Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Fiind ceva nou pt mine filtrul de particule,asta-seara am fost prins in traficul din Bucuresti,masina nu s-a mai oprit la semafor si mi-am dat seama ca poate fi vorba de regenerare.Turatia a inceput sa nu mai scada sub 1000.Intrebarea este daca este normal ca in timpul regenerarii,pe liber,sa fie o trepidatie destul de accentuata.

Problema este ca momentan folosesc masina pe distante scurte si in oras iar asta nu stiu daca afecteaza filtrul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, 12seven12 said:

Fiind ceva nou pt mine filtrul de particule,asta-seara am fost prins in traficul din Bucuresti,masina nu s-a mai oprit la semafor si mi-am dat seama ca poate fi vorba de regenerare.Turatia a inceput sa nu mai scada sub 1000.Intrebarea este daca este normal ca in timpul regenerarii,pe liber,sa fie o trepidatie destul de accentuata.

Problema este ca momentan folosesc masina pe distante scurte si in oras iar asta nu stiu daca afecteaza filtrul

Bine nu ii face oricum am intoarce lucrurile, o sa ai regenerari dese si frumoase. Daca de curand ai luat masina si ai stiut ca o sa o folosesti pentru drumuri scurte, cu scuzele de rigoare, dar ai ales gresit...diesel este pentru drumurile lungi extraurbane. Acum nu o sa se strice dintr-una dar pe termen lung nu te va tine 200 K km clar. (vorbesc despre filtru bineinteles) 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat disel pt ca am avut si in trecut,cei drept un golf 4,fara filtru din asta.Fac si drumuri extra dar momentan sunt prins cu munca.De obicei faceam drumul Bucuresti-Targoviste o data la 2 săptămâni  cel putin.Eu incerc sa merg ca cu un diesel,schimb numai peste 2300,uneori o duc si mai sus,dar nu prea stiu cum sa" ii lungesc " durata de viata a filtrului,mai ales ca masina are 166k si nu stiu cum a fost exploatata pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul e in stare buna mergi linistit 100 mii km in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu am vrut sa fiu rau cu colegul, dar stiu ca aceste DPF-uri de ultima generatie sunt foarte restrictive, foarte active, cea ce nu prea le face bine pe termen lung dar daca ideologia verde asa o cere, asta este. Da, pe Golf 4 in cel mai rau caz aveai depuneri pe EGR pe care il puteai curata si gata, mai dadeai talpa cateodata sa se curete turbina si erai bine mersi. Nici macar la masina mea care inca este noua si fac momentan mai mult drumuri extraurbane nu prea cred ca o sa ma tina mai mult de 200K km(chiar as fi foarte fericit sa ma tina atat cu regenerari la fiecare 150-250 km inca de nou). Da, poate sa-i mearga inca 100K, mai ales daca inainte masina a fost folosita ca la carte mai mult pe autostrazi cu viteza constanta, de fapt nimeni nu o poate stii la precizie cu aceste DPF-uri...De altfel colegul 12seven12 chiar foloseste foarte OK motorul, sa speram ca il a mai tine mult si bine DPF-ul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De cateva luni mi se pare ca regenerarea dureaza mult mai mult ca si inainte. Adica acum un an cand pornea regenerarea mergeam cu masina cam 3-4 Km  si regenerarea era facuta, sapt. asta a inceput regenerarea de mai multe ori ( mergand la job ) si nu a reusit sa termine ( am lasat masina sa mearga vreo 15 min pe loc ca sa termine dar nimic, mai demult isi facea si pe loc regenerare ). Ieri am iesit putin afara din localitate dus-intors cam 6 Km in linie dreapta si mers cu aprox 140 Kmh cu a 4`a si abia dupa doua drumuri dus intors si`a facut regenerarea. Inainte a mai fost cand am mers pe traseul respectiv si doar dus o singura data isi facea regenerarea.

Martor DPF nu sa aprins. Astazi am conehctat interfata de diagnoza ( cat ma pricep, nu prea mult ) iar mai jos is valorile... oare ii ceva problema? Ce ar putea cauza regenerarile mai greoaie ?

14:46:16
  -1.33 hPa   Particle filter; offset for differential press. 119
  3590.30 s   Particle filter; time since last regeneration 120
  0 hPa   Particle filter; differential pressure; dynamic offset 121
  0    Particle filter; field regeneration request status 122
  00000000     Particle filter; field regeneration lock status 123
  26.9 km   Particle filter; kilometers since last regeneration 124
  2.88 l   Particle filter; fuel consumption since last regeneration 125
  0.0000000 g   Particle filter; oil ash volume 126
  -0.77 g   Particle filter; soot mass measured 127

9.98 g   Particle filter; soot mass calculated 496

 70.00 g   Particulate filter ash load limit 512

 

La injectoare ( motor cald, relanti )

  0.8741 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 2 455
  0.8071 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 3 456
  -0.4882 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 4 457
  -0.9759 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 1 470
 

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Spyd3r said:

Salut,

De cateva luni mi se pare ca regenerarea dureaza mult mai mult ca si inainte. Adica acum un an cand pornea regenerarea mergeam cu masina cam 3-4 Km  si regenerarea era facuta, sapt. asta a inceput regenerarea de mai multe ori ( mergand la job ) si nu a reusit sa termine ( am lasat masina sa mearga vreo 15 min pe loc ca sa termine dar nimic, mai demult isi facea si pe loc regenerare ). Ieri am iesit putin afara din localitate dus-intors cam 6 Km in linie dreapta si mers cu aprox 140 Kmh cu a 4`a si abia dupa doua drumuri dus intors si`a facut regenerarea. Inainte a mai fost cand am mers pe traseul respectiv si doar dus o singura data isi facea regenerarea.

Martor DPF nu sa aprins. Astazi am conehctat interfata de diagnoza ( cat ma pricep, nu prea mult ) iar mai jos is valorile... oare ii ceva problema? Ce ar putea cauza regenerarile mai greoaie ?

14:46:16
  -1.33 hPa   Particle filter; offset for differential press. 119
  3590.30 s   Particle filter; time since last regeneration 120
  0 hPa   Particle filter; differential pressure; dynamic offset 121 valoarea nu e corecta
  0    Particle filter; field regeneration request status 122
  00000000     Particle filter; field regeneration lock status 123 valoarea nu e corecta
  26.9 km   Particle filter; kilometers since last regeneration 124
  2.88 l   Particle filter; fuel consumption since last regeneration 125
  0.0000000 g   Particle filter; oil ash volume 126  valoarea nu e corecta
  -0.77 g   Particle filter; soot mass measured 127

9.98 g   Particle filter; soot mass calculated 496

 70.00 g   Particulate filter ash load limit 512

 

La injectoare ( motor cald, relanti )

  0.8741 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 2 455
  0.8071 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 3 456
  -0.4882 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 4 457
  -0.9759 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 1 470
 

Mersi.

incearca cu o interfata originala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau o fi fost valorile cu motorul oprit ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cu motorul oprit oil ash tot nu e la 0!

ori a umblat cineva la ECU ori e interfata proasta.

pentru motor cald valorile la injectoarele 2 si 3 sunt proaste.

@Spyd3r cati km are masina?

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bob7 masina are 230000 , ii la mine de 2 ani, am luat`o cu 194.000 . Pana acum inafara de un update de soft la reprezentanta nu i`am facut nimic ( au zis si atunci ca injectoarele nu`s in parametrii ). ( am primit de cateva ori steering column defective in sezonul rece iar acum regenerarile mai ingreunate, dar atat ) 

Ca si idee, daca valorile la injectorul 2 is proaste, de ce nu`s proaste si la 3, sunt aproape identice.

Unde, sau cum as putea face un test la injectoare sa stiu clar daca au sau nu probleme ? Daca nu`s in parametrii, inafara de consum mai ridicat, pot sa influenteze si altceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu testa nimic la ele pt km aia merg f bine ....

cauta o interfata originala pentru a putea citi corect datele de la DPF. atat pentru moment e de facut

succes

la 2 si 3 sunt proaste alea cu deviatie pozitiva, nu am fost eu atent crezand ca sunt in ordine puse acum am vazut.

am editat si postul de mai sus

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca daca bag de la Petrom se balbaie uneori si intra regenerarea la 300 km. Acum am 1000 km si nu a intrat deloc cu cea de la Rompetrol. Plauzibil sau placebo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 si sa nu faca regenerarea pana la 1000km, nu cred - cred ca a facut-o in mers si nu ai simtit - verifica cu VCDS-ul, daca totul e ok si cand a facut ultima regenerare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6-le isi cam face regenerarea la 300-400km in oras si undeva la 600-800km in afara orasului. 

Cel putin asa-si facea la mine si la 13.000 km si la 160.000 km 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian, tu te bazezi pe diagnoza sau pe comportamentul masinii cind spui ca a facut sau nu regenerare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite mie de exemplu I.mi făcea mereu  intre 400 și 600..acum am 830 km și încă nu și făcut. .probabil ca merg zi  de zi de 1 luna 26 km ??da mers în a 3 a..ca merg prin lcoalitati .

Chiar.mă gândeam si eu de ce nu își face .. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Puteti să-mi spuneti cum arata filtrul meudin aceste valori?

Passat 2.0tdi, 100kw, bkw

Multumesc frumos

WP_20161106_08_58_03_Pro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea diferentiala e buna,interfata e jalnica.Foloseste una originala 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puțin off topic.. @EEXCALADE as vrea sa cumpăr si eu una originala..de unde o pot achiziționa și sa fie sigur ca ajunge??ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e mai important timpul de deplasare decit treapta pentru ca așa se poate produce regenerarea pasiva, acumulând căldură la fiecare detonație din motor. Acum ca e frig afară cu siguranță că la mersul urban  vom fi și mai penalizați de distantele mici parcurse pentru ca nu ajunge motorul la temperatură nominala și depozitele de cenușă cresc şi regenerarea va fi necesara mai repede. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Friday, November 04, 2016 at 11:14 AM, alin_irimia said:

Ciprian, tu te bazezi pe diagnoza sau pe comportamentul masinii cind spui ca a facut sau nu regenerare?

Comportamentul masinii, Alin. Neavand o interfata originala and stuff :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci putea sa te pacaleasca usor daca erai in mers si sa o faca fara sa stii. Nu ai nevoie de interfata originala, vezi la fel si de pe o clona informatii de genul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!