Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@Valentin: stiu ca este o discutie care se vrea constructiva. :) ieri seara am ajuns in tara si am facut o poza cu pasajul din manual. 

post-41864-0-93404800-1370691761_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru poza. Din pacate imi confirma parerea initiala. este vorba de o greseala (involuntara sau voita, nu-mi dau seama) a celor ce au tradus manualul. Spun asta deoarece varianta in rusa este identica, cu exceptia cifrei 2 de la treapta care este inlocuita cu 4. Iar ce scrie in varianta ruseasca, scrie in manualul de passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand .. wtf? cum naiba sa traduci gresit o cifra?

in al doilea rand, cu a IV-a la 70 km/h cred ca turatia e undeva pe la 1500rpm. Asta inseamna ca la orice drum de vreo 10km in afara orasului se regenereaza filtrul?

 

Are cineva un manual in germana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este greseala, din moment ce se spune ca la cutie automata mergi constant cu 70 km/h. La viteza asta constanta cutia e in treapta 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cu "fraieru' " care a incercat regenerarea conform manualului ce facem? ca eu am avut problema asta la inceput si o turam intr-a 2-a la 70 km/h de dracu' o lua... ca deh asa scrie in manual. pe cine tragem la raspundere? cine a facut manualul in romana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration

 

Conditions (Driving Cycle):
 


  • Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH)
  • Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
  • Duration approx. 10-15 Minutes
  • Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2)
  • Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3)
  • Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4)

Ceva nu e in regula cu manualul tradus in romana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarile difera de la un motor la altul, si de la o masina la alta. Ideal ar fi sa va cumparati vag-com si sa urmariti cum ii place.

 

Dupa cum spuneam in urma cu ceva timp, la mine in carte scrie "In treapta a 2-a sau a 3-a intre 2000 si 3000 rpm, timp de 15 minute". Am incercat asta si nu prea am avut succes, asa ca am incercat "my way" fiind obisnuit de la passat-ul ce-l mai am. Adica am mers cu a 3-a sau a 4-a cu peste 3000 rpm. In situatia asta, filtrul isi face curatirea cam in 5 minute de mers asa. Merg la fel (ma rog, mergeam) si cu passatul si nu are nici o problema.

 

La 1.6 TDI, spre exemplu, la Engine/adv. mess. values poti vedea cantitatea de incarcare si inclusiv daca se cere sau nu curatirea + km facuti de la ultima regenerare, consumul (in litri) de la ultima regenerare..etc. Urmarind toti acesti factori (cam la 300-400 km in oras si undeva la 600-700 afara) o sa aflati cum ii este mai bine cu regenerarea.

 

Defapt, problema se pune in oras, ca in afara orasului, isi face singura regenerarea, fara sa fie simtita (eh..se simte pentru cineva care-si cunoaste masina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este greseala, din moment ce se spune ca la cutie automata mergi constant cu 70 km/h. La viteza asta constanta cutia e in treapta 4.

 

la mine la Plus, 1.6 tdi 105 cp e in viteza a 7-a la mers constant dupa 63km/h pe vitezometru.

 

eu fac regenerarea in oras, pe manual, la 59km/h real, treapta a 4-a, urmarind temperatura ulei, cand ajunge la 103-105 grade are loc procesul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la toate iti arata cat s-a mers de la ultima regenerare, carburantul consumat, gradul de incarcare, etc.

 

in rest, e recomandat sa mergi in plaja 2000-2500 rpm.... sau chiar mai sus, daca nu obtii randamentul necesar - la cele coxate rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am urmarit curatirea atat in oras cat si pe autostrada, iar diferentele sunt destul de mari. Chit ca se poate face curatirea si in oras, ea nu are aceleasi efecte ca si cea facuta pe autostrada. Treapta de viteza si turatia schimba mult regenerarea. 


In oras valorile de soot scadeau foarte putin in timpul curatirii si apoi imi arata ca este finalizata. Afara, valorile scad de aproape doua ori mai mult.

 

Florin, la toate astea mai noi iti arata, dar la passat nu-mi arata decat temperatura inainte de filtru si dupa filtru, iar in functie de ea se face sau nu regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de ce an era Passat-ul tau.

 

Treapta de viteza... dar si mai mult turatia sustinuta - constanta, care ajuta la mentinerea unei temperaturi ridicate pentru arderea particulelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E b5-ul din 2004/2005

Mentinerea turatiei si a treptei de viteza conteaza cel mai mult. Lucru care e greu de obtinut in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, la B5,5 era alta mancare de peste, alt sistem.... era cel cu aditiv.

 

am crezut ca ai avut primele modele de B6 cu DPF.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Are cineva un manual in germana?

 

DSC_0079.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am probleme cu DPF. Prima data s-a aprins in iarna, nu se mai tura peste 3000 de ture. Mers la service ( de cartier ) scanat, sters erori, etc nimic. Am scos mufa de la senzor, am iesit pe autostrada si am mers pe manual in jur de 20Km la 4000 de ture. Am bagat mufa la loc totul OK. De atunci mi se mai aprindea cam la 3000 de Km, si repet faza cu mufa. Problema e ca in ultimul timp se aprinde tot mai des, ultima oara saptamana trecuta cand am fost in Turcia si am mers cu ea tare. La dus totul OK, la intors dupa 300Km aprins filtrul, motor, siguranta si nu se mai tura. Am scos mufa si am venit 800Km cu motorul turat. Am bagat mufa si dupa un drum prin Bucuresti iar s-a aprins si aceias problema. E posibil sa nu se desfunde cand megi cu ea turata? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cat e incarcarea filtrului. Treaba asta cu scosul mufei este o chestia asa, empirica - nu ai cum sa monitorizezi nici temperatura, nici presiunea si nici nu poti sti la cat l-ai descarcat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum 4000 rot/min  nu e turatie la care se face curatare. Gresit ca ai facut asa.

 

Curatarea se face cand mergi in anumiti parametri, specificati in cartea fiecarei masini, in general 1800-2500 rot/min si viteze de 50-70 km/ora

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca pe autostrada la..125-130 km/h si aprox 2800 rot/min nu se face regenerare?

 

N-am avut pb niciodata cu DPF (180k km reali), si am pus asta pe seama faptului ca in fiecare luna fac un drum mai lung, incluzand autostrada noastra minuscula (Transilvania).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am probleme cu DPF. Prima data s-a aprins in iarna, nu se mai tura peste 3000 de ture. Mers la service ( de cartier ) scanat, sters erori, etc nimic. Am scos mufa de la senzor, am iesit pe autostrada si am mers pe manual in jur de 20Km la 4000 de ture. Am bagat mufa la loc totul OK. De atunci mi se mai aprindea cam la 3000 de Km, si repet faza cu mufa. Problema e ca in ultimul timp se aprinde tot mai des, ultima oara saptamana trecuta cand am fost in Turcia si am mers cu ea tare. La dus totul OK, la intors dupa 300Km aprins filtrul, motor, siguranta si nu se mai tura. Am scos mufa si am venit 800Km cu motorul turat. Am bagat mufa si dupa un drum prin Bucuresti iar s-a aprins si aceias problema. E posibil sa nu se desfunde cand megi cu ea turata? Multumesc.

Oameni buni, nu e mai ok ca atunci cand avem o problema sa citim intai manualul de exploatare dupa care sa intrebam pe forumuri si sa urmam sfaturile unuia sau ale altuia?

 

In manual scrie sa pastrezi turatia intre 1800 si 2500 rpm. Nu scrie sa o turazi pana la 4000 rpm si asta, cred, dintr-un motiv foarte simplu: pentru ca peste 3000 rpm este oprita postinjectia indispensabila regenerarii active. 

 

O exploatare corecta a unei masini inseamna, in primul rand, urmarea instructiunilor din manual...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine beleaua cred ca a aparut anul trecut cand am fost la Bulgari si am completat cu ulei 5W40. Eu bag numai ulei castrol edge 5w30, dar nu am gasit. Cam la doua luni s-a aprins prima data martorul DPF, de doi ani de cand am masina.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un Passat de 140 Cp la cat timp se face regenerarea ( km ) ? pentru mers in bucuresti . si cand se face regenerarea afiseaza ceva  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimic....creste un pic consumul si turatia - km - relativ, depinde de multe lucruri, asa ca este greu de zis, cu exactitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IceMan tu de ce ai facut regenerare fortata? Isi facea el automat la 40% load. Ai urmarit si nu ajungea la 0?? Eu unul nu o sa il mai schimb.. ii dau off direct :). Dar daca in 190k km are 47gr pana la 60 de gr mai e. Cand am luat vagcomu aveam 179k si avea 46gr :)

au trecut 2 luni de cand am vb aici legata de treaba asta cu dpf cand la mine a facut prima data autocuratare si dupa am facut eu o regenerare fortata...acum 2 zile iar a facut autocuratare tot asa cam 10 s maxim dar de data asta a dat ful mult mai putin ,pana la urma care e treaba cu autocuratarea asta isi face de fiecare data cand ajunge la 40% ? mie imi pare cam aiurea adica pana cand o sa isi tot faca asa presupun ca are un termen de viata , tu ai dat pdf off ? iti da fum cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a facut de o gramada de ori in astea 2 luni regenerare fara ca tu sa o observi. Cand vezi ca nu mai trage atunci sa iti faci griji, pana atunci mergi linistit. Eu nu l-am anulat insa daca imi va face probleme il voi anula fara doar si poate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

odata la 750 de km are loc regenerarea, asta e valabil la gama audi. la mercedes odata la 1000 de km. Trebuie sa aiba minim 15 litri in rezervor, asa ca, daca mergi multa vreme cu sub 15 litri in rezervor, iar apoi alimentezi mai consistent, vei avea parte de o regenerare imediat. Incearca sa resetezi kilometrajul la fiecare regenerare, sa stii exact cand iti va veni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!