Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Motorina sau ulei = particule combustibile + CENUSA + apa.

Rezultatul arderii = particule combustibile arse (gaze) + soot (particule combustibile nearse + CENUSA) + vapori de apa.

Cenusa care exista inainte de ardere este aceeasi cu cenusa care rezulta dupa ardere (o gasesti in fisele de date ale uleiurilor, motorinelor, etc).  Valoarea inregistrata la "oil ash" este o valoare calculata matematic in functie de consumul de combustibil, calitatea uleiului si numar de kilometri parcursi pentru o calitate de motorina standard EURO5 cu cenusa de 0,01% si un ulei cu 0,8% cenusa. Daca pui motorina si ulei cu cenusa mai putina decat cea luata in calcul, DPF va fi incarcat mai putin decat valoarea inregistrata in "oil ash". Daca motorul consuma ulei sau calitatea motorinei si uleiului sunt mai slabe atunci incarcarea va fi mai mare decat cea din "oil ash"

Poate acum am fost mai clar..

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

nu te supara dar aici gresesti mult,cenusa rezulta in urma arderii particulelor de carbon...fie combustibil,fie ulei!

nu ai ce continut de cenusa sa gasesti in ulei...in fisa tehnica gasesti ce procent de cenusa face uleiul dupa ardere,aici este confuzia ta,de aceea se folosesc uleiuri cu continut mic de cenusa tocmai de a nu incarca dpf cu oil ash!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma supar, incerc sa explic... Cantitatea de cenusa din orice material si care este scrisa in fisa de produs se determina experimental prin arderea a tot ce este combustibil in material  in conditii de laborator si cantarirea reziduului solid care ramane. Cenusa asta exista de la inceput in combustibil. Crede-ma pe cuvant, daca nu vrei sa studiezi, ca o particula de carbon arde complet si se tranforma in CO2.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

pai da,dar cenusa este rezultata in urma arderii nu exista in ulei sau combustibil...particula de carbon nu arde perfect datorita conditiilor din cilindru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Exemplu: Passat B8 CRLB 2016 adusă de mine personal cu 214000 km din Germania. Cum am  ajuns acasa sa pus vagcom si filtru era încărcat la capacitatea de 65%. La 230.000 am pus vagcom iar si aveam 67,5%. Faceți voi socoteala. Si eu in România merg 80% oras

Modificat de miky2003adr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, vlahdacoroman said:

pai da,dar cenusa este rezultata in urma arderii nu exista in ulei sau combustibil...particula de carbon nu arde perfect datorita conditiilor din cilindru!

Mai incerc inca o data si renunt. Cenusa este denumirea fractiunii de reziduuri inerte existente la finalul etapei de productie in carburant sau ulei care nu arde  si nu genereaza lucru mecanic si care ramane ca atare dupa ce particulele combustibile ard in totalitate. Daca nu ard inseamna ca nu provin din ardere ci sunt "dezvaluite" ca atare la finalul arderii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

eu le stiu care cum sint acolo in tabel. Daca am comparat una din Ro cu 100.000km cu una din Germania cu 200.000km si incarcarea verifica formula, inseamna ca nu sint diferente semnificative.

Deci e incorect sa spui ca e dublu, dar vad ca insisti ca esti aproape sigur ca e dublu... e dreptul tau sa crezi ce doresti, am adus argumente, daca nu sint suficiente, imi pare rau. Corect ar fi sa aduci si tu argumente, nu doar pt ca asa crezi. 

 

Nu eu ti-am dat downvote, ca sa nu crezi eronat. 

Argumente sunt destule in acest topic... cine merge urban zice ca i se genereaza la 250km. La fiecare regenerare se depune o cantitate de cenusa.

La mers extraurban se regenereaza la 500-750km. Masina mea prinde mai tot timpul peste 800km intre regenerari. Chiar am pus si o poza in acest topic la un moment dat... Dublu sau chiar triplu, corect? Deci daca eu merg 7500km extraurban si mi se depune (ipotetic) 0.01 oil ash, unuia care a mers 7500km urban va avea dupa aceeasi formula 0.03 oil ash. Sau hai sa zicem 0.02.

Te-am intrebat ce ar trebui sa inteleg din acel tabel pentru ca doar tu stii care e RO exclusiv si care este provenienta DE si ai spus ca doar tu stii. Nu sustin 100% ca este adevarat ce spun, nu sustin ca este obligatoriu dublu, dar sustin ca cele din DE vin cu filtrul mai curat decat una din RO. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

 

florilar1

eu am inteles perfect,ideea este ca tu nu intelegi ce citesti in acest text care este super explicativ...cenusa este un rezultat nu un continut in carburant...asta nu o intelegi tu!

ps: nota iti apartine stiu, dar logica ta nu se pupa cu citatul  dat!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum explici continutul de cenusa de exemplu din fisa: https://rompetrol-rafinare.kmginternational.com/upload/files/ss_2_6_6_r_motorina_euro_5_542.pdf

Nu stiu despre ce nota vorbesti,... chiar nu vreau sa intru in polemici, sunt inginer care activeaza in domeniul arderii combustibilului in centrale termice si poate de aceea sunt putin capos in acest subiect. Scuze pentru eventualul deranj, ai dreptate, fiecare crede ce vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

din ce vad in fisa exista un continut de cenusa rezultat in urma rafinarii carburantului...noi insa vorbim de cenusa rezultata in urma arderii care este mult mai mare decat cea continuta in carburant.

nu trebuie facuta confuzie intre cenusa din combustibil si cenusa rezultata in urma arderii particulelor de funingine aka carbon!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, geopsi said:

Salut, mi-am luat si eu vag dpf si carista si am zis sa vad cum stau cu dpf-ul. Cred ca am 2 regenerari facute si ma gandeam sa vad cand se apropie una urmatoarea ca sa nu ma mai prinda in oras in aglomeratie. Problema este ca nu citeste deloc date. Voi ati patit ceva de genul? Am atasat 3 screenshot-uri.

Screenshot_20200721-154056_VAG DPF.jpg

Screenshot_20200721-154033_VAG DPF.jpg

Screenshot_20200721-153959_VAG DPF.jpg

Salut. Am patit eu. Apasa „Refresh”. La mine a functionat. Daca nu dau refresh nu imi apare nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, vlahdacoroman said:

din ce vad in fisa exista un continut de cenusa rezultat in urma rafinarii carburantului...noi insa vorbim de cenusa rezultata in urma arderii care este mult mai mare decat cea continuta in carburant.

nu trebuie facuta confuzie intre cenusa din combustibil si cenusa rezultata in urma arderii particulelor de funingine aka carbon!

Citeste la pagina 3 ce rezulta din ardere si de unde provine cenusa. Carbonul nears (funinginea) nu este cenusa ci este combustibil pur si nu da cenusa.

http://www.termo.utcluj.ro/termo/06ardere.pdf

 

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, Alin Lupu a scris:

Salutare dragi colegi. Mi-am cumpărat de curand un dispozitiv de diagnoza auto însă as avea nevoie de parerile voastre in ceea ce privește starea dpf-ului de pe masina mea. Detin un VW Passat B6, 170 cai, 4motion, DSG cu aprox 206.000 km parcurși. Masina are facut softul dieselgate si ma dispera regenerarile dese atunci cand merg prin oras (București) care au loc la aprox. 150km parcurși sau chiar mai devreme iar in afara orașului le face undeva intre 250-300 km. E o idee buna de a face downgrade la soft, revenind la cel dinaintea dieselgate-ului?

Menționez ca datele au fost citite cu motorul pornit, la relanti. 

Am masina de peste 2 ani si nu mi s-a aprins niciodată becul la dpf in bord(sper nici sa nu se aprinda vreodata). 

Va mulțumesc, toate cele bune. 

Screenshot_20200721_232620.jpg

Screenshot_20200721_232553.jpg

Screenshot_20200721_232530.jpg

Screenshot_20200721_232503.jpg

Mulțumesc @Alextz pentru răspuns. O sa masor din nou peste 30 de km, dar pentru moment, cum ti se pare?

Daca ma mai pot ajuta si alti colegi cu pareri, sunt bineveniți. 

Mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/22/2020 at 8:45 PM, acidone77 said:

Pareri?

2.0TDI CUAA 2015 93.500km

Prima poza imediat dupa ce s a terminat regenerarea, in mers

A doua poza cand am oprit, motorul pornit, la relanti

Ultima poza, motorul oprit, printscreen imediat dupa oprirea motorului

Screenshot_20200522-204002_Gallery.jpg

Revin cu o intrebare, referitoare la valoarea Soot Mass Measured... Vad ca si in pozele de acum cateva mii de km, este -11.91.

Am urmarit si acum la ultima regenerare, si are aceeasi valoare, -11.91, inainte, in timpul si dupa regenerare, cat si la aprox 30km dupa regenerare.

Sa fie oare senzorul defect? Desi regenerarile si le face ok...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, powershot said:

Ce temperatura aveai in dpf?

Regenerare pasiva.

350 grade 

Oricum, am 74.000 km dar până acum nu mi s-a mai întâmplat să scadă soot mass niciodată la drum întins. Mereu creștea valoarea indiferent de stilul de mers, însă de data asta a fost altfel. Am plecat de la 17 gr și am ajuns înapoi în București cu 12 gr și am mai zis, făcusem un drum de 500km și mai aveam 100 și ceva de km făcuți prin oraș. Deci nu știu cum s-a întâmplat asta...apoi cat timp m-am plimbat prin oraș și a ajuns la 24 gr a început și regenerarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rkn_alexDe care soot mass vorbești : calculated say measured ?

Pune o poza

@acidone77 așa e si la mine. Poți să pui o poza și după 150km ?

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1 si @vlahdacoroman, interesanta dezbaterea voastra si instructiva.

Referitor la problema mea, limitarea software a motorului la 2500rot/min si revenirea la functionare normala far a-l reporni, ati citit prin SSP-uri despre un asemenea comportament, adica limitarea motorului pentru a nu depasi nivelul termic maxim admis?

 

Se poate uita cineva printr-un soft de motor sa ne spuna conditiile care sunt necesare cand se face o regenerare activa si ce se intampla daca creste peste un anumit nivel temperatura?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin, doar cineva care are acelasi tip de motor cu acelasi soft te poate ajuta. Conditiile de regenerare pot fi diferite pentru acelasi tip de motor dar cu alt soft. Caldura degajata de arderea funinginei poate creste primejdios temperatura in DPF doar daca acesta este incarcat peste valoarea de soot la care se poate face regenerarea fortata dar acesta nu e cazul tau. De obicei soft-ul reduce pana la 0 cantitatea postinjectata ca sa reduca temperatura dar fara limitare la 2500. Fara monitorizarea temperaturilor pe DPF din acel moment si fara evenimente stocate in ECU nu poti trage o concuzie pertinenta. Nu am citit despre un caz similar cu al tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, iacovita said:

Salut. Am patit eu. Apasa „Refresh”. La mine a functionat. Daca nu dau refresh nu imi apare nimic.

Multumesc dar aparent nu a mers.

Ma gandeam sa incerc pentru diferite grupuri dar probabil o sa mai testez sa vad... Problema e ca nici aplicatia nu merge foarte bine si daca schimb grupul trebuie sa ies si sa intru iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
9 hours ago, Dolfin said:

@florilar1 si @vlahdacoroman, interesanta dezbaterea voastra si instructiva.

Referitor la problema mea, limitarea software a motorului la 2500rot/min si revenirea la functionare normala far a-l reporni, ati citit prin SSP-uri despre un asemenea comportament, adica limitarea motorului pentru a nu depasi nivelul termic maxim admis?

 

Se poate uita cineva printr-un soft de motor sa ne spuna conditiile care sunt necesare cand se face o regenerare activa si ce se intampla daca creste peste un anumit nivel temperatura?

Nu am gasit nimic in ssp uri si le am pe toate,nu vad o limitare decat pe partea de turbina,egr..si injectie dar ai fi gasit un dtc memorat.

In ssp scrie clar ca senzorii de temeratura sunt substituiti cu valori de la cei functionali in caz de defect.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/11/2020 at 12:20 AM, LonestarX said:

Salut, golf 6, 2012, 180k, CFFB cu soft dieselgate pana ieri cand am facut downgrade la ultima versiune pre-dieselgate (si stage 1 daca are relevanta). am observat (inainte de downgrade) putina funingine la iesire pe teava. Mers in jur de 6-7000km/an, 80% in oras, DPF original, neschimbat, necuratat etc. In 3 ani s-a aprins martorul DPF de 2 ori, o data prin 2017, o data prin 2018-2019 (nu mai tin minte exact). L-am dus la plimbare si s-a regenerat in 10 minute max de fiecare data. Pana mi-a atras atentia Mugur de la TCM cu funinginea nu ma preocupasem inainte sa verific valorile DPF, de azi m-am apucat si din intamplare am prins fix regenerarea, atasat se vede la inceput si dupa (nu m-am gandit sa fac poze inainte... ). Sa imi fac griji ? :)
 

Mersi 
IMG_0066.thumb.jpg.25d9c670cef0e41ac69ed6669edeed3a.jpgIMG_0077.thumb.jpg.9b0a86c2ffa057514da746abedba9d3b.jpg

UPDATE: In postul initial, precum zisesem, era regenerare a doua zi dupa ce am facut downgrade de la dieselgate. Aceasta a fost prima regenerare post-dieselgate. Azi am observat ca tocmai si-a facut a doua regenerare, dupa 230km de oras, poza atasat. Sa ma ingrijorez? De asemenea, cam care e o distanta ok de regenerare in oras ?

Mersi
IMG_0092-min.thumb.jpg.1099875ae3bd04feb4e4c969cab7306a.jpg

Modificat de LonestarX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tie pare ca-ti face dupa measured. Ma mira ca dupa regen nu-ti scade foarte mult measured.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri m-am jucat cu senzorii de presiune diff (cel vechi OEM si cel nou Bosch), si am observat ca cel bosch se resetează si adaptează pe 0 offset si 0 diff pressure cu motorul oprit, dar dupa ce rulez cu masina cativa km o cam ia razna, asadar am revenit la cel original (are 190.000km) care este mai constant, dar pe care in urma resetarii/adaptarii nu il pot aduce la 0 offset press cu 0 diff press. La  acesta cu motorul oprit, am 2 hPa diff press. N-ar fi o problema sa cumpar un senzor nou original,  dar imi e ca il cumpar degeaba.  Păreri?

 

PS: am încercat si eu schema lui @nicusan si am rulat cu furtunul scos din senzor si la fel, soot measured a scăzut foarte frumos, dar dupa conectare a crescut accelerat.

Modificat de DeViAnS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti descrie ce inseamna "o cam ia razna"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman, dupa dezbaterea noastra instructiva si documentele puse la dispozitie am reusit sa te conving cu cenusa, funinginea si toate alea? Vad ca si tu studiezi mult, ai o contributie serioasa si ar fi util pentru forum acum parerea ta, oricare ar fi ea. Promit ca nu te contrazic si nu comentez oricare ar fi raspunsul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!