Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

On 11/8/2023 at 9:14 PM, Nicu28 said:

deoarece își făcea regenerabile foarte des

Problema e la motor ,NU la dpf.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact la consumul de ulei si la cei (probabil) peste 200.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei_221; in acest caz ce sa faca omul, in afara de varianta sa vanda masina sau dfp off?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Detin un passat 2.0 BITDI, cu 295.000 km si recent mi s-a aprins check engine in bord, masina se comporta absolut normal, am fost nevoit sa merg 400 km asa.

 

Dupa o scanare cu vcds am gasit erorile de mai jos:

 

2 Faults Found:
20169 - Exhaust Pressure Sensor 1 
          P0471 00 [232] - Implausible Signal
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 295520 km
                    Date: 2023.11.10
                    Time: 19:02:46

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 61 °C
                    Intake air temperature: 45 °C
                    Ambient air pressure: 950 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.500 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 0.000
                    Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 0.0 kg/h
                    Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: -98.6 hPa
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: -196.1 hPa
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Act.value: 0.00 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Act.value: 0.05 %
                    Exh. gas recirc. 2: diff. press. sensor 1 bank 1: dyn. value: -48.0 hPa

25737 - Exhaust Pressure Sensor 1 
          P0474 00 [237] - Intermittent
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 295522 km
                    Date: 2023.11.10
                    Time: 19:35:22

                    Engine speed: 2011.50 /min
                    Normed load value: 60.8 %
                    Vehicle speed: 55 km/h
                    Coolant temperature: 69 °C
                    Intake air temperature: 104 °C
                    Ambient air pressure: 940 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.280 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 0.000
                    Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 57.7 kg/h
                    Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: -97.2 hPa
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: -194.7 hPa
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Act.value: 20.56 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Act.value: 87.27 %
                    Exh. gas recirc. 2: diff. press. sensor 1 bank 1: dyn. value: -44.3 hPa

 

Cu ce ma sfatuiti sa incep verificarile? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mutumesc, din ce am mai citit pe forum, am ajuns la concluzia ca o sa il schimb cu unul OEM. 

 

Aveti idee care este senzorul dintre cei 2 de mai jos? 

 

image.thumb.png.5101959c2280b5fccae7aa77226224e6.png

 

Senzorul 1 are codul: 03N 906 051 B

 

image.thumb.png.fd307c8c9b8bd338d8ceb1a93a1c48d6.png

 

Senzorul 2 are codul: 03N 906 051 C  -  tot Denso, nu mai atasez poza, depaseste limita

 

Dupa schimbare, necesita adaptare cu VCDS? Masina este din 2014, am uitat sa specific initial. Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers o distanta destul de mare la viteza de 120km/h pe pilot si am verificat valorile din vagdpf.

Am vrut sa vad daca reusesc sa pornesc o regenerare inainte ca filtrul de particule sa ajunga la 100% gradul de incarcare insa nu am reusit fiindca spre final am ramas fara motorina. (< 150km autonomie)

 

Dar am observat un lucru.

Daca merg in D in jur de 1500 rpm la viteza de mai sus, temperatura din filtru de particule creste iar daca merg in S, temperatura din filtru scade.

SMC creste constant indiferent de modul in care se afla cutia in schimb SMM poate sa scada atunci cand temperatura in filtru este mai mare.

Testul a fost facut doar pe pilot, fara sa ating acceleratia si am urmarit valorile. Drumul a fost liber si mi-a permis.

 

Cum ar fi mai bine de utilizat ?

Modificat de moroenius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1500 rot/min este subturat rău motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2200-2500 rpm porneste regenerarea. Trebuia sa o pui in manual si sa mergi cu viteza a 4-a la 80-90km/h (sau cat e nevoie ca sa ajungi la turatia aia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, moroenius said:

am mers o distanta destul de mare la viteza de 120km/h pe pilot si am verificat valorile din vagdpf.

Am vrut sa vad daca reusesc sa pornesc o regenerare inainte ca filtrul de particule sa ajunga la 100% gradul de incarcare insa nu am reusit fiindca spre final am ramas fara motorina. (< 150km autonomie)

 

Dar am observat un lucru.

Daca merg in D in jur de 1500 rpm la viteza de mai sus, temperatura din filtru de particule creste iar daca merg in S, temperatura din filtru scade.

SMC creste constant indiferent de modul in care se afla cutia in schimb SMM poate sa scada atunci cand temperatura in filtru este mai mare.

Testul a fost facut doar pe pilot, fara sa ating acceleratia si am urmarit valorile. Drumul a fost liber si mi-a permis.

 

Cum ar fi mai bine de utilizat ?

 

Asta inseamna regenerare pasiva, adica filtrul se mai curata si fara o regenerare ACTIVA, cand sunt indeplinite anumite criretii ( viteza/incarcare/temperatura DPF, etc ). Este perfect normal.

Teoretic cu cat mergi mai lejer, viteza mai mica, turatie mai mica -> consuma mai mic -> incarcare filtru mai mica.

Consum mai mare -> incarcare filtru mai mare, dar totodata, viteza mai mare -> turatie mai mare -> temperatura DPF mai mare -> posibilitate de regenerare pasiva mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă urmezi un drum drept, la viteză legală, greu atingi peste 350°C temperatura de la care pornește regenerarea pasivă. Alta este situația la viteze ilegale ori în rampă pe distanțe lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am urmarit cu Vag Dpf si numai peste 120 la ora se face regenerare pasiva dar in Romania ne bazam pe cea activa ca nu prea mergem des cu viteze mari

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc permanent Vag Dpf și îi dau perfectă dreptate lui @nicusan.

Dacă sare temperatura de 350 de grade pornește regenerarea pasivă.

Mai ales în rampă pe distanțe lungi (gen serpentine, la munte etc.) pot să am și 40-50 km/h că tot pornește regenerarea pasivă dacă a atins peste 350 de grade.👍

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum postez și eu...Passat B7, 2.0 TDI, 140 Cp, CFFB, ~260.000 km....😁

Că e bine sau rău, vă las pe voi să decideți...🤦🤦🤦

 

Screenshot_2023-11-12-19-34-54-145_com.applagapp.vagdpf.thumb.jpg.d28e52a3d2202be731bdc914ed36408f.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine bine ...așa valori sunt de dorit mai ales SMM.

Cati km are mașina sunt curios. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Deadly valorile sunt foarte bune, rulajul este conform datelor raportate de vagdpf.

Imi place maxim că nu ai softul minune... sau ai făcut down?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am făcut downgrade, e softul cu care a venit mașina.👍

Mulțumit până acum.😁

 

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, cum vi se par valorile dpf-ului in urma unei regenerari (m-a prins in oras de data asta).

Am um luat un Vgate si acum invat sa-l folosesc. Multumesc

Screenshot_2023-11-22-12-37-53-613_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, ce parere aveti despre aceste valori, mi.am luat un Vgate si acum invat sa l folosesc si sa i interpretez valorile.

Am prins o regenerare de ,,oras,, si am facut un printscreen la sfarsit

Screenshot_2023-11-22-12-37-53-613_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare este greu sa evaluezi prin comparatie cu ce au postat alti colegi in sutele de pagini ale subiectului, care este starea filtrului de particule, sau este mai simplu sa intrebi? Cu atat mai mult, ne ceri o parere cand scrie clar ca ai 0 km de la ultima regenerare, nu are nimeni ce sa iti spuna raportat la valorile prezentate.

Mai mergi  100-200-300 km si revino cu postare in cazul in care nu te prinzi la ceea ce trebuie sa te uiti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prima data cand am folosit Vgate, de aceea cred ca nu arata km de la ultima regenerare, din ce am citit differential pressure, e ok sa fie cat mai mica,eu am 3, dar ma incurca rau, oil ash residue care e 28.4 si nu stiu cum ar trebui sa fie.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, DeViAnS said:

Oare este greu sa evaluezi prin comparatie cu ce au postat alti colegi in sutele de pagini ale subiectului, care este starea filtrului de particule, sau este mai simplu sa intrebi? Cu atat mai mult, ne ceri o parere cand scrie clar ca ai 0 km de la ultima regenerare, nu are nimeni ce sa iti spuna raportat la valorile prezentate.

Mai mergi  100-200-300 km si revino cu postare in cazul in care nu te prinzi la ceea ce trebuie sa te uiti. 

Cine crezi ca ar sta sa citeasca 318 pagini sa compare etc? E ft greu, sa fim realisti. The man needs some help, in loc sa il certam mai bine comentam constructiv si il ajutam sa stie la ce sa se uite si cum sa interpreteze

 

@Razvan087 dupa cum a zis si colegul, ar trebui sa mai revii dupa 100-200 km facuti sa vedem starea. Oil ash residue este ceea ce ramane in filtru dupa fiecare regenerare (in general, iti poti da seama aproximativ de nr de km reali ai masinii, este normal sa creasca). Cati km ai? 

Soot mass calculated este valoarea de la care masina isi da seama la cat timp sa inceapa regenerarea. In fct de conditii, aceasta incepe in jur de 24-26 de grame sa regenereze. Ar fi bine sa vedem si soot mass measured ca sa putem compara. Measured este valoarea sa zicem "reala" iar calculated este ceea ce calculatorul zice ca ar fi ca incarcatura luand in calcul presiunea diferentiala, nr de km mersi, viteza media etc.

 

Ca presiune diferentiala dupa regenerare, este ft buna. Eu as zice ca filtrul functioneaza in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

        Oil ash residue este cum trebuie, raportat la nr de km, presiunea diferentiala este buna si ea. 

 

        Daca nu ai regenerari dese sau alte simptome care sa te ingrijoreze, tot inainte :).

 

        PS: Apasa inca o data pe casutele cu ND, inchise la culoare, le-ai debifat din greseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!