat ca multi merg fara mufa la fel ca mine si le merg masinile in parametrii, catalizatorul l-am verificat pe cel din fata de la galeria de evacuare si ala e ok, fagurele e la locul lui si arata chiar bine si catalizatorul de la toba e cel original al masinii, e cel mai scump catalizator ca am primit oferta pe el de 700e dar nu vreau sa dau nimic de pe masina mai ales catalizatorul ca dupa nu mai ies la noxe deloc si mai am probleme si cu rar-ul si itp-ul... sincer masina asta mi-a mancat viata, nu mai stiu ce sa fac, scade acul la benzina de il vezi cu ochiul liber.... vad ca nimeni nu stie ce are sau ce sa ii fac ca sa o repar... masina asta nu are leac....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La softul masinii s-a uitat cineva pana acuma? Poate fostul proprietar a facut vreun "stage 1" nereusit. Alte ideei nu mai am..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, smecs a scris:

La softul masinii s-a uitat cineva pana acuma? Poate fostul proprietar a facut vreun "stage 1" nereusit. Alte ideei nu mai am..

 

Nu s-a uitat nimeni, ma gandeam sa schimb si ecu dar nu stiu daca e de acolo... pana la urma o sa schimb si ce mi-a mai ramas si asta e... daca nimeni a fost in stare sa mi-o repare pe unde am fost si peste tot unde am intrebat tin sa cred ca masina asta nu are rezolvare... dar fac pariu ca daca schimb si restul tot nu merge... 400km cu un plin mers linistit e strigator la cer si cand o accelerez motorul se tureaza dar nu trage deloc, si nu nu-i ambreajul ca nu patineaza si e bun, si nu da semne de oboseala, are lag in acceleratie si nu are putere deloc deloc, 1.4 sau 1.4 16v trage de 3 ori mai bn ca a mea. O sa ii fac un test de compresie ca multi mi-au zis sa fac asta dar nu cred ca-i de acolo, pot sa jur... ciudat e ca motorul merge perfect si nu intrerupe, nu bate, nu oscileaza, nu se aude ciudat pe scurt motorul merge rotund. Daca nu bagam bani in tot si nu schimbam atatea piese era vandut de mult dar imi pare rau sa-l vand si sa imi bat joc de banii mei si munca mea si sa iau altul si sa incep sa bag bani iar in tot clar nu merita... M-am saturat, mi-e si frica sa fac depasiri, ca sa fac o depasire trebuie sa ajung cu ea la 5000 de turatii si nici la turatia aia nu trage, la fel merge ca si la 2000 de ture doar ca se aude motorul mai tare, creste doar viteza dar puterea aia sa traga sau sa aiba forta sau zvac nu exista...zici ca-i scuter la cat de greu trage... nu stiu ce sa ii mai fac....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regulatorul de presiune a fost verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cat timp faci 0-100 km/h ca sa ne facem o idee despre ce e vorba? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca discul de ambreiaj este bun și nu patineaza? 

Sa faci de test urcarea unui deal foarte abrupt, daca scade turatia și tot retrogradezi in treapta inferioara, stii răspunsul deja. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Salut, nu l-am verificat dar daca ii scot furtunul am vazut ca trage aer pe el insa nu isi modifica motorul mersul ci merge la fel, de aia zic ca vreau sa schimb regulatorul cu rampa si injectoare ca la alea n-am umblat dar ma gandesc ca daca era vreo problema aparea pe vcds...

 

@adrian001 Salut, in 18-20 secunde, si de la 100 la 160 intr-un minut... m-a terminat de tot, nu stiu ce sa-i mai fac...

 

@georgstelsib Salut, da este bun pentru ca nu da nici un semn de oboseala, mi-a zis cineva sa plec cu a 3 a de pe loc si cu a 4 a sa vad daca merge si daca da e bun ambreajul si a mers dar nu prea cred ca e adevarat... intra si bine in viteza, cand plec de pe loc mai plec si fara ambreiaj si nu moare motorul, sincer nu prea ma pricep dar au mers mai multi cu masina mea si i-am intrebat daca e ok ambreajul si au zis ca da insa toti au zis ca e problema ca nu trage si ca e foarte puturoasa si lenesa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robert Rourca dealul cel mai mare și abrupt de la tine din oraș și ne zici cum trage. Asa se verifica ambreiajul dacă este bun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@georgstelsib  O sa incerc insa nu cred ca e de acolo.... si asa sunt din Bucuresti si pe aici nu prea cunosc unde sa fie dealuri abrupte :))  . Mi-a mancat viata oricum masina asta... imi scade acul la benzina de il vezi cu ochiul liber, zici ca am 3.0 benzina nu 1.6 16v... daca aveam multi cai si avea putere si tragea bine nu ma deranja consumul dar nici putere nici consum mic pai du-te-n .... de masina.... mare teapa ne-am luat cand am cumparat-o ca n-am stiut cum trebuie sa mearga un 1.6 16v si apoi dupa ce am mers cu a altor prieteni am observat ca ceva nu e in regula...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ciudat ca zici ca ar consuma atat de mult, dar ca iese bine la noxe. Ceva aici nu se pupa ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minute în urmă, adrian001 a scris:

E ciudat ca zici ca ar consuma atat de mult, dar ca iese bine la noxe. Ceva aici nu se pupa ... 

 

Pai ultima data a iesit bine la noxe dar in general la itp au zis baietii ca nu prea ies bine noxele... ma gandesc ca noxele sunt de la EGR ca de la altceva nu cred... nu stiu ce sa mai fac, sunt foarte disperat ca nu ii gasesc o rezolvare... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 01.01.2022 at 1:54, Robert Ro a scris:

Salutare si la multi ani, revin cu problema la golf-ul meu 1.6 16v AZD, am mai observat o chestie, la AZD s-a pus galerie de evacuare de plastic si la mine a fost schimbata galeria si e din aluminiu de pe AUS 

Chiar asta s-ar putea sa fie cauza la problema pe care o ai cu acest motor, galeria de pe AUS s-ar putea sa gestioneze amestecul putin diferit fata de AZD iar tu avand ecu de azd automat harta este diferita. Eu zic sa cauti o galerie pt motorul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de verificat cele 2 sonde lambda dacă sunt in parametrii in VCDS. 

Bujiile cum sunt? Pune niște poze cu ele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!