Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Dupa scandalul "diesel-gate" au aparut informatii referitoare la procentul de uree care trebuie introdus in gazele evacuate pentru a neutraliza gazele toxice si a se incadra in EURO 6 in conditii reale de trafic.

Daca-mi aduc aminte corect, pentru masinile de gabarit mai mare ar fi necesar aproape 1 rezervor de uree la 1,5 plinuri, ceea ce ar insemna inca 180-250Lei la 1.000Km parcursi, cost care a fost considerat foarte mare si de neaceptat de utilizatori.

Totusi aceasta va fi solutia in viitor inclusiv la masinile de clasa mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel gate nu e legat de euro 6, norma la care VAG sta bine comparativ cu concurenta. Practic norma euro 6 asa cum a fost introdusa nu poate fi respectata de nimeni iar producatorii auto au cerut si obtinut de la EU o acceptare temporara a unor depasiri, poate ca inclusiv solutia legata de uree va fi abandonata. Cu cit se micsoreaza punctul de autoaprindere la particulele din filtru cu atit va fi mai bine pentru noi, regenerarile se vor face mai usor si nu va mai produce probleme mersul urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The injection rate depends on the specific after-treatment system, but is typically 2–6% of diesel consumption volume. This low dosing rate ensures long fluid refill intervals and minimises the tank's size (and subsequent obtrusion into vehicle packaging space). Adica la 100 litri de motorina consumati trebuie 2-6 litri de Adblue ...

 

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate suntem putin OT, insa sunt relatari care spun ca AdBlue trebuie intr-o cantitate si mai mare, mai mare ca cea din citatul de mai jos, in functie cilindree si de garabaritul masinii.
 

Citat:

 

Another of dieselgate’s revelations is that even some of the latest, high-tech diesel-powered cars with AdBlue “selective catalytic reduction” systems — which inject a urea-based solution to quell nitrogen oxide (NOx) emissions — fail on-road emissions tests. It turns out that some automakers have been “under-dosing” with urea so that they can boast consumer-friendly, extended one-year refill periods.

The result is diesel engines that meet emissions standards under low-load laboratory testing but exceed NOx limits under the heavier demands of real-world driving. Many experts contend that at least two litres of urea must be injected every 1,000 kilometres of real-world driving to keep NOx emissions within required limits under all driving conditions. Expect shorter maintenance intervals or larger urea containers.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este cineva bun la chimie cred ca poate calcula exact bazat pe reactie care este cantitatea de uree necesara ca sa reduca NOX in mod ideal . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate calcula nici macar teoretic. Se poate aproxima foarte larg.

Decat pe simulare computerizata a parametrilor motorului, conditiile de functionare, traseu, altitudine, combustibil, etc etc etc.  Difera de foarte multi factori, ce nu se pot prevedea in calcule simple.

Cert este ca un motor de 1.6 TDi consuma cam 1 litru la 1000 km, 2.0TDI cam 1.5 litri la 1000 km. Cat ar fi consumul real si necesar... asta numai producatorii stiu.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cred ca si eu trebuie sa inlocuiesc senzorul de presiunde diferentiala

03G 906 051 A

la un Passat 4Motion 2.0TDI 140CP BMP (3C ACBMPX1).

Mi s-a aprins intai martorul verifica motor, fara efect de putere sau cuplu. Baietii au sters eroarea. Apoi s-a aprins iar la prima accelerare mai serioasa (cu scartait de curea ceva)

Ieri s-a aprins intermitent si martorul de bujii incandescente (blinking) si lipsa putere peste 2000 rpm ... Abia am ajuns acasa, ultimii vreo 150 Km, cu 110-120 Km/h maxim (pedala la fund).

Pe tester, "High Pressure Sensor ..." - despre care ziceam.

Ciudat este ca martorul DPF nu s-a aprins. Si sper sa nu se aprinda inca ...

Oare sa fie doar senzorul, sau problema e mai nasoala ?

Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei lucrez chiar in domeniul asta, toti producatorii lucreaza intensiv la SCR ca sa treaca normele RDE care o sa fie din 2020 fara factor de conformitate, se poate estima foarte bine cat si cum altfel nu ar investi toata lumea daca SCR nu ar fi singura solutie ca sa avem diesel pe masini mici si dupa 2020 .

Din pacate doar SCR nu e destul, ptr ca sunt si restrictiile de CO2 care inseamna direct consum de combustibil si NOX si CO2 se bat cap in cap, daca vrei consum mic produci mult NOX, pe care trebuie sa-l elimini cu SCR, daca nu vrei NOX produci mai mult CO2 .

Pana acum masinile au fost calibrate sa scoata noxele si CO2 doar ptr ciclul NEDC care nu e deloc realist, din 2020 ar trebui ca oricum ai merge cu masina sa aiba emisii in limite ceea ce e f f greu tehnic .

Probabil ca o sa introduca un alt ciclu de testare mult mai apropiat de realitate, de exemplu WLTC e mult mai realist .

Problema sunt costurile mari ale SCR ca si tehnologie si cat de acceptate o sa fie costurile cu AdBlue de catre utilizatori si per total cum o sa fie rentabilitatea dieselului cu SCR fata de benzinarele turbo astea noi care au consumuri din ce in ce mai bune ...

 

Si acum ontopic, si-a facut cineva "arderea" si "curatarea" DPF ului in momentul cand acesta s-a infundat ?

Am descoperit din greseala ca am o asemenea firma in apropiere, si costurile sunt cam 2-300 de euro ptr o curatare completa, din ce am inteles DPF ul este copt la temperaturi mari si apoi curatat  chimic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N firme cu N procedee de curatare - le auzi pe toate, incepand cu folosirea detartrantului si a vap-ului....:banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bbogdanmircea sa incercat, nu sa reusit pe terment mediu si lung nu functioneaza (la curatare se distrug elementele care cresc temperatura in filtru la regenerare). ideal e sa nu il lasi sa aiba mai mult de 40g soot in cazul in care a aparut un defect care impiedica regenerarea automata..  DPF poate rezista lejer peste 300 k la daca restul componentelor sunt ok.

-DPF copt la temperaturi mari + curatat chimic = cosul de gunoi

--nu am sa cumpar nici o data un diesel cu adblue la o masina sub 2000kg

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, bbogdanmircea said:

Si acum ontopic, si-a facut cineva "arderea" si "curatarea" DPF ului in momentul cand acesta s-a infundat ?

Am descoperit din greseala ca am o asemenea firma in apropiere, si costurile sunt cam 2-300 de euro ptr o curatare completa, din ce am inteles DPF ul este copt la temperaturi mari si apoi curatat  chimic .

Am  ruda care a facut asta prin Italia, cica e un kit special de curatare. Sa vedem cat il tine.

Ce nu inteleg: daca e infundat apelezi la regenerarea in service, corect ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream la o curatare profi, nu la de astea Made in Romania facute de Gigel ...

http://www.russfilterreinigung.de/de/galerie.html

Teoretic daca filtrul de particule nu e spart inauntru, daca acesta este ars incat sa nu ramana decat cenusa foarte fina si apoi acea cenusa daca este scoasa printr-un procedeu destept, nu inteleg de ce n-ar merge, cred ca la camioane se foloseste chiar frecvent acest tip de filtre de particule care se curata la intervale regulate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF-urile se curata cu succes prin procedeul tremic/pneumatic. Am vazut zeci de bucati curatate de o firma specializata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se curata da...si cate mai functioneaza corect dupa? -nu vreau sa se "curete de tot"

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai colegul Eexcalade a curatat filtrul lui singur ....si merge de ceva timp si km...deci a dat rezultate,chestia e sa faci din timp chestia asta,nu dupa ce e ars si/sau infundat complet cu cenusa.

Exclus  curatarea prin folosirea de substante chimice....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ne referim la oil ash la soot ? sau....nu stim de ce sa facut curatarea ..

cand ajuta, cand se face ce se curata prin ce procedeu , care sunt efectele secundare....e lunga discutia..

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma ocup de curatat filtre. Eu l-am curatat singur ,de peste 18 luni si se prezinta perfect. 

http://vwforum.ro/topic/117316-modalitati-curatare-filtru-de-particule-dpf/

 

Sa nu uitam si starea motorului care in majoritatea cazurilor e vinovat de colmatarea dpf-ului

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect,conteaza starea motorului f mult

din cei ce au curatat filtrele chimic cu solutii nu au rezolvat problema,toti pe colegii care au ales metoda asta s-au plans ca nu a dat rezultate dupa f putin timp dpf s-a colmatat iar.

Doar cazul colegului Eexcalade care l-a curatat singur dar fara solutii chimice,insa la curatat inainte de o colmatare,deci a facut-o preventiv.

Inclin sa recomand doar o curatire pneumatica....daca nici asta nu merge,atunci alt dpf sau dpf off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din punctul vostru de vedere este ok ca la 225 k nu am avut niciodata martorul dpf(motorul galben) aprins? 

cat mai poate duce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Al Bundy pentru pont, o sa verific si daca e made inu sa il schimb, ca sa elimin prima posibilitate.

Ciudat e ca aseara spre casa s-a stins martorul "bujie" cel care clipea (si avea putere). 

Si mai ciudat, dimineata s-a stins si martorul "verifica motor". Aparent s-a rezolvat ...

Insa scartaie ceva in sarcina, cand accelerez si turatia ajunge pe la 2300-2400 rpm incepe sa tziii-uie, sa scartaie ceva ... si mi-e teama ca se aprind alea iar.

Alalta-seara eram in accelerare de la 100 Km/h in sus, motorul cald-cald, a scartait si s-a aprins martorul bujie si s-a oprit la 120 Km/h, mesaj "Motorstörung - Werkstatt"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de starea motorului,si de starea Dpf,conteaza si unde a rulat preponderent,urban sau extraurban, nu de numarul de km......fa un scan si vezi ce valoare ai la oil ash, parca la tine e maxim 170 ml dat de producator, apoi necesita inlocuire

In practica valoarea poate fi dubla, sunt colegi cu tdi PD cu dpf unde valorile sunt chiar triple si merg fara erori.

Vezi ce valori ai la presiunea diferentiala inainte si dupa filtru de particule.

Urmareste si cam la ce interval face regenerarea (conteaza iar urban sau extraurban) daca face regenerari dese nu e ok,dar poate fi si motorul de vina(turbina,egr,injectoare,)

Daca nu ai erori si martorul de filtru aprins, deocamdata e ok....insa au fost cazuri cand a crapat fara nici o eroare,insa masina nu se mai tura,filtru fiind obturat complet,insa nu a dat nici o eroare pe vag com.

In functie de valoarea oil ash poti estima si numarul real de km.....

Martorul DPF este un filtru galben nu lampa MiL (motor galben),sunt doi martori distincti.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna  regenerari dese..c.am cati km?? adica la cat sa se face regenerarea mai ok..de exemplu eu fac c.am 20 de km zi de zi la servici..plus altii prin oras.. de fel regenerarea la mine se face c.am la 400..600.800 km..difera..!

de VCDS nu am de unde ca nu sunt in Ro..si astia de aic au o lene sa puna un test de mai rar.. 

egr e schimbat de 2 ani.. turbina trage de rupe.. nu stiu injectoarele cum sunt.. 

 off topic :pana acum nu am avut probleme si sa dea domnu sa nu am.. eu ma minunez ca de ce masina are mai multi km merge din ce in ce mai bine si sincer vb..nu stiu de ce..  zici ca  zboara are mai multa forta..etc

chiar as vrea sa deschid un topic pe tema asta daca nu este si sunt lasat de un administrator.. 

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in oras cam 300-400....afara cam 700-800 asta la motorul tau 1.6 tdi

din ce observ te apropii de valori...dar cel mai bn doar vag-com ne zice ce si cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!