Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Nu-i bai, dar eu le desfac.... deci, stiu ce vorbesc.

Da, foliile sunt identice - la diesel - ... pictograma o ai.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. mea culpa Florin.

Repet: eu am inteles ca acea pictograma sa existe activ adica sa se aprinda.

Dreptate tu!

Modificat de DonzDonz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope, poate il confuzi cu alt tip motor - BMR-ul are DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor. Sunt novice in domeniu si va rog sa-mi spuneti si mie cand trebuie efectuata operatiunea de regenerare a DPF? Masina da ceva "semne" ca ar trebui regenerat ? Sau pur si simplu, la o anumita perioada de timp sau anumit nr. de km ar trebui regenerat DPF-ul ?

In ce consta, cam cat dureaza si cat costa o asemenea operatiune ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti arata in bord si se regenereaza singur..eventual preventiv cind ai cum mergi pe autostrada sau o sosea mai libera in a 3-a( sa nu depasesti viteza legala) cu motorul peste 3200..3500 ture constant minim 20 min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca permiti, o mica corectare....

1. daca totul e ok, nu trebuie sa-ti apara nimic in bord - isi face regenerarea si atat - d.p.m.d.v., o tampenie... eu as fi facut ca martorul sa se aprinda verde - cand se declanseaza procesul de regenerare - si galben - asa cum este acum, cand sunt probleme.

2. viteza 4.. chiar si 5 (chiar daca in carte zice ca viteza sa fie pina la 60km/h) - intre 1500 si2500 rpm - 15-20 min

3. martorul se aprinde galben - atunci cand incarcarea filtrului depaseste o anumita valoare acceptata si regenerarea nu s-a putut efectua cu succes.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te contrazic ca eu spun si din ce am citit pe alte forumuri. oricum nu am ce strica la masina daca merg un 20 min constant turata la 3500 ture chiar daca e in viteza a 3-a sau a 4-a depinde de sosea si limita de viteza! bineinteles ca apa e la 90 de grade asta e logic. efectul benefic e si pentru curatarea turbinei de depuneri nu numai a filtrului. gresesc cu ceva aici florine? :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, ai ce strica. Citeste cu atentie ce scrie in cartea masinii si nu te lua dupa ceea ce se spune "pe alte forumuri". Clapeta de admisie are un rol foarte important in regenerarea filtrului de particule. Aceasta se inchide partial pentru a urca temperatura gazelor din evacuare. Urcand turatia peste 2500, nu faci decat sa intarzai procesul de regenerare, deoarece clapeta se deschide la turatii ridicate. Nu degeaba au scris in manual sa nu se depaseasca 2500 rpm.

Viteza de rotatie a turbinei precum si volumul de aer din evacuare sau admisie nu au absolut nici o legatura cu turatia motorului. Curatatul turbinei la turatii mari reprezinta unul dintre cele mai mari mituri care circula pe forumurile noastre...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ca eu am DSG si ca sa pot merge cu 2500 de ture ar trebui s-o dau pe "sport" pt ca pe drive schimba ea in general pana in 2000 de turatii. Daca nu apesi mai hotarat acceleratia are tendinta sa mearga constant in 1100-1400 de ture.

Regenerarea filtrului se poate face si din soft la un service? Ideea e sa stiu cand si daca e cazul s-o fac, ca am inteles ca daca trebuie inlocuit dpf-ul costa mult rau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea de baza este urmatoarea: UITA DE FILTRU. Adu-ti aminte de el doar daca daca ii vezi becul aprins prin bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce se scrie pe aici reiese ca nu trebuie depasita turatia de 2500! ceea ce eu nu cred! motorul e facut sa il duci pina la 4200 fara probleme..hai ca nu zic 4500 ca e zona rosie de acum. adica nu cred sa dauneze daca mergi cu 3500 ture sau 4000! pai astia pe autostrada in germania sa zicem cu a 5-a sau a 6-a cit au pe turometru la 180 sau 200? uite ca nu am fost atenta asta vara pe a1 si a2 cit aveam la 160 la ora in a 5-a! da banui ca peste 3200!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daraga Monica, daca intr-adevar ai citit ce am spus, inseamna ca nu ai inteles ce am vrut sa spun.

Nu am spus nicaieri ca nu poti depasi 2500 rpm, poti sa mergi cu cat doresti atata timp cat motorul este cald.

Mesajul meu anterior a vrut sa-ti explice de ce nu e bine sa depasesti 2500 rpm atunci cand se filtrul de particule se gaseste intr-un proces activ de regenerare. In rest poti sa mergi dupa cum crezi. iti recomandam sa nu mai asculti orice parere de pe cine stie ce forum, ci sa citesti manualul. Adica ce scrie mai jos:

post-239-0-00340900-1357932089_thumb.jpg

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

monica_33, iti spun sigur ca la mers mai turat, schimbat in 3500-400, dupa cateva zile in bucuresti, mi se aprinde martorul DPF. Mers linistit, schimbat maxim 3000 cu motorul cald, sunt luni bune in care nu se aprinde.

pentru cineva care acum 2-3 saptamani spunea ca si-a luat teapa cu masina proaspat cumparata, cum ai mers tu asta vara cu ea pe a1/a2? si inca o chestie, la ce probleme ai povestit ca ai gasit ulterior la masina si nu le-ai vazut de la inceput, mi se pare o ironie sa vii aici sa dai sfaturi. parerea mea este ca ar trebui sa te abtii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Monica, regenerarea nu se face in bord. Nici macar nu-ti arata in bord cand se face regenerarea filtrului. In bord iti arata ca ai o eroare la filtrul de particule, eroare provenita, cel mai probabil, de la o serie anterioara de incercari nereusite de regenerare.

Pentru binele masinii tale, citeste cu atentie manualul.

In rest, esti binevenita aici. Nu suntem misogini si ne bucuram sa avem o femeie printre noi. O sedere cat mai placuta si mai lunga!

P.S. Nevasta-mea nici nu stie bine cate roti are masina, cum as putea sa te critic pe tine pentru atata lucru? :)

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipol Adrian Alexandru

as vrea sa stiu si eu daca pot sa il curat sau sa ii fac ceva sa nu mai imi scoata fum,si sa nu mai imi fie tavile de la evacuare murdare,astept pareri?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Imi poti spune cum s-a finalizat reparatia?

Azi am patit acelasi lucru, eroarea este identica cu a ta.

267.000km, motor BMP, fabr 2007

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun si eu simptomele masinii mele si cum am rezolvat-o...poate va va ajuta in viitor.

Acum o saptamana mi s-a aprins pe bord, martorul de evacuare. La diagnoza a iesit senzorul g450. (renumit pentru fiabilitatea sa). Am continuat sa merg asa cu el, pentru ca avea zile cand nu mai aparea. Vineri, nu a aparut pe bord, dar filtrul incerca sa se regenereze (statea turata la 1000 rpm), Am incercat sa merg constant cu a 3-a sau a 4-a la 2000 rpm (in functie de trafic). Dupa un timp, s-a aprins si martorul dpf, apoi si martorul de evacuare. Diagnoza, am sters eroarea senzorului g450, a disparut, nu a mai reaparut. Mai ramasese doar martorul dpf, asa ca am plecat pe autostrada pentru a il regenera. Dupa 30 minute, timp in care am mers cu a 5-a la 2000-2300 rpm, s-a aprins si spirala,engine fault pe bord, a pierdut puterea, s-a limitat la 3000.....pe scurt...i-am dat sangele. Am scos laptopul, mufa, diagnoza....spre mirarea mea, eroarea la g450 era in continuare, desi martorul nu mai era aprins pe bord. Am incercat regenerarea fortata, dar nu a mers. Ulterior s-a aprins si martorul de evacuare...si asa am ramas cu o masina lesinata, fara pic de putere, cu 3 martori pe bord. Incarcarea filtrului a ramas constanta la 20 %. Seara am comandat senzorul.

Azi de dimineata a venit. Cel original era made in sua, cel pe care l-am luat este bosch, made in germany.

L-am montat, am sters eroarea, insa eroarea engine fault si dpf-ul au ramas pe bord. Masina nu avea in continuare putere. Am plecat sa o regenerez, nu mi-a reusit regenerarea fortata, insa urmarind pe vcds valorile, filtrul incepuse sa se regenereze si valoarea de incarcare scadea.Cand am scazut sub 15 %, spirala de pe bord, s-a stins si masina a prins din nou putere. Am mers cam 5 minute cu a 3-a la 2000 rpm, si gradul de incarcare al filtrului a scazut de la 20 % la 0 %. Am oprit motorul, intrucat martorul dpf era inca aprins, am repornit-o, s-a stins si martorul dpf si cu asta am rezolvat-o. :D Masina a revenit din nou la viata.

Cu asta ati vazut unde duce indiferenta si cate probleme poate cauza un senzor de 200 ron.

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai stateai putin asa aveai mari batai de cap cu filtrul. Daca senzorul nu functioneaza corect, nu se curata filtrul. Nu trebuie ignorat acest senzor. ce motor ai? BMP, CBAB?

Si al meu s-a dus pe la 60.000 km. De atunci masina n-a mai facut probleme, desi pot avea saptamani in care nu ies cu ea din oras

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este BMR. Nici mie nu mi s-a aprins vreodata martorul dpf, pana acum, cand s-a dus senzorul, desi merg mult in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut tuturor,

am un passat 2.0 tdi 170 cp din 2006 de vreo 2 sapt. l-am luat din germania si am mers pe acolo cu el vreo saptamana totul a fost ok.

am ajuns in ro, am facut plinul la rompetrol cu efix si, dupa o zi, statea la 1000 de ture, apoi s-a aprins martorul dpf.

am iesit cu el am facut o regenerare pe autostrada catre arad, apoi inca una si azi am ajuns la 1,6% load.

eram cu vcds pe masina si urmaream parametrii. la un drum prin oras aglomeratie de varf in 12-15 km a ajuns la 11%.

e normal sa creasca asa repede? si inca ceva cum pot sa aflu codul de motor, pe talonul de germania nu am vazut exact daca scrie.

cu vcds nu ma pricep foarte bine, incerc sa-l invat acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cartea de identitate a masinii mai poti afla ce cod/tip de motor ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de motor il gasesi pe prima pagina din cartea germana de service a masinii sau in locasul rotii de rezerva pe o eticheta liptita in zona.Mentiunea este facuta pentru o masina neanmatriculata Ro. altfel e valabila indicatia lui STOE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri am sa verific astazi, dar legat de DPF load e normal sa creasca asa repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fiecare dată când deschizi ușa la șofer, jos, pe stâlpul B poți vedea o etichetă cu codul motorului.

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!