Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

@bluetux

Eu nu m-am referit la vascozitate. Am spus ca singurele uleiuri pe care e trecuta norma 507 00 sunt cele 5w30. De-acolo si concluzia....

Inca nu am vazut 5w40 pe care sa apara 507 00. Si o sa explic si de ce am ajuns doar la 5w30: o alta caracteristica a uleiurilor este cantitatea de cenusa produsa. Din pacate, pe asta nu o gasesti pe eticheta, nici macar in fisele tehnice; din cate citesc, oamenii suna direct la producator sa intrebe. 507 00 are max 0.6% (n-am retinut unitatea de masura), pe cand un non-507 00 are 1.2%-1.5%. Si cica asta e data de aditivii cu care e tratat uleiul din start citat:'additives that contribute to the ash level include Ca, Mg, Moly and Zinc (in the form of ZDDP).'

Ma gandesc ca asta e motivul principal cand se 'duce' un dpf.

Daca as gasi un 5w40 pe care scrie 507 00, l-as lua in sec a doua, numai sa scap de tzacanitul motorului...

Inca ceva, poate gresesc eu, dar ACEA-C3 nu e un standard/norma VW ci e generic. Nivelul max de cenusa pt ACEA-C3-10 este, 0.8%, adica peste 507 00.

Modificat de emm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

norma ACEA C se refera in special la "Catalyst Compatible oils for Gasoline and Diesel engines with aftertreatment devices" 

si se solicita cerinte minime de indeplinit pentru cenusa sulfatata, sulf, fosfor etc., tocmai in scopul protejarii catalizatoarelor; grupul VAG este membru ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) asa ca normele stabilite sunt valabile si pentru masinile VAG;

nu o sa vezi catalizatoare distruse de uleiuri care indeplinesc normele ACEA C (cenusa sulfatata maxim 0.8 la C2,C3, maxim 0.5 la C1,C4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, norma 507/504 este cea mai restrictiva norma existenta. Fiindca am dpf, eu as alege un ulei bun, full syntetic, care sa respecte norma 507, nu acea.

La 507 maximul permis este 0,6 cenusa sulfatata

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezistenta la acizi (sulfurici si clorhidrici) scade cu cat  cenusa sulfatata e mai redusa; asa ca e necesar un compromis, pentru ca uleiurile VW 507 sunt spre limita inferioara normei ACEA, un TBN de 6.1 - 6.5 e cam slabut pentru un ulei de calitate; la partea de "full sintetic", in general 5W30 sunt cat se poate de hidrocracate, incluzand aici si uleiul de mai sus: Liqui Top Tec 4200 SAE 5W-30...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma gandesc ca 5w30 a fost testat si la temperatura noastra de vara. totusi gasim temperaturi mai mari in alte parti pe globu' asta.

si ma  mai gandesc ca dpf nu as vrea sa il schimb chiar la 50000km pt ca e totusi 1800euro.

ai dpf si bagi 5w-40? aveti dpf si bagati 5w-40?

merci.

 

 

LE:

exemplu' la care m-am gandit eu de 5w30:

Liqui Moly Top Tec 4200:

Spezifikationen und Freigaben: 
 ACEA A3-04/B4-04/C3-04 
 VW 504 00/507 00 
 
Viscosity class : 5W-30 
 Viscosity at +40 °C : 70 mm²/s DIN 51562 
 Viscosity at +100 °C : 12.3 mm²/s DIN 51562 
 Density at +15 °C : 0.855 g/cm³ DIN 51757 
 Viscosity index : 175 DIN ISO 2909 
 Pour point : - 42 °C DIN ISO 3016
ai un exemplu de 5w-40 care sa il "bata"?

 

Eu nu am DPF la masina, dar as vrea sa folosesc un ulei long life, deoarece fac putini km pe an...cam 6 - 7 mii, asa ca un ulei long life as putea sa-l tin mai mult de un an...cam un an jumate ma gandesc.

 

Uleiul mentionat de tine mi-a atras si mie atentia, are niste specificatii foare bune pt un ulei 5W-30, dar si pretul e pe masura, aproape cu 50% mai scump decat Castrol Edge 5W-30. L-a incercat cineva la un motor PD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu,de ce nu incerci un Ravenol VMO 5w40 care este full sintetic cu esteri PAO  si se poate folosi in regim LL dar schimbat la max.15000km.Eu am pus acum 10 zile si sunt foarte multumit de el deocamdata,din acelasi motiv,nu fac mai mult de 8000km pe an.Vad ca ai aceeasi motorizare cu a mea.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic ca Ravenol VMO nu e un ulei bun, dar dupa cum am scris si pe topicul dedicat, parerea mea este ca nu merge tinut mai mult de 1 an, pentru ca indeplineste norma 505 01 si VW specifica interval de schimb de maxim 1 an pt aceasta norma. Conform VW,  doar la uleiurile 507 00 se pot schimba la maxim 2 ani. Acuma normal, fiecare face ce vrea cu masina lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma 507 00 s-a aplicat pentru a proteja filtru de particule nu pentru a proteja motorul,motorul tau la baza este conceput  pentru 505 01 mai ales daca gasesti unul cum este Ravenol VMO cred ca este un compromis f.bun.Am vazut clar ce a patit colegul Claudiusnc care a facut reviziile numai la reprezentanta cu ulei 5w30 si s-a dus dracu axul cu came pana in 200k.Acum dupa incident cei de la reprezentanta au trecut subit pe 5w40.Mie de asta imi este frica la 5w30,nu este facut pentru motoarele astea de 1,9 pompe duse TDI ,poate merge mai bine la cele noi CR de 1,6 si 2,0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate era contrafacut acel ulei. ce firma era? 

la mine nu e necesar 5w-30 dar asa imi recomanda ca prima varianta orice motor de recomandare. numai la valvoline imi zice dupa 100k ca recomanda 5w-40 inaintea 5w-30.

 

la mine momentan nu tacane vapsoilul, suna chiar bine.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu a pus doar Castrol 5w-30 de la reprezentanta.  Uleiul a fost original, nu de aici a fost problema. Si la el motorul a sunat bine pana in ultima clipa.

 

Axul cu came la PD cu 8 valve este piesa de uzura din constructie.  De asta i-au pus si cuzineti. Sa nu afecteze chiulasa, ca sa poate fi inlocuit doar axul cu came si tachetii.

 

Singurule remedii ar fi ulei 5w-40 inlocuit la 8-10.000 km  sau folosire de uleiuri mai speciale -  Redline, Amsoil Full Saps

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine pana la un punct,dar dupa schimbarea axului de ce au pus numai 5w40.Undeva este o problema,ori uleiul este prea slab pentru presiunea axei pe tachet,ori  este subdimensionat circuitul de ungere in acea zona a axului sau presiunea uleiului este mica fiind prea subtire la temperaturi ridicate.Cert este din ce am observat la mine care am mers 2 schimburi cu 5w30,dupa ce am trecut la 5w40 motorul are un mers mai frumos si este mult mai silentios,mai ales cand urc mai tare in ture nu se mai aude asa de pronuntat tacaneala de diesel,doar o mormaiala placuta la auz.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul de ungere in zona axului cu came nu este subdimensionat, ci prost conceput. Un ulei mai gros, ofera ceva mai multa protectie. Si alta diferenta ar fi ca 5w-40 il schimbi mai des decat cel 5w-30, care este LongLife si unii merg 20-25.000 km cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum nu am tinut nici un schimb mai mult de 10-12k indiferent de ulei,consider ca dupa 10k nici unul cat de bun ar fi nu mai este in mintile lui si deja trb.sa completezi cam un litru,asa mai bine altul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E discutabil si cu uleiurile astea 5W-30 Long Life. In strainatate merg bine-mersi si PD-urile cu ulei Long Life, chiar si in tarile cu clima calda. De exemplu in Spania stiu din surse sigure ca se folosesc uleiuri Long Life si la PD-uri si merg 30.000 km cu ele, iar temperatura in iulie si august e de multe ori mai mare decat in Romania. Nu cred ca acolo masinile nu circula si prin aglomeratie, in orasele mari. Si la masina mea, in Germania s-a folosit numai ulei long life.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu, 5w30 castrol longlife s-a folosit la service-ul din germania pt masina mea si s-au mers 30 mii km de la schimb iar el inca isi mai pastrase vascozitatea la testul cu degetele :). Acelasi ulei am folosit si eu dar schimbul il fac la un 1 an iar ca nr de km fac in jur de 15 mii. 

Se cunoaste faptul ca este un ulei cu vascozitate scazuta iar iarna asta la prima prima cheie dimineata se aude cateva secunde o bataie metalica apoi sunetul revine la normal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor!

De cand am achizitionat masina (234.000 km reali, service regulat in germania) folosesc Mobil 1 10W40 Super 2000 X1. Masina are acum 250.000 km si imi papa aproximativ 3-4l pe an, in conditiile in care fac aproximativ 11.000 km pe an, 70% prin oras.

Nu stiu pe unde imi papa uleiul, in conditiile in care nu scoate fum alb sau albastrui deloc, nu lasa pete de ulei cand stationez... in schimb, am sesizat ca atunci cand fac un drum mai lung, la turatii mari, pierde mai mult ulei: daca merg la pana la mare si inapoi imi consuma aproximativ 1,5 l la 2000 -2500 km cat fac eu in concediu, majoritatea pe autostrada sau DN-uri. Atunci cand circul majoritatea timpului prin oras sau nu fac drumuri lungi in afara orasului, completez cam 1l la 3-4000 km.

Am facut compresia la masina, mecanicul a spus ca e ok si ca nu exista diferenta notabila intre cilindri (la cilindrul 4 valoarea era cu 1.0 mai mica fata de ceilalti); am facut schimburile de consumabile la maxim 10.000 km; consumul este unul, zic eu, normal 8.8 l/100km, facand comparatie cu altii si conditiile specifice in care circul eu; masina trage, are putere.

Nu stiu daca conteaza, dar am schimbat bujiile (conforme cu tipul de motor) dupa aproximativ 9000 km, deoarece mi-a dat eroare in bord si mergea in 3 pistoane. Dupa ce am fost la diagnoza, a aparut eroarea pe cilindrul 4: bujia era neagra de fum si nu rosiatica.

In conditiile expuse mai sus, credeti ca ar fi indicat sa schimb uleiul si, daca da, ce ulei imi recomandati?

P.S. Tip motor AUS (nu e longlife)

Modificat de dan_co
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cilindrul cu compresia mai scazuta era tot acela cu bujia afumata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si bujia era doar neagra sau prezenta si calamina pe electrozi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu exact. parca era doar fum, insa imi aduc aminte ca mecaniccul a zis ca a curatat injectorul (sau poate sa fi fost vb de bujie si am retinut eu gresit) de calamina. bujiile le-am schimbat eu dupa ce am luat-o de la mecanic. nu ma pricep, dar benzinarul are injectoare?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, are injectoare care pulverizeaza benzina in galeria de admisie, aproape de supapa de admisie. Nu ar trebuie sa aiba calamina pe el ca nu lucreaza in cilindru...

 

ideea este ca daca acel cilindru are compresia mai scazuta si bujia afumata.. si mai prezenta si calamina, este posibil sa fie ceva in neregula si sa scape uleiul pe langa segmenti... asta ar cauza si consum de ulei la turatii mari, si bujie calaminata... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca consuma ulei.Consuma si la turatie mare si la turatie mica.

De cand nu erau schimbate bujiile?Si eu cand am schimbat bujiile erau negre si avea calamina toate pe ele.Doar nu crezi ca erau la totii cilindri probleme.Doar ca bujiile erau foarte foarte uzate electrozi erau tociti.Deci arderea se facea incomplet si deaia sa depus Calamina . Deci nu mai speriati omul, domnul muraru dan este foarte bun.Consumul de ulei il avea si la turatii joase si la turatii ridicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit aici o analiza de ulei uzat pentru Liqui Moly Top Tec 4200, efectuata la 5000 mile (aprox 8000 km) de parcurs cu uleiul. Ce parere aveti? Mie mi se pare ca se prezinta f bine, TBN-ul a scazut la 5.95, fata de 6.5 cat are uleiul nou. E drept ca din cate scrie acolo s-au folosit si ceva aditivi de combustibil. Eu cred ca uleiul asta ar face fata 10.000 km si la conditiile de trafic din Ro. Dupa cum am zis, sunt tentat sa-l folosesc la masina mea (1.9 TDI PD cod BKC). Are specificatii  mai bune fata fata de Ravenol VMP , care este tot long life si scrie ca e bazat pe PAO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei am citit mai atent.scuze

Dar nu poti spune ca masina consuma.ulei doar la turatii ridicate .daca e sa consume consuma si la turatii joase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Na pana la urma o sa pun unul mai "aiurea", ieftin sa zicem, dar nu il tin mai mult de 2 luni jumate si vreo 3500 km care ii fac. Hai sa zicem maxi 4000.

 

Postez aici cateva poze pentru a imi spune cu care sa ma risc mai tare... La sfarsitul lui august o sa il refac in reprezentanta vw cu ulei 5w30 in vrac.

 

Aici in franta am gasit unul 5w30 ELF de la Total, la 5 L cu 34.90€ + filtru 8.50€ + mana de lucru 15€ . Are specificatile urmatoare   505 001, 506 000, 502 000 / ACEA C3 API

 

Ar mai fi un Castrol dar nu gasesc specificatile "bune" ptr B5.5 -ul meu AVF. Din cate imi amitesc ar fi cred un 504 000 si 506 000  sau ?

 

 



Castrolu nu il pot atasa dar scrie pe bidonul EDEG FST Fully sintetic 5W30. Specs is defapt  SAE VW 504

00/507 00 si zice ca ii ok si ptr  503 01

post-39904-0-90211800-1371500823_thumb.j

post-39904-0-39850800-1371500951_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!