Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Salut

De curind am cumparat o Skoda octavia 2 2.0 Tdi si mi s-a aprins in bord beculetul de la filtru de particule. Cum pot sal curat ?. In cartea maini spune ca trebuie sa merg in viteza 4 cu 1800  2500 ture vreo 15 min. Daca poate cineva ssa-mi expilice ca la copii mici ca nu ma pricep deloc. Am citit forumul dar nu am inteles mai nimic ,nu stiu nimic de motoare Tdi + cu toate precurtarile sint undeva in pom si pomul in spatiu. Masina e echipata complet cu toate dotarile e din 2012 si are 160000km.Merg mai mult urban adica in Bucuresti. Exista undeva de unde pot cumpara programele pt masina de diagnostic si unde ma pot lega lamasina sa vad ce are si ce nu are?

Va multumesc pt intelegere si pt rabdarea de a citi si explica

George Popescu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am achizitionat o jetta din 2012 , model highline, motor de 2.0, 140 cai, cutie dsg2! Recunosc,o folosesc 80% urban! De acasa pana la servici am 2 km, mai repede ajung pe jos,dar trebuie scoasa si masina k altfel se strica!

la fiecare 2 saptamani mi se aprinde martorul din bord la Dpf, ies din oras, merg cu viteza 3 , la 3000 rpm, cam 6km,apoi se stinge! La regenerare sta turata la 1000 rpm, doar ca nu stau sa se termine,nu am timp! Cateodata baga un miros de gazolina,gaz lampant in masina,atunci stiu ca in curand se va aprinde iar! 

Dupa cate am citit de pe aici,am ajuns la o concluzie, dupa ce moare acest Dpf, trebuie scos! Nu merita atatia bani!

am prieteni care l au anulat si sunt mai multumiti de cum le merge masina!

O intrebare! Dupa ce anulez filtrul, la resoftare, o sa am probleme cu masina?adica o sa apara anomalii de functionare, mai ales ca e automata?

multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la fiecare 2 saptamani se aprinde martorul dpf problema nu e de la filtru ci de la motor care il infunda sau nu mergi destul ca sa se finalizeze o regenerare.

Cred ca e mai bine sa mergi pe jos acei 2 km ,care pare sa dauneze masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt doi km recomand tortineta...(eu asa procedez)

-pt distante mici masina pe benzina e perfecta, diesel se pare ca va disparea ca si notiune in oras.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@22NED : Te rog sa nu imi iei cu parere de rau dar este crima lenta la motor si dpf ce faci tu. Acest motor este pentru drumuri  medii si lungi de min. peste 10 km mers in continuu dar mai bine 20. Ok mai faci km in oras ca doar nu stam pe varful muntelui dar cine isi ia masina cu asa motor trebuie sa umble si extraurban si sa-i deie in goarna cateodata. Eu sincer pentru 2 km nici nu as porni motorul, m-as duce pe jos/bicicleta/o masina ieftina de 1500 euro benzina de care nu iti pare rau etc...si o data pe saptaman l-as porni si as face un 50 km minim si daca numai din placere, extraurban. 

Cu astea noi de multe ori am auzit ca dupa anulare nu prea le iese la multi tuneri si masina produce fel si fel de figuri ciudate etc. Bineinteles pana nu le devii client fiecare iti promite ca va fi mai bine ca si inainte...

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la motor! Am un prieten care lucreaza la VW, inainte sa cumpar masina am dus-o la ei in reprezentanta si au purificat o toata! Este o masina foarte buna, avantajul este ca nu mai schimb vitezele in oras, este foarte comoda la condus,incomparabila cu una manuala!

dezavantajul este acest filtru! Este o masina de facut naveta,nu de mers prin oras! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: Am mers 6 ani (aprox 100 mii km) cu masina prin oras (cu exceptiile vacantelor) doar pe drumuri scurte si nu sa aprins niciodata martorul dpf  .

Crezi ca dpf-ul meu era mai bun si al tau mai rau ???

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@22ned la o masina din 2012 sa ii scoti DPF e crima.  verifica ce se intampla cu motorul la unul care se pricepe...poate ai drum prin Bacau si te ajuta colegul @EEXCALADE care vad ca e prezent acum pe forum.:)

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cate ori ai lasat-o sa-si termine regenerarea cand relantiul era la 1000rpm ?

bob7

Am avut passat 2013 cu probleme la dpf din cauza ca propietarul a ingnorat un bec aprins in bord (check engine),i sa spus de la un service ca daca masina merge bine nu e nici o problema,asa a mers pana sa colmatat complet dpf-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic,difera de la o masina la alta, de la un model la altul! Cutia singura schimba vitezele,se tureaza cat stie ea,nici nu se simte cand se schimba vitezele! 

Inainte am avut un golf 5 din 2008 fara acest filtru! Am facut 35000 km in 5 ani! Nu s a infundat egr/ turbina dupa cum zic toti ca acest mod de condus prin oras!

4 minute în urmă, EEXCALADE a scris:

De cate ori ai lasat-o sa-si termine regenerarea cand relantiul era la 1000rpm ?

bob7

Am avut passat 2013 cu probleme la dpf din cauza ca propietarul a ingnorat un bec aprins in bord (check engine),i sa spus de la un service ca daca masina merge bine nu e nici o problema,asa a mers pana sa colmatat complet dpf-ul

Sincer niciodata! Cand ajung in fata blocului sau la magazin, opresc motorul! Am stat odata 10 min si degeaba! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu-mi dai dreptate dupa ce anulezi dpf-ul si nu o sa mai stii ce sa faci cu fumul

Deci problema nu e de la marca,motor ,dpf.... ci de la utilizator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADEvezi ca asta am recomandat si eu...sa verifice ce probleme are la motor inainte sa distruga DPF de aia am recomandat sa mearga la tine daca are drum prin Bacau.

daca fumul miroase ciudat poate fi un injector dus si in cilindrul ala sa se produca fum care duce la infundarea DPF. ( nu e singura problema care poate aparea daca continua sa mearga asa)

 

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet! Am dus o la reprezentanta VW, am un prieten acolo! I au pus toate testerele posibile, totul e in parametri normali! 

Am schimbat uleiul in cutie , motor,filtre, mi au pus ultimul soft licentiat in reprezentanta!

masina merge perfect, trage bine, nu scoate gram de fum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ultimul soft (daca e cel dieselgate) poate reprezenta problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul de ulei in cutie costa 1250 cu tot cu filtru! Colegii de acolo mi au zis ca daca fac update la ultimul soft imi dau o reducere la 750 lei la ulei+ filtru cutie! 

Inginerii de la reprezentanta au facut update la toate autorurismele de acolo, mult mai scumpe si mai noi decat a mea! 

Totul functioneaza perfect la masina! Cand o regenerez manual, nu scoate fum deloc pana se stinge martorul din bord! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproape clar,"prietenul" ta te-a rezolvat cu softul minune de care se plang cam toti beneficiarii :

http://vwforum.ro/topic/125391-update-soft-motor-pentru-eliminarea-soft-ului-care-pacaleste-testele-de-poluare/

Printre alte probleme se numara si regenararile mult mai dese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos pt link! Am citit si voi mai citi! Sincer mie nu mi a crescut consumul si nici puterea! Singura problema este cu aceste regenerari! Dar din cate am citit la temperaturi de -5 sta turata ca sa si incarce bateria! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara alti consumatori nu are voie sa stea turata

E la 1000 rpm.....e regenerare 

Exceptand primele 2...3 minute la prima pornire  la rece 

Modificat de eyesbloom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumatori sunt cand o pornesc! Navigatia, becurile din bord, si luminile de drum,alea nu se pot stinge! Apoi pornesc clima! 

 

Interesant e ca nu scoate fum la regenerare, nici la cea manuala cand merg la 3000 rpm! 

Interesant e ca nu scoate fum la regenerare, nici la cea manuala cand merg la 3000 rpm! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, eyesbloom said:

Fara alti consumatori nu are voie sa stea turata

E la 1000 rpm.....e regenerare 

Exceptand primele 2...3 minute la prima pornire  la rece 

Sa vezi la pornire cand intra PTC, cum sta la 1000 rpm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptc? Fiind? ?

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzirea auxiliara

Nu intra daca nu o pornesti tu

Am specificat

Fara alti consumatori

Si nu la pornirea la rece

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, 22NED said:

Nu stiu ce sa zic,difera de la o masina la alta, de la un model la altul! Cutia singura schimba vitezele,se tureaza cat stie ea,nici nu se simte cand se schimba vitezele! 

Inainte am avut un golf 5 din 2008 fara acest filtru! Am facut 35000 km in 5 ani! Nu s a infundat egr/ turbina dupa cum zic toti ca acest mod de condus prin oras!

Sincer niciodata! Cand ajung in fata blocului sau la magazin, opresc motorul! Am stat odata 10 min si degeaba! 

Pai da, ca o regenerare dureaza circa 25-30 minute la ralanti sau mers cu ea circa 10 minute mai turat pe un drum mai liber...

55 minutes ago, eyesbloom said:

Fara alti consumatori nu are voie sa stea turata

E la 1000 rpm.....e regenerare 

Exceptand primele 2...3 minute la prima pornire  la rece 

Aici trebuie sa te contrazic drag coleg: la mine turatia ramane la 1000 si ceva un pic pana cand temperatura apei atinge 75 de grade( la mine arata si digital pe CB) si se decupleaza PTC heating(acea incalzire auxiliara pe baza de rezistenta - a nu se confunda cu webasto) daca acest lucru tine 20 de minute( in trafic de oras) sau 8 minute( mers constant pe afara) nu conteaza... dar ralanti nu coboara pana atunci

Legat de ce a zis colegul EXCALADE: probabil pe masinile MY2016 fabricate dupa dieselgate s-a pus din fabrica acest soft de posirca, nu de alta dar DPF-ul meu de nou se regenereaza fooooarte des intre 150-500 km fie ele si extraurbane... chiar vedeti cazul lui cristi911 cand a intrerupt de cateva ori regenerarea imediat i s-a aprins becul de regenerare fortata... eu inca nu am patit in 32 000 km ca fac saptamanal min 400 km extraurbani... dar am parte de regenerari saptamanal pana in 500 km la o masina efectiv noua...Numai softul poate fi.. poate ca si colegul are acel soft nou. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! L am sunat pe prietenul meu de la reprezentanta! Asa este,am pe masina softul asta nou de care ziceti si voi! De asta se regenereaza atat de des si eu cum nu las sa se faca regenerarea se aprinde in bord martorul! 

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce prieten e ala care iti recomanda update la noul soft, si sa-ti faci reviziile la costurile din reprezentanta?:) E o gluma. Una din modificarile evidente ale softului "dieselgate" este reducerea distantei intre regenari undeva la max. 500 Km. Atentie la uzura uleiului, ca se cam tripleaza numarul regenarilor. Poate explica cineva ce legatura exista intre regenerarile mai dese si reducerea poluarii :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!