Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Am uitat sa mai mentionez ca inainte aveam si un miros mai puternic de motorina nearsa cand era mtotorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu comportamentul cu alta sonda lambda. Dupa inlocuire, soot mass measured nu mai creste artificial, iar odata motorul cald, parametrul scade  constant, asadar problema mea nu avea legatura cu senzorul de presiune diferentiala, ci SONDA LAMBaDA era vinovata - evident nu aveam nici o eroare pe ea. De asemenea motorul a devenit mai elastic , vibratii mai mici la relanti si o idee mai silentios.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sonda lambda ai luat, oem? La ce pret? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, florilar1 said:

Rolul sondei lambda pe motoarele diesel EURO5 si EURO6 este foarte important. Am citit pe documentele producatorilor de sonde ca se recomanda verificarea lor dupa 150.000 km si schimbare la 250.000 km. Am testat pe masina mea EURO 5 - EA189 fara dieselgate care avea 210.000 km cu sonda originala si fara erori si care aparent functiona perfect. Din pacate singura verificare care da o imagine corecta este cu ajutorul osciloscopului (masuratoarea este documentata pe net in functie de tipul sondei) cu sonda si motorul la temperatura nominala. Masuratoarea este putin mai dificila deoarece osciloscopul trebuie montat in paralel pe firul de semnal catre ECU si masa sondei (nu trebuie folosita masa masinii). La mine, cu motorul cald,  sonda incepea sa trimita semnal adecvat (oscila) catre ECU abia dupa 1700 rpm. Sub 1700 aproape ca nu mai oscila semnalul trimis (sonda imbacsita/imbatranita).

Am schimbat sonda. Noua sonda, dupa ce se incalzeste, osclileaza inca de la relanti. Rezultat dupa 1000 km de la schimbarea sondei: raspuns rapid al motorului la turatii mici si cand motorul este rece, motor mai elastic, consum mai scazut la mersul prin oras (oricum era mic dar a mai scazut cam cu 0,5 l la suta), incarcare mai mica de soot prin oras (acum face regenerare la 750 km - limita de kilometri din soft, inainte facea cam la 550 km) si a disparut total funinginea depusa la evacuare (inainte cand stergeam cu degetul evacuarea se lua un foarte fin praf negru).

Nu sustin ca trebuie schimbata sonda obligatoriu ci doar ca este bine sa fie verificata dupa un anumit numar de kilometri deoarece dupa cum am experimentat singur are un rol foarte important in functionarea corecta a motoului la regimuri scazute (ex. mers prin oras). Mai mentionez ca deviatiile injectoarelor si inainte de schimbare si dupa se situeaza intre -0.5 si +0.5.

A mea are 220000 de km... Sincer nu îmi dau seama dacă merge bine sau rău. Singura problemă pe care o am și despre care credeam că e de la volantă este aceea că, destul de des, când pornesc și până se încălzește un pic motorul, induiferent că e vară sau iarnă, însă mai des iarna, simt o serie de trepidații ca și cum ar da să o ia din loc... evident chiar dacă e scoasă din viteză.

Aș verifica această sondă însă nu cred că e la îndemâna oricui această verificare și decât să mai plătesc verificarea mă gândesc că mai bine iau eu altă piesă. Asta doar în condițiile în care aș putea să mă ocup eu de demontat și de înlocuit. 

E grea procedura de înlocuire? Am nevoie de service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumpărat sonda de la Bosch si o găsești la preturi intre 300 si 350-370, în funcție de magazin.  Cea OEM in cazul meu costa in jur de 1.100 lei. Procedura de inlocuire este relativ simpla daca ai cele necesare si anume, cheie tubulara de 22 mm specială pt sonde lambda, sau daca nu o cheie fixa de 22, dar e mai greu cu cea fixa.  Apoi ar fi indicat sa ii faci adaptare noii sonde din vcds - engine-basic settings-reset oxigen sensor.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar dacă nu dă eroare și fac o adaptare, nu înregistrează datele noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat NGK cu 400 lei deoarece cea originala montata pe masina pe langa codul OE avea si sigla NGK pe ea. NGK sau Bosch sunt folosite in general ca OE.

Am schimbat-o singur cu o cheie de 22 normala putin curbata la capat. Am lovit in cheie usor cu un ciocan de vreo 20 ori pana a inceput sa se miste. Important este ca sa fie contact ferm intre cheie si sonda altfel exista riscul deformarii hexagonului sondei. Am montat cablul pe acelasi traseu pana la mufa si l-am securizat exact cum a fost. Cablul sondei de obicei este la partea superioara a compartimentului motor. Am uns filetul sondei cu foarte putina vaselina cuprata de temperatura mare avand grija sa nu ung decat filetul.

@nicusan: Eu am facut resetare/adaptare cu vreo luna inainte de schimbare cand ma jucam la masina dar nu s-a schimbat nimic. Daca sonda pe turatii joase nu trimite semnal corespunzator iti dai seama ca nu are ce date noi sa invete. Din pacate nici erori nu da.

Pe langa reset oxigen sensor am resetat si valorile medii invatate.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce se finalizeaza regenerarea in mers pornita din vcds, cum o opresti? Eu am tras pe dreapta si am oprit motorul. E gresit? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Dupa ce dispare/stinge martorul din bord, atunci regenerarea a fost terminata/realizata cu succes. Se poate oprii , dar nu e indicat sa o opresti,deoarece temperaturile sunt inca mari, pe filtru, motor si fluide, e ideal sa mai mergi sau sa o lasi sa ruleze la relanti

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, RLine 2009 a scris:

Dupa ce se finalizeaza regenerarea in mers pornita din vcds, cum o opresti? Eu am tras pe dreapta si am oprit motorul. E gresit? 

Mai fa cateva de astea si si sanse sa topesti filtrul.

Reg fortata se face cu monitorizarea in mers a parametrilor.. in special temperaturi pe dpf.

O regenrare fortata poate aduce daune daca nu sti cum sa procedezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am oprit motorul doar sa se opreasca si regenerarea, dupa l-am pornit imediat si am mai mers 15km pt racire. 

De monitorizat am monitorizat si temperaturile si incarcarea in filtru, dar nu am stiut sa-i opresc regenerarea, carbon mass spec si carbon mass actual erau pe 0 dar martorul in bord era tot aprins, de aia am oprit motorul si l-am pornit

Modificat de RLine 2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde as putea lua mufa OBD Konnwei in discutie?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O vrei pt apk vag dpf ?

Gasesti pe olx sau pe siteuri chinezesti.. daca nu tie graba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, CdeB said:

De unde as putea lua mufa OBD Konnwei in discutie?

Multumesc!

Eu am luat de pe olx, de la un baiat din cluj. Am luat 3 bucati, 2 pe bt si 1 pe wifi pt ios. Toate merg ok. Am primit si factura. Undeva pe la 90 100lei bucata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am o pb care nu o inteleg..

Golf 7, 1.6 tdi, 110cp, 276k km.. masina a fost folosit de sotie si de mama o perioada dupa care s-a aprins martorul de engine.. cu uramtoarea eroare..

 

                Address 01: Engine       Labels: 04L-907-309-V1.clb
Control Module Part Number: 04L 906 021 AP    HW: 04L 907 309 E
  Component and/or Version: R4 1,6L EDC   H22 6561
           Software Coding: 01250012043405092000
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00072
              ASAM Dataset: EV_ECM16TDI01104L906021AP 002010 (VW37)
                       ROD: EV_ECM16TDI01104L906021AP.rod
                      VCID: 73E569CCDAB520D79C-8026
1 Fault Found:

19226 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [237] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 276174 km
                    Date: 2020.08.03
                    Time: 15:09:05

                    Engine speed: 1469.50 /min
                    Normed load value: 59.2 %
                    Vehicle speed: 77 km/h
                    Coolant temperature: 92 °C
                    Intake air temperature: 81 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.560 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 23.693
                    Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 25.9 kg/h
                    Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 857.1 hPa
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 1057.0 hPa
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Act.value: 66.42 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Act.value: 40.63 %

 

Am sters eroare de 2-3 ori si am incercat sa merg cu masina drumuri mai lungi si mai turat. 

Am urmarit regenerarile si pare ca aceasta eroare apare doar cand se fac regenerarile, oare ma insel ? 

Am facut cu masina mai mult de 3000 km pe autostrada si am sters si urmarit regenerarile pe parcursul drumului. 

Nu inteleg de ce tot apare aceasta eroare daca regerarile se fac ???

Ce ma sfatuiti sa fac ? Mentionez ca nu sunt cu masina in RO si nu stiu cand o sa ajung.. 

Mentionez ca masina merge impecabl si nu am nici o problema de putere sau trepidatii..

 

               Address 01: Engine  (04L 906 021 AP)

  IDE00432   Particle filter: time since last regeneration 8891
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.154l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 10.91 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured 3,25 g
  IDE00436   Particle filter: kilometers since last regeneration 140636 m
  IDE01407   Particle filter: fuel consumption since last regeneration 5.91 l
  IDE06059   Particulate filter: oil ash mass 59.4 g
  IDE06060   Particulate filter ash load limit 80.00 g

2 August,,2020

                Address 01: Engine  (04L 906 021 AP)

19:38:26
  IDE00432   Particle filter: time since last regeneration 22216 s
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.14 l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 8.63 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured -11.82 g
  IDE00436   Particle filter: kilometers since last regeneration 456244 m
  IDE01407   Particle filter: fuel consumption since last regeneration 22.18 l
  IDE06059   Particulate filter: oil ash mass 59.1 g
  IDE06060   Particulate filter ash load limit 80.00 g
23,July,2020

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF  colmatat (conform presiunii diferentiale)

Necesita curatare/inlocuire dpf si verificarea amanuntita a functionarii motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

theone_is_ionut

Salut,

Sunt ok valorile atasate pentru DPF (un Tiguan 2015 - CFFB)?

Diff pressure este 9hPa.

2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mare 9 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

theone_is_ionut

Cam cat ar trebui sa fie?

In rest celelalte valori sunt ok?

Modificat de theone_is_ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin123456789

Salutare, e pentru prima data cand scriu aici, daca ma puteti ajuta cu o parere. Am si eu o nelamurire cu dpf ul. Masina este :passat , an 2010, motor 2.0 110 cp cbdc. Fiindca am mers mult pe distante mici cu motorul rece, dpf ul a inceput sa isi faca regenerari dese. Regenerari pe care le am facut doar stationar din cauza lipsei de timp. Facand drumuri scurte, am tot oprit motorul desi aveam regenerare pornita. Ultima data cand sa dau sa pornesc, porneste pentru o milisecunda si se opreste motorul. A facut asta de doua ori cand in final a pornit si cu regenerarea activa din nou, la final am lasat o acasa sa isi faca regenerarea stationara si am pus vcds ul sa vad cum se prezinta in timpul regenerarii. Temperatura nu a trecut de 400 de grade si la finalul regenerarii am ramas cu o cantitate de particule de 17,1 nearse in dpf, iar cantitatea de oil ash este de 129. Sunt constient ca trebuie sa o scot neaparat sa faca o regenerare corecta. Dar intrebarea mea este de ce nu a vrut sa porneasca atunci, erori nu am, pompa de inalta nu cred ca are probleme ca motorul a mers perfect dupa ce a pornit. Eu cred ca din cauza dpf ului infundat, voi ce credeti? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerări dese poate sa fie de la ulei?

Passat B8 2.0 150cp,150k km,am avut ulei de VW iar acum am pus Motul specific 504-507 și mașina își face regenerări dese,de la ultima regenerare am făcut 170km din care 70 km extraurban. Înainte să schimb uleiul făcea regenerare la 3-400km nu am urmărit exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ok valorile pt mașina cu 122000 km? Se poate face o estimare cât mai tine dpf ul? Mulțumesc anticipat

Screenshot_20200812-204049_OBDeleven.jpg

Screenshot_20200812-204022_OBDeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine. Stai linistit.

Drumuri bune!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut , 

Skoda Superb 2  302.000 km .( CFFB ) Am patit sa zic asa un lucru destul de ciudat , motorul fiind in plina regenerare a filtrului DPF  si aveam o turatie constanta de 2600 rpm ,fiind in exterior , la intrarea   in oras ,  in accelerari chiar si usoare scoatea un fum negru ( mai ca imi era rusine  ce  tractor aveam  ? ) . Am mai patit asa de vreo 3-4 ori in 2 ani cand era  in plina regenerare   , ca acum 2 zile cand s-a regenerat  nu .

In rest nu scoate fum vizibil de nici o culoare , nu manca ulei  , consum f bun pentru DSG 4X4  , nici macar o data nu s-a aprins martorul de la DPF in bord , nimic .  Oare ar trebui sa imi fac griji ? 

Screenshot_20200819-160127.jpg

Modificat de Minel82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform temperaturilor e posibil ca dpf-ul sa fie spart/crapat/topit . Tevile de esapament  sunt negre ?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Mikecta
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!