Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

13 hours ago, Xman_ghio said:

 Aia cu “a stat un an” e vrajala de samsar…

Nu neaparat! Sunt si masini care stau, putine, dar sunt. Eu am 2 colege la serviciu care stau cu masinile in curte si nu circula decat cateva sute de km pe an. Nici mecanicii nu le cred ca fac atat de putini km pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, o intrebare pentru vag dpf app, s-a facut vreun update la listele de coduri de motor, functioneaza si pentru CBBB? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la DPF reprezinta doar efectul unei defectiuni ,NU si cauza.

Monitorizati si intretineti motorul ,doar asa evitati problemele la DPF.

Exemplu :

IMG_6490.jpg

IMG_6491.jpg

IMG_6493.jpg

IMG_6492.jpg

Aprox 80% din km facuti in RO :icon_cheesygrin:

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Gasim si vreun euro6 (preferabil fara adblue) la performantele astea ? 🙂

   

    Ca mie unul mi se pare ca vin cu draci pe ele, regenerari mult mai dese, presiuni diferentiale mai mari. Nu vad cum ar ajunge la 500k in traficul nostru :Driver:.

 

    Si una calda, de azi dimineata (bine/nebine, cine mai stie).

 

     901858191_WhatsAppImage2023-12-14at10_49_18.thumb.jpeg.4b1f7208b5e6528c2b59d3afa31d7601.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad presiunea diferentiala,si nici regenerari dese!

250 KM media ptr 1.6 CXXB e una decenta!Depinde de oras,mefia de viteza si consum combustibil,totul e relativ!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Adria_n said:

Gasim si vreun euro6

Da,B8 ,4M,CRLB,trecut de 450.000 .

Ambele sun in intretinere la mine de aprox 3-4 ani 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

           Pai nu prea se vede presiunea pe ECU asta Delphi din aplicatia VAGDPF (nici n-am monitorizat constant presiunea ca trebuie sa scot alt tester OBD11, pana ma conectez, caut canalul respectiv etc.)

           Imediat dupa regenerare poate oscila intre 5 si 10-12, cateodata si cu offseturi mari ( efectiv nu mai intelegi nimic, daca e bine sau nu ).

 

           Legat de km intre regenerari, in cazul asta e decent (227 km in 912 min => minunata viteza de 15 km/h, oras Bucuresti, consum pe la 9 +/- in conditiile astea).

 

           Dar si cand ies extern nu sar prea mult peste 300km (tot des dupa mine). La euro 5 vad altceva.

 

          

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate ce stii tu despre 1.6 tdi EA288 nu se impaca cu realitatea si managementul lui real!Ori apelezi la un profesionist care cunoaste motorizarea si te poate lamuri,ori te poti juca la nesfarsit cu jucarii gen OBD11 sau VAG DPF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt, e vorba de o Skoda Octavia 2 FL 2010, 1.6 TDI DSG, cod CAYC, 180k km, fara erori, care scoate fum in prima parte a regenerarii, dupa pornirea la rece. 
Succesiunea e urmatoarea: pornire la rece normala, apoi dupa cateva minute turatiile urca la 1000, masina incepe sa scuture si tremura, si de ceva vreme am observat un fum gros alb, cu miros de diesel nears simultan cu tremuratul, atat la relanti cat si in mers. Temperatura e sub 50 cand incepe fumul. Fumul dureaza 3-10 minute, timp in care temperatura ajunge la 70, iar tremuratul se mai linisteste, dar dureaza cateva zeci de minute, apoi si turatiile revin la 780. Masina nu scoate fum in nicio alta situatie, nici la relanti, nici la aceleratie. Nu stiu de cand scoate fum, scuturatul l-am observat de cativa ani. Vorbim de fum serios, mi-e jena pentru cei din jur, la semafor simt si eu... 
Am facut o diagnoza si dupa kilometraj se confirma ca fumul se intampla la inceputul regenerarii. Nu sunt erori, nu au fost probleme. Ultima si singura interventie acum 6 ani, inlocuire senzor presiune gaze evacuare cred (ceva cu o mufa electrica si perpendicular doua mufe pentru furtune). Nu are update pentru dieselgate.
Pun si valorile pentru injectoare la cald/aproape rece, presiune si DPF. Din cate am urmarit eu, injectorul 1 are o valoare de compensare ceva mai mare (stabil +0.3/+0.4, rar +0.7), la dpf nimic special, dar cunoscatorii pot sa se uite mai atent. 

  IDE00021   		Engine RPM 							782 /min
  IDE00025   		Coolant temperature 						92 °C
  IDE00188-ENG102817   	Fuel high-pressure: actual value-FUP_FIL 			25.092 MPa
  IDE00201-ENG102664   	High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 			24993.896 kPa
  IDE00365-ENG99400   	Injection quantity deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 		0.3646 mg/stroke
  IDE00366-ENG101187   	Injection quantity deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 		0.1577 mg/stroke
  IDE00367-ENG101684   	Injection quantity deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 		-0.2104 mg/stroke
  IDE00368-ENG103465   	Injection quantity deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 		-0.2935 mg/stroke
  IDE00475-ENG99518   	Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 				13.829 %
  IDE00589   		Fuel pressure 							23280 kPa rel

  IDE00021   		Engine RPM 							784 /min
  IDE00025   		Coolant temperature 						55 °C
  IDE00188-ENG102817   	Fuel high-pressure: actual value-FUP_FIL 			26.642 MPa
  IDE00201-ENG102664   	High fuel pressure: specified value-FUP_SP_KPA 			26794.434 kPa
  IDE00365-ENG99400   	Injection quantity deviation cylinder 1-FAC_CYL_BAL1 		0.4440 mg/stroke
  IDE00366-ENG101187   	Injection quantity deviation cylinder 2-FAC_CYL_BAL2 		-0.0683 mg/stroke
  IDE00367-ENG101684   	Injection quantity deviation cylinder 3-FAC_CYL_BAL3 		-0.1906 mg/stroke
  IDE00368-ENG103465   	Injection quantity deviation cylinder 4-FAC_CYL_BAL4 		-0.1569 mg/stroke
  IDE00475-ENG99518   	Fuel Pressure Regulator Valve-PCV 				13.972 %
  IDE00589   		Fuel pressure 							28250 kPa rel

  IDE00021   		Engine RPM 								784 /min
  IDE00025   		Coolant temperature 							68 °C
  IDE00427-ENG101722   	Particle filter: difference pressure-DIP_PF 				5.47 hPa
  IDE00430-ENG102682   	Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 	0 
  IDE00432-ENG103847   	Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 		27745.10 s
  IDE00433-ENG103279   	Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 				54.4886459 g
  IDE00434-ENG102050   	Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 			17.28 g
  IDE00435-ENG101197   	Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 			5.01 g
  IDE00436-ENG102397   	Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 		180.1 km
  IDE01407-ENG100958   	Particle filter: fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 	15.52 l
  IDE04263-ENG102014   	Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 	4.15 hPa

Am mai gasit pe forum vreo 2 cazuri de regenerare cu fum, dar nu si solutii. Ce se mai poate face mai departe (asta a fost prima utilizare de VCDS, nu stiu daca si cum s-ar putea face o monitorizare a regenerarii efective, ce valori si cum se interpreteaza)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica tu sustii ca regenereaza la fiecare pornire,fiindca turatia creste la 1000rpm?!Total gresit!

Urmareste corecțiile injectoarelor si presiunea in rampa cerut vs actual,cauti in blocurile de masura selectezi  valorile si pornesti motorul,ideal un grafic!Din povestea ta deduc că ai nevoie de un om capabil,care sa pună un diagnostic corect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin ca scoate fum cand face regenerare dupa o pornire la rece... nu am scris nicaieri ca face regenerare la fiecare pornire. Intr-adevar, daca nu termina regenerarea intr-o zi, incearca si ziua urmatoare la cateva minute dupa pornire, dar asta e normal. Fumul la regenerare, mai exact la inceputul ei, nu e. Din comentariul tau deduc ca nu citesti, dar dai sfaturi generaliste care nu spun nimic. 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu porneste nici o regenerare la rece .

Regenerarea porneste doar dupa ce se indeplinesc cateva conditii (una din ele e ca antigelul sa aiba minim 80 grade)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, FeriM said:

Sustin ca scoate fum cand face regenerare dupa o pornire la rece... nu am scris nicaieri ca face regenerare la fiecare pornire. Intr-adevar, daca nu termina regenerarea intr-o zi, incearca si ziua urmatoare la cateva minute dupa pornire, dar asta e normal. Fumul la regenerare, mai exact la inceputul ei, nu e. Din comentariul tau deduc ca nu citesti, dar dai sfaturi generaliste care nu spun nimic. 

Se pare ca nu ai cei 7 ani de acasa,nu am ce sfat particular sa-ti dau cand tu ai folosit ptr prima data un vcds si ai zero cunostinte despre management la un siemens-continental!

Asa cum ai primit raspuns de la excalade,regenerarea nu pornește niciodata la prima pornire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fals, porneste la rece in anumite conditii ... exact cum descrie colegul. In special daca nu s-a putut finaliza cu succes in ciclurile anterior de mers. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kilometrajul de la momentul testarii minus 180km (valoarea de la terminarea ultimei regenerari, vezi in test) = valoarea notata de mine in masina, cand a inceput scuturatul si fumul saptamana asta+ 6km. Distanta parcursa in acea zi pana cand turatia a scazut sub 1000 a fost de aproximativ... 6km. Mai mult, daca intr-o zi cu scuturat, fum si 1000 rpm am mers putin si cu opriri, ziua urmatoare incepe la fel... exact in acelasi interval scurs de la pornire (cateva minute), dupa aceeasi distanta parcursa (1-2km). Asadar pana azi am banuit, dar acum as zice ca e sigur legat de regenerare.

Ceea ce am scris e rezultatul observatiilor de mai multe luni, in care am avut aceste episoade de fum, scuturat si turatie crescuta repetate la 1-2 zile, dupa acelasi tipar, apoi nimic 1-3 saptamani. Despre scuturat stiu ca era prezent si acum 3 ani cel putin (ma surprindea si atunci ca aparea tot cam pe la aceleasi semafoare)... posibil si mai demult, dar la vremea aceea nu am remarcat fum, poate era sau poate nu.

Faptul ca masina creste turatiile, scutura si iese combustibil nears se potriveste cu injectarea de combustibil suplimentar pentru ridicarea temperaturii in DPF, asa cum e descris in specificatiile procesului de regenerare. Pe masura ce temperatura creste, combustibilul suplimentar arde si nu mai iese fum, asa cum nu trebuia sa iasa de la inceput. Iar pe masura ce se injecteaza mai putin combustibl suplimentar scade si tremuratul.

E un mister de ce regenerarea ar incepe inainte ca acul de temperatura sa se fi miscat de pe 50 macar... asta sper sa aflam, dar momentan nu vad alta explicatie. Daca totul ar merge dupa manual, probabil n-ar scoate nici fum, nu-i asa? Deci daca sunt idei, ce masuram sau verificam in continuare, sunt binevenite... indiferent la ce concluzie duc. 


Urmatoarele postari descriu fenomene similare, insa fara date din loguri
https://vwforum.ro/topic/140009-fum-alb-regenerare-dpf-skoda-yeti/
https://vwforum.ro/topic/12651-service-uri-in-cluj-napoca/?do=findComment&comment=3102892
https://vwforum.ro/topic/44032-filtru-diesel-de-particule-dpf/?do=findComment&comment=3103348

 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

54 minutes ago, vlahdacoroman said:

Se pare ca nu ai cei 7 ani de acasa,nu am ce sfat particular sa-ti dau

Nu am nicio intentie de a discuta in contradictoriu, deci acest raspuns va fi ultimul din partea mea in ce ne priveste.

Cei 7 ani de acasa m-au invatat:

- sa ascult inainte sa vorbesc; am descris amanuntit si relativ documentat o situatie, inclusiv am venit cu niste date logate, dar am primit un raspuns care dovedeste ca interlocutorul nu a citit postarea, sau in orice caz, nu cu atentie. 

- sa vorbesc doar daca am ceva de spus; eu am citit cu atentie si de mai multe ori raspunsul primit si am ajuns la aceeasi concluzie (ca si interlocutorul, ceva mai tarziu) ca nu ma ajuta cu nimic... daca imi spunea sa citesc un anumit articol, sa urmaresc un anume set de parametri sau sa caut o anumita corelatie, folosind VCDS intr-un anume fel, cred ca m-as fi descurcat

- sa nu subestimez persoana cu care discut; nu suntem toti mecanici de meserie, dar poate unii suntem capabili sa intelegem o problema

- sa nu ma consider atotstiutor si posesorul adevarului absolut; mecanica e stiinta complexa, cu multe variabile... cat traim, invatam; cum o afirmatie reflecta experienta fiecaruia, apar si contradictii, asta n-ar fi asa o problema mare

- sa nu fiu agresiv verbal inutil si excesiv; eu am incercat sa scriu la obiect dupa cum se poate constata

toate cele bune si scuze pentru citat

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, adrian001 said:

Fals, porneste la rece

Vezi ce zice odisul la conditii pt regenerare.

Ca motorul grabeste urcarea temperaturii pentru indeplinirea conditiilor .... asta e altceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si faptul ca ECU-ul modifica parametrii normali de functionare ai motorului pentru a aduce motorul/DPF-ul mai repede la temperatura optima de regenerare sa inteleg ca pentru tine nu face parte din procesul de regenerare ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,asta nu inseamna ca o sa-si faca regenerare .

Regenerarea nu porneste daca un senzor nu indica cum trebuie,termostat defect,erori....... (unele modele trebuie sa aiba minim 1/4 nivel de motorina ,portierele inchise....etc)

Doar dupa ce se indeplinesc toate conditiile porneste regenerarea.

Cand temperatura in dpf depaseste 400 grade atunci avem regenerare.

 

Faptul ca motorul sta turat nu inseamna neaparat ca e pe regenerare ,poate fi load mamagement,baterie slaba,alternator.....

1.6l/2.0l R4 CR-TDI (CAN)

With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way.

 

Regeneration while Driving

Prerequisites (General):

Ignition ON

Engine ON (Idle)

Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4)

Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values)

If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.

If the Particle Filter Load value in MVB 108 is blank, use alternate group 241.2/3 instead.

Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)

Engine Hood Closed

Conditions (Driving Cycle):

Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH)

Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)

Duration approx. 10-15 Minutes

Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2)

Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3)

Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4)

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zice documentatia oficiala intr-adevar, ca tre sa fie 70 de grade minim ca sa inceapa, si eu am citit acum vreo doua zile exact documentul de mai sus... la alte motoare poate fi 50, dar pt 1.6 CR e scris clar 70. De aia nu am crezut nici eu pana cand am facut calculul cu km pe baza datelor de la ultima regenerare. Momentan nu am alta ipoteza din pacate. La mine cand ajunge temperatura in jur de 70 in bord (in timpul presupusei regenerari), atunci incepe sa se rareasca fumul si sa se linisteasa scuturatul, devine doar tremurat, tot mai fin, aproape imperceptibil spre final, dar de atatia ani cu masina aud cand nu merge perfect echilibrat. 

 

Paranteza. Ce am mai observat in timpul investigarii cu VCDS a fost ca temperatura citita de VCDS (IDE00025 Coolant temperature) e cu vreo 10 grade mai mica decat cea afisata in bord... nu stiu exact care de unde isi ia valoarea. Pana la 80 pe VCDS ambele au urcat cam cu aceste 10 grade diferenta... cand VCDS arata intre 80 si 92, acul statea nemiscat dept in bord la 90. Daca in bord eu nu vad temperatura corecta, ci mai mare, asta ar insemna ca regenerarea incepe chiar la temperaturi mai mici decat am descris in post... sau poate sunt parametri diferiti. Am incalzit in seara asta motorul stand pe loc si cu piciorul pe acceleratie pe la 1500-2000, ca in mers n-am reusit, au fost -3 grade afara, deci am urmarit concret cum creste temperatura.

 

M-am gandit ca ideal ar fi sa pot urmari o regenerare cu VCDS... Tehnic ar fi posibil poate, daca pot forta o data ca sa nu se temine regenerarea (cu opriri dese) si ziua urmatoare sa pun testeru, numai ca nu pot conduce si testa simultan. Se poate porni regenerarea si direct din VCDS, am fost de fata cand s-a facut asta acum 6 ani la schimbarea unui senzor. Doar ca nu stiu daca la statul pe loc se va comporta la fel ca si in mers. Si nu stiu ce parametri as putea sa urmaresc, ca sa si aflam ceva relevant. La DPF nu am vazut ceva care sa indice cand si cat combustibil suplimentar introduce... poate valorile senzorilor implicati in regenerare. 

 

Daca documentatia oficiala spune intr-un fel, iar noi constatam altceva, inseamna ca iar ne-au pacalit (ceea ce ma indoiesc), sau mai degraba e o problema cu un echipament folosit de algoritmul care declanseaza regenerarea... 

Si daca ma gandesc bine, ar mai fi varianta ca nu ne uitam unde trebuie sau nu citim cum trebuie documentatia... dar e totusi destul de clar cel putin in linkul de mai sus.

 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tevile de esapament sunt negre dpf-ul este topit,crapat,anulat.

Daca motorul este CAY cel mai probabil necesita injectoare noi (asta dupa investigatiile necesare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20231211_113520.jpg

La senzorul de presiune diferentiala de mai sus, vad ca întra doar un furtun care vine de după filtru, adică citește presiunea de după filtru. Întrebarea este, cine citește presiunea de dinaintea filtrului?

 

"Vinovati" bănuiesc senzorul maf sau senzorul presiune aer de pe admisie.

Modificat de cipikd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Până să schimb EGR, aveam regenerări la cca 600 km. In luna mai am schimbat EGR iar regenerările erau cam dese, la 300-350 km.  Acum au început regenerările la cca 600 km (lucru care mă bucură), să fie oare din cauza timpului mai friguros? Câteva imagini înainte, în timpul și după regenerare: 1.thumb.png.b91005387be220dd080ca95cff5dbcca.png2.thumb.png.e89294defc16b8f24da8147721d48f89.png3.thumb.png.03bda03e5937f7dd53c0c2b6f54d7fe0.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, cipikd a scris:

20231211_113520.jpg

La senzorul de presiune diferentiala de mai sus, vad ca întra doar un furtun care vine de după filtru, adică citește presiunea de după filtru. Întrebarea este, cine citește presiunea de dinaintea filtrului?

 

"Vinovati" bănuiesc senzorul maf sau senzorul presiune aer de pe admisie.

Nu pot vedea fotografia cu senzorul respectiv, dar dacă este motor cayc, senzorul respectiv citește presiunea dinaintea filtrului, diferența se face cu presiunea atmosferică.

În legătură cu regenerarea atunci când motorul este rece, confirm că am urmărit la motorul meu zeci de momente de acest gen. Practic nu pleacă regenerarea imediat, dar începe imediat postinjecția și închiderea egr-ului, turația mărită, regenerarea plecând apoi imediat. Nici nu indică pe display minim 50°C și regenerarea este pornită. Am verificat acestea deoarece opream mașina în timpul regenerării și credeam că se resetează cumva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!