Jump to content

De Ce Nu Trage Motorul Meu Azd Mai Mult


barosanuxxl
 Share

Postare recomandată

Salutare! Cam aceeași problemă am și eu la un seat leon 1m cod motor tot AZD. De când am cumpărat-o nu a tras motorul niciodată ca lumea...am mers recent cu un polo de 1,4 și sincer merge și trage mult mai bine decât a mea. Menționez ca atunci când am cumpărat-o consuma ulei într-un mare fel (aprox 1l/1000 km). Acum are vreo 2 ani de când motorul e segmentat, nu mai consuma gram de ulei, merge rotund, nu trage în șuturi în schimb urca foarte greu în ture și nu trage deloc cum trebuie...pe vcds nu am nici o eroare...ce ar trebui sa verific ca mi s-a cam urât și mie ca și colegului Robert..

La mașină s-a schimbat sonda lambda 1 acum aprox 2 ani, bujiile, pompa benzina, s-a curățat de-a lungul timpului clapeta, egr-ul, senzorul map...s-au făcut adaptarile..nu știu ce sa mai schimb...am senzația în mers de multe ori ca am frâna de mana trasa...nu știu cum sa ma exprim,parca ceva o tine pe loc și motorul indiferent de turație și de viteza ar fi cumva supra solicitat...se chinuie mereu sa tragă și de multe ori chiar și după 3000 rpm ajung cu pedala la podea și tot nu vrea sa o ia din loc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verifici pe la roti mai ales cele din spate, posibil sa fie pistonase etriere blocate, mecanismul de la frana de mana de pe etrier, cabluri blocate, placute de frana blocate in port-etrier etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta se întinde deja de vreo 5 ani...și de vreo doi ani am și jante cu cauciucuri de schimb, am mai vopsit etrierele, la fiecare sezon schimb acasă jantele și problema nu e de acolo...am senzația ca motorul e sufocat cumva...mereu se chinuie sa tragă și parca nu respira cum trebuie...singurul lucru pe care nu l-am verificat e catalizatorul...primul, cel de pe galerie zice mecanicul ca era ok vizual...l-a verificat când a segmentat motorul...al doilea nu l-am dat jos dar am făcut niște teste pe el cu vcds...un test a ieșit ok, unul nu...acum o întrebare : este posibil de la un consum exagerat de ulei sa nu se înfunde precatalizatorul și sa se înfunde al doilea catalizator? Și încă una....este posibil sa am catalizatorul înfundat și totuși sa nu am nici o eroare? La altceva nu ma pot gândi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este posibil sa fie partial infundat, ia posteaza aici niste printuri din vcds cu ce masoara sonda lambda 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dar care printuri ar fi mai concludente? Cu motorul la relanti, cu motorul rece sau cald? Mai am o impresie de-a lungul timpului...eu fac naveta vreo 12 km pe zi dus întors...și lipsa asta de putere am sesizat-o cel mai tare la drumuri lungi...parca cu motorul rece trage mai bine, dar după ce se încălzește....e jale. Spune-mi te rog cum sa fie motorul când fac măsurătorile pe lambda 2..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze stii cumva pe ce canal se măsoară asta?

Modificat de S3rial_thrilla
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la tine este la fel ca la colegul de dinainte, B1 S2 ( sonda lambda de dupa catalizator) indica o valoare prea mica 0.073V, valoarea normala ar trebui sa oscileze in jur de 0.4-0.6V, catalizatorul este partial infundat. Ca si la el recomand niste teste cu catalizatorul dat jos.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curios ca nu apare exact care ar fi voltajul normal..

3ECDD5FD-E4A7-43E1-AE6B-3AC777A4CD9D.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru link..e interesant chiar dacă acolo se vorbește în principal despre sonda lambda 1. Ideea e ca în oraș pe la mine nu știu la cine sa apelez pentru un test fără catalizator...ideal ar fi sa îl scot pentru o zi doua sa vad dacă se schimba mersul mașinii...ceea ce e destul de complicat, pentru ca nu cred ca pot merge 2 zile fără catalizator și evacuare, o sa trezesc tot orașul...dacă as fi sigur ca e de vina catalizatorul as mai face un efort financiar sa îl schimb...

 

Apropo, un catalizator ok pentru seat leon 1.6 16v azd? Ar fi ok asta? 

https://targuldepiese.ro/catalizator-seat-leon-1m1-1-6-16-v-benzina-105-cai-bosal-099-987/15640/100047/tdpid-603108/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In trecut am pus eu pe un seat toledo un catalizator bosal euro 4 cod motor aus, ii ies gazele si in ziua de azi:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, S3rial_thrilla said:

chiar dacă acolo se vorbește în principal despre sonda lambda 1.

Am pus link-ul pentru că mai pe la sfârşitul paginii este un grafic unde arată cât trebuie să fie tensiunea pe cele două sonde şi confirmă afirmaţia colegului @xmisterx

4 hours ago, S3rial_thrilla said:

Curios ca nu apare exact care ar fi voltajul normal..

Nu este dată o valoare pentru că este în funcţie de sarcina motorului, nota aia de la Evaluation se referă la ce scrie mai sus pentru grupul 36

 

Cred că ar fi mai util să faci nişte loguri pe loc şi în mers pe grupurile să zicem 33, 34, 36 (selectezi grupurile, apeşi pe log, apeşi pe Browse unde alegi locul unde se va salva logul, apeşi pe Start, te plimbi cu maşina, îi dai şi nişte WOT, tragi pe dreapta, Done, close). Aşa putem pune într-un grafic logurile respective şi să vedem ce se întâmplă în timp real.

Ar fi interesant ce valori ai şi în grupul 32.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, nu am văzut și graficul din link :) o sa încerc sa fac logurile alea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, xmisterx said:

In trecut am pus eu pe un seat toledo un catalizator bosal euro 4 cod motor aus, ii ies gazele si in ziua de azi:)

Apropo de noxe la ultimul itp nu mi-au ieșit..nu am stat foarte mult de vorba cu tipul de acolo dar din cate îmi amintesc O chestie nu era ok...ceva de genul ca o valoare ar fi trebuit sa scadă rapid în momentul accelerației și nu o făcea...dar nu am reținut exact :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/27/2021 at 7:08 AM, S3rial_thrilla said:

Mai am o impresie de-a lungul timpului...eu fac naveta vreo 12 km pe zi dus întors...și lipsa asta de putere am sesizat-o cel mai tare la drumuri lungi...parca cu motorul rece trage mai bine

Clapeta aia care aduce aer cald de pe evacuare în admisie a fost verificată să nu fi rămas blocată pe deschis? Încearcă să demontezi elementul 6 care conţine acea clapetă

1389204252_AZDenginecover.thumb.JPG.23a66cb2e72fe48147ffce19e17874c0.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo nu mai era nici un fel de clapeta asa ca am blocat definitiv traseul de deasupra galeriei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reușit cu logurile, cred ca deșteptul de mine am uitat sa dau start 🙄 o sa revin cu ele. În schimb am observat ca pe canalul 32 nu se schimba absolut nimic indiferent ca e relanti, mers normal sau pedala la fund. Rămâne același lucru 

EBA0B5CD-9020-4E09-B681-547B0B79322C.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sondele par să funcţioneze ok din câte îmi dau seama (trebuia să o laşi mai mult la ralanti).

On 10/29/2021 at 6:00 PM, S3rial_thrilla said:

În schimb am observat ca pe canalul 32 nu se schimba absolut nimic

Este destul de normal. Valorile sunt responsabile pentru corecţiile aplicate pe un termen mai lung (Long term fuel trim). Valorile se resetează dacă iei borna la baterie (vezi că scrie în pdf-urile alea care le-am pus ceva mai în urmă) sau dacă ştergi erorile (chiar dacă nu sunt erori stocate)

Acolo problema este cu valoarea aia de -10% care indică faptul că la ralanti mergi cu un amestec bogat sau foarte bogat

Pentru documentare citeşte aici

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

https://www.mechanic.com.au/news/understanding-short-term-and-long-term-fuel-trims1

Video explicative

 

Asta este chiar foarte bine explicat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci amestec bogat...sa mai fac alte loguri sau....? Sa fie asta cazul meu? 

A0B76AA8-B227-4D36-9B28-D63C53A0C81E.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa resetez valorile și sa fac alte loguri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi să le resetezi, dar dacă nu se elimină cauza vor reveni aceleaşi valori. Fă log la ralanti pe 32-33 cu motorul cald, dar să-l laşi ceva mai mult dacă resetezi valorile înainte. Deci trebuie să vezi din ce cauză ai amestec bogat pentru că valoarea aia chiar este la limită

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai observat ceva acum de cand s-a răcit afara...dimineața mai pornesc în garaj și o las 2-3 minute înainte sa plec...și îmi miroase ciudat noxele...nu știu dacă a sulf cum am mai citit pe forum ca nu știu cum miroase sulful dar e un miros asemănător cumva cu naftalina...aveam impresia în trecut ca era de la benzina de la Lukoil dar acum am cam un an de cand alimentez la Petrom. Referitor la amestecul bogat în benzina are cineva idee ce ar trebui sa verific ca sa elimin cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!