Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Până la urmă ce reprezintă offset-ul și ce valoare de referință are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offset-ul este deviatia senzorului si trebuie sa fie cat mai mica ,ideal e sa fie 0 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am gandit si eu, ca sunt si alte cauze pt. care creste turatia si pornesc ventilatoarele. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca sunt semne de regenerari si ca totul este ok. Ce este BEM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul trimite un raspuns electric liniar corespunzator cu deformarea elementului piezo functie de diferenta de presiune existenta pe element. In lantul de transmisie de la senzor la ECU pot aparea mici deviatii din cauza elementului piezo, a tensiunii de alimentare de 5V care in realitate poate fi de la 4,9 V la 5,1V sau a rezistivitatii firelor electrice care leaga senzorul de ECU (lungimea lor). Deviatiile in limite mici sunt perfect normale si acceptate.

Offset-ul este valoarea de corectie a deviatiei semnalului care ajunge la ECU astfel incat cu motorul oprit valoarea citita de ECU sa fie de 0 KPa.

Raspunsul ideal al senzorului ar trebui sa fie o dreapta conform link-ului de mai jos:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f45-216d-sat/components-connectors/components/components-with-b/b300-exhaust-gas-pressure-sensor-before-diesel-particulate-filter/1VnYcHiI9p

In realitate senzorii aftermarket au probleme cu stabilitatea senzorului piezo, a timpului de raspuns si a formei curbei de raspuns.

Singurii producatori aftermarket care respecta calitatea si dau o durata aproximativa de viata de 400.000 km a senzorilor lor sunt Bosch si Delphi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Ioan Popa said:

Asa am gandit si eu, ca sunt si alte cauze pt. care creste turatia si pornesc ventilatoarele. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca sunt semne de regenerari si ca totul este ok. Ce este BEM?

nu are cum sa fie ok daca 1000 de masini merg cu 800rpm la relanti si cu regenerari la 500km si doar a ta e diferita, mai ales ca este asa dupa o interventie. 

Trebuie sa fii un pic mai categoric cu ei si sa le spui sa iti repare masina macar la nivelul la care era cand ai dus-o la ei

Nu e deloc ok sa stai cu 650 de grade Celsius sub masina atata timp mai ales la relanti.

Ai vagdpf sau vcds? posteaza aici parametrii referitori la cate regenerari au fost ratate, cat a durat ultima regenerare etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vagdpf sau vcds. Masina a fost testata la servis. Nu am decat ce scrie pe factura de la Avia Motors: defectul reclamat nu se manifesta. Si inainte pateam astfel de situatii, dar dupa interventie s-au inmultit. O sa incerc sa ma intorc la Brady, sa verifice despre ce este vorba. La Avia Motors Militari, acolo unde am testat-o ultima oara, am plecat cu probleme la descuierea usilor. A doua zi m-am intors la servis, a mai stat masina aproape o zi si mi-au mai cerut 67lei in plus fata de plata facuta cu o zi inainte. Am spus ca nu e normal sa mai  platesc ceva din moment ce masina a venit fara probleme la descuierea usilor. Baiatul de la receptie s-a dus la seful lui si mi-a spus ca nu mai trebuie sa platesc. Ce ma sfatuiti sa fac? Reprezentantele VW din Craiova, Pitesti sau Ramnicu Valcea sunt ok? Sunt locuri prin care trec destul de des si sunt accesibile pt mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
14 hours ago, florilar1 said:

Senzorul trimite un raspuns electric liniar corespunzator cu deformarea elementului piezo functie de diferenta de presiune existenta pe element. In lantul de transmisie de la senzor la ECU pot aparea mici deviatii din cauza elementului piezo, a tensiunii de alimentare de 5V care in realitate poate fi de la 4,9 V la 5,1V sau a rezistivitatii firelor electrice care leaga senzorul de ECU (lungimea lor). Deviatiile in limite mici sunt perfect normale si acceptate.

Offset-ul este valoarea de corectie a deviatiei semnalului care ajunge la ECU astfel incat cu motorul oprit valoarea citita de ECU sa fie de 0 KPa.

Raspunsul ideal al senzorului ar trebui sa fie o dreapta conform link-ului de mai jos:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f45-216d-sat/components-connectors/components/components-with-b/b300-exhaust-gas-pressure-sensor-before-diesel-particulate-filter/1VnYcHiI9p

In realitate senzorii aftermarket au probleme cu stabilitatea senzorului piezo, a timpului de raspuns si a formei curbei de raspuns.

Singurii producatori aftermarket care respecta calitatea si dau o durata aproximativa de viata de 400.000 km a senzorilor lor sunt Bosch si Delphi.

Multumesc de raspuns,esti singurul capabil care a inteles legatura dintre cablaj,tensiune si senzor dpf.

in raspunsul meu dat inginerului  de aici,tocmai am precizat ca  poblema vine din cablaj si senzor,un offset care nu e zero nu e offset.Problema este ca am intalnit cazuri cu senzori bosch aftermarket  sau alti producatori care relatau presiune de 3-5 mbar cu motorul oprit,iar ofsetul era culmea egal cu presiunea citita....masina a ajuns in final cu dpf eficienta scazuta de la regenerari dese si aiurea,dupa ce schimbase in service de cartier senzorul cu unul bosch aftermarket.

Ce nu stiu unii diletanti este ca in multe cazuri si probleme ( MOTOARE din grupul VAG)cu dpf ul exista anumite TPI care ofera un part number  al senzorului de presiune diferentiala diferit de etka urmat deseori la pachet cu un update de soft care rezolva problema regenerarilor si a imbatranirii premature a dpf ului sau chiar a SCR.

o alta problema legata de elementul piezo,care este format dintr-un cristal de cuart elastic,acesta isi pierde capacitatea elastica si se fisureaza dupa sute de mii de cicluri...de aici inacuratetea lor dupa ani de zile si stres termic,din acest motiv firmele care curata si/sau comercializeaza dpf uri ptr acordarea garantiei obliga la inlocuirea senzorului de presiune diferentiala.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Câteodată sunt bune și neînțelegerile dintre cei ce au anumite cunoștințe, atât timp cât sunt ținute sub control. 

Va trebui să cumpăr un sezor om.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti mai jos evoluția dpf-ului meu pe o distanta de aprox 400 km de mers extraurban (DE & autostrada) +  circa 20 km in București. Pe autostrada s-a mers constant la 3000-3200 rpm, așadar cu siguranță s-a regenerat pasiv. Daca nu creștea soot measured, dupa valoarea soot calculated ajungeam lejer la 600 km, dar dupa cum vedeti la mine measured-u este cel ce îmi porneste regen. Am senzor de presiune diff Bosch,  insa imi da aceleasi valori ce mi le dadea si cel ORIGINAL, cu un offset de 2 mbar (hPa). DPF-ul este curatat acum 1 an la Odorhei. Oare sa crească measured-ul datorita faptului ca ajunge presiunea la 13-15 mbar? Masina mea este 4x4 permanent, cu avelope 245-R18, lucru pentru care am si consum mai mare. Injectoarele au maxim +/- 0.3 deviatie.

Pareri? 

https://ibb.co/vLTtCSV
https://ibb.co/TBLgmH7
https://ibb.co/f1fxP2V
https://ibb.co/9y5sdmb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

pe presiune diferentiala ai cu motorul oprit?

cati km ai mers pana a fost initiata o noua regenerare?

ce cod motor ai ?

egr este activ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o "traducere" la aceste valori? mulțumesc anticipat pentru răspuns

IMG_20200718_143302.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragosv44 Daca ne spui masina, an, kilometri, in ce mod ai parcurs ultimii 100km? Altfel cum sa te ajutam? Nu intotdeauna ce este la semnatura este si masina in cauza, au fost destule situatii pe aici. Cateva cuvinte in plus nu strica, mai ales cand se cer sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mașina e cea din semnătură (g7, variant, an 2014,km 202.000),iar ultimii 100 de km au fost făcuți în oraș cu câteva ieșiri scurte pe centura orașului (~20 de km). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman

 Cu motorul oprit am 1 hPa presiune, pana la următoarea regen am mai parcurs cam 30 km (a ajuns soot measured la 24), adica un total de aprox 380 km. Cod motor CGLC (2012-generatia CFFx de pe VW), EGR este activ. Singura particularitate ar fi un stage 1 facut la Ginel Powertech Buzau.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

as verifica cablajul de la senzorul de presiune diferentiala,cu cel vechi aveai tot 1 mbar pe loc?

Refa adaptarea senzorului de presiune diferentiala,urmata de un soft stock si vezi cum se prezinta!

380 km intre regenerari nu e rau deloc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putini km intre regenerari.

Daca ai soft depinde cum e facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33 minute în urmă, vlahdacoroman a scris:

as verifica cablajul de la senzorul de presiune diferentiala,cu cel vechi aveai tot 1 mbar pe loc?

Refa adaptarea senzorului de presiune diferentiala,urmata de un soft stock si vezi cum se prezinta!

380 km intre regenerari nu e rau deloc!

Ce este soft stock?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

softul original in format sgo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum este posibil să plec cu presiune diferențială de 2 (0 cu motorul oprit) și să ajung în 35km la 11 respectiv 9 cu motorul oprit. Senzorul este cel original al mașinii. Cantitatea de funingine era 9 și ceva iar la destinație 21 aproape. Drumul a fost european. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

probleme cablaj sau senzor...am scris mai sus dc si cum se rezolva,plus o postare a unui coleg care a explicat in detaliu!

Mai aveai putin si intra in regenerare...practic regenereaza  foarte des...ori ceva genereaza fum excesiv si asta trebuie verificat urgent ori valoarea senzorului de presiune diferentiala nu este plauzibila si atunci verifici cablajul si pui un senzor nou oe.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să vă spun ce am făcut când m-am întors (de la Buzău spre Râmnicu Sărat). Am plecat cu funinginea măsurată la 20,  funinginea calculată la 18 și, încărcarea filtrului la 81 și 300km de la ultima regenerare. După aproape 15km, văzând că funinginea măsurată ajunge la 23 și ceva, am tras pe dreapta și am scos furtunul din senzor (ce vine din dpf). Presiunea diferențială arăta 9, funinginea măsurată 9.05, restul neschimbat (bineînțeles că toate creșteau puțin, normal spun eu, cu excepția funingini măsurate). Urmărind presiunea diferențială, aceasta creștea puțin, scădea, creștea puțin, până când a scăzut la 0. Am tras pe dreapta și am băgat furtunul. A crescut la 10 la ralanti, funinginea măsurată a început să crească dar s-a stabilizat și creștea puțin. Nu am mers decât aproape 6 km și nu știu cât durează minunea, dar la oprire aveam 0 presiunea diferențială.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, dragosv44 said:

mașina e cea din semnătură (g7, variant, an 2014,km 202.000),iar ultimii 100 de km au fost făcuți în oraș cu câteva ieșiri scurte pe centura orașului (~20 de km). 

Oil Ash arata bine pt km pe care ii are masina, cel mai probabil sunt reali.

A crescut cam mult soot mass la 14gr dupa doar 100km din care 20 extraurban, dar nu vad nimic in neregula... apa paie si bataie :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil pt ca au fost drumuri scurte(2-3 km)... și da, km sunt reali ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astăzi am fost puțin la mare, dus întors, aproape 450km. Am mers cu furtunul scos din senzorul de presiune, dar blindat. Am făcut 481 de km până la regenerarea filtrului, regenerare făcută normal fără erori ori alte probleme. Filtrul își face și regenerare pasivă când sunt îndeplinite condițiile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenearea pasiva e ceva ce se intampla de la sine (temp gazelor de esapament suficient de mare), nu e un proces controlat de ECU. Singurul mod in care poti vedea daca s-a facut regenere pasiva este sa urmaresti valoarea soot mass measured, daca valoarea asta scade e clar ca DPF-ul se regenereaza pasiv. Evident asta implica sa ai un senzor care masoara presiunea diferentiala corect pe DPF.

Va ziceam de regenerare la 800 km la masina mea. Asa arata valorile cu motorul oprit la mine: 

image.png.01df003c1b915e48a167b6463d1cb172.png

Si asa arata valorile cu motorul pornit:

image.thumb.png.40d2dd3352ca09c838f3a536910aa5d7.png

Diferenta de presiune reala pe DPF este de 5 mbar cu motorul pornit la ralanti (10 mbar valoarea raportata de senzor - 5 mbar offest-ul determinat de ECU cu motorul oprit). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!