Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

  Multumesc frumos tuturor pt recomandari ! As incerca sa fac un efort sa iau Redline-ul dar, deocamdata , cel putin unde l-am gasit online nu au destul pt un schimb pe stoc (mie imi trebuie 5 litri). Ma gandesc, asadar, la Ravenol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum practica ne omoara de cele mai multe ori in viata de zi cu zi, cred ca ar fi bine sa postez, in cateva randuri, cam ce se intampla cu masina mea de serviciu...cum lucrez in domeniul vanzarilor, masina este biroul meu si fac pe an in jur de 60k km cu masina oferita de firma, si anume o Skoda Octavia MY2009, 1.9 TDI. Intr-un mod ciudat, cei care se ocupa cu mentenanta masinii au stabilit interval de service fix la 15k km/1an ceea ce ma dezavantajeaza total pentru ca la maxim 4 luni trebuie sa o duc la schimbul de ulei si alte consumabile. Problema este ca eu trebuie sa merg cu masina in service la reprezentanta si sa pierd cate 2 ore (cel putin) cu revizia si asta nu-mi prea convine, plus ca revizia ma prinde cand sunt plecat foarte departe de Bucuresti. Asadar, uleiul in masina de serviciu nu a fost schimbat niciodata la 15k km, ci pe la 19k km, la 20 sau chiar 23k km. Masina am primit-o cand avea cateva sute de km si acum are aproape 300k km si merge perfect. De-a lungul timpului nu am avut nici o eroare pe CB ! Si acum partea palpitanta pentru dl. Iuliu. M  :winter:  la revizie s-a pus numai castrol 507.00 5w30 (asa scrie pa cartea service si pe facturi) nimic altceva, ulei pus din butoi de la reprezentanta (sunt sigur ca nu era Redline, Amsoil sau Ravenol  :sly: ) cu o carafa mare de plastic. Si prin restul masinilor din flota se intampla cam la fel si nu am auzit pe cineva sa aiba probleme din cauza ca nu a schimbat uleiul la 8 - 10k km cum se abereaza pe aici. 

Inclusiv la masina personala schimb uleiul ori la 15k km ori la un an si merge perfect cu Mobil. Prin urmare, chiar nu ma intereseaza daca Castrolul sau Mobilul este grupa IV sau V, cracat, hidrocracat, chipat sau tunat atata timp cat este un ulei aprobat de VW si respecta norma masinii...

Asa ca iata explicatia dl. Iuliu M. de ce restul e can-can.  :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Pe masura ce trece timpul si citesc pe forum ma conving ca exista foarte mult ulei contrafacut. Daca urmariti postarile (cu ceva timp in urma) o sa vedeti chiar doua postari consecutive de la doi colegi de forum in care unul a schimbat Castrol ca era motor foarte zgomotos cu Mobil de care e super multumit si al doilea viceversa, Mobil era zgomotos si Castrol e super. Asa ca prima si cea mai importanta problema, cred eu, este procurarea unui ulei de motor "original" (adica ce scrie pe eticheta, pe bidon sa fie si in interiorul lui). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a nu se confunda regimul de utilizare a masinii de servici, cea care mereu face curse lungi, cu regimul normal de utilizare a unei masini private.

 

problemele apar la functionarea preponderent urbana, caracteristica dealtfel marii majoritati a utilizatorilor -  turatii mici, lipsa presiune ulei, motor incins in traficul bara la bara, trasee scurte.

Toti acesti factori degradeaza uleiul care nu isi mai face treaba. De asta se cauta mereu un ulei mai bun. Nu din ratiuni de renume sau de origine.

 

Intr-un motor de cursa lunga altfel se pune problema. Mers relativ constant pe distante lungi, turatie si presiune buna la ulei - toate astea duc la uzura scazuta chiar si la PD

 

Asta am tot incercat noi sa combatem - slabirea uleiului dupa 5-6000 km in mediu urban.=. Nu sa acuzam neaparat Castrol sau Mobil ca fac uleiuri proaste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Masina am primit-o cand avea cateva sute de km si acum are aproape 300k km si merge perfect.

 

Depinde care sunt pretentiile firmei vis-a-vis de aceasta masina. Estimez ca problemele vor aparea undeva in circa un an/60 k km. Adica exact kilometrajul la care se aduc "la rominica" marea si covarsitoarea majoritate a "fauve"-urilor care au un bord "135 de km HYPERGIGAULTRAMEGAREALI, cu carte service, de la neamtz de acasa, tinuta in garaj, cu un singur proprietar pe brief, nascut in '29"....

Cel mai probabil firma care detine biata Skoda va casa masina la acest rulaj...

Keep walking!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei - chair nu se poate spune ca mersul la noi prin tara e mers de drum extern mai ales cand alergi o masina de firma ;)

 

enescuus -  exemplul tau e foarte bun, chiar daca in bord intervalul de service e setat pe fix e foarte bine ca au bagat ulei cu norma 504/507 (5w30) care rezista peste intervalul fix, adica un ulei LL e mai rezistent ca unul obisnuit si cel mai important aspect nu conteaza cati km face un ulei ci mai ales cate ore functioneaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cer o parere pertinenta de la persoane care folosesc castrol edge fst pentru motoare benzina.

tin cont de experienta unei cunostiinte cu un B5 1,9 tdi care a ajuns la 500 000km cu castrol edge turbodiesel, schimbat la 10 000 km, as vrea sa trec de la m1 la castrol si sa micsorez intervalul de schimb la max 10 000km.

mi se pare mult 15 000 km pentru Romania un interval de schimb, tinand cont de drumurile prafuite si carburantii slab calitativi.

la skoda folosesc castrol magnatec 5w40 pe care-l schimb la un an si un nr mic de km, 3-4000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10.000 km se pot face cam cu orice ulei decent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat ca unele bidoane castrol au eticheta in germana , iar altele in engleza si vanzatorii spun ca cel cu eticheta in germana e original si mai bun fata de celalalt, aici deja se face ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat ca unele bidoane castrol au eticheta in germana , iar altele in engleza si vanzatorii spun ca cel cu eticheta in germana e original si mai bun fata de celalalt, aici deja se face ceata.

 

Este un lucru dovedit ca falsificatorilor le este absolut imposibil sa copieze etichetele scrise in limba germana.

Acum serios vorbind, exista oameni la care tin astfel de "glume" ale vanzatorilor?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut marketing bun si agresiv. Acum are renumele ce se transmite din gura in gura.  Si o calitate normala, fara sa exceleze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Important e ce isi face treaba. Am folosit si folosesc Castrol la mai multe masini si nu m-a dezamagit niciodata, indiferent daca respectam sau nu intervalul de schimb, indiferent daca afara erau -20 grade Celsius sau +42...Iar kilometrajul unora dintre ele este chiar respectabil  :icon_thumleft: Acelasi lucru pot sa spun si despre uleiurile Mobil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ceva ce te-a dezamagit totusi? Ai folosit ceva (sau altceva) de care sa fii nemultumit?

De curiozitate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tocmai, dintr-un simplu motiv: la masinile personale folosesc Castrol respectiv Mobil si sunt foarte multumit, asadar de ce sa schimb sau sa fac "experimente" cand totul este perfect? La masina de serviciu se baga Castrol si motorul merge perfect la aproape 350k km  :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu si eu cateva cazuri de dube de firma care merg pe castrol multe sute de km sau marea majoritate merge pe ce se baga la reprezentante si serviceuri si nu au mult timp probleme cu masini alergate bine nu utilizare home edition cum suntem majoritatea de pe forum

 

problema e ca mai stiu si firme care doar complecteaza uleiul timp de ~50k sau majoritatea utilizatorilor casnici care nu tin cont de timp si tin uleiul ~2 ani sau chiar 3 pentru cei care merg putin de ex. 5k pe an

 

parerea mea e ca se exagereaza cateodata pentru ca cei care sunt in ceata si nu stiu cum e cu uleiul se afunda mai rau in loc sa-i scoatem, ideea de baza e ca uleiul sa fie cel putin unul de bun simt adica minim unul mediu sau normal schimbat cat mai repede - max 2/3 din intervalul de schimb sau max. un an - asta e primordial ca motoarele sa duca mult si in general nu multi isi permit uleiurile scumpe, si decat sa bagi ulei de 2x mai scump si sa maresti de 2x intervalul de schimb ca sa scoti parleala eu zic ca nu merita, mai ales ca unii se pacalesc cu tot felul de aditivi si isi fac mai mult rau decat bine

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Important din punctul meu de vedere este cum se exploateaza masina.

Daca se foloseste ulei bun, prin ulei bun intelegandu-se ulei din sursa sigura si fabricat de un producator recunoscut pe plan mondial, motorul ar trebui sa duca mult si bine.

Probleme apar la exploatare preponderent urbana, drumuri sub 7 km, utilizare necorespunzatoare (exp: forja cu motorul rece), neschimbarea uleiului la timp in functie de conditiile de mers, servisarea neconforma ( exp: neschimbarea bujiilor decand atunci cand apar simptome), etc.

Daca s-ar tine cont de astea, cred eu ca cel putin cu 50% ar fi mai goale topicurile dedicate problemelor.

 

Ca un ulei e mai consumat decat altul, e alta poveste, insa atat timp cat motorul nu-l consuma in cantitate mare si se comporta cum trebuie, nu exista nici un motiv real pt a schimba producatorul si vascozitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tocmai, dintr-un simplu motiv: la masinile personale folosesc Castrol respectiv Mobil si sunt foarte multumit, asadar de ce sa schimb sau sa fac "experimente" cand totul este perfect? La masina de serviciu se baga Castrol si motorul merge perfect la aproape 350k km  :icon_confused:

Ma asteptam. Deci l-ai/le-ai comparat cu...nimic. Si esti extrem de multumit.

Nu ma mir deloc.

De la ultimul tau post, cand masina de serviciu avea ~300k km ai mai facut 50 k km?!? Uau!!! Acum ma mir...:)

Multa sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de ex am folosit inainte Castrol slx, magnatec si nu-mi placea cum suna motorul iarna, cand porneam dimineata(primele 5 min era zgomotos), acum folosesc Redline si dimineata motorul porneste fara zgomot chiar si la -15 grade. De consumat ulei intre schimburi il consuma cam la fel, in rest alte diferente nu am sesizat. Intr-adevar e cam scump, avand in vedere ca anul trecut am facut 8000 km :) dar cu siguranta voi merge tot pe el, 150 lei/an in plus pt ulei nu mi se pare mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarasi intalnim pe acest dl Iuliu cu ale lui replici taioase, care nu considera comportamentul motorului, implicit zgomotul ca factor de multumire in pastrarea uleiului respectiv. Pana la urma e feedback-ul utilizatorului nu?

Pai omul le considera bune pt ca lui nu i-a facut pbme, cum eu consider golful o masina buna pt ca mie chiar nu mi-a facut pbme. Sau trebuia sa trec prin alte unspe mii de masini sa-mi dau seama ca-i masina buna? La fel cu cu uleiurile.

Dar omul are masin afrantuzeasca si considera uleiurile frantuzesti precum Motul crema cremelor.

Imi pare rau pt acest post mai iesit din subiectul topicului insa de raspunsuri taioase si lipsa de timp pt argumente din partea d-lui Iuliu m-am saturat.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu Sergiu ca si tu folosesti Motul. Insa eu stiu f bine ce am spus, nu mai stiu exact postul citit in care taia in carne vie alte marci de uleiuri in detrimentul altor frantuzesti precum Motul.

 

Nu contest ca Motul e un ulei f bun insa multe sunt, chiar daca unii nu le considera (aici ma refer indeosebi la Mobil si Castrol).

 

Dar ca veni vorba, cum se comporta motorul tau decand ai pus Motul 5w30? Consumul de ulei cum sta?

Ca tot a venit in sfarsit iarna cu ale ei temperaturi f scazute, desi, sincer, mie mi se pare mai silentioasa ponirea la -10 grade decat la 0 grade.

Probabil si datorita faptului ca la 0 se face mai mult condens, cine stie.

Si aici ma refer la acele 2-3 secunde in care motorul nu suna perfect rotund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat uleiul folosit nu este "no name",indeplineste normele si este pe lista recomandata de producator nu trebuie sa va faceti griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!