Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Salut ma puteti ajuta daca se poate face regenerare fortata la vw polo 6R 1.6 TDI cayb? pe "clona" vcds de am cumparat o nu gasesc la basic settings "service regeneration of particle filter" am vazut ca pot sa o fac "in mers" sa schimb valoarea de acolo din 00 00 in 00 01, dar eram curios daca cumpar interfata delphi daca se poate face regenerarea "pe loc". Problema e ca am avut o problema la un moment dat de mi s a aprins spirala filtru de particule si check engine u (datorita unui injector prost) si a trebuit sa resetez "valoarea dpf ului" care era 0.243 si am pus 0 ca sa se stearga martorii din bord.Am fct trb asta cand aveam 11 grame soot mass u masurat si acum imi arata ca am 18 dar defapt eu am acum dupa calcule 29 a intrat in regenerare azi si s a oprit la 18 pt ca acum dpf u nu stie cat are de fapt si nu stiu ce sa fac. De asta zic ca ar trebui o regenerare fortata pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înseamnă că senzorul meu este înfundat și de aceea dă valori de 6 mb cu contact pus.

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut stimati colegi!

Detin masina din semnatura pe care am achizitionat-o in luna februarie de la un cunoscut care a adus-o din Germania. Primul lucru pe care l-am schimbat a fost EGR-ul intrucat masina nu tragea iar in bord era aprins check engine. De cand am luat-o isi facea regenerari foarte dese si lungi iar in baia de ulei crestea nivelul fapt ce ma determinat sa curat filtru la Odorheiul Secuiesc si sa fac downgrade la dieselgate. Acum regenereaza la aproximativ 250 km, 30% oras, 70% drumuri nationale insa cred ca tot este foarte des, regenerarile fiind scurte(circa 5 minute de mers in vit.3 cu 60-70 km/h). Nu cunosc ce valoare avea oil ash inainte de curatare insa acum este 0,00 l, credeti ca este ok, trebuie modificat?

Un sfat, va rog!

PS. Masina are in bord 220000 km, cod motor CGLB, fara erori pe engine.

Valori ale DPF:

20201012_151445.jpg

20201012_153608.jpg

20201012_152132.jpg

20201011_121326.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,eu am aceeasi masina cu a ta,valoarea oil ash trebuie sa fie in concordanta cu nr de km,de exemplu eu am 0.14 l la 160 mii km.ideea este ca dupa ce a fost facuta curatare dpf,masinii trebuia sa i se spuna,aceea este valoare de dpf nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul a spus masinii ca este filtru nou!

Deci, trebuie adaptare la oil ash in functie de km.?

Ce parere ai de valorile dpf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spălându-se nu este considerat nou, deci valoare 0?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea,un filtru curatat nu poate fi considerat nou.nu stiu daca se poate curata 100% iar in timp el oricum isi pierde din calitati/proprietati curatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine, dar nici valoarea estimată la numărul de km nu ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@silvi70 avand in vedere ca la ~90 km parcursi ai 9 g soot measured, estimez ca mai faci inca maxim 150 km in acelasi regim pana la urmatoarea regenerare. Vezi cum se mai comporta dupa o regenerare, iar apoi incearca si cu oil ash conform km masinii. La mine s-a vazut o imbunatatire dupa ce am facut asta. (de asemenea DPF curatat la Odorhei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, R Z F said:

salut,eu am aceeasi masina cu a ta,valoarea oil ash trebuie sa fie in concordanta cu nr de km,de exemplu eu am 0.14 l la 160 mii km.ideea este ca dupa ce a fost facuta curatare dpf,masinii trebuia sa i se spuna,aceea este valoare de dpf nou.

putin probabil sa ai km reali daca ai 0.14 la 160.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact astia sunt,dar care este legatura cu ce se discuta?

dpf.gif.3c456406570080400e1fc3852d0b63cc.gif

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

graficul tau arata ca 0.14 se ating la peste 200.000km, tu ii ai la 160.000, cum spuneam, slabe sanse sa fie reali.

daca deranjeaza cu ceva, ignora informatia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu riscul de a ma repeta, km sunt reali.ce legatura are cu discutia,daca tot ai intervenit de ce nu le oferi colegilor o solutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e foarte important cum s-a mers in acest nr de km. Daca s-au facut preponderent urban, cu siguranta cresterea oil ash va fi mai mare decat unul care a mers doar extraurban.

@R Z F ca idee, nu iau partea nimanui, dar ce spune @detinator este relativ adevarat. Eu am 0.11 la 195k :) Dar masina a vazut doar drumuri extraurbane de cand am luat-o in proportie de 90% iar la nemti sigur a mers mult pe autostrazi.

 

Asa cum am spus in primul paragraf, depinde in mare masura cum au fost facuti acei km, oil ash creste pe nr de regenerari. Daca se merge mult in oras, automat nr de regenerari este mai mare si in concluzie si oil ash este mai mare comparativ cu un motor care a facut acesti km in extraurban.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina este luata noua si folosita preponderent urban.

 

Calculatorul tine cont si de gradul de oil ash,fiindca aceste reziduri reduc si ele capacitatea de filtrare.

Cu alte cuvinte un indice la oil ash mic,va avea un efect in managementul ecu pentru dpf.Astfel ecu va face regenerari dupa un alt algoritm de calcul.Cel mai sigur dpf se va incarca mult mai repede,cu regenerarile de rigoare.Fiindca presiune diferentiala nu va fi egala cu cea a unui dpf nou,si ecu clar va sesiza acest lucru.

 Colegul Eexcalade,chiar a mentionat intr-un experinent de al sau,dupa o resetare a acestui indice,ecu comanda regenerari mult mai des.

Este o greseala mare facuta de cei care cred ca poti "minti" ecu prin setarea unui dpf nou,dar filtru sa ramana cel neschimbat sau curatat(in cele mai dese cazuri nu se pot curata,iar prin procedee chimice se distrug substantele active din dpf).

Edited March 21, 2017 by vlahdacoroman

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totuși, un filtru curățat corespunzător, cu soluții (unde este un procedeu chimic și strică, poate) ori cu perii, aer... cum a făcut Cătălin, este aproape ca nou. Cred că ECU a ,, învățat" ceva și nu regenerează corespunzător. La fel, eu am mers sute de km doar cu senzorul conectat electric fără probleme, cu regenerări la peste 400km, pe dieselgate.

Este cineva pe aici care a pus filtru nou și a resetat valoarea la zero fără probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Passat b6 2.0 bmr cu eroarea.

Se vindeca cu dpf off sau cu altceva ? 

Screenshot_20201014-173013_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-173047_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-173023_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ai mers cu ea asa nu gluma ..

 

Crestei cantitatea de cenusa  sterge eroarea si incearca o regen fortata  ..daca nu scade se mai fac niste artificii pe la g450...

( la regenerare ia cu tine un extinctor ca la cat este de incarcat e posibil sa se aprindă)

Eu unul am reusit sa regenerez si filtre mult mai incarcate si sa sterg aceeasi eroare

Pregatestete si de un turbo 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este masina mea, a adus-o sa ma ocup de ea. Am sters eroarea a pornit regenerarea , a scos putin fum, am mers cu ea aproximativ 30km, dupa care check-u aprins si spira si eroarea e asa

Screenshot_20201014-185029_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-184946_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-185009_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-184959_Gallery.jpg

Screenshot_20201014-185019_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterge erorile vezi ce reapare ....vezi distribuitorul de vacuum furtunase sau chiar el ca ai eroare si pe galeria de admisie 

21.7 e putin fata de km pe care ii are incearca sa pui 60 g 

La carbon mass ma refer 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 13.10.2020 at 11:44, R Z F a scris:

exact astia sunt,dar care este legatura cu ce se discuta?

dpf.gif.3c456406570080400e1fc3852d0b63cc.gif

Graficul e in mile sau km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un link cu valori reale adunate de la utilizatori despre incarcare DPF per mile parcurse:

https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/clean-diesel-dpf-data-collection-thread.324067/

Raportul incarcare/distanta variaza functie de consum si de oil quality ales. Toata lumea are dreptate, inclusiv R Z F.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ilie Alexandru refa setarea la dpf,ai resetat fix ce nu trebuia....

Dpf tau s-a incarcat datorita acelui injector...rezolva problema injectorului,daca inca nu ai rezolvat-o,si da jos dpf ul il cureti,refaci setarea la oil ash si apoi continui cu verificarea blocurilor de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!