Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Dar oricat am vrea sa fim de idealisti uleiul tot nu ajunge imediat peste tot in motor de aceea in secundele alea trebuie sa se descurce cu pelicula de ulei ramasa de la ultima pornire. 

La cald chit ca se foloseste un w30 si nu prea face fata la temperaturi mai mari tot nu cred ca se uzeaza ca atunci cand este motorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e o discutie lunga. Aici ar trebuie sa ne bazam pe celebrul Magnatec care adera la metal si ramane acolo.... teoretic.  daca folosim un 15w, 20w da, atunci avem o problema pana il impinge pompa in sistem.  Dar deja la 5w, este un compormis bun.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti pot da exemplu sunetul de tacheti care se aude la pornire. Sunetul acela se aude la cald cu un ulei slab?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa ai probleme cu tachetii. Iar la cald tachetii nu se aud pentru ca sunt deja amorsati si uleiul este cald si deci fluid, circula usor in sistem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ziceam de o chestie generala nu la mine. In fine sunt doar teorii si suntem offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot da exemplul mașinii unui bun prieten: îi băteau tacheții tot timpul la pornire când motorul era rece și se linișteau când acesta se încălzea. Uleiul pe care îl folosea era Liqui Moly 10W-40, MoS2. Mașina aceea (un BMW E36 din 94) nu văzuse cât a stat la el decât 10W40, de la diferiți producători. La sfaturile mele, a pus în motor Ravenol VSI 5W-40 și nu i-a părut rău. Inițial, după schimbul de ulei, băteau tacheții la cald de data aceasta însă după 5-600 km bătaia a dispărut de tot. Ca să nu mai zic că felul în care sună motorul s-a schimbat. Nu contest că uzura este, dee cele mai multe ori, responsabilă de țăcănitul tacheților. Dar contează foarte mult și uleiul folosit, la fel ca si vâscozitatea sa.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal, pana s-au curatat tachetii...  dar sunt multe cazuri ce tine de partea hardware, a motorului.

 

de asta ziceam ca uzura la rece nu e asa importanta la un motor cu sistemul de ungere in regula si care foloseste o clasa de vascozitate suficient de fluida la rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce sunt secrete preturile la ravenol ?

 

 

Nu-s secrete dar asta nu e topic comercial :D..cred ca se pot da preturi pe PM sau pe topicul dedicat..

In alta ordine de idei azi am pus VMO in masina mea...la prima vedere imi place. Astept sa fac cateva sute de km sa ma conving :)

 

Ma refeream la: http://www.ravenolromania.ro/

Parerea mea ar trebui sa existe un magazin online unde sa poti compara niste preturi...

 

 

Legat de pornirea la rece, odata cu racirea vremii e mai pregnant si tacanitul tachetilor pana se amorseaza/incalzeste motorul, in ideea ca masina e folosita mai mult in oras adica drumuri scurte fara turatii mari ce vascozitate s-ar comporta mai bine in cursul unui an: 5-30, 5-40, 0-30, 0-40 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tipul tau de motor, 5w40 este varianta optima...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica constructorul este idiot cand recomanda acest tip de ulei. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru drumuri scurte si turatii scazute un ulei cu vascozitate cat mai scazuta este mai bun. Ajunge mai repede in toate locurile necesare si scade uzura enorma care s-ar intampla altfel la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomanda in ultimul caz. cel mai recomandabil acum e 5w-30, dar i se potriveste mai mult 0w-30 cu o gramada de porniri si mers mai mult rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 16V are nevoie de ulei cu norma 502.00 iar la o masina din 2003 care cu siguranta are ceva km la bord, variantele de 0w nu-si au rostul. N-o sa faca altceva decat sa aduca un cost mai ridicat, un motor mai zgomotos si un consum de ulei mai ridicat. Nu este vreun motor sport ca sa aiba nevoie de 0w. Fiecare face cum considera. 

Sunt unele uleiuri 5w40 care au proprietati de ungere la rece net superioare unor 5w30 si asemanatoare cu ale unor 0w30...Sa luam spre exemplu un Ravenol VSI si sa comparam cu un Edge 5w30: valoare vascozitate la -30 grade pt VSI: 5400, valoare vascozitate la -30 grade pt Edge: 6130

La un astfel de motor cu utilizare pe trasee scurte cand motorul abia apuca sa se incalzeasca, eu unul as lua un Castrol Magnatec sau un Ravenol VSI / VMO 5w40 si mi-as vedea de treaba. Cost ok pt un ulei care e arhisuficient pt un 1.4 16V care merge prin oras la turatii scazute de colo pana colo

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la orice ulei ar cauta pe net cu motorul lui, va vedea ca ii recomanda 5w-30 si 0w-30 printre primele variante.

mitul cu motorul mai zgomotos a cazut pt mine, eu am trecut la 5w-30 si suna la fel motorul. si tot din 2003 e proiectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marketingul e sufletul comertului doar........  

 

Cum sa vindem ulei vechi la motor vechi luati posirca noua sa mai stricati si voi ceva motoare :))

 

si cat ai dat pe el chiar merita ulei long life il tii 30.000Km sau 2 ani ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu? codul motorului meu l-am vazut si ca schimb normal si ca long life desi la seat doar normal apare. eu consider ca orice ulei in orice motor trebuie schimbat sub 10k, dar ca interval de timp parca m-as intinde inspre 1,5-2 ani daca fac sub 7-8 mii pana atunci. 

 

 

apropo, nici "vechile" uleiuri nu mai sunt cum erau, le-au updatat normele, formulele, deci trebuie sa gasesti bidoane de acum 5-10 ani. :) daca vrei posirca veche updatata, ok..

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Km putin sunt problema si la mine, in dec 2012 am schimbat uleiul si am facut doar 6k pana acum...

 

Ma gandesc la un ulei mai subtire din considerentul mai multor porniri la "rece", mai ales la prima pornire dimineatza in jumatatea rece a anului.

 

Dar ma pune pe ganduri ce am citit la finalul documentului atasat, cand se utilizeaza regimul LL...

Longlife_servicing.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Americanii schimba uleiul si la 5000 de Km noua de ce ne e asa greu?

Foarte bine scrie. Deci LongLife nu este pt cei cu km putini, porniri multe si drumuri scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ma pune pe ganduri ce am citit la finalul documentului atasat, cand se utilizeaza regimul LL...

nu ai inteles ce zice, iti spun sigur. la fel si dizy. pune un 0w-30 cu norma vw. selectezi masina ta pe pagina web a unui ulei si iti indica clar pe care sa-l iei. din cele ieftine si bune cred eu, poti pune de la ravenol sau fuchs. 

 

daca ai facut 6k si nu mergi mult iarna il poti pastra pana la primavara-vara(daca e 5w-30 sau 0w-30), daca mergi des si la iarna chit ca distante scurte poate ar fi mai bine sa-l schimbi prin noiembrie-decembrie cand coboara temperaturile.

 

un filmulet si text bun la "vascozitate" : http://www.liqui-moly.com/liquimoly/web.nsf/id/pa_en_domb8bakrw.html

 

nici eu nu inteleg de ce ravenol nu are niciun pret pe nicaieri, la orice ulei gasesti aproape un pret, macar aproximativ.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jag, o mica completare: e preferabil sa fies schimbat uleiul primavara, ca vara sa aiba o vascozitate mai mare iar iarna ceva mai subtire uleiul . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei ma sfatuiti sa achizitionez pentru masina mea ? Mentionez faptul ca are peste 180.000 km facuti in Germania (and winter is coming  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se alege dupa normele specificate de producatorul masinii ,nu dupa ureche,recomandare,sfat.....etc. :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru motorul tau trebuie un 502.00 din cate stiu eu, un 5w40 e cel mai indicat, poti incerca un Liqui Molly, eu am fost si sunt foarte multumit de uleiul asta.

Modificat de mik15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru motorul tau trebuie un 502.00 

sau 500.00 sau 501.01

 

am pus 10w40,are 180mii km.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!