Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

On 01.04.2023 at 11:18, Dan.MDLL a scris:

Regenerari scurte (maxim 5 minute) la aproximativ 180km, mers mixt. 
(..)


Actualizare:

235km intre regenerari, durata regenerare aprox 3 minute :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mitzza87 Salut,este posibil sa gresesc,dar chiar si asa,daca nu ajuta pe unul,poate ajuta pe altul(in mintea mea,unde nu ma vede nimeni,sint sigur ca nu gresesc).

Tot ce intra in cilindrii motorului,aer,combustibil,vapori de ulei,apa,praf,etc,in final este evacuat prin filtrul de particule.Acele metale pretioase continute de filtru,din cite stiu eu,au proprietatea de a intra in contact cu elementele continute in fumul evacuat, si de a le elimina,nu stiu daca are vreo legatura cu racirea,dar oricum asta este mai putin important.

Sa revenim la intrare...combustibil de calitate dubioasa,aer umed,plin de praf,aer cu continut bogat in saruri,cum este prin orasele de coasta,vapori de ulei de motor,de ulei de proasta calitate,sau indoielnica,ulei de motor uzat,antigel,solutii de curatat injectoare,la unii chiar benzina,aud ca se mai practica modul asta de curatat injectoarele,toate acestea sint expulzate pe esapament,si trec prin filtrul de particule.

Cele de mai sus,ar putea fi unele din cauzele care fac sa se colmateze un filtru de particule.

Solutii reale ca sa nu  mai stam toata ziua cu ochii pe km parcursi intre regenerari,nu exista,cel putin eu nu am auzit de asa ceva,doar daca nu cumva se cumpara un filtru nou.

Recomandari...filtrele de aer,combustibil si ulei de motor,schimbate cit mai des posibil,ulei de motor cit mai nou,combustibil cit mai bun,nu neaparat scump,dar nici de la canistra vecinului,si cam atit,altfel o luam razna.

Si poate ajuta cu ceva,am sa pun citeva fotografii,sa vedeti cum arata unele pompe si injectoare prin interior,apoi sa va puneti intrebarea daca tot ce veti vedea,ajunge in filtru,oare se produce arderea completa?

 

20230403_115121.jpg

20230403_104725.jpg

20230331_075530.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cod crmb 2.0 dsg E6 fără adblue, regenerari la 70km doar oraș 300km autostrada. Mașina face bolt 100km zilnic doar oraș. Fără nici o eroare de 6luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul de incarcare al filtrului de particule la un autoturism din gama VAG se poate verifica usor folosind VCDS, urmand pasii de mai jos.

In VCDS, intram in:

“Control Module”, apoi “01-Engine”, “Measuring Blocks” sau „Advanced Measuring Blocks„. 

La urmatoarele grupuri vom gasi informatiile aferente:

Group 097

DPF Off-set

Group 099
DPF Temperatures: xx xx xx

Group 105
Requested regens: xx
Temp: xx
No Units: xx

Group 108 DPF
Oil Ash Volume: xx
Particle filter carbon mass (spec.): xx
Particle filter carbon mass (act.): xx

Group 240

Last Regen Information
Fuel Consumption since last regen: xx
Mileage since last regen: xx
Time elapsed since last regen: xx

Group 241

DPF Soot Load
DPF Oil Ash Volume: XXml
Soot Load (g) Calculated: XX
Soot Load (g) Measured: XX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Detin un Audi A3, 2.0 TDI, 100kW, 136CP, cod CFFA, iar zilele acestea am schimbat injectoarele, deoarece, injectorul 1 si 4 aveau probleme, atunci cand intrau in sarcina dadeau pe retur, si aveam o asa zisa rapaiala la rece. Dupa inlocuirea injectoarelor, toate 4, nu doar cele mentionate, am observat ca DPF ul a inceput sa se umple foarte repede, urmat de regenerari la maxim 300km extraurban + 15km urban, foarte putin comparativ cu vechile injectoare cand isi facea la 500, 600 km. O alta chestie pe care am observat-o in aplicatia vagdpf ca prin intermediul ei il urmaresc, valoarea presiunii (probabil cea diferentiala) este foarte mare, la ralanti vorbim de 9 kPa sau hPa, nu stiu care este unitatea de masura, in conditiile in care inainte de inlocuirea injectoarelor, in ralanti, varia intre 3 si 5, la 130 km/h constant, extern, valoare de maxim 68. Acum dupa inlocuirea injectoarelor, in ralanti am variatie intre 9 si 12, iar in extern  la aceeasi viteza de 130, o valoare de peste 120 de kPa/hPa. Ce banuiesc eu acum, probabil ca acel senzor din compatimentul motor, sa o fi luat razna, ca am inteles ca acela ar fi senzorul de presiune, desi nu vad logica intre injectoare si el, sau injectoarele chiar daca sunt noi "sa dea cu fum" si de aici sa se umple asa repede? Injectoarele au fost scrise in soft cu vcdsul, 1 la 1, 2 la 2 si tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrew95 Este posibil,ca acum ca ai toate cele 4 injectoare ,,in regula" sa fi crescut cantitatea de combustibil injectata in cilindri si din cauza asta ai si regenerari mai dese.Daca inainte doua dintre ele pierdeau pe retur,poti fi sigur ca o faceau si in sarcina si in relanti,doar ca nu era vizibil.

In ce priveste starea de ,,injector nou" ..este intradevar nou de fabrica,sau este unul reconstruit?Prima calitate a unui injector nou este lipsa emisiilor de gaze,pulverizarea este atit de eficienta incit arderea combustibilului in cilindrii motorului atinge un procent foarte mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Urmeaza sa curat un Dpf al unei Skoda Superb 2011. Stiu ca la remontarea pe masina trebuie efectuata o resetare a valorilor vechi a Dpf sau o initializare pentru  a l vedea ca nou/gol. Eu detin un vcds si stiu unde trebuie sa intru pentru resetarea valorilor. Intrebarea este: In acest lucru consta initializarea lui sau mai trebuie si altceva? Am observat, de exemplu ca incarcarea cu cenusa este data si de nr de km printr o functie de calcul a Ecu. Trebuie si nr de km de acolo din Basic setings dați la 0? Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta este procedura de initializare.  De exemplu, la Audi, odata de ai modificat nr. de km de acolo din Basic Settings, se initializeaza si  DPF-ul, urmand ca la prima pornire, dupa ce se incalzeste motorul, o sa-ti inceapa o regenerare, deci sa ai grija sa te prinda pe la periferie, incat sa poti merge in exterior sa isi faca regenerarea ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, DeViAnS said:

Da, asta este procedura de initializare.  De exemplu, la Audi, odata de ai modificat nr. de km de acolo din Basic Settings, se initializeaza si  DPF-ul, urmand ca la prima pornire, dupa ce se incalzeste motorul, o sa-ti inceapa o regenerare, deci sa ai grija sa te prinda pe la periferie, incat sa poti merge in exterior sa isi faca regenerarea ok. 

Am înțeles.  Deci, resetez si valorile vechi si modific si km la 0 din BS. Mulțumesc frumos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folositi aplicatia vag dpf de pe telefon ptr resetarea dpf-ului

Soot mass calculated – este ca o “memorie de lunga durata” a timpului de incarcare cu funingine a DPF intre regenerari (tine cont si de valoarea inregistrata in oil-ash), ECU corecteaza cu pasi mici aceasta valoare functie de multi parametri de functionare ai motorului si este folosit ca o masura de prevenire a incarcarii excesive a DPF in cazul in care senzorul diferential este decalibrat (fara sa fie defect).

Soot mass measured – un indice al incarcarii reale a DPF (daca senzorul diferential este ok ) si deci implicit si starea de functionare a motorului la momentul respectiv.

Probleme:

Daca intr-o perioada de timp soot mass measured creste rapid fata de calculated (motor cu probleme) atunci ECU va corecta rapid si soot mass calculated sa creasca rapid. Din pacate, dupa rezolvarea problemelor motorului, cand soot mass measured creste din nou lent, ECU nu mai corecteaza tot asa de rapid si valoarea soot mass calculated. Se pare ca nu exista o metoda de resetare a soot mass calculated si, cu cat motorul are mai multi kilometri cu atat valoarea soot mass calculated se corecteaza mai greu in minus.

La resetarea valorii de “oil-ash” (DPF presupus nou), daca ECU vede o variatie de presiune diferentiala pe DPF alta decat ar trebui sa fie ca in cazul unui DPF nou, nu reseteaza si soot mass calculated, ba chiar mareste rata de crestere a soot mass calculated (nu se stie de ce, posibil o masura antipacalire din soft).

 Daca valoarea de la soot mass measured creste lent inseamna ca motorul functioneaza ok, indiferent de viteza de variatie a soot mass calculated. Intr-un timp mai lung pentru motoarele cu multi kilometri ar trebui sa scada treptat si viteza de crestere a soot mass calculated.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Va salut.La mine pe aplicatia vag dpf,soot mass measured nu este afisata,arata nox sulfur charge.cum pot sa o modific

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 24.10.2017 at 17:52, Cristian.Valentin a scris:

Buna ziua. 

Motorizare CRMB euro 6 .

Merge ok dar face regenerări la 130-150 km .

Am pus VAGdpf și ca anomalie am văzut că sare de la procentul de 47% direct la procentul 87% și începe regenerarea ....adică e normal ? Sar în 2 km valorile deodată . Ce sa incerc prima data ? senzori ? curățare filtru ?anulare ?

 

Screenshot_2023-04-29-16-50-40-634_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_2023-04-29-16-53-05-717_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.Sant nou posesor de Touran 2.0 din 2014.Am vrut sa fac o colerare intre Oil ash volume si km. de la bord dar nu prea iese.Oil ash volume 0.03l si km 220000.Masina e luate din Germania.Dupa cum am mai vazut ar trebui cam 70 ml la 100000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil dpf schimbat, spalat, sau au dat un reset.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina unui prietem, recent adusă, A3, 2007, 2.0 TDI, BMR (170 cai), motorul toarce frumos dar la câteva zile de la cumpărare, s-a aprins spira + ”elicopterul” check în bord. Erori: IMG_0563.thumb.JPG.93a23180965f5d2ca8cbf499ce11de28.JPGIMG_0564.thumb.JPG.e379fbc2012823388f3eca5d70948ea6.JPG

Am sters erorile dar spira a rămas aprinsă, check engine este stins. momentan. Nu cred că acel rulaj este real. Dacă bagi degetul în țeava de la eșapament te innegrești serios iar incărcarea filtrului în VCDS apare 0 (posibil măsluit). Ce probleme credeți că ar putea fi, la o primă trecere în revistă?

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 07.05.2023 at 21:01, powershot a scris:

Posibil dpf schimbat, spalat, sau au dat un reset.

Daca s-a dat reset si Dpf-ul nu este nou Ecu nu trebuia sa citeasca valorile corecte?Unde as mai putea vedea starea Dpf-ului si o corelare a nr.de km?Am masina de doua saptamani si se pare ca la acest motor km nu sant stocati in Ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@_R_A_D_U: din ce am citit pe internet, la motoarele 2.0 tdi daca se aprinde martorul spirala poate fi o problema la valva EGR (exhaust gas recirculation). Aceasta se umple de funingine si calamina (lucru plauzibil la o masina second hand) si prin urmare senzorii nu mai citest corect informatiile din admisie si evacuare. De aici si aceste informatii eronate la ,,senzor temperatura gaze evacuare" care ti-au aparut tie la scanare. Problema se rezolva prin scoaterea si curatarea temeinica a valvei EGR, dupa care martorul spirala dispare si motorul isi revine. Eu ti-am dat doar o sugestie, nu putem sti sigur ca aceasta e cauza.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RADU am observat in prima poza ca ai o eroare pe un injector,cil1...regula de baza cind vorbim de DPF este ca toate celelalte sa intruneasca unele conditii,cum ar fi injectia sa fie in parametrii normali,combustibil de calitate,ulei de motor bun,nou,si sub nivelul maxim de pe joja,filtre curate,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vp44 @vizitator Va mulțumesc pentru răspunsuri! După cum am zis, mașina nu e a mea, e a unui prieten și trage bine, dar suspectez că e mătrășită, erorile au venit imediat după ce a luat-o. Eu, dacă aș fi fost în locul lui, aș fi cerut o diagnoză la reprezentanță, îniante de achiziție, apoi trăgeam concluziile... Mie mi se pare ciudat faptul că are țeava de evacuare neagră-cătran. Oricum, omul a zis că merge la un mecanic să-i pună un diagnostic dar am zis să cer și o părere de la oamenii pricepuți de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as face o diagnoza la reprezentanta, chiar daca era bine sa fie facuta inainte. Faptul ca trage bine ne bucura, dar nu stii cat mai tine acest tras bine. Daca valva EGR este colmatata, la fel va fi si filtrul DPF, deci veselia trasului bine nu va mai tine mult. Ma rog, ne dam cu parerea, doar la diagnoza va sti care e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Ma poate ajuta cineva cu o parere cu privire la datele din fotografia atasata?2043622016_WhatsAppImage2023-05-10at13_05_59.thumb.jpeg.8fa762d132e92e19d72265616e665443.jpeg

Ce recomandati sa fac?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E plin DPF-ul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara.
O parere va rog despre aceste valori ale DPF. Multumesc frumos.

10685EEE-CCE0-4117-A515-BF9650A24D65.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna , la toti . 

Am un seat ibiza 2008 1.9 tdi cod motor BLS . Nu mia dat niciu martor de filtru particule , nu prea inteleg valorile si daca starea de filtru e bun si cat o mai duce. 

Are 300.000 km .. 

IMG_20230511_154705_693.jpg

IMG_20230510_194435-min-min (1) (1).jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, se poate o părere legată de aceste valori? Menționez că este 2.0 crmb e6 dsg, 260000 km. Motorul era rece.20230512_094050.thumb.jpg.80887f8b39a5bb2b6295dab014faa5f5.jpg 2018.

20230512_093508.jpg

Modificat de pault83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!