Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Ai vreo problema anume sau cer pareri ? 

 

           Presupun ca iti regenereaza des, soot measured creste mult mai repede fata de calculated. Ceva asemanator am avut si eu, dar trebuie sa imi fac timp de o postare completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, Adria_n said:

Ai vreo problema anume sau cer pareri ? 

 

           Presupun ca iti regenereaza des, soot measured creste mult mai repede fata de calculated. Ceva asemanator am avut si eu, dar trebuie sa imi fac timp de o postare completa.

Face regenerari dese în jur de 70 km dar face bolt minim 100km în oraș pe zi.

Mă interesează valorile senzorilor dacă sunt corecte, alte erori nu are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:Bine ai venit în club

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.05.2023 at 20:59, _R_A_D_U a scris:

Mașina unui prietem, recent adusă, A3, 2007, 2.0 TDI, BMR (170 cai), motorul toarce frumos dar la câteva zile de la cumpărare, s-a aprins spira + ”elicopterul” check în bord. Erori: IMG_0563.thumb.JPG.93a23180965f5d2ca8cbf499ce11de28.JPGIMG_0564.thumb.JPG.e379fbc2012823388f3eca5d70948ea6.JPG

Am sters erorile dar spira a rămas aprinsă, check engine este stins. momentan. Nu cred că acel rulaj este real. Dacă bagi degetul în țeava de la eșapament te innegrești serios iar incărcarea filtrului în VCDS apare 0 (posibil măsluit). Ce probleme credeți că ar putea fi, la o primă trecere în revistă?

Frumos este  să aduci feedback la problema semnalată... Așadar, prietenul meu a mers la un atelier, unde i s-a sugerat să schimbe acel senzor. L-a înlocuit iar problema pare că s-a rezolvat. Personal nu cred că doar aceea era problema iar ăla nu i-a zis nimic de injector, vedem ce va fi pe viitor.

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am o eroare la un Tiguan 2.0 tdi 2017, ma pute-ti ajuta? Mulțumesc anticipat.

Screenshot_20230515-213919_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil senzor presiune diferentiala defect, dar scaneaza cu o interfata originala si posteaza scan complet, pocnitoarea asta nu te ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Da, inlocuire senzor presiune diferentiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.05.2023 at 20:48, rubenfix a scris:

Buna , la toti . 

Am un seat ibiza 2008 1.9 tdi cod motor BLS . Nu mia dat niciu martor de filtru particule , nu prea inteleg valorile si daca starea de filtru e bun si cat o mai duce. 

Are 300.000 km .. 

IMG_20230511_154705_693.jpg

IMG_20230510_194435-min-min (1) (1).jpgnimeni nimic ? Multumesc.. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare  ,  ma puteti indruma  la  un service ,ma intereseaza  pe  Bucuresti *  unde  sa  fac  o  verificare  si  daca  este nevoie o  curatare  a DPF.lui ? Ma  intereseaza  ca cei  de  la  service  sa  faca  totul  ,  adica  test  demontat  curatat    , montat  inapoi si  daca  mai  este nevoie  ceva setari !! Multumesc  .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spiritul bunului simt, revin cu informatii, dupa ce, se pare, am rezolvat cu DPF-ul. 

L-am demontat la un service din Suceava, care a efectuat si operatiunea de curatare chimica, apoi remontare, resetare si actualizare valori cu diagnoza. 

Acum pres diferentiala e undeva la 5-6 mbar. 

Am facut deja 180 km mixt si inca nu a cerut regenerare. 

Se pare ca am scapat usor, cu DPF intreg, fara fisuri sau ceramica topita. 

Am schimbat si uleiul, de la Castrol LL 5w30 la un Ravenol, 5W30,cu spec vw 50700, si sincer se simte diferenta si la zgomot produs de motor, si la mirosul gazelor de la teava de esapament. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, v-aș fi foarte recunoscător dacă m-ați putea ajuta cu un sfat/rezolvare a următoarei probleme:

Am un SQ5 3.0 BiTDI cod CGQB achiziționat acum 2 luni care din 2 în 2 sapt intră în limp mode cu erorile urmatoare:

2 Faults Found:
5188 - Particle Filter 
          P2463 00 [175] - Excessive Soot Accumulation
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 194464 km
                    Engine RPM: 2147.50 /min
                    Normed load value: 50.2 %
                    Vehicle speed: 137 km/h
                    Coolant temperature: 88 °C
                    Intake air temperature: 22 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.440 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    P Flt Ld fac Ash Cor: 1.0000
                    Particul.filter diff.pressure: 76 hPa
                    Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 621.9 °C
                    Exh t Adap TP Flt Ds: 415.4 °C
                    Exhaust gas jet volume in particle filter: 617.6 m³/h
5189 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [047] - Efficiency Below Threshold
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 194464 km
                    Date: 2023.03.19
                    Time: 14:30:26

                    Engine RPM: 2147.50 /min
                    Normed load value: 50.2 %
                    Vehicle speed: 137 km/h
                    Coolant temperature: 88 °C
                    Intake air temperature: 22 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.440 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Ambient temperature: 17.0 °C
                    DPF: offset for differential pressure: 0 hPa
                    Particle filter: soot mass measured: 2.84 g
                    Particle filter: soot mass calculated: 25.01 g
                    Particle filter: kilometers since last regeneration: 716596 m
                    Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bits 0-7: 0
                    Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bits 0-7: 0

 

Asta a fost prima oara când a întrat în limp mode, i-am făcut o regenerare forțată, după încă aprox 2 săptămâni iar limp mode mergând preponderent în oraș. 

Între timp, I-am schimbat distribuția, motorul făcut bucăți, reetanșat total, curățat, schimbat toate garniturile posibile, tacheți, tampoane, termostate, kit accesorii, pompă apă, curățat admisie, clapetă, egr, făcut ca nou practic. Cu această ocazie am dat și dpf-ul jos și l-am dus la curățat la autostar 3000 (Termo-pneumatic), filtrul nefiind topit, crăpat și ieșind perfect curat. Am schimbat inclusiv senzorul de presiune diferențială și filtrul a fost codat ca fiind "înlocuit" din ce am înțeles. După încă 3 săptămâni iar limp mode :(. A fost iar resetat ca fiind înlocuit pentru a ieși din limp mode, moment in care mi-am luat un scanner obd și aplicația vag dpf pentru monitorizare.

Tocmai ce m-am întors dintr-o vacanță prin țară ultima bucată de drum fiind A2 Constanța - Buc. Exact când am întrat pe autostrada a început regenerarea pe care nu a încheiat-o pana la București (mergând cu a 5-a la 2600rpm)

1424073797_Screenshot_20230525_133506_VAGDPF.thumb.jpg.01977fd5768a98a453fa4e0e08395dea.jpg14073136_Screenshot_20230525_141309_VAGDPF.thumb.jpg.9ef80b5f002c08a840429b6af8457516.jpg

SOOT MASS Measured nu a scăzut mai jos de 1.95, primul screenshot a fost făcut undeva pe la jumătatea autostrăzii iar al doilea în ultima benzinărie înainte de Buc la relanti.

După toată autostrada parcursa cu 90km/h (a 5-a 2600rpm în regenerare) aceasta nu a fost terminată. Motorul este ca nou, nu exista nicio alta eroare dar nu înțeleg de ce nu o termină și ce să-i mai fac. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E6 cu adblue ?

Cate softari are la adv id ?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este Euro 5 fără Adblue. La a doua întrebare habar nu am sa îți răspund. Nu am vcds. As avea nevoie de ajutorul cuiva care are și știe la ce sa se uite și sa facă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floricelu71

Salutare,

Ajutati un biet sarman care din greseala a facut un pocinog...

Am resetat fara sa vreau oil ash si soot mass.

Cum fac sa pun valorile la loc.

Am un obd11.

Dpf-ul e in mintile lui, nu am avut niciodata probleme cu el. Acea depuneri normale ptr 225k km.

Multumesc in avans.😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate introduce manual valoare "oil ash volume"?Va rog detaliat pentru ca eu nu am gasit in Vcds.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt postate formulele ,una din ele o gasesti la pagina 130

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, am achizitionat de curand un a4 b8 facelift, motor cnhc 163 cai, de cand am luat masina, regenerarea o face in jur de 250 km mers exclusiv urban, problema a fost de la inceput ca durata regenerarii e in jur de 40 de minute mers pe autostrada... 

Am curatat fap, schimbat senzori de presiune diferentiala, la fel face. 

Am achizitionat vagdpf si am observat ca postinjectia o face doar cand masina e in sarcina, la mers constant sta pe 0, temperaturile in dpf cand merge postinjectia ajung pe la 650 de grade, cand postinjectia e 0 scad temperaturile si nu mai regenereaza. 

Regenerarea e cometa cand soot mass calculated ajunge in jur de 6.

Unde ar fi problema de regenerarea dureaza asa mult? 

Si la un drum de 50 de km in afara orasului am patit sa nu termine regenerarea, nu ramane temperatura constanta in fap... 

O parere va rog, am avut parte doar de mecanici ce se ofera sa il anuleze, dar din moment ce regenerarile si le face la 250 km in oras la un euro 6, nu cred ca problema ar fi de la filtru... 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

studiaza putin topicul. poate te ajuta 

 

 

Modificat de Adria_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floricelu71
On 26.05.2023 at 14:40, floricelu71 a scris:

Salutare,

Ajutati un biet sarman care din greseala a facut un pocinog...

Am resetat fara sa vreau oil ash si soot mass.

Cum fac sa pun valorile la loc.

Am un obd11.

Dpf-ul e in mintile lui, nu am avut niciodata probleme cu el. Acea depuneri normale ptr 225k km.

Multumesc in avans.😀

Am rezolvat din obd11 astfel:

1.Service mode trecut in EOL

2. Engine-adaption-Partikel filter initialization.

3. Introdus valoare aferenta nr de km in mii km. La mine a fost 200. ()tkm.

 4. Apasat Go- a cerut security code, am selectat din lista dosponibila. A mers cu 11223.

La verifica oil ash si soot mass apar acum valorile aproximate automate la nr de km.

Inainte aveam incarcare 60g acum am 58.

Iar la oil ash aveam 0,15l, acum am 0,14.

Sper sa va ajute.😉

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un baiat destept nu poate sa faca ca masa de cenusa calculata sa fie permanent afisata pe Mfd ? (eventual in locul la altceva mai putin important)Imposibil nu este dar trebuie lucrat de cineva priceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adria_n am cirir dar nu m-a ajutat cu nimica... O sa incerc sa fac un log in mers la valorile dpfului cu postinjectia si temperaturi... 

Stie cineva cum pot verifica senzorii de temperatura care sunt pe partea de evacuare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@s.mihai  ce presiune diferentiala iti arata senzorul? la relanti , la 2000rpm, la 3000rpm ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti dupa regenerare e pe la 2

Inainte sa regenereze ajunge pe la 10

Nu am verificat in turatii... Dar o sa ma uit

Senzorul e nou vw... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/25/2023 at 9:53 PM, EEXCALADE said:

E6 cu adblue ?

Cate softari are la adv id ?

Revin cu noi informații. Are 3 scrieri de soft la adv id. De asemenea am descoperit ca senzorul 3 de Exhaust Gas Temperature care se află între catalizator și dpf arăta - 20 C. După câteva minute de urmărit arata temperatura corectă dar cel mai probabil e pe ducă și merge corect când are chef. Am comandat senzorul pe original (1000 RON) și ar trebui sa ajungă în 2-3 zile. Este oare posibil ca acest senzor sa fi fost cauza problemei mele din cauza căruia sa nu își facă complet sau sa termine regenerarea? Și am mai observat ca la oil Ash cred ca din cauza resetarilor de dpf am valoarea 0 și nu știu dacă e ok sau are o relevanță. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!