Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L

Recommended Posts

Am citit si eu partial ce s-a postat dar nu am gasit undeva o sinteza / concluzii ce se poate face pentru a amana pe cat posibil regenerarea. (ca stil de condus, aditivi)

La mine ieri in oras a intrat in regenerare (am mers cu 80 km o bucata si a intrat in regenerare). Nu stiam nimic asa ca am ajuns la destinatie si am oprit motorul.

Am mai pornit si oprit motorul fara sa se termine regenerarea si a 2-a oara (un drum foarte scurt tot prin aglomeratie tot in Bucuresti).

Ventilatoarele se auzeau foarte puternic dupa oprirea motorului. (in ambele cazuri) - deci regenerarea nu s-a efectuat. Sistemul start-stop nu mai functioneaza. Nu e nimic aprins in bord. Masina trage bine. Motor 1.6 TDI 43.000 km 2015 (din ce am citit nu e nimic in neregula - dar stiu ca masina a stat aproape 1 an fara sa se vanda).

 

Ce ar trebui facut:

1. Nu ar trebui oprit motorul si mers doar pe distante scurte cand intra in regenerare (ar trebui tinut 5 minute un pic turat 2500-2700 ture in afara localitatii cand e posibil)

 

Acum intreb:

1. Sistemul start-stop duce la regenerari mai scurte sau mai lungi? (daca il tin dezactivat in oras e mai bine sau mai rau)

2. Se recomanda vreun aditiv de motorina pentru curatarea PDF sau e contraindicat? (stiu ca la diesel VAG nu recomanda aditivi de motorina la generatia PD)

3. In cazul meu particular in care masina a stat foarte mult timp nefolosita - un aditiv de curatat injectoarele? (e posibil sa aiba ceva de la atata stat).

 

Masina nu scoate fum deloc (nu seamana deloc cu PD-ul care dadea puf de fum negru cand o conduceai mai sportiv, chiar si cand era noua)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • EEXCALADE

    624

  • powershot

    286

  • F l o r i n

    237

  • iahimmihai

    171

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Rolul sondei lambda pe motoarele diesel EURO5 si EURO6 este foarte important. Am citit pe documentele producatorilor de sonde ca se recomanda verificarea lor dupa 150.000 km si schimbare la 250.000 km

off topic : pt cel care sterge postarile... de ce se sterg postarile unde spunem ca egr si dpf anulat este INFRACTIUNE? cumva din asta se traieste si noi trebuie sa respiran acele gaze toxice???

salutare! Am renuntat azi la dbf la baietii din iasi de la completechip! Sa le dea Dumnezeu sanatate! O porcarie de filtru,am vazut si eu cu ochii mei ce contine acel filtru! Cum naiba sa mearga masin

Posted Images

Ilie Alexandru
11 hours ago, vlahdacoroman said:

@Ilie Alexandru refa setarea la dpf,ai resetat fix ce nu trebuia....

Dpf tau s-a incarcat datorita acelui injector...rezolva problema injectorului,daca inca nu ai rezolvat-o,si da jos dpf ul il cureti,refaci setarea la oil ash si apoi continui cu verificarea blocurilor de masura.

Nu o sa se rezolve daca i dau o regenerare in mers si cand ajunge la 0 sa resetez oil ash u ?

Link to post
Share on other sites
adrian001

Ce simplu ar fi, dar din pacate nu poti rezolva o problema hardware doar din software. S-a mai scris in topicul asta ca DPF-ul infundat este aproape intotdeauna doar un simpton si nu o cauza, e un stimptom al altei probleme care genereaza o nefunctionare corespunzatoare a motorului. 

Link to post
Share on other sites
kosmyn_aurel89
On 10/14/2020 at 6:53 PM, kosmyn_aurel89 said:

Nu este masina mea, a adus-o sa ma ocup de ea. Am sters eroarea a pornit regenerarea , a scos putin fum, am mers cu ea aproximativ 30km, dupa care check-u aprins si spira si eroarea e asa

Screenshot_20201014-185029_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-184946_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-185009_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-184959_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-185019_Gallery.jpg

Revin cu rezolvarea! Fiind un VwPassat bmr, avea pusa galerie de admisie de alumimiu  de brd, cu capsula vacuumatica sparta, dupa inlocuirea capsulei, a ramas decat cea de boost pressure, chiar daca am inlocuit turbina( la cererea clientului ca deja o avea, dupa o constatare la un alt garaj, cea originala avand joc foarte mare).. de eroare am scapat dupa inlocuirea n75...

Link to post
Share on other sites

@MOTANUL Nu-ti bate capul, masina trebuie sa-ti simplifice viata, nu sa ti-o complice. Apa, paie si bataie. Dar ca sa fii linistit, dai sa vada drumuri extraurbane oricat de des posibil. Altfel, nu te complica. Are putini km ca sa ai vreo problema.

Ca sa raspund la intrebarile tale:

1) Eu merg cu el activ pe ambele masini din familie iar prieteni cu masini VAG la fel merg. Nu am auzit vreo problema si nu-mi bat capul cu el. Stiu ca e facut pt a scoate noxe/consum, insa utilitatea lui pe un diesel este ca cel mai rau ii face statul pe loc, respectiv mersul la ralanti. Astfel oprirea lui , de obicei pe cel putin 30 secunde, este utila dmpdv. 

2) Eu nu iti recomand. Poate altcineva iti va recomanda. Tu decizi :)

3) idem

 

Daca masina merge bine, daca ii dai din cand in cand drumuri extraurbane, stai fara griji :) 


Si eu am oprit  motorul de mai multe ori si mi-au ramas ventilatoarele pornite, stiam ca am oprit in timpul unei regenerari. Din cate stiu, la 2.0tdi (posibil si la 1.6tdi) simti cand face regenerarea si poti sa te mai plimbi (daca ai posibilitatea) pana se termina. La 3.0 de exemplu nu simti nimic, deci nu imi pot da seama, astfel opresc motorul cand ajung acasa si gata :D 

 

Link to post
Share on other sites
powershot

Daca simte.. cum zici tu ca motorul regenereaza .. exista o problema.

In afara de turatia la relanti crescuta.. consum putin marit.. gaze f fierbinti la evacuare.. nu ar trebui sa simti nimic.

Link to post
Share on other sites

@powershot la asta ma refeream cand spuneam "daca simti", la turatie putin crescuta si consum marit :) 

Link to post
Share on other sites
iahimmihai
11 hours ago, kosmyn_aurel89 said:

Revin cu rezolvarea! Fiind un VwPassat bmr, avea pusa galerie de admisie de alumimiu  de brd, cu capsula vacuumatica sparta, dupa inlocuirea capsulei, a ramas decat cea de boost pressure, chiar daca am inlocuit turbina( la cererea clientului ca deja o avea, dupa o constatare la un alt garaj, cea originala avand joc foarte mare).. de eroare am scapat dupa inlocuirea n75...

Cum am zis 

Link to post
Share on other sites
alabalaportocala

Salutare, am avut pana de curand soft dieselgate pe masina, regenerarea fiind facuta la ~300 km, iar dupa ce am pus soft dinainte de dieselgate, regenerarile se fac cam la ~340 km. Ma asteptam sa fie mai rara regenerarea, motiv pentru care am pus vcds-ul pe masina si am observat ca la oil ash volume am 0.01 l ( in grame nu arata ), ceea ce ma face sa cred ca a fost resetat ( 216.000 km actuali ).

Vreau sa ii schimb valoarea de la oil ash, in valoarea conform kilometrilor, deoarece banuiesc ca de asta regenerarile sunt cam la fel cu ambele softuri dieselgate, dar este buna formula aceasta ( Nr de km * 7/100 * 0.0046 ) pentru motoarele CR ? 

Las si o poza cu valorile DPF, daca e amabil cineva sa ma ajute cu un raspuns. Multumesc.

 

 

IMG_20201017_140941.jpg

Edited by alabalaportocala
Link to post
Share on other sites
23 hours ago, sNaKeyy said:

@MOTANUL Nu-ti bate capul, masina trebuie sa-ti simplifice viata, nu sa ti-o complice. Apa, paie si bataie. Dar ca sa fii linistit, dai sa vada drumuri extraurbane oricat de des posibil. Altfel, nu te complica. Are putini km ca sa ai vreo problema.

Ca sa raspund la intrebarile tale:

1) Eu merg cu el activ pe ambele masini din familie iar prieteni cu masini VAG la fel merg. Nu am auzit vreo problema si nu-mi bat capul cu el. Stiu ca e facut pt a scoate noxe/consum, insa utilitatea lui pe un diesel este ca cel mai rau ii face statul pe loc, respectiv mersul la ralanti. Astfel oprirea lui , de obicei pe cel putin 30 secunde, este utila dmpdv. 

2) Eu nu iti recomand. Poate altcineva iti va recomanda. Tu decizi :)

3) idem

 

La 3.0 de exemplu nu simti nimic, deci nu imi pot da seama, astfel opresc motorul cand ajung acasa si gata :D 

 

 

Cu 1-3 tind sa-ti dau dreptate. La mine a facut saraca regenerarea cu motorul oprit. A doua zi la primul semafor a oprit si totul a functionat ca inainte. Acum ramane doar sa verific daca ~ 1000 km nu mai revine.

 

Referitor la partea cu "simtitul". Motorul avea niciun simptom de mers neregulat sau vreo problema. Totusi sunt 2 lucruri clare in mers (unul doar cand opresti):

1. Nu mai sta la 950 (cum a stat tot timpul)  - sta fix la 1000 ture

2. La mine cel putin nu a mai facut start-stop (avea o iconita taiata si motorul nu a mai oprit la nici un semafor pana acasa).

3. Daca opresti motorul in timpul regenerarii - se aud ventilatoarele pe maxim si nici nu se opresc in 10-20 de secunde. Tin minute - nu am stat sa cronometrez. Dar sigur peste 1 minut. (cam pe la 2-3 minute estimez).

 

Adica nu e neaparat "simtit" - sunt 2 lucruri obiective diferite de regimul normal. (turatia + ca in mod normal daca nu dezactivezi tu din buton start-stop masina se opreste la semafor).

Link to post
Share on other sites
Ilie Alexandru

Salut baieti polo 1.6 tdi cayb am si eu o intrb .I am dat azi regenerare in mers iar la soot mass imi arata ca am 24.06g dupa 15 min de autostrada mers 2500 de rotatii treapta a 4 si uneori treapta a 5 a a ajuns la 22 de grame si s a oprit martoru din bord.Dupa care am pornit regenerarea din nou tot in mers si aveam iar 24.06 stiti cumva de la ce ar putea fi ?

Link to post
Share on other sites
powershot

Nu ai nici un cod de eroare stocat pe ecu motor ?

Link to post
Share on other sites
Ilie Alexandru
13 hours ago, powershot said:

Nu ai nici un cod de eroare stocat pe ecu motor ?

Nu, nu am nici o eroare.Aatazi spre exemplu mi a intrat in regenerare(fara martor in bord) iar dupa 90 de km de mers pe autostrada a scazut de la 22 la 12 dupa care a aparut si martorul in bord si a inceput sa scada foarte rapid de la 12 la 6 si atunci s a oprit si martoru si regenerarea.Pe drum spre casa dupa ce am stat in pauza cam 6 ore in 120 de km a crescut de la 6 la 12 si un pic.Acum nu stiu cand ar trebui sa reintre in regenerare probabil la 24.06 dar ma gandeam sa schimb cu vcds valoarea sa intre mai devr in regenerare

 

Link to post
Share on other sites
powershot

Ce valoare vrei sa schimbi sa intre mai repede ?

Link to post
Share on other sites
Ilie Alexandru
57 minutes ago, powershot said:

Ce valoare vrei sa schimbi sa intre mai repede ?

Particle Filter Initialization are valoarea de 0.246 si ma gandeam ca daca o sa pun 0.152 ar intra in regenerare la 15 grame acumulate si sa nu se mai umple filtrul prea mult

Just now, Ilie Alexandru said:

Particle Filter Initialization are valoarea de 0.246 si ma gandeam ca daca o sa pun 0.152 ar intra in regenerare la 15 grame acumulate si sa nu se mai umple filtrul prea mult

+ca oil ash u l am schimbat si pe el in 0 de la 0.0243 si acum imi arata ca este 1.1345 ceva de genu si ma gandeam sa l pun si pe acesta la valoarea initiala

Link to post
Share on other sites
ovidiu_petre2003

Buna seara tuturor. 
am si eu nevoie de putin ajutor va rog.

Am cumparat o skoda rapid 1.6tdi,  cayc, 141000km care par reali... masina scoate fum de ma claxoneaza participantii la trafic in caz ca porneste regenerarea dpf ului(mentionez ca se regenereaza in bucuresti la maxim 20km parcursi).

motorul se aude foarte ciudat.

pur si simplu nu stiu ce sa ii fac.

nu am vcds sau alte tool uri de testare.

ma poate ajuta cineva cu solutionarea acestei probleme? Imi albeste parul in cap inainte de vreme...

va multumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites

Imposibil de diagnosticat fara o investigatie amanuntita.

 

Link to post
Share on other sites
ovidiu_petre2003

Multumesc pentru raspunsul prompt. Tocmai de aceea cer ajutor... am nevoie de o diagnoza amanuntita pentru a remedia problema. In bucurestibma poate ajuta cineva, va rog?

Link to post
Share on other sites

Salut , din câte am citit pe forum nu m am putut lămuri dacă aceste valori ale DPF sunt normale . Masina in cauza este un A3 1.6 TDI CRKB 2015 , 202000 km , mi se aprinde check engine cam la 30 40 km , DPF ul își face regenerarile normal la 200-250 mm  însă pe diagnoza imi apare P2002 - effiency below threshold , îl șterg însă apare dinou acest cod de eroare . 

A80373F7-27F3-47D2-B442-AC2E24288959.jpeg

4900B342-8820-4E75-84D1-5CD6A1F95840.jpeg

Link to post
Share on other sites

O problema la moror a colmatat dpf-ul.

Rezolva problema si apoi fa o regenerare fortata sau curata dpf-ul 

Link to post
Share on other sites

Mulțumesc de sfat , tocmai ce am schimbat distribuția , poate sa fie din cauza asta ? Sa nu fi fost bine pusă la punct ? 

Edited by lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link to post
Share on other sites

Mulțumesc de sfat , pana sa schimb distribuția nu au fost probleme de nici un fel , însă după ce am schimbat o la doua trei zile a apărut check-ul in bord și după și eroarea , deci DPF-ul este in regula ? 
Tot întreb ca de o luna tot încerc sa ii dau de cap , forumuri , păreri , și becul ăla aprins după o scurta plimbare e cel mai deranjant lucru posibil . Mulțumesc încă o data 

Edited by lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

    • leXXX
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri