Jump to content

De Ce Nu Trage Motorul Meu Azd Mai Mult


barosanuxxl
 Share

Postare recomandată

Pai ti-am zis, posteaza aici valorile senzorului map cu motorul oprit, contactul pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterxAm fost si am verificat acum, cu motorul oprit si contactul pus am intre 1002mbar si 1006mbar, e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da senzorul este bun, este gatuita din alta parte.

 

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine, chiar cautam unul pe net sa cumpar :)), pai si de unde sa fie? eu tot cred ca e de la EGR ca ti-am zis merg cu mufa scoasa ca daca o pun zici ca o ia draci... o sa iau de la cineva maine un EGR nou, a dat 600 lei pe el si l-a pus 1 sapt pe masina si a facut accident cu masina si mi-l da cu 300 lei si o sa-l pun sa vedem cum se comporta dar poate o fi si de la cablaj ceva? eu am schimbat si mufa de la EGR ca era ciuntita...avea 2 pini buliti, bineinteles am schimbat-o la un electrician nu eu ca nu ma pricep...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este posibil sa fie din cauza EGR-ului, daca ramane blocat pe deschis sau partial gazele din evacuare sunt introduse in admisie iar amestecul de aer-combustibil nu se mai formeaza corect. De aici rezulta motor lenes, consum crescut de carburant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa il cumpar zilele astea, are ceva daca e folosit o saptamana pe masina, EGR-ul e nou doar ca omul a facut accident cu masina si o dezmembreaza, treaba e ca fara mufa motorul merge bine doar ca consuma mult si nu trage, cand ii pun mufa la fel consuma mult si nu trage dar mai si oscileaza la relanti si merge in suturi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, Robert Ro said:

dar poate o fi si de la cablaj ceva?

Dacă ar fi nu şi-ar face adaptarea. Mai sunt şi alte cauze pentru care poţi avea recirculare mare, de exemplu un catalizator înfundat.

Dacă tot ai o maşină donoare, fă o probă şi cu regulatorul de presiune după maşina lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti @lupo_bv @xmisterx, am schimbat azi EGR-ul, l-am pus pe cel nou l-am adaptat si a mers adaptarea, mereu a mers sa le adaptez pe toate, nu am avut probleme cu adaptarea niciodata si am dat o tura si am vazut ca merge mai bine dar tot mi se pare ca merge putin laguit si nu inteleg de ce... si cand acclerez pe loc dupa ce iau piciorul dupa acceleratie ea inca mai accelereaza o secunda sau cand accelerez are o intarziere tot asa de o secunda, i-am dat mai mult pe autostrada, a prins foarte greu dar s-a dus, daca era catalizatorul infundat mai ajungeam asa sus? Si mi se duce si in 6500 de turatii pana imi taie benzina deci nu cred ca e infundat pentru ca am un prieten cu acelasi motor si avea catalizatorul infundat si mai sus de 4000 de turatii si 130km/h nu trecea a lui, ma gandesc ca o fi pedala de acceleratie stricata? Oricum cu EGR-urile second mergea o saptamana bine apoi imi aparea iar debit excessiv, sper sa nu am probleme peste o saptamana si cu EGR-ul asta... o sa mai revin cu detalii...

Modificat de Rave
Viteza…
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Robert Ro said:

dupa ce iau piciorul dupa acceleratie ea inca mai accelereaza o secunda

Posibil să ai o problemă de amestec (suspectez că ar fi ameste sărac în aer sau bogat în combustibil). Sau aer fals (sistem neetanş după clapeta de acceleraţie, garnituri, etc), manifestarea asta am păţit-o la un atomizor: se accelera după ce luam mâna de pe acceleraţie şi era limitat în putere, lua aer fals după carburator. Ar fi bine să scoţi o bujie (sau toate)  şi să le faci nişte poze apoi să le pui aici (ştiu că o să-mi spui că sunt bune, dar nu asta contează ci aspectul lor în scop de diagnostic)

Vezi că puţin mai în urmă am pus valorile pe care trebuie să le vezi pe vcds în diferite grupuri şi în diferite regimuri de lucru la AZD.

Din ce am văzut eu în pozele postate de tine mi-au atras atenţia următoarele

20210707_190247.thumb.jpg.5eb68d5773e7927c5b24d44ae1a61645.jpg.f7c66e9db81643ff5946c0c2ae1eb035.jpg

Grupul ăsta se referă la canistra de vapori (EVAP), care dacă nu funcţionează corect poate crea probleme de amestec. Intră în grupul 070, în Basic Settings (nu în Measuring Blocks) şi vezi dacă după testare apar parametrii care trebuie

 

20210707_190315.thumb.jpg.7b731c8f0e02d64dd658cd0dc960848c.jpg.ac3ca9de705e0f806cd95c60c16edfa0.jpg

Aici se vede că şi-a făcut adaptarea, deci EGR este ok. Numai că adaptarea asta se referă la concordanţa dintre poziţiile potenţiometrului G212 ataşat de valva care deschide EGR şi comanda pe care o dă ECU (adică ECU  "spune" motoraşului: deschide EGR până la valoarea X, potenţiometrul îi comunică ECU: EGR s-a deschis la valoarea X), ea nu are legătură cu cantitatea de gaze recirculate care poate fi influenţată şi de alţi factori. Valoarea aia scăzută poate indica faptul că ECU vede că este o problemă de ameste şi atunci pentru a mai drege busuiocul micşorează pe cât posibil cantitatea de gaze recirculate. Probabil că la un moment dat nu se va mai putea (EGR nu poate să fie mai închis decât închis) şi apare codul de eroare. Este o supoziţie, nu sunt 100% sigur.

 

Sonda lambda 1 pare să fie ok, dar mai studiază documentele de care am pomenit mai sus, vezi că se poate testa în grupul 034 în Basic Settings (cam toate testele se fac în Basic settings), vezi că trebuie întrunite nişte condiţii. Sonda 1 poate fi testată oarecum şi astfel: te uiţi pe un grup unde arată tensiunea, de exemplu grupul 33 şi accelerezi scurt, brusc până pe la 6500 rpm, valoarea trebuie să sară la 1V, iar când iei piciorul de pe acceleraţie (tot brusc) valoarea trebuie să sară la 0V.

Sonda lambda 2 se testează în Basic Settings, grupul 036

După astea ar trebui să apară şi în grupul 037 Syst Ok sau ceva de genul . Zic să faci astea  pentru că în toate grupurile de care am pomenit mai sus apare Testare Dec.

Catalizatorul se poate testa în grupul 46 tot în Basic Settings (vezi că şi aici trebuie întrunite nişte condiţii privind temperatura catalizatorului)

Asta ca să fii sigur că sunt în parametrii, deşi din pozele tale par ok.

 

Aerul fals îl poţi verifica pulverizând nişte spray de curăţat frânele prin zonele unde sunt îmbinări, de exemplu zona galeriei de admisie şi mai ales sub corpul clapetă unde sunt nişte garnituri.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @lupo_bv, Daca era din amestec nu trebuia sa apara pe tester? Bujiile nu le pot scoate ca nu am cheie de bujii dar sunt cumparate acum 2 luni, sunt BERU ULTRA TITAN PLUS daca te ajuta denumirea, canistra de carbon se aude, are acel tacanit deci lucreaza dar vorba ta poate nu lucreaza cum trebuie, valorile mici la EGR erau cu mufa scoasa pentru ca asa il tin dar acum cu EGR-ul nou o sa fac iar poze si pun aici valorile, si garnitura clapetei de acceleratie am cumparat una noua ca aia care o aveam era praf doar ca atunci cand am pus-o pe cea noua nu a fost nici o schimbare... o sa fac verificarile cum mi-ai zis tu si revin cu rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minutes ago, Robert Ro said:

Bujiile nu le pot scoate ca nu am cheie de bujii

Găseşti la orice magazin de piese, Dedeman, etc. Eu zic să ai aşa ceva, costă puţin

46 minutes ago, Robert Ro said:

ar sunt cumparate acum 2 luni, sunt BERU ULTRA TITAN PLUS daca te ajuta denumirea

Mă aşteptam la răspunsul ăsta. De asta am zis că

16 hours ago, lupo_bv said:

(ştiu că o să-mi spui că sunt bune, dar nu asta contează ci aspectul lor în scop de diagnostic)

Poţi pune bujii noi şi să se umezească în câteva secunde în anumite condiţii. Aspectul lor spune ceva despre calitatea amestecului

48 minutes ago, Robert Ro said:

Daca era din amestec nu trebuia sa apara pe tester?

Probabil că da, dar poate că valorile nu sunt chiar aşa de dezastruoase.

Având în vedere pana de idei, prima dată eu zic să eliminăm cauzele posibile care pot fi determinate prin măsurare cu vcds, aşa că ia la rând, sistematic tot ce am postat mai sus.

Nu mai ştiu dacă ai precizat: o compresie ai făcut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca am citit intr-un post anterior ca motorul a fost segmentat recent. Ai dreptate lupo_bv, o poza cu bujiile poate indica multe despre calitatea amestecului, consumului de ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am revenit cu pozele. Motorul a fost refacut pentru ca bateau tachetii si manca ulei si acum nu mai am problemele astea plus ca am zis sa-l fac complet ca poate trage si consuma mai putin dar si inainte si dupa ce i-am facut motorul merge la fel deci ma gandesc ca nu-i din motor, test de compresie nu i-am facut, am facut ca acum raspunde mai bine la acceleratie cu EGR-ul asta nou doar ca atunci cand sunt pe autostrada la 100km/h si bag piciorul in ea nu mai trage deloc, dupa 80km/h cam moare, urca mai greu in viteza...

si la reglaj lambda 046 nu merge adaptarea, ori nu stiu eu cum se face ori nu merge...

20211021_130100.jpg

20211021_130337.jpg

20211021_130546.jpg

20211021_130633.jpg

Modificat de Robert Ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv @xmisterx Deci baieti, ce sa mai fac? Uitati-va la postarea de mai sus care am postat-o ieri, treaba e ca atunci cand bag piciorul in ea trage cam greu... am mai mers cu multe 1.6 16V AZD SI BCB si are forta, zvac, putere fata de a mea... sincer va zic ca ma face 1.4 16v, m-am dat cu 1.4 16v si nu puteam sa-l depasesc... asta am facut-o de test sa vad daca chiar trage bn sau prost... ma tineam cu el dar nu puteam sa-l depasesc si era inaintea mea... eu v-am zis si o sa va zic ca nu exista leac pentru masina asta, am mai fost pe la service-uri si mi-au zis ca trb schimbata clapeta de acceleratie si senzorul MAP si le-am schimbat si nici o schimbare, m-as fi dus la reprezentanta dar mi-e ca imi ia aia cat costa toata masina... apropo, mi-am pus recent pilot automat pe golf si mi se pare ca se infige mai bine si trage mai bn pe pilot cand dau + pe maneta... si cand apas pedaua e lesinata... dupa 100km/h nu mai trage deloc, fac 0-100km/h in 20 secunde si am prins de la 100km/h pana la 160km/h intr-un minut jumate, deci foarte greu... am mers de multe ori cu 1.4 16v personal si se simte ca trage mult mai bine ca al meu,  ceea ce ma deranjeaza cel mai mult este ca imi consuma ca un 2.8.... 10% - 12% in localitate... si acul de la benzina scade si urca aiurea si am schimbat si pompa de benzina + plutitorul nou si cu plutitorul nou mai rau facea... multi zic sa vand masina insa nu o vand pentru ca pasiune si pentru ca am investit foarte mult in ea si sa iau iar alta sa bag iar bani, mai bine nu... o sa vad astazi cum trage pe autostrada ca o sa ma duc sa dau o tura sa vedem daca merge mai bn cu EGR-ul asta nou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la cineva si masoara compresia pe fiecare cilindru, posteaza rezultatele aici. Si daca tot dai bujiile jos posteaza si o poza cu ele sa vedem ce culoare au.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv @xmisterx Baieti, va multumesc si voua si la ceilalti care v-ati facut timp sa imi explicati si sa ma ajutati, apreciez mult treaba asta la voi... dar m-am saturat, se pare ca Dumnezeu nu vrea sa o repar asa ca o las asa, cu EGR-ul nou a inceput sa faca la fel, sa oscileze si sa nu traga si sa consume mult, asa ca o las fara mufa macar nu mai oscileaza insa nu trage si consuma mult... asa face de cand am cumparat-o acum 5 ani si nimeni nu a putut sa o repare peste tot unde am fost... imi pare foarte rau dar asta e... Va multumesc inca odata si va las un video sa vedeti cum trage, ca un melc, zici ca-i scuter... dar in fine, asta e... drumuri bune si sa ne auzim cu bine pe viitor...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul e conectat la chiulasă?

Fă-i o poză sau un filmuleț dacă nu ești sigur.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba ta, e masina ta, faci ce vrei cu ea, daca ar fi fost masina mea eu nu ma lasam pana nu-i dadeam de cap, eu cred ca este o problema si pe partea de evacuare, catalizator partial infundat. Cu egr cuplat cred ca ajung gaze din evacuare sub presiune in admisie, se deregleaza amestecul si de aceea merge neregulat. Aproape sigur si bujiile sunt afectate. Eu as face cercetari pe partea de evacuare, au fost multe cazuri cu catalizatorul infundat.

Un semn ca sunt ceva probleme cu catalizatorul ar mai fi raspunsul sondei lambda 2 (cea de dupa catalizator) care este prea slab, 0.068V este o valoare prea mica fata de cea normala 0.4-06V.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @MyKe, nu stiu exact la ce te referi, poti fi mai explicit te rog? @xmisterxMi s-a luat sa bag bani si nu o fac sa mearga cum trebuie, de asta imi pare cel mai rau ca arunc cu banii pe la toate service-urile si nu mi-o repara nimeni... Cu EGR cuplat imi da mereu debit excesiv 16786, am schimbat 5 EGR, 4 SH din dezmembrari de pe masini functionale si acum unul nou si la fel... auzi, dar cand o accelerez pe loc si pun mana la toba trebuie cumva sa imi impinga mana sau sa ma friga acel aer de pe toba? Ca la mine cand o accelerez aerul acela e caldut nici decum nu ma frige si nici n-are putere sa imi impinga mana, adica sufla slab... si eu ma gandeam la catalizator infundat, am verificat galeria de evacuare sa nu fie infundata, am desfacut acolo si era totul ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai c-am asta e singura ipoteza ramasa neverificata iar simptomele + alarma aia la egr cu debit excesiv+ valoarea aia mica de la sonda lambda 2+ faptul ca te chinui cu ia asa de 4 ani ma duce cu gandul la catalizator colmatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten cu acelasi motor si a avut catalizatorul infundat si mai sus de 130 si de 4000 de turatii nu se ducea, la mn se duce si la 180 si 6500 de turatii, sonda lambda 1 am luat-o din dezmembrari dupa masina functionala iar sonda lambda 2 am luat-o de pe net noua la 200 lei si cand am pus-o nici o schimbare deci valoarea aia mica nu cred ca are cum sa fie ca e stricata sonda ca e noua, am pus-o acum o luna pe masina si da ma chinui de 5 ani cu ea asa... deci cum sa fac sa verific ? trb sa dau toata evacuarea jos cap coada sau cum?... treaba cu aerul cum trebuie sa fie cald sau fierbinte  si cand accelerez si tin mana la toba trebuie sa imi impinga mana sau nu, adica sa aiba putere pe evacuare ca la mine pe evacuare scoate aer cald nici de cum fierbinte...

Modificat de Robert Ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea aia mica nu indica faptul ca sonda ar fi defecta, ci ca, catalizatorul poate fi partial infundat, prin sonda circula o cantitate mica de gaze, adica nu prea are ce masura. Sunt aproape sigur ca daca faci cu vcds testul la catalizator nu-l trece. In mod normal cand accelerezi motorul si pui mana la esapament ar trebui sa simti gaze fierbinti cu o presiune nu foarte mare. Tu ar trebui sa dai catalizatorul jos si sa vezi cum se comporta motorul fara el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robert Ro, întreb pentru că aveam aceleași simptome la un Lupo care avusese chiulasa schimbată de la alt cod motor și EGR-ul nu se mai potrivea, Nu mai era conectat fizic la chiulasă, recircula aer de afară, nemăsurat.

Cu mufa scoasă mergea bine.

Nu zic că e aceeași situație și la tine, dar poate are scăpări de gaze la îmbinarea cu chiulasa, merită verificat.

 

Altfel, rămâne de verificat ce zice @xmisterx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterxTestul de conversie de pe grupul 46 de la catalizator imi da testare deconectata, am incercat sa apas si frana si acceleratia in acelasi timp sa se faca testul dar nu facea nimic..., catalizatorul am vazut ca sta la 232 grade, nu trebuia sa urce peste 300 de grade? Aveam in gand sa dau catalizatorul jos dar nu-mi ies noxele din cauza la EGR si daca mai dau si catalizatorul jos nu mai iau ITP deloc si mai stau si cu frica ca ma opreste RAR-ul... @MyKe Eu am si ceva ciudat la motor, motorul e 1.6 16v AZD dar eu am galerie de admisie din aluminiu de pe AUS sau ATN si capac de chioulasa de pe 1.4 16v ca am langa bobina 1 o gaura gen cum ar fi fost inca un senzor si am inteles ca ala ar fi al 2 lea senzor de la axul cu came care doar 1.4 16v au asa de pe polo sau golf 4 si la 1.6 fsi... cu mufa scoasa nu mai imi oscileaza dar tot consuma mult si nu trage... si cu mufa e la fel doar ca incepe si oscileaza si e enervant cand stai in aglomeratie sa tot oscileze asa non stop...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul catalitic se face numai in anumite conditii, motorul trebuie tinut constant accelerat la minim 3000 de rot/min si catalizatorul trebuie sa atinga o temperatura de aprox. 400 de grade. Legat de noxe eu ti-am spus sa dai catalizatorul jos doar asa pt test.

 

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Robert Ro
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!