Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Muraru Dan

 

- cu Motul 5w30 e mai ok decat cu Motul 5w40, in sensul ca inainte se amorsau tacheti lent in cateva zeci de secunde acum doar cateodata se mai aud sa clantane (poate de la frig sau cand sta masina mult timp) face timp de 1-2 secunde pana face uleiul presiune, adica se amorseaza mai "instant"

- oricum motoarele astea suna mai tare la rece n-ai ce le face dar parerea mea e ca e mult mai bine decat cu ce a venit masina - Castrol 5w30 si la rece si la cald plus si la consum

 

- consumul e insesizabil deocamdata (nu am nici 2k inca), cu 5w40 am complectat intre 0,5-1l in 7k/1an dar avea urma de ulei de la epurator, problema am remediat-o inainte de schimb deci nu pot sa va zic daca mai mult l-a papat sau l-a pierdut

 

-oricum eu sunt mai multumit de cum merge masina cu 5w30 decat cu 5w40 poate conteaza ca in cazul meu primul are min. 50% sintetic in blend, si cred ca norma 504 e peste 502, la fel cum 5w30 are si porche c30 care e peste porche a40 ce are 5w40 in cazul Motulului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C30=507, e vorba de dpf si nu de cine stie ce aditiv minune care protejeaza motorul mai bine decat A40.   :)

Modificat de rosso corse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan - eu zustin Motul nu colegu' :P el e cu produsele de nisa sa iasa banu' :D

 

Daca insinuezi ca am vreun interes pecuniar in afaceri cu lubrifianti, te inseli amarnic precum colegul Muraru Dan in ceea ce priveste Motulu'.

Desigur ca nimeni nu-ti va putea scoate asta din cap, asa ca nu ma mai obosesc...

@enescuus:De la postarea din 08.01.2014 cand tu "cu gura ta" ai afirmat ca Octavia de la serviciu are ~ 300 k km, si pana la cea din 28.01.2014 ai facut 50 k km. Ceea ce inseamna ~2500 km/zi(zilnic, fara "libere"...). Desigur ca nu am cum sa contest. Insa am dreptate sa ma mir? Oricat de grozav ar merge afacerile firmei la care lucrezi...?

Multumesc pentru atentie!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am o masina care consuma 1 litru de ulei intre schimburi ( 10.000 km ) cu ulei 5w40 , ar fi timpul sa trec la un ulei la vascos?

Ma gandeam sa trec la un unei 5w50 pt ca eu cred ca uleiul se consuma atunci cand folosesti motorul la o turatie ridicata , deci atunci conteaza vascozitatea de dupa W din codul SAE . 

De ce recomanda multa lume ca atunci cand motorul mananca ulei sa se treaca de la 5w40 la 10w40? Voi ce parere aveti ? E mai bun 5w50 sau 10w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă mai întâi 5w50. 10w40 îți va afecta și vâscozitatea la rece, lucru de care nu ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am o masina care consuma 1 litru de ulei intre schimburi ( 10.000 km ) cu ulei 5w40 , ar fi timpul sa trec la un ulei la vascos?

Ma gandeam sa trec la un unei 5w50 pt ca eu cred ca uleiul se consuma atunci cand folosesti motorul la o turatie ridicata , deci atunci conteaza vascozitatea de dupa W din codul SAE . 

De ce recomanda multa lume ca atunci cand motorul mananca ulei sa se treaca de la 5w40 la 10w40? Voi ce parere aveti ? E mai bun 5w50 sau 10w40?

 

Un consum de 1l ulei la 10k km e normal,ramai la 5w 40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic sa ramai la 5W40. Daca socotesti costul mai mare al uleiului 5W50 vs 5W40, probabil o sa iesi mai ieftin punand 1L de ulei un plus intre schimburi. Ma indoiesc cu 5W50 nu o sa-ti consume deloc, deci nu prea e afacere. Schimbarea uleiului pentru unul mai gros nu e o solutie. Ori desfaci motorul si rezolvi problema, ori completezi cand e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni, zi-mi te rog frumos ce parere ai despre Mobil 1 5w30 ESP Formula. Vreau sa il folosesc la un golf 5 1.6 FSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept si eu informatii (mai concrete) ptr Mobil 1,  in 5w30 ESP Formula dar ptr TDI  PD (de 1.9).?

Vreau sa pun si ezit intre aceste trei marci si tipuri : ulei de syntheza Yacoo , Motul si Mobil nou ESP Forumla.

Yacoo as vrea ptr ca am mai pus si pana acum ii cel mai bun ulei ptr TDI-uri care l-am intalnit. Motul nu am pus dar pare o firma serioasa, si Mobil 1 cu traditie dar dincate am citit aici si pe alte situri ii un ulei nou ESP Formula, in general ptr motoarele cu DPF dar cica ii favorabil si ptr PD de generatie veche cu toate ca nu are specificatia tipica 505.01

 

Maine o sa pun poze si preturi ptr a ma lamuri.

 

P.S La mine ii invers,  de ce cand pund 5W30 nu consuma mai de loc si cand pun 5w40 imi consuma ulei pana la schimb (300-600 ml)?

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus recent mobil1 esp la mașină din semnătura. Pana la 150.000km a mers doar cu castrol. Când am luat-o avea 179.000 și cu ocazia asta am zis sa trec pe mobil1 fiind ceva mai recomandat plus ca după fisa tehnica e mai bun ca și Castrol. Am făcut vreo 2.500km cu Mobil, pare ok tachetii se amorseaza imediat. Eu sincer pana acum recomand mobil, însă nu am un termen exact de comparație. Era sa uit la mașină anterioara o Alfa 1.9jtd din 2004 tot mobil1 esp băgăm și a mers absolut fără nicio o problema de la 150.000km la 230.000km. Încă o chestie, uleiul îl cumpăr din Germania, asta dacă contează :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, interesant, merci. Si eu tot cu Castrol am fost, desi nu prea sunt fan(dupa fisa spec...) dar ii mai "traditional". Auzind numai de bine in ultima perioada de Mobil, am zis sa incer ESP-ul asta desi nu am specificatia 505.01 si asta ma deranjeaza putin. Tu ai motor mai de actualitate si uleiul ti se dedica mult mai bine tie. Am vazut ca numai Mobil Super 3000 ii dedicat motoarelor PD si are specificatia 505.01... Stiu ca s-a mai vorbit, dar nustiu ce sa iau, nu sunt lamurit din ce am citit, de aceea cer parerea unui coleg care a testat inainte pe un motor AVF etc. Eu uleiul il iau din Franta. Am vazut ca bidonul de pe ebay europa difera cu cel din raft de la Norauto franta. O sa aduc si poze maine, cu ce vreau sa pun.

 

@jag, ai mai multe informati despre 5w30, eu nu am gasit inafara de faptul ca lucreaza la acelasi temperaturi ca si un 5w40, altii ziceau ca ii mai fluid. O sa mai rasfoiesc sa vad ce mai aflu, daca ii bun sau nu ptr PD al meu.

 

Am desfacut azi busonul sa vad daca mai am ulei :) si am avut o mica depunere pe buson(un fel de plastelina neagra) Aral-ul nu va sfatuiesc sa puneti.

Acum sunt in studiu despre ce ulei imi mai adaptat mie ( passat 1.9 TDI PD 130 cp AVF) si stilului meu. Anii trecuti faceam aprox 70-80 mi km pe an. Anu acesta o sa fac foarte putini, mi-am propus sa fac max 25 mi km. Problema ii ca mi-am schimbat locul de munca, fac doar 2,7km, deci o sa trec la bicicleta, de aceea 2014 o sa o menajez. Sa nu uitam ca am deja la bord impliniti  270 mi.

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni, zi-mi te rog frumos ce parere ai despre Mobil 1 5w30 ESP Formula. Vreau sa il folosesc la un golf 5 1.6 FSI.

Nu cred ca sunt in cea mai buna masura sa-mi dau cu parerea intrucat nu l-am studiat prea atent.

La Mobil apare un semn de intrebare asupra originalitatii uleiului.

 

Strict dupa fisa tehnica nu arata rau daca vrei neparat un ulei cu aprobare VW 504. Sunt curios, ce s-a schimbat asa drastic in componenta catalizatoarelor pentru FSI-uri incat necesita uleiuri low-SAPS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cerinta este strict legata de poluarea mediului, nu cred ca care legatura cu catalizatorul mai sensibil

Iar 504, in ciuda celor declarate de VW, este mid-SAPS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cat se poate de low-SAPS. Nici nu se pune problema sa faca fata acelei norme, altfel.

Dramatic pentru bietele motoare "fauve" care necesita aceasta norma... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inseli. Potrivit ACEA, dpdv al continutului de sulphted ash:

- full SAPS > 0,8%

- midd SAPS <= 0.8% si > 0,5%

- low SAPS <= 0,5%

 

Norma VW 504 00 / 507 00 nu este foarte restrictiva asupra continutului de sulphated ash.

Spune doar ca el trebuie sa fie <= 1,5%. Dublu fata de cantitatea maxima permisa de midd saps.

Evident, un ulei cu asemenea continut nu poate trece tesele DPF interne ale VW, asa ca in realitate nu exista un ulei 507 cu un astfel de continut de saps

 

De regula, uleiurile 504 00/ 507 00 au un continut de sulphated ash intre 0,8%-0,6%, mai mult decat pragul de 0,5% cerut de ACEA pentru low saps.

Low SAPS sunt normele C1 si C4, nu C3

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fals  
 
nu de regula ci  obligatoriu norma  vw 50700  s ash este intre 0.6 si max 0.8  si uleiurile sant exclusiv  numai 5w30  si sant cele aprobate de vw in lista erwin     sant uleiuri  LOW SAPS pt DPF 
explica centrul testare lubrifianti vw  
 
http://www.api.org/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Whats-New/4-Engine-Oil-Requirements-Volkswagen-Light-Duty-Diesel-Engines-SOKossmehl-VW.pdf

 

lista erwin  VW ULEIURI certificate  VW50400/50700  cea mai avansata norma VW ulei motor ce le inglobeaza pe toate cele dinaintea sa

 

https://erwin.volkswagen.de/erwin/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf

 

si aici normele C1 C2 C3  SI ACEA  explicatii detaliate inclusiv normele C  2010 cu modificarile antiwear mai noi..

http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/Sequences/ACEA-C3-10.html

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este fals, ca ai uitat sa spui? Ca uleiurile 507 00 sunt midd saps si nu low saps, ca doar asta era ideea principala?

 

Este posibil ca acest ghid sa fie gresit (pagina 130), insa nici tot ceea ce scrie in pdf-ul doctorului ala nu poate fi adevarat.

Spre exemplu, uita-te la specificatiile acestui Motul, care este pe lista uleiurilor aprobate 507 00, dar nu respecta tot tabelul din linkul doctorului tau. :)

 

Ideea era ca 507 00 nu este low saps, ci midd saps, ca daca ar fi, uleiurile ACEA C1 si C4 ar trebui sa fie lowest saps :)

 

PS care este legatura intre linkul lubrizol si ce discutam, sau n-are legatura, si le-ai pus doar asa, spre informare? Daca cauti normele ACEA, intra pe saitul lor ca-s complete, nu pe ale comerciantilor.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lubrizol  alaturi de ORONITE (CHEVRON) e cel mai mare furnizor de aditivi pt blenderii de ulei din lume  (4mld USD cifra afaceri) si ofera cele mai complete informatii de spre cerintele si  tipologia normelor de ulei

 

Uleiurile vw50700 sant exclusiv "LOW SAPS"  cu S ash intre numai 0.6 si 0.8   cum e si Motulul dat mai sus (are 0.6)  iar daca citeai atent prima fraza din linkul ce l-ai trimis explica Motul pt toata lumea ca e low ash pt ca altfel nu era certificat de VW

prima fraza din linkul uleiului MOTUL suna asa...

Specifically designed for VAG Group recent cars (VOLKSWAGEN, AUDI, SKODA, and SEAT) fitted 

with EURO IV and EURO V engines that require lubricants with low Sulphur, low Phosphorus and low 

Sulphated Ashes rates. 

 

 

MID SAPS sant uleiurile heavy duty pt flote cu S ash mai mic  sau egal  cu  1 (SM/CJ4  ACEA E9)

 

"Doctorul ala"  CERTIFICA prin teste si buletine de analiza uleiurile vw si coordoneaza centrul de testari lubrifianti VW. 

 

in linkul lui afton chem este dat in procente din volum si ai fost indus in eroare de unitatea de masura

 

iata  nivelurile acceptate international si standardizate in 2008 dupa norme unanim acceptate

 

http://www.swri.org/4org/d08/global/sulfash/

 

tot ce e pana in 0.8 e LOW ASH http://www.swri.org/4org/d08/global/sulfash/

 

 

adica vw50400/50700  care e exclusiv "low ash"

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot ce e pana in 0.8 e LOW ASH http://www.swri.org/4org/d08/global/sulfash/

 

1. Unde scrie acest lucru, ca eu n-am gasit? Te rog sa citezi exact pasajul din linkul tau care spune asta, ca eu nu reusesc sa-l gasesc.

In normele ACEA, se vorbeste despre nivel de cenusa de maxim 0,5%, de 0,8% si de peste 0,8%. De unde asocierea low SAPS cu 0,8%, cand ACEA vorbeste despre low SAPS numai la C1 si C4, care au maxim 0,5% cenusa?

 

post-239-0-69901200-1391265588_thumb.jpg  post-239-0-62042200-1391265598_thumb.jpg

 

2. Despre linkul cu Motul: conform specficiatiilor publicate de motul, acesta are un TBN peste 7, ceea ce-l scoate din lista aprobata 507 00. Conform tabelului profesorului pus de tine, TBN-ul trebuie sa fie intre 6-7... si totusi el se gaseste pe lista erwinn. Asa ca ori motul minte, ori lista erwin este gresita, ori tabelul profesorului tau este oarecum "orientativ" si nu tine loc de criterii stricte pentru aprobarea uleiurilor 507 00. Intelegi acum ce vreau sa spun?

 

 

Q.E.D. :001:

 

6. Posturile monosilabice si/sau posturile care nu aduc nimic bun discuției (gen băgare în seamă) sunt interzise și vor fi sancționate cu warning. Postați numai dacă sunteți siguri că informațiile interesează și sunt întradevăr utile celorlalți membri. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, dacă nu vă puteți abține cautați alte comunități în care aceste lucruri sunt permise.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca  tot ce e sub 0.8 e low saps deci si 0.5  aici e forum vw deci vorbim concret nu la general cea mai buna norma ulei vw 50400/50700 tb sa aiba sub 0.8 Sash     la uleiul Motul faptul ca TBN fost depasit cu 0.2 % fata de prescriptile vw si a trecut testele de certificare  vw nu-i un capat de tara uleiul a dat un MASS  ASH bun in   parametri cu acest TBN ... in testele pe motor....  masurate cu aparatura ff performanta...

DECI  PT ALEGEREA ULEIULUI orice ulei din lista erwin 50400/50700   tinut 10000 km maxim  in ROMANIA  nu pune probleme majore motorului pana la minim  250000km  fapt demonstrat de viata reala...in rest pierdem timpul inutil despicand firul in 4 cand  ......cum se face cu uleiul e batatorita calea de cand au aparut normele...   si istoric al uleiurilor bune si rele si ff multi  km motor  putem afla la orice reprez vw....din tara 

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu stiu ca e mid saps daca e 0,6 sau 0,8 cum sunt vw504/507.

 

@ninu, pune esp, eu cred ca vei fi mai multumit de ce ai pus pana acum. si cu atat mai mult ca faci si km putini pe an.

norma 504/507 include toate normele. il schimbi la fel ca celalalte dar poti sa-l tii mai mult de 1 an daca nu faci nr de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ iuliu.m

Observ ca va place sa cititi printre randuri, iar acest hobby este de-a dreptul hilar cand il folositi ca argument …si sa va explic, pentru ultima data, ca am folosit termenul “aproape” care nici pe departe nu inseamna exactitate...  :))

@ roby_zet  

Eu am folosit la masina personala 1.9 tdi Mobil 1 esp formula si pot sa spun ca motorul s-a comportat excelent...si la urmatorul schimb voi pune tot acest ulei...pot sa ti spun ca am vazut un motor de passat 2.0 tdi  desfacut care arata impecabil de curat fara depuneri  si  avea  ~200k km si propietarul i-a pus numai mobil 1 esp formula, deci recomand acest ulei. Acum ideea este ca FSI ul tau e un motor pretentios, asa ca ai grija ce ulei alegi :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti , de curand am intrat in posesia unui Golf 6 2.0 TDI Cr (110cp) si am facut schimbul de ulei cu Castrol Edge 5w30 5l (200 lei ) pretul mi s-a parut cam mic , la urmatorul schimb as pune Mobil 1 Esp formula 5w30 , ce ziceti merita sa pun Mobil1?

Modificat de Dragos-Ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!