Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

Dar nu e destul de incomod de mers cu un ambreiaj sport mai ales in oras?

Acum am venit de la Sibiu; iata primele impresii : Cand am plecat din Bucuresti si pana la Ramnicu Valcea imi patina regulat la a 3-a, a 4-a, si a 5-a de la 2000 la 2300 de turatii.Cateodata chiar si mai mult.Dupa Ramnicu Valcea a inceput sa patineze mai rar, de obicei la a 5-a la 2000 de turatii si patineaza pana pe la 2300.

La intoarcere a facut mai putin; la a 3-a nu a mai facut deloc, numai un pic la a 4-a si mai mult in a 5-a. Dar aleator. Numai cand vroia ea. Ex : merg constant cu a 5-a la 2000 rot/min si o calc, se duce turometru in 2200-2300 de turatii si dupa aceea creste normal. Imediat repet figura si nu mai face. :confused:. Poate isi revine. O sa ma mai dau cu ea sa vad.

In rest reprizele sunt fulminante. Urca in 180 foarte repede si usor. Viteza maxima a fost 210 Km/h. Cu a 4-a depasesti de rupi (asta cand nu patineaza) :(.

Maine o sa am iar treaba in afara Bucurestiului si o sa revin cu detalii. Sunt curios la rece cum mai face!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit. Cred ca s-a terminat cosmarul :cheers: cu patinatul ambreiajului.

Dar, sa va spun ce cred ca a fost : cand am fost la Aspad (saptamana trecuta) ei nu mai facusera upgrade la chip decat la Octi 2 de 140 de cai TDI. Cand au desfacut ECU au scris seria de pe el si asa mai departe cum se procedeaza. Dar surpriza : Seria ( codul) ECU-ului meu este aceeasi cu cea de la 2.0 TDI :cheers:. Adica daca le pui pe amandoua una langa alta nu poti sa le diferentiezi. Si inauntru e la fel am inteles. Asa ca in virtutea inertiei toata lumea a considerat ca motorul meu este 2.0 TDI. Deci, upgrade-ul s-a facut ca pentru un motor de 2.0 TDI de 140 de cai. D-aia fugea masina de rupea. Curios este cum a functionat, fara sa scoata pic de fum sau altele. E drept patina ambreiajul :(. Acum dupa prima ora de plimbat cu ea prin Bucuresti nu mi se pare ca mai patineaza, dar in seara asta plec din Bucuresti mai departe si ma intorc maine (sper sa ajung la intalnire :cheers: )asa ca impresiile de pe drum le scriu deseara daca nu adorm.

Sper sa nu mai patineze ambreiajul ca-i dau foc :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Revin cu noi informatii despre ambreiajul meu : TOT patineaza :D :P :P :banghead:Dar mult mai putin. Numai in a 4-a si a 5-a cand ambreiajul este rece. Nu mai patineaza la 2000 de rotatii, ci patineaza de la 2300 la 2500 de rotatii. Dupa ce se incalzeste ambreiajul merge struna. Acceleratiile sunt mai liniare, nu mai am acea accelerare violenta la 2000 de rotatii, ceea ce imi place :P . Dar acum nu stiu ce sa fac : sa o las asa si sa incerc sa pun un ambreiaj mai bun, sau sa revin la setarile de fabrica. Astept si parerile voastrea. Sau mai e o varianta : in fiecare zi inainte sa plec sa incerc sa urc niste scari cu ea sa-i incalzesc ambreiajul. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.............Dar acum nu stiu ce sa fac : sa o las asa si sa incerc sa pun un ambreiaj mai bun, sau sa revin la setarile de fabrica. Astept si parerile voastrea. Sau mai e o varianta : in fiecare zi inainte sa plec sa incerc sa urc niste scari cu ea sa-i incalzesc ambreiajul. :D

Pai daca e in garantie las-o asa... cand s-o duce de tot, du-te cu ea la garantie si fa o fata inocenta... :P

Daca nu e ... atunci recomand sa iei un ambreiaj mai bun. Conservatorii iti vor recomanda probabil sa limitezi curba de cuplu... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca cel mai bine este sa-ti dai chip-ul jos...daca mai patineaza si dupa atunci du-te la garantie si las-o asa ca distrugi masina aiurea...parere mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zgb: dar si tu ai chip pe a ta si vrei sa-mi spui ca tu distrugi masina. UPSolute fac mapari foarte bune din cate stiu eu, pastrand caracteristicile motorului in limitele de siguranta. Eu nu sunt nici pe departe omul care rupe masina sau fac liniute cu ea, ci pur si simplu vreau sa am o rezerva de putere mai mare! :D

Pana acum am doua pareri : una pro si una contra! Mai bine cream un poll :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

cred ca zgb a vrut sa zica sa revii la setarile de fabrica , sa testezi daca mai patineaza si daca DA mergi la garantie, daca nu pune chipul inapoi si trebuie sa rezolvi cumva cu ambreajul problema sau cu firma care a facut chipul (ubsolute)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara sa supar pe nimeni mai conteaza si modul cum o 'distrugi' adica cum mergi, cum schimbi, etc de aici rezulta primul lucru ambreiajul si dupa turbina...nu spun ca e cazul tau dar exista multi care se dau 'raceri' si nu prea stiu ce se intampla cu o masina in general

p.s. : eu nu am frica de ambreiaj...eu am frica de turbina si frica mea de aceasta turbina nu este din cauza flash tuning-ului ci din cauza ca masina mea a fost condusa la viata ei si de o femeie (ce-i drept,conducea f bine pt o femeie dar deh masina turbo e mai pretentioasa)...turbina daca stii cum s-o protejezi te tine mult...neasteptat de mult, chiar si in sarcini mari,abundente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caluti sunt prezenti. Tot asa un 130-135CP sper sa gasesc (o sa ma duc la dinamometru). I-am cerut lui Markus un tuning "ceva intre versiunea tunata si tunata_low" . A iesit ce aveam si de la ceky.

ce e bine e ca din prima a facut tuning si nu am fum (ma apropii de 140.000km totusi la masina si am avut interventii pe galeria de admisie, turbina desfacuta, motor desfacut integral - astea in 5 anisori). La ceky si prima versiune de tuning era fumigena rau si a doua (mai putin fumigena as caracteriza-o eu). Cei cu care am mers la Paltinis mi-au spus ca scot mult fum (prea multi mi-au zis).

Azi dimineata in drum spre munca am dat putin in masina (4.000rpm in treptele 1-2-3 . Rezultatul: no smoke :-)

Sunt foarte multumit de ce am pe masina acum.

<{POST_SNAPBACK}>

dl. voinea, inteleg ca upgrade-ul Markus este superior (nu ma refer la putere/cuplu ci la optimizare parametrii injectie, avans, turbina, etc) upgrade-ului Ceky, disparand problema fumului in sarcina (care poate proveni din alte motive, dar nu e locul aici/acum).

este/va fii ciptuning-ul Markus disponibil in oferta ta si la ce bani? (speram nu grei :o )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...(ce-i drept,conducea f bine pt o femeie dar deh masina turbo e mai pretentioasa)...turbina daca stii cum s-o protejezi te tine mult...neasteptat de mult, chiar si in sarcini mari,abundente

Referitor la asta am deschis un topic pe TDI Forum numit "Viata turbinei de TDI si intretinerea ei..." si as vrea sa discutam (evident frumos) pe tema asta

click aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aseara dupa 30 de minute in care am dasfacut cele necesare + ECU masinuta mea a primit o noua versiune de chip.

Am deja soket-uri montate pe placa (masina este PLCC32 si nu poate fi remapata - singura varianta posibila fiind chiptuning clasic).

Am scos eprom-urile de la DIMSPORT si am pus versiune de soft facuta de firma din germania cu care colaborez. Era 21-22 seara si ud pe jos dar prima imresie este NU MAI SCOT FUM :o ...

Azi o iau la drive sa mai studiez acest aspect. Am tinut sa postez deja pentru a anunta pe cei cu care am fost la Paltinis in coloana ca gata... fumu' s-a dus.

<{POST_SNAPBACK}>

okay dl. voinea, am citit PM-ul.

Cred ca am fost usor neatent. Tu ai schimbat CHIP-ul (de la DIMsport cu cel de la Markus, corect?), nu ai facut remapare/obd flash.

Deci, intrebarea ar fi: remaparile pe care le furnizezi tu sunt de la Markus?

Te intreb deoarece am si eu mici probleme cu fumu in sarcina, si nu m-ar deranja sa scap si de aceasta problema prin flash tuning. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA! Remaparile lui Voinea sunt de la Markus si le avem mai toti de pe forum: eu, Zgb, soava, ender, etc... Toata lumea e multumita datorita lui Voinea. :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

masina mea nu a fost remapata. Am trimis fisierele originale (le am de acum 4 ani cititie). Markus a facut modificarile si mi-a trimis mail. Am fost cu fisierele noi la ASPAD si mi-au scris in EPROMuri datele si le-am montat in soketurile montate acum 1-2 ani.

Acest soft a inlocuit softul pus de DIMSPORT si care la prima lui versiune eram foarte fumigen , iar la a doua versiune mai putin fumigen dar totusi la intalnirea de la paltinis foarte multi mi-au spus ca scot prea mult fum.

Acum am soft facut in germania de Markus (face pentru Lotec, SKN, Motec, TCM , steinmetz , projekt-opel.de ).

Sunt 100% multumit de masina acum si toti cei care au primit chipuri prin mine de la el (de pe forum si din afara forumului) sunt foarte multumiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea nu a fost remapata. Am trimis fisierele originale (le am de acum 4 ani cititie). Markus a facut modificarile si mi-a trimis mail. Am fost cu fisierele noi la ASPAD si mi-au scris in EPROMuri datele si le-am montat in soketurile montate acum 1-2 ani.

Acest soft a inlocuit softul pus de DIMSPORT si care la prima lui versiune eram foarte fumigen , iar la a doua versiune mai putin fumigen dar totusi la intalnirea de la paltinis foarte multi mi-au spus ca scot prea mult fum.

Acum am soft facut in germania de Markus (face pentru Lotec, SKN, Motec, TCM , steinmetz , projekt-opel.de ).

Sunt 100% multumit de masina acum si toti cei care au primit chipuri prin mine de la el (de pe forum si din afara forumului) sunt foarte multumiti.

<{POST_SNAPBACK}>

okay dl. voinea si dl. vlad :o

acum mai ramana sa trec la fapte, ca vorbă lungă ...

mai-iunie cel târziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Revin cu noi informatii despre starea masinii dupa un drum mai lung : ambreiajul nu a mai patinat deloc de la iesirea din Sibiu pana acasa :lol: Dar de dimineata la rece a patinat iar. Deci m-am lamurit: la rece patineaza iar la cald nu mai patineaza. O sa merg cu ea asa deocamdata si ma mai gandesc ce-i fac, adica o sa revin la setarile din fabrica sau ii schimb ambreiajul!

Aseara am venit pe la 10:00 seara in Bucuresti :lol: si imi pare rau ca nu am ajuns la intalnire. Cum v-ati distrat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ciptuning-ul tau si performantele de dupa ale masinii, cam cat scoti 80-120 km/h? - in cele mai favorabile conditii. Ma gandeam sa facem o lista (alt topic evident) cu timpii acestia, pentru ca, eu zic, sunt o masura a capacitatilor masinii de a se descurca intre orase in depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am facut si eu chip tuning aseara cu Voinea si sunt foarte multumit. In oras se simte ca trage mult mai bine. O sa vad si cu fumul cum stau. Aseara nu mi-am dat seama dar nici nu am mers prea mult si nici nu urmaresc sa scot recorduri intre semafoare. Oricum abia astept acum in weekend un drum afara din localitate. Am acelasi tuning ca ender si am vazut ca e foarte multumit. O sa revin cu impresii dupa Pasti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ciptuning-ul tau si performantele de dupa ale masinii, cam cat scoti 80-120 km/h? - in cele mai favorabile conditii. Ma gandeam sa facem o lista (alt topic evident) cu timpii acestia, pentru ca, eu zic, sunt o masura a capacitatilor masinii de a se descurca intre orase in depasiri.

<{POST_SNAPBACK}>

eu am facut testu, dar nu am tuning, in plus aveam anvel. de iarna, 3 pers. in masina:

tr. 4, 80-120km/h = 7.2 sec

cu a 3-a nu am incercat, ar fi insemnat s-o duc la 4400 ture.

0-100 = 12 sec. ;) (fara tiptronic, pe automat)

sa vedem dupa remapare!

Modificat de laVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari Dragos pt. tunningul facut (si lui Markus)

am facut in weekend circa 1200 KM. Masina merge super ... nu ma asteptam ca 25 cp in plus sa se simta asa. Am verificat cu un prieten si masina nu scoate pic de fum (mentionez ca pun motorina OMV EURO5 si ulei ARAL 0W-40 si fac reviziile la 15k). Pe deasupra masina consuma si mai putin si o accelerez mai repede acum ... dar de mers merg la fel 80-100 in localitate si 150 afara -> consum mediu de 5.5l/100 km.

Si pe deasupra am prins si 200 km/h (asa arata ceasul din bord) .

am facut de la 80-120 km/h 7 sec schimband la 4000 dintr-a 3-a intr-a patra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari Dragos pt. tunningul facut (si lui Markus)

am facut in weekend circa 1200 KM. Masina merge super ... nu ma asteptam ca 25 cp in plus sa se simta asa. Am verificat cu un prieten si masina nu scoate pic de fum (mentionez ca pun motorina OMV EURO5 si ulei ARAL 0W-40 si fac reviziile la 15k). Pe deasupra masina consuma si mai putin si o accelerez mai repede acum ... dar de mers merg la fel 80-100 in localitate si 150 afara -> consum mediu de 5.5l/100 km.

Si pe deasupra am prins si 200 km/h (asa arata ceasul din bord) .

am facut de la 80-120 km/h 7 sec schimband la 4000 dintr-a 3-a intr-a patra.

<{POST_SNAPBACK}>

Si eu am scos tot 7 secunde de la 80Km/h la 120Km/h cu acelasi tip de chip. Ai incercat sa vezi daca rupe aderenta intr-a doua daca pleci de la 2200rpm? (acolo cred ca-i cuplu maxim) Eu o rupeam cu cauciucurile de iarna.

Am citit o multime de opinii pe niste forumuri germane despre tuningul facut de Markus Getz. Se pare ca nu a avut nici-o plingere din 2002 si pina acum. Este imbatabil ca pret si calitate pe piata germana de tuning.

Eu am o mica "pasarica" in legatura cu virfurile de boost pe care le atinge turbina. Sper sa gasesc o cale sa le limitez la maxim 18-19PSI (2230-2290mBAR presiune absoluta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o mica "pasarica" in legatura cu virfurile de boost pe care le atinge turbina. Sper sa gasesc o cale sa le limitez la maxim 18-19PSI (2230-2290mBAR presiune absoluta)

Dawes? (mechanical boost controller in paralel)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa fac ceva mai destept, de la monitorul de boost facut de mine cu PIC-uri sa aloc un port al microcontrolerului pentru deschderea unei electrovane la o valoare presetata a presiunii.

Sper insa sa rezolv problema prin modificari ale chip-ului, fara sa fiu nevoit sa intervin mecanic pe traseul de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca va fi destul de rapida reactia ansamblului chip+electrovalva? Cat va fi intarzierea data de latenta senzorului de presiune, prelucrarea datelor, luarea deciziei, comanda data, reactia electrovalvei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca va fi destul de rapida reactia ansamblului chip+electrovalva? Cat va fi intarzierea data de latenta senzorului de presiune, prelucrarea datelor, luarea deciziei, comanda data, reactia electrovalvei?

<{POST_SNAPBACK}>

Hai sa le luam pe rind:

1) Orice actionare pneumatica (VNT) are o latenta relativ mare in comparatie cu orice dispozitiv electronic. Zecimi de secunda pentru VNT

2) Latenta senzorulu de presiune este (din documentatia Bosch) t10/90 = 0.2mS typical. Nesemnificativa in comparatie cu punctul 1

3) In varianta actuala a TDI-SPY esantionarea se face (fara intreruperi) la 11Hz, acest lucru este datorat timpului mare de raspuns al senzorului de temperatura DS18s20. In mod cert se poate imbunatati cu cel putin un ordin de marime timpul de raspuns prin folosirea intreruperilor.

4) Prelucrarea datelor si luarea deciziei: clock-ul microcontrolerului este la 8Mhz, intern o instructiune se executa in CLK/4, timp nesemnificativ la un program de 3-4K instructiuni.

5) Electrovana, cele mai performante merg pina la 10mS/12V timp de reactie

Daca insumezi toti timpii de mai sus o sa vezi ca se poate lua o decizie si actiona in consecinta mai repede de 11Hz, rata actuala de detectie a virfurilor de boost.

Problema cea mai dificila nu o reprezinta timpul de reactie.

Cit trebuie tinuta galeria de admisie deschisa? Pina scade presiunea? La ce valoare? Ce se intimpla in circuitul de reactie VNT in acest timp? Ce se intimpla cu compresorul la o scapare rapida de presiune in sistem? La ce turatie ajunge? ....

Din aceste motive prefer o remapare a chipului sau un N75 cu un timp de reactie mai bun. Poate unul de la 1.8T. Cine stie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!